Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilkkikalastus

Vierailija
27.01.2026 |

Etelä-suomessa ei ole nykytalvina lunta ja onko sitä jäitäkään järvissä ja lammessa. Pohjois-Suomessa on pakkaset ja järvissä ja lammessa jäät ja pilkillä voi käydä. En itse ole käynyt pilkillä vielä ja  jotku ovat käyneet ja ovat saaneet kaloja. Kunnon pilkkikausi on vasta maaliskuun ja huhtikuun aikoihin. Voihan sitä veneestäkin pilķkiä.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotku tarkenee pilkkiä kaloja 20 asteen pakkasessa. Minä en kyllä lähtisi semmoisessa pakkasessa.

Vierailija
2/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jotku tarkenee pilkkiä kaloja 20 asteen pakkasessa. Minä en kyllä lähtisi semmoisessa pakkasessa.

Ei tietenkään ole optimaalisin keli pilkillemutta vaatteet tietenkin sään mukaan,ja tosiaan suosittelen pilkkimistä on hieno tapa hankkia tuoretta kalaa,kustannukset ei päätä huimaa,6tuuman kaira,pilkkionki,naskalit, vieheet ja toukat ei satasta kustanna,ja ovat pitkäaikainen hankinta.T.pilkkimies

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkkiminen on kivaa. Oon ite miettinyt lämmitettävän teltan käyttöä, ois aika nastaa juoda terästettyä teetä ja nypytellä reikää.

Vierailija
4/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilkin mun vieheellä sun mutsiis.

Vierailija
5/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapissa ollaan. Ei me lähetty kovilla pakkasilla. Nyt oli sellaset rapeat -10 ja käytiin. Yksi sentään sai pari ihan syömäkelposta kalaa. Eihän ne niin syönnillä ole,mut käytiin kuiten.

Vierailija
6/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kuukauden päästä ainakin etelässä lumet ovat poissa jäiltä ja aurinko lämmittää mukavasti. Kyllä sitten kelpaa vaikka pilkillä chillata. Minttukaakaot termariin evääksi.

Vierailija
7/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaditaan aika paljon että lähtee sisältä lämpimästä jäälle pilkkimään.

Vierailija
8/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moottorikelkan tai mönkijän perään lämmitettävä pari kolme henkeä vetävä pilkkikoppi. Mikäpä siinä on pilkkiä ja katella kisoja tv:stä. Hauskoja turinoita kavereiden kanssa pilkkijuomia nautiskellen. 

Vierailija
9/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moottorikelkan tai mönkijän perään lämmitettävä pari kolme henkeä vetävä pilkkikoppi. Mikäpä siinä on pilkkiä ja katella kisoja tv:stä. Hauskoja turinoita kavereiden kanssa pilkkijuomia nautiskellen. 

Viistokaikuluotaimella kurkataan onko lähimaillakaan kalaa ja vaihdetaan saman tien seuraavalle karille jos ei näy liikettä.. Täsmäkaiulla katotaan millon toukka on kalan suussa ja nykäistään ylös ja vaikka suoraan pannulle jos hiuko yllättää. Tällaista se on meidän järvellä pilkintä nykyään.

Vierailija
10/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viistokaikuluotaimella kurkataan onko lähimaillakaan kalaa ja vaihdetaan saman tien seuraavalle karille jos ei näy liikettä.. Täsmäkaiulla katotaan millon toukka on kalan suussa ja nykäistään ylös ja vaikka suoraan pannulle jos hiuko yllättää. Tällaista se on meidän järvellä pilkintä nykyään.

Sama kuin hakis silakat suoraan kaupasta.

Vierailija
11/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pilkin mun vieheellä sun mutsiis.

Passaa,kairaa reikä kahteen metriin.

Vierailija
12/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaaditaan aika paljon että lähtee sisältä lämpimästä jäälle pilkkimään.

Ei kuitenkaan ylivoimaista.T.Pilkkijä

Vierailija
13/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EPÄREILUA.

Vierailija
14/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ainakin kalastaa... "Siiman molemmissa päissä on liero....

Vierailija
15/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonba luulis olevan jäätä myös etelä Suomen järvissä. 

Keski-Suomessa, jossa jäällä niukasti lunta, on jäätä hyvinkin 50cm.  Koko kairan kierreosan verran kun viikoloppuna väänsin reikiä. Ei tullu kalaa.

Vierailija
16/16 |
17.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EPÄREILUA.

NYKYAIKAA!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yksi