Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisitko lapsesi hoitoon 22-vuotiaalle perhepäivähoitajalle?

Vierailija
11.10.2013 |

Jolla on itselläkin 2-vuotias lapsi?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, joo en ole kajalisilmäinen pissis vaan ihan asiallinen tyyppi. En tupakoi enkä juo.

Miten muuten, onko ihmisillä yleensä jotain vaatimuksia pph:n kodin suhteen? Toivotteko omakotitaloa tms? Me nimittäin asumme pienkerrostalossa, jonka alakerrassa sijaitsee pubi... Lähistöllä tosin on lähinnä pelkästään omakotitaloja, paljon puistoja jne. Rauhallinen alue pubista huolimatta. Onko automaattinen no-no?

Vierailija
22/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin, jos en olisi itsekin pph :) Monesti nuoret jaksaa touhuta enemmän lasten kanssa, ainakin mitä lähipuistossa katselee muitten touhuja. Toki poikkeuksiakin on, esim. naapurin 61-vuotias pph, joka on aivan ihana lasten kanssa!

Mitä omiin lapsiin tulee, niin yleensä se on kyllä toisin päin että ne omat tulee hoidettua vähän siinä sivussa ja hoitolaiset saavat enemmän huomiota. Mutta se on helppo paikata iltaisin antamalla omille extrahuomiota. Omat lapset ovat 1,5v ja pian 3v ja hoitolapset melkein saman ikäisiä. Ruokakin tulee laitettua huolella, kun omatkin ovat syömässä ja heille laitan joka tapauksessa terveellistä ja hyvää ruokaa hinnasta viis.

En usko, että asumismuotosi olisi kaikille vanhemmille ongelma. Toisille voi ollakin, mutta sitä vartenhan tutustumiskäynnit ovat olemassa. Ja jos lähellä on puistoja, niin ulkoiluthan on hyvä hoitaa siellä. Samoin pienten päikkärit, jos vanhemmat haluaa että lapsi nukkuu vaunuissa päiväunet. Mahtuuko ylimääräisiä vaunuja teille? Jos siis saat pieniä hoitolaisia :) Sulle itselles pienten rahtaaminen rapussa/hississä ees taas saattaa olla vähän rankempaa...

Siivoamista riittää ja työn henkinen raskaus yllätti aluksi. Mutta muuten ihan mukavaa hommaa, kun saa päivät kunnolla rullaamaan ja lapset tutuiksi. Mukavaa työnalotusta, jos tälle tielle päädyt! Terveisin pph 28v.
PS. Av-mammat, voitte laittaa kivet taskuihin takaisin. Hoitolapset on syyslomalla ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sulla koulutus alalle? Se ratkaisee eikä ikä.

Vierailija
24/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkän iän perusteella lähtisi tekemään päätöksiä, toisinko hoitoon vai en. Riippuu ihan tästä 22-vuotiaasta itsestään, onko tarpeeksi kypsä tehtäväänsä. Olen nähnyt niin "monentasoisia" parikymppisiä.

Vierailija
25/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun vaikuttaa lapsen ja hoitajan välinen suhde, miten puhuvat ja toimivat.

Koti vaikuttaa: onko siistiä/turvallista. Mitä meinaa tarjota ruuaksi. Onko rutiineja?

Jos pitäisi hetken aloituksen jälkeen kotinsa kunnossa niin pitäisi onnistua jatkossakin. 

Jos lapsi ei ole omasi niin vähän kyllä ihmettelisin toimintaasi. Onko tuo sinun haaveammatti vai laiska kouluttautumaan vai mitä on takana. Olisi kurjaa viedä lapsi hoitoon jos sitten lakaat parin kuukauden jälkeen työt kun eroat kumppanistasi.

Minulla ei ole mitään hoitajan ikää vastaan. Ei vanhan tai nuoren. Meillä juuri eläkkeelle jäi aivan unelmapph joka säässä kuin säässä teki asioita sinnikkäästi.

1 pieni lapsi on eri asia kuin vaikkapa 3 saman ikäistä, puhumattakaan uhmat yms ja siihen päälle rutiinien pitämiset koko porukalle. Tuo on iso sitoumus hoitajalle ja ymmärräthän että lapsen kannalta sinun pitää ajatella että kasvatat lasta kuin lasta vielä esikouluikäiseen saakka?

Vierailija
26/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 23v pph, mulla on kaksi omaa lasta. Tunkua on kokoajan hoitoon, vähintään kerran kuussa joku soittaa ja kysyy hoitopaikkaa. Aivan varmasti sulle löytyy hoitolapsia :)

Vierailija
27/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toisi, anteeksi.

Lapseni on minulle henkeänikin kalliimpi, ja en anna häntä noin nuoren hoitoon.

Myös asuinympäristö, kodin siisteys ymv. asiat vaikuttaisi, myös muiden hoitolapsien tausta. Ikävä kyllä olen tätä mieltä, ihmisenä voit olla kuinka ihana tahansa, mutta en tee sen asian tiimoilta päätöksiä.

Vierailija
28/28 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Luonne kysymys ennemmin kuin ikä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme