Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg

Vierailija
04.09.2020 |

Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.

Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!

Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies

Kommentit (355)

Vierailija
321/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.

Mä olen 164cm ja 56kg, ja mielestäni alan olla hieman keskivartalolihava. Käytän myös 36-38 kokoisia vaatteita.

Naurettavaa että ihmiset aina kuvittelee tietävänsä pelkistä numeroista mikä paino on kenellekin hyvä. Kroppia on niin erilaisia, eikä läski kerry kaikille samaan paikkaan. Minulle se kertyy oikeastaan vain ja ainoastaan vyötärölle, jonka vuoksi minulla ei ole varaa lihota yhtään. Jos voisin pakata läskiä reisiin, voisin hyvällä omallatunnolla lihoa monta kiloa ja näyttäisin vaan entistä paremmalta.

Lisään vielä, että tuo ap:n laskukaava: paino-115 on kyllä liian ankara. Minun pitäisi sen mukaan painaa 49 kiloa, ja nuorempana painoinkin. Olin aika luukasan näköinen, enkä mielestäni kovinkaan viehättävä. Ja olin siis totaali laihaläski. Jos olisin ollut lihaksikas laiha, minulla olisi ollut väkisinkin painoa enemmän. Eli kehonkoostumuksesta riippumatta, minä en vaan voi näyttää hyvältä tuon painoisena.

Kaikkein parhaimmalta olen näyttänyt n. 52-53 kiloa painavana (laihaläskinä.) Jos saisin lihasta (jolloin näyttäisin varmaan parhaimmalta mitä ylipäätään voin näyttää), hyvä paino minulle olisi varmaan 56 kilosta ylöspäin. Joten ainakin minun kohdalla ap:n laskukaava on vaan väärin.

Minulle tuo pituus -115 pätee aika hienosti normaalipainoksi, mutta olenkin melkein 180 cm pitkä. Olen siis todellisuudessa tuosta vielä miltei 10 kg hoikempi, mutta tykkäänkin pitää figuurin hoikkana ns. normaalin sijaan.

Vierailija
322/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näkemyksestäsi, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
324/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on se että lihavuudesta ei saa puhua ja sanoa sen olevan terveyshaittaa.

Telkassa tulee englannin sarja kurvikkaiden häämekkoliike. Olihan se shokki kun ne naiset oli lihavia. Kurvikas tarkoittaa rintavaa naista jolla muotoja se ei ole lihavan synonyymi.

Vierailija
325/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö lihavat tajua me näemme mitä syötte esim kahvilassa.

Jos sinne menee laihoilla usein vain kahvi kun taas lihavilla munkki / viineri / pulla.

Vierailija
326/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sinne menee laihoilla usein vain kahvi kun taas lihavilla munkki / viineri / pulla.

Päin vastoin. Monilla lihavilla on syömishäiriö ja ahmivat vain salassa.

Vierailija
327/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipainoinen nainen nainen painaa noin 30kg, jos hän on 163cm pitkä.

Vierailija
328/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se painoindeksi ei kerro mitään, koska lihas painaa enempi kuin läski. Paras olisi mittanauha.

Olen ystäväni kanssa saman pituinen, jos minulla olisi hänen painonsa, olisin todella lihava, mutta hän näyttää erittäin hoikalta, sillä hän treenaa useamman tunnin päivässä. Kroppa on erittäin timmissä kunnossa, vaikka painoa lähes 70kg.

Lihas ei paina kovin paljoa enempää kuin rasva. Ero on pieni.

Vierailija
329/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa eikä kukaan määrää kenenkään toisen painoa, elämme vapaassa maassa, tekin painohullut saatte elää.

Vierailija
330/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle paino olisi mukaasi 53 kg, olen painanut tuon verran kerran sairauden vuoksi ja olin alipainoinen. Hormoonitoiminta lakkasi. Olin todella tyytyväinen kun sain painon taas nostettua.

Vierailija
331/355 |
11.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituus miinus 110 olisi paljon lähempänä. Tuo apn laskema paino menee alipainon puolelle.

Vierailija
332/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

165cm 53kg oma ihanne paino haitari 50-53kg. Pieni olen aina ollut. Sisko 171cm ja ihanne paino 65kg kaikki yksilöitä!

Vierailija
333/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen, mutta samaa mieltä. Pätee miehiin kuin naisiinkin. Olen 162 cm, joten minulle hyvä paino olisi 49-62 kg noin suunnilleen. Olen 50 kg.

Miten kukaan voi miinuspeukuttaa tätä - tämähän on vain fakta??!

49 kiloinen on toki hyvin siro ja pieni (ja usein vielä nuorikin, itse 16v:nä 164cm/47kg) ja toisaalta 62 kiloinen on bmi:n yläpäässä ja selkeästi pyöreä ellei ole todella lihaksikas. 

Itse olen saman pituinen, 13 kg ylipainoinen omaan ihannepainooni nähden. Mun samanpituiset ystävättäret osuu tuohon haarukkaan mitä edellinen mainitsi. Ihan normaaleja, hyvinvoivia, kauniita ja urheilullisia naisia.

Vierailija
334/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pippa puhuu asiaa, jos lihaksisto ei ole treenattu. Kovalla treenarilla saattaa olla enemmän painoa, mutta se näkyy esim. reisistä aika selvästi.

Vierailija
335/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä. Jos ei ole roikkuvaa nahkaa. Ylimääräinen nahka painaa helposti 10 kiloa, jos on laihduttanut paljon. Eikä siitä pääse eroon kuin kirurgin avulla.

Vierailija
336/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 166 cm pitkä ja ja olen koko ikäni ollut indeksin mukaan normaalipainon yläpäässä. Joskus vähän lievän ylipainon puolellaaä. Välillä indeksin puolivälissä, mutta A-vartaloisena en tuossa painossa hyvin viihtynyt kun esim. rintoja ei ollut lainkaan. Nyt olen 48 vuotias. Olen tuntenut oloni kehossani ihan hyväksi ihana, sillä olen käynyt salilla, ryhmäliikunnassa ja tanssissa 3-6 kertaan viikossa ja olen hyvin suuren osan ajasta liikkeellä muutenkin jalkojeni päällä (mm. koiralenkit,.patikointi, pyöräily 2-8 h päivässä), enkä todellakaan ole mikään sohvaperuna.

En nyt olisi huolissani siitä, jos on muutama kilo ylipainoa, jos elämä muuten on aktiivista ja terveellistä. Enemmän olen huolissani siitä, että mediassa ihannoidaan kehopositiivisuuden nimissä KYMMENIEN KILOJEN ylipainoa.

3-4 vuotta sitten jouduin työssäni tekemisiin parikymppisenä yliopisto/AMK-opiskelijoiden kanssa. Olin suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka moni nuorista naisista oli todella paljon ylipainoinen ja tällaisena viisikymppisenä akkana olin hoikempi todella moni heistä. Heissä näyttää selvästi olevan kaksi tyyppiä. Hoikat/normaalipainoiset, joilla on terveelliset elämäntavat ja huomattavasti ylipainoiset, jotka syövät epäterveellisesti eivätkä liiku lainkaan. Jostain syystä nuorissa miehissä niin moni ei ole ylipainoinen.

Toivottavasti tätä ilmiötä tutkitaan koska kyseessä voi olla tulevaisuudessa iso kansanterveydellinen ongelma.

Vierailija
337/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki , typerys, elämä, niin ei tarvitse kahviloissa istua kyyläämässä toisia ihmisiä, ja mitä ne syö, imbesilli.

Vierailija
338/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIEHIIN PÄTEE MYÖS TÄMÄ SAMA SÄÄNTÖ SITTEN- PITUUS MIINUS 115 ON NIEHEN YLIPAINON RAJA.

MIKSI MIEHET ETTE LAIHFUTA, VASN OLETTE LÄSKEJÄ?

Vierailija
339/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi tuosta painosta huohotetaan koko ajan. 80 kg 20 rasvaprosentilla on ihan eri asia kuin 80 kg 35 rasvaprosentilla, mutta se hiton paino on silti sama.

Vierailija
340/355 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 166 cm pitkä ja ja olen koko ikäni ollut indeksin mukaan normaalipainon yläpäässä. Joskus vähän lievän ylipainon puolellaaä. Välillä indeksin puolivälissä, mutta A-vartaloisena en tuossa painossa hyvin viihtynyt kun esim. rintoja ei ollut lainkaan. Nyt olen 48 vuotias. Olen tuntenut oloni kehossani ihan hyväksi ihana, sillä olen käynyt salilla, ryhmäliikunnassa ja tanssissa 3-6 kertaan viikossa ja olen hyvin suuren osan ajasta liikkeellä muutenkin jalkojeni päällä (mm. koiralenkit,.patikointi, pyöräily 2-8 h päivässä), enkä todellakaan ole mikään sohvaperuna.

En nyt olisi huolissani siitä, jos on muutama kilo ylipainoa, jos elämä muuten on aktiivista ja terveellistä. Enemmän olen huolissani siitä, että mediassa ihannoidaan kehopositiivisuuden nimissä KYMMENIEN KILOJEN ylipainoa.

3-4 vuotta sitten jouduin työssäni tekemisiin parikymppisenä yliopisto/AMK-opiskelijoiden kanssa. Olin suorastaan hämmästynyt siitä, kuinka moni nuorista naisista oli todella paljon ylipainoinen ja tällaisena viisikymppisenä akkana olin hoikempi todella moni heistä. Heissä näyttää selvästi olevan kaksi tyyppiä. Hoikat/normaalipainoiset, joilla on terveelliset elämäntavat ja huomattavasti ylipainoiset, jotka syövät epäterveellisesti eivätkä liiku lainkaan. Jostain syystä nuorissa miehissä niin moni ei ole ylipainoinen.

Toivottavasti tätä ilmiötä tutkitaan koska kyseessä voi olla tulevaisuudessa iso kansanterveydellinen ongelma.

Oletko tyhmä? Etkö ymmärtä, että mitä tuo kehoposiiivisuus on, ja mitä sillä haetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme