Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suhtautua "hankalaan" ihmiseen?

Vierailija
10.10.2013 |

On mielestään maailman kovimman kohtalon kokenut ihminen. On menettänyt työpaikkansa, ei ihmissuhteita, ei mitään. Hyvin älykäs (ehkä liiankin) ja kaikkiaan vaativa luonne. Uhkailee itsemurhalla, vetoaa ihmisten tunteisiin surkuttelemalla itseään. Ammattiapukaan ei ymmärrä. Ainoa, milloin ammattilaiset ymmärtävät, on silloin, kun mennään tämän ihmisen mielen mukaan. Jokainen eriävän mielipiteen esittäjä on täyttä paskaa (vaikka olisi pitkän kokemuksen omaava erikoislääkäri).

Jankkaa aina samoja asioita ja ettei kukaan ymmärrä. Kaikki on huonosti. Jos sanon, että ihmisillä on paljon  surkeampiakin kohtaloita (vaikkapa liikuntakyky mennyttä), suuttuu, kun en ymmärrä häntä, vaan vertaan muihin.

Uuvun kohta itse, kun ei ole keinoja tuon ihmisen suhteen. Muita ei ole, joille puhuisi, kaikki ovat hänet jättäneet yksin.

Pitää itseään toimintakyvyttömänä ja lamaantuneena.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä anna rikkoa itseäsi.

Vierailija
2/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko jo vanha? Sitten tuskin voi paljon mitään. Nuorelle varmaan täydellinen elämänmuutos voi olla sopiva.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin hankalasti jumissa oleva ihminen tarvitsee ammattiapua, polttaa läheisensä loppuun ja etsii seuraavan. Pakene.

Vierailija
4/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä takia olet hänen kanssaan?

Vierailija
5/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä sanoisi, jos kysyisit häneltä mistä johtuu, että kaikki on pielessä. Noin lukossa oleva ihminen uskoo ja vaatii, että maailman pitäisi muuttua, että hän pystyisi elämään siinä onnellisena. Kumman muuttaminen on helpompaa, maailman vai itsen? Tuosta ei voi parantua, jos ei ole valmis kohtaamaan mahdollisuutta, että itsessä olisi jotain vikaa.

Vierailija
6/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuvutat itsesi -et voi auttaa. onko kyseessä narsisti?

Vierailija
7/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäiden - ja etenkin hankalien - ihmisten elämä on usein vaikeampaa kuin ns. tavallisten tallaajien. Suosittele hänelle päiväkirjan pitämistä. Jokaiselle päivälle on löydyttävä myös positiivisia asioita. Tutkimusten mukaan ihmiset paranevat kirjoittamalla tunteistaan. Suosittelen hänelle liikuntaa, koska kävely todella upeassa luonnossa parantaa mielialaa. Pääkopan sisältö paranee kummasti, kun kroppa saa liikettä. Ruokavalio mahdollisimman terveelliseksi. Runsaasti vihanneksia, hedelmiä, kalaa, pähkinöitä, hyviä rasvoja, kokojyväviljaa jne. Masentuminen syö ihmistä, joten siihen ei kannata sortua. Älykkäälle ihmiselle löytyy takuuvarmasti uusi, sopiva työpaikka! Olet kiltti, kun autat kyseistä henkilöä. :) t. Töistä sairauksien vuoksi irtisanottu syöpäpotilas

Vierailija
8/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on työpaikka sinun on turha selitellä mitään. Ihmisen on surtava menetykset ja saatava olla myös vihainen epäoikeudenmukaisuuksista. Jos sinä kokisit samoin tajuaisit. Minsuta sinun ei kannata sanoa mitään, sellainen turha selittäminen minkä toinen tietää kuitenkin olevan  sellaisen ihmisen esittämää joak ei tajua on turhaa.

Samankokeneiden kanssa keskustelu on lohdullisempaa.

Suurin lahja on se, että vai kuuntelee myötätuntoisena. Ja se on taito, että osaa sen niin tehdä, että ei itse jotenkin koe, että täytyy muuttaa tilanne ja sen takia ahdistu.

Vierailija
9/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää lähes 40v. On sukulainen, siksi olen tekemisissä. Vanhempansa on saanut tolaltaan, samoin sisarensa. Ystävät ovat kai ottaneet etäisyyttä, jotteivat uupuisi. Ehkä minunkin pitäisi, aikani olen kuunnellut, mutta enää en jaksa välittää. Olenko tullut kyyniseksi? Sekään ei ole hyvä ;(   Saa kyllä jotain ammattiapua, mutta tuntuu jotenkin pyörittävän ja uhkailevan heitäkin.

ap

Vierailija
10/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on vanhemmissa, esimiehissä, hoitavissa tahoissa. Ystävissä, jotka eivät ymmärrä.

ap

[

quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:23"]

mitä sanoisi, jos kysyisit häneltä mistä johtuu, että kaikki on pielessä. Noin lukossa oleva ihminen uskoo ja vaatii, että maailman pitäisi muuttua, että hän pystyisi elämään siinä onnellisena. Kumman muuttaminen on helpompaa, maailman vai itsen? Tuosta ei voi parantua, jos ei ole valmis kohtaamaan mahdollisuutta, että itsessä olisi jotain vikaa.

[/quote]

Vierailija
11/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:29"]

Jos sinulla on työpaikka sinun on turha selitellä mitään. Ihmisen on surtava menetykset ja saatava olla myös vihainen epäoikeudenmukaisuuksista. Jos sinä kokisit samoin tajuaisit. Minsuta sinun ei kannata sanoa mitään, sellainen turha selittäminen minkä toinen tietää kuitenkin olevan  sellaisen ihmisen esittämää joak ei tajua on turhaa.

Samankokeneiden kanssa keskustelu on lohdullisempaa.

Suurin lahja on se, että vai kuuntelee myötätuntoisena. Ja se on taito, että osaa sen niin tehdä, että ei itse jotenkin koe, että täytyy muuttaa tilanne ja sen takia ahdistu.

[/quote]

Ihmiset ahdistuvat usein siksi koska kokevat pakottavaa tarvetta yrittää muuttaa toista. ja jos ei oikeasti voi auttaa mitenkään käytännöllisesti niin älykkäälle ihmiselle joidenkin tökröiden "ryhdistäydy" positiivareiden jako on turhaa.

Vierailija
12/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:23"]

[/quote]

Ehdottaisitko, että ihmisen on muututtava kovemmaksi, kylmemmäksi ja julmemmaksi pärjätäkseen tässä maailmassa?

Vierailija
13/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota hänen huoliaan kannettavaksesi. Tiedän, että helpommin sanottu kun tehty. Voit kuunnella häntä, mutta haasta häntä vähän ensi kerralla. Esim jos avautuu siitä kuinka elämä on paskaa jne... Niin vastaa hänelle, että onpa ikävä kuulla, mutta mitä meinaat tehdä asioille? 

Omien voimiesi mukaan kuuntelet, ja voithan aina oikaista jos menee ihan älyttömyyksiin. Jos suuttuu jostain kommentistasi, niin sitten suuttuu. Yritä olla ottamatta itseesi. Sinulla on oikeus myös poistua paikalta. Sairas ihminen ei näe muuta kun itsensä ja omat ongelmansa. 

Vierailija
14/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi sanoa että välität hänestä ja toivot, että ottaa ammattiavun vastaan. Älykkyys voi tosiaan hankaloittaa omien tunteiden kohtaamista ja helposti suhtautuu nokkavasti laimeisiin terveydenhuollon ihmisiin. Kriisiytynyt ihminen pitää itseään helposti niin ainutlaatuisena yksilönä, ettei kukaan voi häntä auttaa. Se on osa sairautta.

Vierailija
15/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa kuuntelemasta. Stoppaat jokaisen surkutteluhetken heti alkuunsa. Keksi jo ennen tapaamista lauseita joita toistelet, tyyliin "Omapa on asiasi. Itse en ikinä valittaisi noin. Voivoi, on tässä muillakin vaikka mitä. Blaablaablaa en jaksa kuunnella."

Kyseessä on mielenterveysongelma, jolle et maallikkona voi yhtään mitään. Älä missään nimessä suostu tuntemaan tipan vertaa syyllisyyttä.

Vierailija
16/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:42"]

Lakkaa kuuntelemasta. Stoppaat jokaisen surkutteluhetken heti alkuunsa. Keksi jo ennen tapaamista lauseita joita toistelet, tyyliin "Omapa on asiasi. Itse en ikinä valittaisi noin. Voivoi, on tässä muillakin vaikka mitä. Blaablaablaa en jaksa kuunnella."

Kyseessä on mielenterveysongelma, jolle et maallikkona voi yhtään mitään. Älä missään nimessä suostu tuntemaan tipan vertaa syyllisyyttä.

[/quote]

Eli löisit lyötyä? Mikä siinä on, että muiden ihmisten avuntarve herättää jossain yksilöissä sadistisia viettejä?

Vierailija
17/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli kuin minun ystäväni. Mies petti vuosia sitten ja vieläkin jauhaa siitä joka päivä, monta kertaa. Tää mun ystävä ei edes kysy enää mitä kuuluu, vaan aloittaa ihan heti, valivalivali ihan joka asiasta.

Oon Niin poikki sen ihmisen kanssa. Miten joku ei voi ymmärtää että elämässä on jollain asiat oikeesti tosi huonosti. Minulat kuoli toinen ystvä syöpään keväällä, tää ei edes surkutellut taikka ottanut osaa, vain hänen ja hänen ongelmansa. Mun tekisi mieli kiljua ääneen joskus kun olen niin vihanen. Ei tässä kohta auta muu kuin kylmästi ottaa etäisyyttä. Kaikkeni olen kuunnellut ja koittanut apua tarjota, mikään ei kelpaa. 

Vierailija
18/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä joku ap:n sukulaisen kaltainen tapaus alapeukuttelee vastauksia ja kommentoi väliin jotain, kuin esimerkkinä, mitä tämänkaltainen ihminen saattaisi kommentoida.

Vierailija
19/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehdottaisitko, että ihmisen on muututtava kovemmaksi, kylmemmäksi ja julmemmaksi pärjätäkseen tässä maailmassa?"

En, vaan ihmisen pitää lakata surkuttelemasta itseään ja keskittyä siihen miten saa itsensä taas tasapainoon. Jos näkee kaikessa vain menetettyjä mahdollisuuksia eikä pääse sen yli, jää jumiin ja väsyttää kaikki, myös itsensä.

Vierailija
20/31 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku maallikko-ystävä tai omainen voisi olla avuksi, jos ammattilaisten apu ei toinna mitään. Ja ammattilaisilla on sentään työkaverit tai työnaohjaus tukena, toisin kuin omaisilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän