Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
21/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totaah... Tuolla laskuopilla mun pitäis painaa 35kg. Mun bmi ois 16,5 tai 15,5 riippuen laskeeko uudella vai vanhalla kaavalla. Terveen bmi:n alaraja on jossain 18 kieppeillä.

Vierailija
22/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gustav Hägglundko siellä kirjoittelee? Hänhän julisti vuosia sitten, ettei kiihotu lihavista naisista. 

Nimimerkki "Pitääkö olla huolissaan BMI 50."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totaah... Tuolla laskuopilla mun pitäis painaa 35kg. Mun bmi ois 16,5 tai 15,5 riippuen laskeeko uudella vai vanhalla kaavalla. Terveen bmi:n alaraja on jossain 18 kieppeillä.

Laskin myös oman ihannepainoni ap laskukaavalla. Eli 156-115=41. Jotenkin musta tuntuu että aikuiselle naiselle, joka on 156 cm pitkä. On tuo 41 kg aivan liian vähän. Eihän sitä pääse edes verta luovuttamaan jos painaa alle 50 kg.

Vierailija
24/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiinrakenteita on monia. Kun olen 165cm/80kg niin en jaksa asiasta hirveästi stressata kun vyötärönympärys on 76 cm, kokonaiskolesteroli 2,8 ja verenpaine noin 110/60 ja sokeriarvot ihanteelliset. Ylipainoinenhan minä olen, mutta en näe siinä ongelmaa (varsinkaan kun olen enimmilläni painanut yli 50 kg enemmän).

Vierailija
25/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pituus -100 niin on terve ja hedelmällinen, löytyy sekä voimaa että jotain mistä ottaa kiinni.

Just joo. Jos ikinä lihon yli 65-kiloiseksi, niin vedän ranteet auki. Pituus 172 ja olo on jo 60 kilossa auttamattoman tukala ja läski (vaatteet kiristävät ja puristavat). 55 kiloa on minulle sopiva paino, missä tunnen oloni hyväksi ja oikeaksi.

Vierailija
26/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruumiinrakenteita on monia. Kun olen 165cm/80kg niin en jaksa asiasta hirveästi stressata kun vyötärönympärys on 76 cm, kokonaiskolesteroli 2,8 ja verenpaine noin 110/60 ja sokeriarvot ihanteelliset. Ylipainoinenhan minä olen, mutta en näe siinä ongelmaa (varsinkaan kun olen enimmilläni painanut yli 50 kg enemmän).

Kaikki on suhteellista. Hennallekin tuossa ohjelmassa ainoa suunta oli painon pudottaminen ja jokainen pudotettu kilo on kotiin päin. Ei siinä huippumallimittohin auta heti pyrkiä, ettei masennu heti alkuunsa.

Vierailija
27/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pituus -100 niin on terve ja hedelmällinen, löytyy sekä voimaa että jotain mistä ottaa kiinni.

Just joo. Jos ikinä lihon yli 65-kiloiseksi, niin vedän ranteet auki. Pituus 172 ja olo on jo 60 kilossa auttamattoman tukala ja läski (vaatteet kiristävät ja puristavat). 55 kiloa on minulle sopiva paino, missä tunnen oloni hyväksi ja oikeaksi.

Sulla saa tietysti olla oma ihannepaino ja halu pyrkiä pysymään siinä, mutta oletko koskaan ajatellut millaista ilmapiiriä pidät yllä vihjaamalla että sen ihannepainon ylitys on itsem.urhan arvoinen asia? Nämä on tosi suututtavia viestejä kun viikottain työssään ojentaa nenäliinoja itseään painon/koon vuoksi vihaaville (pääsääntöisesti normaalipainoisille) teinitytöille.

Vierailija
28/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykypäivän kauneusihanne ole se, että nainen on thicc? Eli muotoja on ja keikutaan normaalipainon ja ylipainon välisellä rajalla.

Vierailija
29/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjelma olisi paljon parempi, jos siinä olisi Pipan sijaan Antti Heikkilä laittamassa ruokavaliota kuntoon.

Vierailija
30/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo hyvä yleismitta mut normaalipaino on tosiaan haarukka ja riippuu sitten yksilöllisistä tekijöistä mikä siinä haarukassa on oma biologinen ihannepaino. Itse olen 155 cm ja ihannepaino noin 50-55km, jos menee tuon alle kuukautiset jää pois, palelen koko ajan eikä ole hyvä olla

Vierailija
31/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Haha, joo... Ihan varmasti lakkasivat. Mun mitat ovat 170cm/47,5kg, eivätkä kuukautiset ole lakanneet missään vaiheessa. Tosin tätä pulskempi en ole ollut ikinä.

Vierailija
32/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Olen 156 cm, painan 57 kg ja käytän kokoa 38-40 (lahkeita ja hihoja täytyy lyhentää). Todellakin kiristää ja ahdistaa. Ihannepainoni olisi 48 - 52 kg. Niin me ollaan eri muotista.

Vierailija
33/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se painoindeksi ei kerro mitään, koska lihas painaa enempi kuin läski. Paras olisi mittanauha.

Olen ystäväni kanssa saman pituinen, jos minulla olisi hänen painonsa, olisin todella lihava, mutta hän näyttää erittäin hoikalta, sillä hän treenaa useamman tunnin päivässä. Kroppa on erittäin timmissä kunnossa, vaikka painoa lähes 70kg.

Painoindeksi kertoo jotain. Ylipaino voi esimerkiksi rasittaa niveliä, vaikka rasvaprosentti olisikin terveellisissä rajoissa.

Vierailija
34/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautisten loppumisessa voi varmaan olla oleellista myös nopea painonpudotus sinänsä. Ei kuulosta uskottavalta, että 168-senttiseltä naiselta loppuisi kuukautiset pelkästään 60 kilon painon takia. Mutta jos on nopeasti laihtunut, se sinällään on elimistölle stressi. 60 kg on täysin normaalipainon alueella 168-senttiselle.

Vierailija
35/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

165, alle 62-kiloisena mulla ei ollu menkkoja. Mun ruumiintyyppi on päärynän ja tiimalasin väliltä. Persevä olen ollut aina, ja lihaksikas. Harrastanut lapsesta nuoreksi SM-tasolla urheilua. Nykyisin liian läski, n. 15 kg mun hyvään painoon matkaa. Mut lihaskunto edelleen aika hyvä ikäryhmään verrattuna. Kaikki veriarvot priimaa ja hemoglobiini 160.

Moni laiha nainen ei omaa muuten ees sitä peruskunnon tasoa, joka mulla on. Sen oon huomannu ja järkyttyny et osa ei osaa tai pysty ees punnertamaan peruskuntotasolla? Siis mitä ihmettä?

Onneks multa lähteekin paino helposti (ja kiloja myös tulee herkästi). Ja tottunu kovaan treeniin.

Vierailija
36/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sulla saa tietysti olla oma ihannepaino ja halu pyrkiä pysymään siinä, mutta oletko koskaan ajatellut millaista ilmapiiriä pidät yllä vihjaamalla että sen ihannepainon ylitys on itsem.urhan arvoinen asia? Nämä on tosi suututtavia viestejä kun viikottain työssään ojentaa nenäliinoja itseään painon/koon vuoksi vihaaville (pääsääntöisesti normaalipainoisille) teinitytöille.

Puhun ainoastaan itsestäni ja "vaadin" ainoastaan itseltäni. Muut saavat itse määritellä ihannepainonsa, missä kokevat olonsa parhaaksi. Minulla on ilmeisimmin melko kevyet luut, koska koskaan ei ole kukaan liian laihaksi haukkunut eikä myöskään mallimittaiseksi kehunut, vaikka nuo lukemat (172/55) saattavat jonkun mielessä vaikuttaa jo tosi hoikalta. Koen olevani itselleni sopivissa normimitoissa.

Ja itsekin teini-iän läpikäyneenä tiedän, että teinitytöillä on aina kriisejä oman habituksensa kanssa olipa ruumiinrakenne sitten millainen hyvänsä. Se kuuluu asiaan enkä omistani selvinneenä lähde kantamaan vastuuta kenenkään muun nuoruuskriiseistä sen enempää.

Vierailija
37/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lihot, jos stressaat asiaa noin paljon. Vaikea syödä normaalisti jos kuolema tulee parin lisäkilon takia.

Vierailija
38/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, ja taas puhutaan vaan ylipainoisista naisista... 🤔🙄

Vierailija
39/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 168 cm ja nyt painan ihan liikaa, yli 90 kg. Ja olen todellakin lihava. Mutta parikymmentä vuotta sitten painoin noin 80 kg ja laihdutin siitä niin että painoin 60 kg. Siinä painossa mulla loppui kuukautiset. Paras paino itselleni on 68-70 kg vaikka siinä painossa olen BMi-taulukon normaalipainon ylärajalla. Mulle mahtuu tuossa painossa 36-38 koon housut. Ruumiinrakenne kyllä merkitsee jonkin verran, en ole todellakaan siro ja kapea pienessäkään painossa. Hyvä ystäväni on sentin pidempi ja painaa 53 kiloa ja on juuri sopiva, siro.

Mä oon 168 myös, painan 57 kg ja tämä on mulle hyvä paino.

Vierailija
40/355 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun ainoastaan itsestäni ja "vaadin" ainoastaan itseltäni. Muut saavat itse määritellä ihannepainonsa, missä kokevat olonsa parhaaksi. Minulla on ilmeisimmin melko kevyet luut, koska koskaan ei ole kukaan liian laihaksi haukkunut eikä myöskään mallimittaiseksi kehunut, vaikka nuo lukemat (172/55) saattavat jonkun mielessä vaikuttaa jo tosi hoikalta. Koen olevani itselleni sopivissa normimitoissa.

Ja itsekin teini-iän läpikäyneenä tiedän, että teinitytöillä on aina kriisejä oman habituksensa kanssa olipa ruumiinrakenne sitten millainen hyvänsä. Se kuuluu asiaan enkä omistani selvinneenä lähde kantamaan vastuuta kenenkään muun nuoruuskriiseistä sen enempää.

Aika itsekäs asenne sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi