Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
41/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: "pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde"

Olen lyhyt ja itseasiassa pätee aika hyvin, ei ainakaan niin että lyhyitä pitäisi miinustaa vähemmän.

Perinteisesti laskettu painoindeksi on harhaanjohtava no tottakai siitä syystä ettei se yksin huomioi eikä kerro kehonkoostumuksesta.

Mutta

myös sillä tavalla, että jotta kovin lyhyt ja kovin pitkä olisivat suhteellisesti samanmassaisia - on pidemmällä oltava jonkin verran suurempi painoindeksi.

Lyhyemmille siis aliapainon raja on perinteisesti laskettua vielä hitusen alempi ja pidemmälle taas korkeampi.

Itse olen 160 senttinen nainen ja painan 52 kiloa. Kaikista sopusuhtaisin paino minulle henkilökohtaisesti on jotain 49-50, näin koen. Ongelma on siinä, että en onnistu muokkaamaan alaraajojeni koostumusta vähemmän läskiksi ja jos laihdun niin siimakäteni ovat entistä siimaisemmat ja tissini katoavat. Läski vaan ei vaihdu. Eli näytän ylhäältä alipainoiselta ja pyllystä hyvin normaalilta

Vierailija
42/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 152 ja 42 kg, ikää 35. (Uuden bmi laskurin mukaan normaalipainoinen)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: "pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde"

Olen lyhyt ja itseasiassa pätee aika hyvin, ei ainakaan niin että lyhyitä pitäisi miinustaa vähemmän.

Perinteisesti laskettu painoindeksi on harhaanjohtava no tottakai siitä syystä ettei se yksin huomioi eikä kerro kehonkoostumuksesta.

Mutta

myös sillä tavalla, että jotta kovin lyhyt ja kovin pitkä olisivat suhteellisesti samanmassaisia - on pidemmällä oltava jonkin verran suurempi painoindeksi.

Lyhyemmille siis aliapainon raja on perinteisesti laskettua vielä hitusen alempi ja pidemmälle taas korkeampi.

Itse olen 160 senttinen nainen ja painan 52 kiloa. Kaikista sopusuhtaisin paino minulle henkilökohtaisesti on jotain 49-50, näin koen. Ongelma on siinä, että en onnistu muokkaamaan alaraajojeni koostumusta vähemmän läskiksi ja jos laihdun niin siimakäteni ovat entistä siimaisemmat ja tissini katoavat. Läski vaan ei vaihdu. Eli näytän ylhäältä alipainoiselta ja pyllystä hyvin normaalilta

No, jos tuo -115 pätee myös lyhyisiin, niin sinä saisit painaa 45 kg. Vieläkö se päti tosi hyvin, myös lyhyisiin? Minä saan ap:n mukaa painaa 43 kg ja voin vakuuttaa näin yli 40-vuotiaana näyttäväni luurangolta, jos paino laskee alle 50 kg:n. Muutaman kilon voisin pudottaa, joku 52-55 olisi sopiva, nyt painan 58.

Vierailija
44/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin pitää tapella monta sivua. Bmi laskurilla voi katsoa mikä se oma normaalipaino on. Oma hyvänolon paino on sitten jotain niiden lukujen välillä. Se on jokaiselle oma henkilökohtainen mieltymys.

Vierailija
45/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 170/52 ja tunnen oloni joskus lihavaksi.

Vierailija
46/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen painoindeksin mukaan normaalipainossa (sekä uuden, että vanhan), joten minulle ei tarvi minkään miehen tulla sanomaan kuinka paljon saan painaa. Voit pitää tuon -115 kg mielipiteesi, ihan omana tietonasi.

Vierailija
47/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 pitkä ja aloittajan laskuopin mukaan minun tulisi painaa 49 kg. Nyt painan tasan 60 kiloa ja esim. farkkujen koko minulla on 36. Teen fyysisesti raskasta työtä ja valtaosa harrastuksistani on myös kuluttavia (juoksu, kiipeily, vaellus). Elän hyvin terveellisesti ja tunnen itseni voimakkaaksi. Minulla on litteä vatsa, josta lihakset erottuvat.

Vaikea kuvitella, että voisin olla näin hyvässä kunnossa 49 kiloisena. Aloittajan naisihanne on ilmeisesti tällainen pieni, hauras keijukainen, eikä sillä ole mitään väliä, tunteeko tämä nainen olonsa hyväksi ja terveeksi. Lisäksi Ap tuntuu kuvittelevan, että kaiken muotoiset ja malliset naiset ovat tungettavissa hänen muottiinsa vain painoa tarpeeksi pudottamalla.

Vierailija
48/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 157 cm ja 49-kiloisena loppui kuukautiset. Ei siis ollut hyvä paino minulle.

Olen saman pituinen ja painoin vuosia 43 kg, eikä ongelmia kuukautisten kanssa. Nyt viisikymppisenä 49kg, pari kiloa voisi olla vähemmän.

Vierailija
49/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Olen 160 cm ja 70 kg. Käytän samaa vaatekokoa. 

Vierailija
50/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta samaa mieltä. Pätee miehiin kuin naisiinkin. Olen 162 cm, joten minulle hyvä paino olisi 49-62 kg noin suunnilleen. Olen 50 kg.

Olen myös 162cm ja painan 100kg.

Olisin mielelläni 65 kg, mutta minulla ei ole itsekuria.

Eli ihan turha aloitus.

Vierailija
51/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näytän hyvältä tuossa 165/65 painossa. Jostain jumalan armosta paino on jakaantunut oikein mukavasti rintoihin ja takapuoleen. Tunnen itseni seksikkääksi. Pitkät kiharat hiukset puoleen selkään ehkä auttaa myös. En viitsi alkaa näännyttämään itseäni, kun mikään ei nytkään jää ulkonäöstä kiinni. Ihan muut asiat mitkä elämässä luo haasteita.

Vierailija
52/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Olen 160 cm ja 70 kg. Käytän samaa vaatekokoa. 

Jännä. Mä oon 160cm, 54kg. Kuukautiset ei lakannu 48kg. 38 alaosa, 36 yläosa. Vaikea hahmottaa miten paino voi jakautua noin eri tavalla. Vaatteet on joka tapauksessa liian pienet jos ne kiristää, älkää käyttäkö kiristäviä vaatteita.

Vierailija
53/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 171/72 ja normaalipainoinen. Ap saa olla siitä mitä mieltä tahansa.

Vierailija
54/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erimallisia ja läski ja paino kertyy jokaisella erilailla. En sinänsä kyttäisi BMI-taulukkoa niin orjallisesti, vaan peiliä. Esimerkiksi nainen A) 160/65 ja kaikki kertynyt vyötärölle, niin laihdutettavaa olisi tai nainen B) Jakautunut tasaisesti ja pääasiassa rintoihin ja peppuun, mutta vyötäröltä hoikka, niin ei tarvitse välttämättä laihduttaa tai nainen C) Urheilullinen ja todella lihaksikas, niin varmasti hyvä noin.

Vierailija
55/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tässäkin ketjussa kitistään ääripäistä?

Ei ylipainoinen= BMI alarajalla.

Jos ei just ja just normaalipainon alarajalla= vähintään 160/70

Mitään tältä väliltä ei ole olemassa.

Jos 160/90 ihmistä kehotetaan pudottamaan painoa, ei sen tavoitteen ole tarkoituskaan olla alipainon rajalla. Monesti vaan paljon pudottaneilla lipsahtaa liioittelun puolelle mitä näitä "ennen/ jälkeen" kuvia katsoo.

Siihen normaaliin jää aika paljon varaa, idealein olisi kai olla normaalin keskivaiheilla, mutta tässä on otettu huomioon ne erilaiset ruumiinrakenteet ja hyvä paino löytyy sieltä alipainon ja ylipainon välistä. (Paitsi himotreenaajat, normaalisti liikkuvalla ei ole niin paljon lihasta että vaikuttaisi).

Jos menkat jää pois normaalipainon rajoissa, syy on jossain muualla (laihduttaminen/ treenaaminen/ stressi).

Ja miksi pitää haukkua lihavia/ laihoja? Jos itse on alipainoinen, mitä se haittaa jos joku muu on ylipainoinen? Ja päinvastoin, ei se pulkannaruksi toisen haukkuminen ole yhtään sen hyväksytympää kuin läskiksi haukkuminen.

Vierailija
56/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164 cm pitkä ja painan 66,5, olo ei ole hyvä vaan lihava ja turvonnut. 10 kg haluaisin pois.

Vierailija
57/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyhmä provoilija. Olen 163 cm ja jos  siitä vähennettäisiin ap-trollin ihmeluku 115, olisi painoni 48 kg eli alipainon puolella. Eniten hirvityttää, miten heikossa kunnossa mahtaisin olla 48 kiloisena! Nyt painoa 68 kg ja viikossa 4-5 kovatehoista ja tavoitteellista salitreeniä. Ruokavalio mulla kaurapuuroa, rahkaa, raejuustoa, riisiä, vihanneksia, pähkinöitä, öljyjä, heraproteiinia, marjoja. Ei mitään epäterveellistä mutta kun tavoitteena on lihaskasvu ja kehitys, on puhdasta ruokaa laitettava elimistöön aika paljon. 

Tuo ärsyttää pelkkään BMI:hin tai kiloihin tuijottajissa, että ei oteta kokonaisuutta huomioon. Esim. me joilla on iso lihasmassa ihan tavoitteellisen treenin ja ruokavalion johdosta. Salilta muutenkin tunnen paljon erittäin kovakuntoisia lievästi ylipainoisia, jotka ovat taatusti paljon terveempiä kuin BMI 18-19 liikkumattomat laihaläskit. En toki väitä, että kaikki BMI 18-19 ovat laihaläskejä, mutta osa on. Esim. silloin kun itse olin aikaan alipainon rajoilla lukioikäisenä, ei mulla ollut energiaa liikkua. 

Vierailija
58/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ap vedit tuon pituus - 115 kg? Ja se ilmeisesti pätee vain naisiin? Itse sinä tuskin olet noin laiha. Sitä paitsi ensin puhut normaalista painosta, mutta sitten kuitenkin ihannoit alipainoa.

Vierailija
59/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 163cm ja painan 64kg. Kukaan ei edes usko että painan näin paljon. Aina saan kuulla että olen liian laiha.

Vierailija
60/355 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä painaisin pituuteni - 115, olisin alipainoinen. Olen painanut joskus tuon verran ja sitä heikotuksen, huimauksen ja palelun määrää en halua enää koskaan takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän