Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ärsyttävät myyjät esim veromodassa ja vilassa

Vierailija
10.10.2013 |

Mikä ihme siinä on että vä'hintään niistä yksi ottaa sinut silmätikukseen ja vaikka et loisi mitään katsekontaktia heihin ja näytät siltä, että haluat rauhassa katsella, niin pitää silti mukamas ohi mennessään tokaista että "toi on siis niin ihana huivi!111"

käyt katselemassa jotain muuta liikkeessä katsomasi huivi kädessä ja yli-innokas myyjä huutaa sinulle liikkeen toisesta päästä melkein kun kävelet vähän takaisin päin, että "NO OLIKS SE HYVÄ???" olet niin omissa ajatuksisssasi ettet heti tajua, että myyjä huusi sen sinulle.

ARGH haluan katsella vaatteita rauhassa enkä harrastaa turhaa small talkkia turhien pissisten kanssa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin päätin lopettaa asioinnin Vilassa ja Vero Modassa juuri tämän takia. En kestä sellasta tekopirteää, mielistelevää pakkomyymistä. Joskus olen onnistunut menemään salaa sovituskoppiin ja silloin olen saanut olla edes hetken rauhassa. Mutta useimmiten myyjä huomaa menemisen sovituskoppiin, ja ei mene kauaa, kun verhon takaa kuuluu rasittava huhuilu, viimeisimpänä tällainen: Ootko mitä siellä sovittamassa, ai mekkoja. Meil olis täällä tällanen ja tällanen upee mekko, siis just tän syksyn trendiväriä ja sen kanssa tällanen ja tällanen statement-kaulakoru. No miltäs se mekko näyttää sun päällä, blaa blaa. Ja siis ihan ystävällisesti kyllä aina tervehdin takaisin ja sanon myyjälle, että katselen ensiksi ja kerron, jos tarvitsen apua. Mutta jostain syystä usein vainoaminen vain jatkuu, ja sillon alkaa jo ärsyttää, ja haluan vaan lähteä pois. Onneksi on muita kauppoja, joissa saa shoppailla ihan rauhassa. :)

Vierailija
82/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 22:05"]

Kyllä sille myyjälle voi sitten sanoa, että tuo ei ole minun makuuni tai että ei kiitos.

[/quote]

No voi ei, ei voi!! Siis pitäskö mun alkaa puhua tollasessa tilanteessa kun jollakulla ei oo itellä tilannetajua. Mä en ikinä ratikassakaan oo sanonut kenellekään et siirrä se kassi, mä VAAN ISTUN SEN PÄÄLLE. Jos se kattoo mua pahasti niin mä mulkaroin kans sitä, siitähän saa ja oppii tajuumaan miten ihmisten kans eletään.

Mä en tajuu teitä kanoja ketä mielestä pitäs koko ajan olla äänessä. Kieli on kommunikoimusväline, jolla siirretään infoo. Ei mitään itsestäänselvyyksiä niinku tyylin "ei nyt kiinnosta sun esittelyt vaikka et tajunnu sitä kattomalla mun ilmettä". Niin turhaa alkaa tollasia sanoon kaikille jotka vaan ei tajuu mitään normaalii ei-verbaalista kommunikaatioo. Siinhän tulis rasitusvamma kiäleen, niin paljon tollasia ääliöitä on!

Hyvä ap, tosi hyvä et joku otti tän asian esille ja puheeks. Tosi yök varsinkin kaikki jotka luulee voivansa vaikuttaa muhun jollain ylipirteellä jumppamaikka asenteella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.10.2013 klo 16:57"]

..

[/quote]Kai ymmärrät että tuollaiset tyky-päivät ovat muilla aloilla arkipäivää riippumatta tuloksesta?

[/quote]

Tietenkin, mutta kyllä mielestäni erittäin halvalla/ilmaiseksi saadut vaatteet on myös aika kiva etu. Jos vaatteista tykkää.

[/quote]

Itse en tykkää kylpylöistä tms. ja vaatteilla ei makseta asuntolainaa, joten tuollaiset edut ovat ihan turhia. 

Jotkut vaateliikkeet (ei kokemusta Bestseller-ketjusta) eivät ota myyjäksi muita kuin sellaisia, joilla ei ole kaupan alan työkokemusta tai on sitä vain vähän. He ovat halvempaa työvoimaa.

