Eilisessä Olet mitä syöt ohjelmassa Pippa sanoi 163 cm pitkälle Hennalle, että normaalipainon rajoissa oleva maksimipaino olisi tuolle pituudelle 65 kg
Normaalipanon rajoissa oleva minimipaino taas alkoi jopa nelosella.
Että ehkäpä tämänkin palstan naiset alkaisivat vähitellen ymmärtämään, että kun täällä aina välillä saa lukea erinäisistä ketjuista, että "olen 160cm/70kg" tai "olen 160cm/80kg" tai "olen 170cm/80kg" tai "olen 170cm/90kg", että noissa kaikissa on kyse jo ylipainosta, vaikka tällä palstalla naiset pitävät sitä normaalina! Voi järkytys!
Minä olen ollut koko ajan oikeassa, kun olen sanonut, että useimmissa tapauksissa naisen kuuluisi painaa sen verran, että pituus - 115. Ainoastaan kovin lyhyillä naisilla tuo ei päde. T. Mies
Kommentit (355)
Sano exälles että ens kerran kun juoksututtaa niin varaa lapsille jotain mikrossa lämmitettävää sapuskaa. Kyllä tolle 12 v voi opettaa keittää makarooneja ja paistaa makkaraa. Kyllä ton ikäset jo hyvin pärjää yksinään vaikka päivän. Yöksi en vielä jättäisi.
Älkää tehkö lapsistanne onettomia ja saamattomia, vaan opettakaa pärjäämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.
Mä olen 164cm ja 56kg, ja mielestäni alan olla hieman keskivartalolihava. Käytän myös 36-38 kokoisia vaatteita.
Naurettavaa että ihmiset aina kuvittelee tietävänsä pelkistä numeroista mikä paino on kenellekin hyvä. Kroppia on niin erilaisia, eikä läski kerry kaikille samaan paikkaan. Minulle se kertyy oikeastaan vain ja ainoastaan vyötärölle, jonka vuoksi minulla ei ole varaa lihota yhtään. Jos voisin pakata läskiä reisiin, voisin hyvällä omallatunnolla lihoa monta kiloa ja näyttäisin vaan entistä paremmalta.
Minä olen 163cm ja painan noin 53cm ja saan jatkuvasti kuulla että näytän liian laihalta. Mieskin on sanonut että kannattaisi vähän lihottaa. Painoni yleensä muutenkin arvioidaan reilusti alakanttiin. Olen myös painanut alle 50kg ja näytin oikeasti jo sairaalta. Eli riippuu tosiaan paljon ihmisestä mikä paino on sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 163cm ja 64 kg, käytän 36-38 kokoisia vaatteita, eikä todellakaan kiristä mistään. 52 kiloisena minulta lakkasi kuukautiset.
Mä olen 164cm ja 56kg, ja mielestäni alan olla hieman keskivartalolihava. Käytän myös 36-38 kokoisia vaatteita.
Naurettavaa että ihmiset aina kuvittelee tietävänsä pelkistä numeroista mikä paino on kenellekin hyvä. Kroppia on niin erilaisia, eikä läski kerry kaikille samaan paikkaan. Minulle se kertyy oikeastaan vain ja ainoastaan vyötärölle, jonka vuoksi minulla ei ole varaa lihota yhtään. Jos voisin pakata läskiä reisiin, voisin hyvällä omallatunnolla lihoa monta kiloa ja näyttäisin vaan entistä paremmalta.
Minä olen 163cm ja painan noin 53cm ja saan jatkuvasti kuulla että näytän liian laihalta. Mieskin on sanonut että kannattaisi vähän lihottaa. Painoni yleensä muutenkin arvioidaan reilusti alakanttiin. Olen myös painanut alle 50kg ja näytin oikeasti jo sairaalta. Eli riippuu tosiaan paljon ihmisestä mikä paino on sopiva.
Tarkoitin siis 53kg
Ei herranjesta mitä läskejä täällä oikein väittää olevansa normaalipainoisia, jos pituutta alle 160cm ja painoa yöi 60kg.
Minä olen 168cm/64kg ja vyötärölihava. Tästä olis hyvä pudottaa vielä pari kiloa niin sitten olis sopiva.
Mäkin sain parikymppisenä päähäni, että mulle olisi alle 50 kiloa ihan sopiva paino.
Pituutta siis 162 cm ja siitä sitten tuo 115 pois, niin 47 kiloa olisi pätevä. Jouduin pariksi päiväksi sairaalaan nääntymyksen ja aliravitsemuksen takia. Sain myös apua syömishäiriööni.. Vaikken kokenut olevani syömishäiriöinen, vaan sen kerran ajattelin, että nyt rykästään alle 50 kiloon ja pysytään siellä.
Heikkouden jne lisäksi näytin aivan kamalalta. Posket lommollaan, kylkiluut ja solisluut törrötti... rinnat oli kuivuneet kasaan, ei mitään muotoja.
Sen jälkeen aloinkin pitämään lievää ylipainoa yllä. bmi 25 on ollut hyvä luku viimeiset kolkyt vuotta. Näytän aika hyvältä näissä luvuissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laskin uudella tiukemmalla BMI painonindeksilaskurilla painoni, toki tässä ei ole huomioitu lihasmassaa. Ap:n pituus - 115 kaava johti laskurilla lievään alipainoon.
Esim. 164 cm pitkällä naisella uuden BMI-kaavan mukaan:
- normaalipainon alaraja 50,5 kg
- 49 kg lievästi alipainoinen (pituus - 115),
- 47.5 kg merkittävästi alipainoinen (vain 1.5 kg vähemmän painoa ap:n "alarajasta").
Muutkin voivat käydä testaamassa:
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksil…
Eli ap:n mukaan kaikkien naisten tulee olla merkittävän alipainon ja lievän alipainon rajamaastossa. Miehet.
Minä olen ap:n kanssa samaa mieltä ja nainen. Liian paljon lihavia laiskoja näkee tänä päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse laskin uudella tiukemmalla BMI painonindeksilaskurilla painoni, toki tässä ei ole huomioitu lihasmassaa. Ap:n pituus - 115 kaava johti laskurilla lievään alipainoon.
- 47.5 kg merkittävästi alipainoinen (vain 1.5 kg vähemmän painoa ap:n "alarajasta").
Eli ap:n mukaan kaikkien naisten tulee olla merkittävän alipainon ja lievän alipainon rajamaastossa. Miehet.
Minä olen ap:n kanssa samaa mieltä ja nainen. Liian paljon lihavia laiskoja näkee tänä päivänä.
Ei alipaino siltikään ole ratkaisu. :D
Sehän on kansantaloudellisesti kalliimpaa hoitaa kuin ylipainoa. Lisäksi vielä on hiton paljon vaarallisempaa olla alipainoinen kuin ylipainoinen.
Minä taas olen aina ollut sitä mieltä että miehen tärkeimmän elimen pituus tulee olla pituus miinus 35. Eli esim 185cm-35cm=50cm. Leveysmitta sama. Pienipippelisellä ei mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei alipaino siltikään ole ratkaisu. :D
Sehän on kansantaloudellisesti kalliimpaa hoitaa kuin ylipainoa. Lisäksi vielä on hiton paljon vaarallisempaa olla alipainoinen kuin ylipainoinen.
Mitä ihmeen hoitamista siinä pienessä alipainossa on? Ja miten kummassa se muutaman kilon alipaino voisi olla pitkässä juoksussa epäterveellisempää kuin ylipaino?
Minä: 158/68
Isot tissit, reidet, peffa. En näytä taatusti kiloakaan pienemmältä kuin nyt olen
Ystäväni: 157/65 on oikein treenattu ja hyvännäköinen. Vaatteet istuu upeasti, pylly on tosi kiva ja maha napakka.
En ikipäivänä voisi uskoa hänen painoaan ellen tietäisi.
Vai kuukautiset loppuvat, tuskinpa vain noilla mitoilla, mitä moni tänne laittaa. Miettikää mieluummin lihavuuden seurauksia. Tulee sydän- ja verisuonitauteja, syöpäriski kasvaa, kaikenlaisia luuston ja lihasten kuormittumia, masennusriskiä jne. Lihavuus vasta onkin suuri riski monille eri sairauksille.
Mun mielestä koko painoindeksin voisi hävittää. Mulla on taustalla koko iän kestänyt liikunta ja urheilin yli nelikymppiseksi kunnes raju tapaturma lopetti tavoitteellisen harjoittelun.
Luovutin verta vuosikaudet ja ilmoitin lopulta itseni selkäydinluovuttajaksi.
Mut eka hyväksyttiin sinne ja kaikki oli fine. Sitten sain lapun että saat kenkää. Ihmettelin asiaa ja SPR-ilmoitti että emme halua riskeerata ylipainoisen luovuttajan terveyttä. ajattelin että ohhoh onpas outoa juttua.
Oli 39 v. 191/112 formissa rasvaprosentti jotain 13% kieppeillä 20 v. rankkaa punttia natural clubissa.
Pelasin amerikkalaista fudista vielä ja matsin jälkeen näkyi vatsalihasten harjat joskus kun nesteitä oli lähtenyt paljon.
Mietin että joku piruparka olisi saattanut tarvita niitä kantasoluja!
Timo Jokela
Tässä mies, jolla sydämen sivistystä. Onnellinen on sinun valittusi.
Tuo lääkäri puhuu paskaa.
Kyllä ihannepaino riippuu monesta muustakin asiasta kuin pituudesta.
Voiko noin tyhmä teoria olla vieläkin vallalla...
Voi. Onhan kaikkien tyhmien teorioiden äiti, evoluutioTEORIAkin edelleen koulujen opetuksessa.
Vaikka sekin on umpipaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä: 158/68
Isot tissit, reidet, peffa. En näytä taatusti kiloakaan pienemmältä kuin nyt olen
Ystäväni: 157/65 on oikein treenattu ja hyvännäköinen. Vaatteet istuu upeasti, pylly on tosi kiva ja maha napakka.
En ikipäivänä voisi uskoa hänen painoaan ellen tietäisi.
Iät: 68 ja 72..
Millä matikalla AP oikein tuon -115 sait?
Minä olen 170 cm, ihannepainoni 63 kg ja normaalipainon yläraja 72 kg. Eli ihannepainoni on pituus miinus metri miinus 10%. Sinun logiikallasi minun "pitäisi" painaa 55 kg, vaikka minun pituiseni normaalipainon alaraja tulee jo vastaan 53,5 kilossa.
Tuo 163-senttisen normaalipainon yläraja 65 kg kuulostaa realistiselta, ihannepaino lienee 56,5-57 kilon paikkeilla. Mutta mistä ihmeestä sait tuon -115?
Ja sitten sanotaan, että naiset eivät ymmärrä matikkaa...
PS. Mitähän miesten sitten "pitäisi" painaa? Ja älä ala lässyttää, että miehillä on enemmän "lihasta". Naisen luonnollinen rasvaprosentti on korkeampi, se on välttämätöntä, ja meillä se ei kerry mahaan, mikä on se vaarallisin kohta. Sen lisäksi, ylläripylläri, yläkropan näkyvät "muskelit" eivät ole ainoita lihaksia, vaan kropan isoimmat lihakset ovat reidessä ja pakarassa, ja siellä minäkin naisellinen päärynäkroppa suurimman lihasvoimani kannan.
Tällein 170/65 en kyllä näytä enää hyvältä, kun lihaksia ei oikein löydy. Mutta ei sekään kovin hyvältä näyttänyt kun olin 53kg, ylävartalo kuin pikkutytöllä. Elikkäs 58-60 paras itsellä, sanoisin näin. Jokaisella oma lukunsa, iät ja painot, numeroita vain. Minä en näe mitään numeroita, niitä ei ole olemassa silloin kun katson mukavaa ja aitoa ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Epäreilua! Painan saman verran kuin sinä. Pituutta 173cm. Hyvä kun koon 40 vaatteet mahtuvat juuri ja juuri päälle. Tunnen itseni ryhävalaaksi tuon vaatekoon takia vaikka bmi on 21.
No miksi ihmeessä kysyisit miehiltä? Eikö oma ulkonäkö, hyvinvointi ja olo merkitse enemmän kuin muiden mielipiteet?