Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 34v mies ja rottaillut lähes koko elämäni, "työuraa" alle 1v takana. Nyt haluaisin ryhdistäytyä jotta voisin perustaa perheen...Mitä minun kannattaa tehdä?

Vierailija
04.09.2020 |

Pinnallisia faktoja minusta:

-Asun pk-seudulla
-Koulutus ylioppilas
-Et tunnistaisi minua rotaksi jos kävelisin kadulla vastaan. En siis ole sillä tavalla syrjäytynyt.
-Edelliseen kohtaan liittyen siis; ulkoinen habitukseni on kohdallaan (vaatetus/hiukset/parta/hygienia)
-Sosiaaliset taitoni ovat korkeahkot
-Vaikka olen elänyt tuilla ja pienillä tuloilla, olen saanut niistäkin säästöön...Ja esimerkiksi kesäisin/syksyisin olen kerännyt sieniä ja marjoja lisätuloksi saaden samalla liikuntaa. En siis ole rahaton, ja autokin löytyy.
-Olen pelannut paljon tietokoneella näinä rottavuosina.
-Pituus 185cm ja paino 87kg. Vartalomalli jäntevä/lihaksikas
-En käytä huumeita
-En polta
-Juon harvoin ja vähän

Mitä minun kannattaisi tehdä? Miten pääsisin takaisin yhteiskunnan täysivaltaseksi jäseneksi ja voisin toteuttaa perhehaaveeni?

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kannattaisi opiskella joku ammatti ja mennä töihin.

Vierailija
2/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi potentiaalisin työ jossa ei katsottaisi pahasti tuollaista yli 10 vuoden aukkoa historiassani?

Ja myös samalla sellainen jolla olisi mahdollista nuo haaveeni toteuttaa+

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin naisen osalta suosittelen, että etsit naisen Itä-Euroopasta tai Itä-Aasiasta. Ihan pelkästään jo oman mielenterveytesi ja parisuhdetyytyväisyytesi vuoksi.

Vierailija
4/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi potentiaalisin työ jossa ei katsottaisi pahasti tuollaista yli 10 vuoden aukkoa historiassani?

AP

Joku ala millä on kamala työvoimapula. Muut ei varmasti edes harkitse palkkaamista millään koulutuksella jos ei ole työkokemusta.

Vierailija
5/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yliopilaspohjalla on kaksi vaihtoehtoa:

- Yritäjyys

- Lisäkoulutuksen hankkiminen

Pohdi kumpi on sinulle luontevampi suunta ja mene sillä. Koulussa olet samalla viivalla 18-vuotiaiden lukiosta valmistuneiden kanssa. Yrittäjänä ei papereita kysellä, jos olet jossakin tarpeeksi hyvä. Tärkeintä on nyt muistaa yksi asia: Voit oppia jonkni osa-alueen erittäin hyvin n. 10 000 tunnin työllä. Vastaa 5-vuoden 8h/päivä työskentelyä. Mieti missä haluat olla hyvä 5 v. kuluttua ja ryhdy tekemään sitä.

Vierailija
6/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

No esim. turvallisuusala (jota siis itsekin opiskelen, olen ollut liki 14v. kotiäitinä). Vartijan palkka ei tokikaan ole kovin suuri (about 10e/h) mutta ala työllistää hyvin. Ja tietysti voi opiskella lisää, jolloin myös palkka nousee.

Vierailija
7/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoshuoltajaksi. Ei kysellä. Ei hohdokasta, mutta idioottivarmaa, julkisella parin tonnin peruspalkka ja vakipaikka = asuntolaina. Ei toki pk-seudulla.

Vierailija
8/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kannata käyttää tuollaista ylilautakieltä jos haluaa myönteisiä vastauksia. 'Rottailu' kuulostaa hyvin ikävältä. Toki jos saat motivaatiota itse tuollaisesta sanavalinnasta, niin mikäs siinä. 

Vierailija
9/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kymmenen vuoden aukko työhistoriassasi on kyllä hemmetin paha - ellet sitten tyydy jhkn "paskaduuneihin".

Sinuna yrittäisin hankkia yliopistotutkinnon ja asiantuntijastatuksen ja sitä kautta päästä mukaan työelämään.

Vierailija
10/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoshuoltajaksi. Ei kysellä. Ei hohdokasta, mutta idioottivarmaa, julkisella parin tonnin peruspalkka ja vakipaikka = asuntolaina. Ei toki pk-seudulla.

Tuolla hommalla ei kyllä mitään naista hankita perheen perustamisesta tai asunnon ostosta puhumattakaan

Vierailija
11/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi kymmenen vuoden aukko työhistoriassasi on kyllä hemmetin paha - ellet sitten tyydy jhkn "paskaduuneihin".

Sinuna yrittäisin hankkia yliopistotutkinnon ja asiantuntijastatuksen ja sitä kautta päästä mukaan työelämään.

En aio tyytyä "paskaduuneihin". Ne eivät mahdollista niitä asioita joista haaveilen.

Jos en keksi jotain järkevää väylää asiallisiin töihin, tyydyn kohtalooni sekä jatkan nykyisellä linjalla.

AP

Vierailija
12/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vähän niin, että jos 34-vuotiaaksi on vain loisinut niin minä en ainakaan innostuisi. Et tule saamaan juurikaan eläkettä, töitä voit saada jostain tosi työllistävältä alalta. Deittailin kerran miestä, joka oli 27-vuotiaaksi saakka vain elänyt tuilla (sillä hetkellä opiskeli) enkä kestänyt kun mitään ei voinut tehdä (ei rahaa).

Vierailija
13/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla hommalla ei kyllä mitään naista hankita perheen perustamisesta tai asunnon ostosta puhumattakaan

Ok. Mä hankin miehen (puuseppä), asuntolaina oli vuosina 2008-2015 (säästöjä), perhe 2001-2019. Nyt ollaan jo kaksin, ei ole enää kiire töihin. Ta:lle on kerrottu että kesäkuukausina ei tarvitse häiritä.

Vakipaikka mahdollisti myös akateemisen haahuilun. Vuosi vuorottelua, 2 opintovapaata, 2 virkavapaata. 38 pv lomaa jne. Mikä nyt sopii kenellekin. ;) Hyvin ovat miehetkin alalle mahtuneet viime vuosina.

Vierailija
14/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rakennusalan ammattitutkinto tai vastaava? Turhaan haaveilet "paremmasta", kun niissä ei ole mitään hohtoa.

Vierailija
15/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vähän niin, että jos 34-vuotiaaksi on vain loisinut niin minä en ainakaan innostuisi. Et tule saamaan juurikaan eläkettä, töitä voit saada jostain tosi työllistävältä alalta. Deittailin kerran miestä, joka oli 27-vuotiaaksi saakka vain elänyt tuilla (sillä hetkellä opiskeli) enkä kestänyt kun mitään ei voinut tehdä (ei rahaa).

Eli perusjuttu.

Miehelle ei rahaa, siis mies vaihtoon.

Ei mitään uutta auringon alla ja naisten toiminnassa.

Vierailija
16/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele ohjelmoimaan, tee sitten joku peli jolla tienaat miljoonia. 

Tai vartijakoulutus, vartijoille taitaa nykypäivänä riittää hommaa. 

Vierailija
17/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

it-alalle ? vai ootko ihan pelkästään pelannut

Vierailija
18/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio tyytyä "paskaduuneihin". Ne eivät mahdollista niitä asioita joista haaveilen.

Jos en keksi jotain järkevää väylää asiallisiin töihin, tyydyn kohtalooni sekä jatkan nykyisellä linjalla.

AP

Myöskään naiset eivät aio tyytyä mieheen, joka on surutta rottaillut koko aikuisikänsä, ottaen itseään niskasta kiinni vasta puolivälissä kohti neljääkymmentä.

Vierailija
19/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele sähkäriksi aikuispuolella. Kovasti on pulaa, suoraan koulusta pääsee töihin jos on ollut hyvät harjottelupaikat. Palkkakin ok.

Vierailija
20/94 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua ainakaan haittaisi jos ei ole ollut aina töissä.

Ei sillä ole mulle mitään väliä jos aiemmin on ollut syrjäytynyt ja nyt on ryhdistäytynyt.

Ja mä näen asiat niin, että jos nyt olen yksin ja maksan kaiken itse, niin minulle se on vaan plussaa jos mulla olisi vaikka se paritonnia tienaava mies. Paljon paremminhan silloin tulisin toimeen kuin ilman sitä "paskapalkkaista" miestä.

Työ ei ole kaikki tässä elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän