Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eikö muka ole uskollisia miehiä?

Vierailija
11.10.2013 |

Aina saa lukea noita juttuja (juurikin täällä), että miehet ajattelevat vain sukuelimillään, ja harva mies kieltäytyy jos toosaa tarjotaan. Tai että kylllä kaikki pettävät, jos tilaisuus tulee. Että miehet vain ovat sellaisia.

Meillä isä on aina sanonut, että jos hän sellaista teksisi äidin selän takana, hän ei enää voisi katsoa meitä lapsiaan silmiin. Ja minä taatusti tiedän, että kaikki me lapset, myös pojat ovat omineet tämän ajattelutavan isältään. Veljistäni kukaan ole koskaan pettänyt vaimojaan. Kyllä meille ollaan sellainen arvomaailma kotoa annettu.

He taatusti todella loukkaantuisivat, jos joku sellaista heidän kohdalla edes epäiltäisiin.

(Minulla ei ole miestä, seurustelen naisen kanssa. Mutta itsekään en ole koskaan pettänyt ketään)

Eikö todellakaan naiset usko, että uskollisiakin miehiä voi olla? Nykyään ihminen ei elä luolamiesaikoja, ja sivistys, empaattisuus ja oikeudentaju jo osaltaan kumoavat munaskujen ohjaamat vietit.

Toki tiedän pettureitakin, niin naisissa kuin miehissäkin aika lailla yhtä paljon. Ja juu, sukupuoliseen suuntautumiseen katsomatta.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:46"]

Parisuhteessahan on kyse luottamuksesta ja kunnioituksesta.[/quote]

Juuri näin. Piti itsekin kirjoittaa tuosta luottamuksesta.

Pelkkä rakkaus ei riitä. Puolisoa pitää arvostaa ja kunnioittaa. Ilman näitä ei ole hyvinvoivaa parisuhdetta. Valitettavasti näitä arvoja ei aina oikein osaa hahmottaa nuorempana. Ainakaan itse en osannut ja minulla kesti elämässä hyvinkin pitkään ennen kuin opin kipeimmän kautta mitä ihan oikeasti tarkoittaa kumppanin kunnioittaminen ja arvostaminen. Tänä päivänä laitan ne rakkauden edelle.

[/quote]

Hei mitä tarkoitat? Opit kipeimmän kautta mitä on kunnioitus ja arvostus? Ja miten parisuhteessa näyttäytyy tuo kunnioitus ja arvostus?

Vierailija
22/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 kanssa paljon samoilla linjoilla. 

Monista kavereista en millään usko, että pettäisivät tai voisivat pettää. Toisista tiedän, että on ja se toinenkin osapuoli petti eikä sitä sitten tiedä kumpi aloitti ja kumpi kosti; niin syvällisiä keskusteluja ei ole käyty, mutta erojahan siitä on tullut. 

Itseni tiedän enkä ole pettänyt. Eli ei kaikki miehet petä, minulla on siitä varma tieto.

Uskollisuus tai pettämisen välttäminen ei ole rakettitiedettä. Kun ei järjestä itseään tilanteisiin missä pettämistä voisi edes tapahtua niin ei tarvitse uskoaan koetella. Tuossa olen täysin samaa mieltä 26sen kanssa.

Jos aukoo päätään aamuyöstä humalassa snakarin jonossa toisille humalaisille, niin kenelle tulee isona yllätyksenä, että voi joskus tulla turpaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kertaakaan pettänyt. Edes silloin kun asuimme exän kanssa vuosikaudet erillään, mutta tapailtiin kuitenkin. Exä sen löyhänkin suhteen lopetti ottamalla toisen.

herra 47

Vierailija
24/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan varma, että suurempi osa ihmisistä on uskollisia kumppanilleen. Nykyään vaan saa vääristyneen käsityksen, koska media on pullollaan nimenomaan uskottomuutta käsitteleviä juttuja ja niistä tehdään aivan liian suuri numero. Yritetään jopa uskotella, ettei se pettäminen niin iso juttu ole.

Kyllä rakastava ja toisiaan kunnioittava suhde perustuu uskollisuuteen. Mukava lukea näitä kommentteja ja nimenomaan luottamuksesta omaa kumppania kohtaan. Minä olen myös varma, ettei mieheni minua petä. Tunnemme toisemme niin hyvin, että kumpikin huomaisi eron toisen käytöksessä, jos jotain tapahtuisi.

Vierailija
25/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen aina ajatellut, että kaikki miehet pettää. Sinänsä hassua, koska yksikään mies ei tietääkseni ole minua koskaan pettänyt. minä sen sijaan olen pettänyt kaikkia miehiä ennen nykyistä aviomiestäni, siitäkö kyynisyyteni johtuu? nykyiseen mieheeni luotan kuin kallioon. Avioliitto on hänelle kuulema niin pyhä asia, ettei sitä kuulema voisi häpäistä. Ehkä siitä syystä ei itsekään ole tullut mieleenkään pettää.

Vierailija
26/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kaikki ovat potentiaalisia pettäjiä. Tilaisuus tekee varkaan. Työssänikin olen tavannut niin paljon ukkomiehiä jotka vain liehittelevät nuoria naisia ja jos vaan tilaisuus tulisi niin varmasti pettäisivät. 

Oma mieheni ei ole mua pettänyt, mutta en kyllä epäile etteikö niin esim. humalapäissään joskus viosi tehdä jos vain tilaisuus tulisi.

Vierailija
27/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 18:10"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 18:46"]

Parisuhteessahan on kyse luottamuksesta ja kunnioituksesta.[/quote]

Juuri näin. Piti itsekin kirjoittaa tuosta luottamuksesta.

Pelkkä rakkaus ei riitä. Puolisoa pitää arvostaa ja kunnioittaa. Ilman näitä ei ole hyvinvoivaa parisuhdetta. Valitettavasti näitä arvoja ei aina oikein osaa hahmottaa nuorempana. Ainakaan itse en osannut ja minulla kesti elämässä hyvinkin pitkään ennen kuin opin kipeimmän kautta mitä ihan oikeasti tarkoittaa kumppanin kunnioittaminen ja arvostaminen. Tänä päivänä laitan ne rakkauden edelle.

[/quote]

Hei mitä tarkoitat? Opit kipeimmän kautta mitä on kunnioitus ja arvostus? Ja miten parisuhteessa näyttäytyy tuo kunnioitus ja arvostus?

[/quote]

31 vastaa omasta puolestaan: Minulle toisen kunnioitus tarkoittaa mm. sitä, että riidoissakin on sellainen raja, ettei toista lyödä "vyön alle", ei satuteta niillä kipeimmillä asioilla, eikä liioin yritetä väheksyä toista. Ei tietenkään muutenkaan, mutta riidellessä sitä varmaan tapahtuu aika tavallisesti. Kun on jostain erimielisyyttä, keskustellaan - tai vaikka sitten tarvittaessa huudetaan - siitä asiasta, eikä ryhdytä haukkumaan toista.

Sitten se on sitä, että hyväksyy ja arvostaa toista sellaisena kuin tämä on, eikä pyri muuttamaan puolisoa. Otetaan toinen huomioon, mutta ei niin, että pitäisi yrittää muuttua sellaiseksi kuin toinen haluaa. Se on myös sitä, ettei koskaan pidä toista itsestäänselvyytenä.

Aika vaikea sitä on kyllä selittää kovin tyhjentävästi, siinä on lähinnä kyse siitä, miten asennoituu toista kohtaan.

Vierailija
28/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet pettävät koko ajan samoin kuin kaikki naisetkin! KUKAAN ei ole koskaan ollut uskollinen puolisoilleen ja siksi kehenkään ei voi luottaa parisuhteessa.

Vierailija
29/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on uskollisia miehiä. Minäkin olen naimisissa sellaisen kanssa.

Vierailija
30/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan joutunut tekemisiin pettämisproblematiikan kanssa missään suhteessani, ja olen varma sekä itsestäni että miehestäni. Elämä ei "heittele" vaan nämä ovat ihan yksinkertaisia omia valintoja. Lisäksi jos meille joku pettämiskriisi sittenkin joskus tulisi, uskon että pystyisimme asian selvittämään; niin vahva on yhteisymmärryksemme ja rakkautemme.

Olen kokenut, että juuri pettäjä ei tätä asiaa kestä - siis sitä että meidän avioliittomme on ehjä ja vakaa. Kun on itse rikkonut itseään, puolisoaan ja lastensa hyvinvoinnin edellytyksiä; aiheuttanut suurta pahaa; on nähtävästi aivan ylitsepääsemättömän tuskallisen kateuden paikka kohdata vaikkapa minun kaltaiseni, paremmin rakastettu ja paremmin rakastava ihminen. Juuri pettäjät (tai tuskansa kanssa tasapainoilevat petetyt) ovat niitä, joilla on tarve sen tasoiseen argumentointiin kuin että 'kyllä se sunkin miehes vielä pettää'.

Vierailija
31/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun veli on hyvännäköinen, mutta se välittää perheestään enemmän kuin vieraista alapäistä.

Vierailija
32/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger-miehet saattaa olla suht uskollisia ja suoria. Muista en tiedä.

Vierailija
33/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.10.2013 klo 20:53"]

En ole koskaan joutunut tekemisiin pettämisproblematiikan kanssa missään suhteessani, ja olen varma sekä itsestäni että miehestäni. Elämä ei "heittele" vaan nämä ovat ihan yksinkertaisia omia valintoja. Lisäksi jos meille joku pettämiskriisi sittenkin joskus tulisi, uskon että pystyisimme asian selvittämään; niin vahva on yhteisymmärryksemme ja rakkautemme.

Olen kokenut, että juuri pettäjä ei tätä asiaa kestä - siis sitä että meidän avioliittomme on ehjä ja vakaa. Kun on itse rikkonut itseään, puolisoaan ja lastensa hyvinvoinnin edellytyksiä; aiheuttanut suurta pahaa; on nähtävästi aivan ylitsepääsemättömän tuskallisen kateuden paikka kohdata vaikkapa minun kaltaiseni, paremmin rakastettu ja paremmin rakastava ihminen. Juuri pettäjät (tai tuskansa kanssa tasapainoilevat petetyt) ovat niitä, joilla on tarve sen tasoiseen argumentointiin kuin että 'kyllä se sunkin miehes vielä pettää'.

[/quote]

hienosti sanottu ja oivallettu! 

Vierailija
34/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten muija sanoi ettei sänkyhommat enää huvita, eli ilman piparia siitä lähtien. Mitä raati sanoo, onko ok käydä jo vieraissa, vai olenko sika ja palan helvetin tulessa jos niin teen? 

T. Mies 45v.

Vierailija
35/54 |
15.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palat tietenkin. Kuka nainen sulle antaisi, suostuisi välikappaleeksi?

Vierailija
36/54 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin haluan uskoa, että sellaisiakin on, jotka eivät petä. Harmi vaan, ettei yhtään niistä ole sattunut kohdalleni. Ja paljon olen miehiä tavannut. Mutta tosiaan, oliko se jossain sanottu että 2/3 pettää, niin riittäähän niitä miehiä siihen 1/3 vielä monta. Ja jos ne ovat enempi kotosalla viihtyviä niin silloin ymmärtää sen, ettei niihin tömää toreilla ja turuilla, jossa mies kuin mies on ollut valmis lähtemään mukaan. Jopa se hiljaisin ja ujoimman oloinen.

Vierailija
37/54 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 15:51"]

Kyllä minäkin haluan uskoa, että sellaisiakin on, jotka eivät petä. Harmi vaan, ettei yhtään niistä ole sattunut kohdalleni. Ja paljon olen miehiä tavannut. Mutta tosiaan, oliko se jossain sanottu että 2/3 pettää, niin riittäähän niitä miehiä siihen 1/3 vielä monta. Ja jos ne ovat enempi kotosalla viihtyviä niin silloin ymmärtää sen, ettei niihin tömää toreilla ja turuilla, jossa mies kuin mies on ollut valmis lähtemään mukaan. Jopa se hiljaisin ja ujoimman oloinen.

[/quote]

Vaikka olet tavannut paljon miehiä, niin ei se tosiaan todista kaikkien miesten uskottomuutta. Ehkä joskus lopulta löytyy se yksi, juuri se, joka ei petä.

Ja mitä noihin ujoihin ja hiljaisiin tulee, niin ehkä se miestyyppi onkin se petollisin ja arvaamattomin.

Vierailija
38/54 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:51"]

No tähän tulee av-raadilta täyslaidallinen kakkaa, mutta sanon silti: mun mies ei petä.

[/quote]

Noin minäkin ajattelin pari kuukautta sitten. Naimisissa on oltu kohta 10 vuotta ja sit selvisi syrjähyppy.

Tästä jatketaan.

Vierailija
39/54 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 11:51"]

No tähän tulee av-raadilta täyslaidallinen kakkaa, mutta sanon silti: mun mies ei petä.

[/quote]

Noin minäkin ajattelin pari kuukautta sitten. Naimisissa on oltu kohta 10 vuotta ja sit selvisi syrjähyppy.

Tästä jatketaan.

[/quote]

Eikö oikeesti mene jakeluun, että JOS SINUN MIEHESI tekee noin, niin KAIKKIEN MIEHET EIVÄT TEE!!!!

Vierailija
40/54 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kaikkien miehet eivät jää kiinni.