Vierailija
84/99 |
05.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan v*tun ärsyttävää lässytystä Vilassa taas tänään.   "Mitäs ihanuuksia tulit etsimään".  "Täällois ihania leggareita" "huomasitko meidän ihanat huivit".   Hyi helvata! Asiakkaan aliarvioimista ja ärsyttävää tuputusta.

myyjän vika ei tietenkään, teki varmasti juuri kuten on ohjeistettu.

Vierailija
85/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kukaan tuskin tykkää pakkomyynnistä tai tuputtamisesta, mutta valitettavasti se toimii. Suuria yrityksiä ei kiinnosta muutama mielensäpahoittaja.:)

Toisekseen on turha muodostaa mielipidettä yrityksestä yhden tai edes muutaman myyjän takia. Jokaisella meillä on huonoja päiviä, eikä kaikkia voi miellyttää.

viimeisenä vielä näin myyjänä: positiivinen energia tarttuu. Sinua ehkä se ylipirteä myyjä ärsyttää, mutta 9/10 asiakkaasta sen valitsee, eikä sinun itkupotkuraivariboikotti merkitse mitään. jos et kykene selkeästi ilmaisemaan että haluat katsella itsekseen, suosittelen siirtymistä nettikauppojen puolelle.

Vierailija
86/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 20:57"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 08:08"]

Oon ollut Vilassa töissä ja siellä pitää myydä, myy, myy ja myy. Mielellään vähintään se 3 tuotetta/per asiakas. Vaikka pidän asiakaspalvelusta niin koin sen aika ahdistavana. En pidä tyrkyttämisestä, en myyjänä- enkä asiakkaana. Kopeilla piti käydä kyselemässä kokoja/apua, muuten ihan ok...mut jos jokainen myyjä käy kysymässä koko ajan niin onhan se vähän huvittavaa;): Asiakkaalle saattaa tulla ahdistunut olo, koska jotkut tykkää sovitella ihan rauhassa.

Itse otan asiakkaan yksilönä, enkä rahasampona. Jokaisella on erilaiset tarpeet. Ja niitä pitää kunnioittaa.

T. Myyjä

[/quote]

Minä olen myös ollut Vilassa töissä ja täytyy sanoa, että ahdisti kyllä tuo pakko jahdata ja tyrkyttää. Meillä seurattiin myyntejä ja joka viikko kerrottiin, kuka myi vähiten ja kuka eniten. Jos et tyrkyttänyt KOKO AJAN, siitä tuli sanomista. Onneksi en enää ole siellä töissä, thank god:)

mutta siis pointti: niiden on pakko jahdata siellä kopeilla ja myydä vähintään 3 tuotetta/asiakas. Jos ette pidä tästä, kirjoittakaa johtoportaaseen! Vinoilu myyjille ei auta asiaa.

[/quote]

Hauska kuulla, samanlaisia kokemuksia sulla siis. Itsekään en viihtynyt, koska tosiaan alkoi ahdistaa koko työ. Pidän tosi paljon asiakaspalvelusta ja nykyisessä työssäni viihdyn hyvin, saan olla oma itseni:).

Vierailija
87/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tavallaan olen oppinut pitämään lisämyynneistä tiettyyn rajaan asti ja myyjien "kiusaamisesta". Aiemmin olin ujompi mutta kesätyö Alkossa opetti, että myyjistä on oikeastikin ihan kiva päästä kunnon töihin, eikä pelkkään mekaaniseen toimintaan. Shoppailin teininä aina isäni kanssa, joka suorastaan omi itselleen myyjän, jota juoksutti ja pyysi antamaan mielipiteitään. Silloin pidin tuota nolona mutta enää en ole samaa mieltä, asiakaspalvelijahan myyjä on. Mahdollisesti olen myös vähän laiska, jos haluan ostaa jotakin, niin tiedän mitä haluan. Lisäksi myyjillä voi olla jotain ihan muita ideoita mielessä, jotka ovatkin toteuttamiskelpoisia. Itse huomaa vasta kotona, että omistaa jo pari samanlaista paitaa mutta myyjä voi tuoda eteen jotain ihan muuta ja kivaa. 

Suosittelen kyllä jokaiselle lämpimästi asiakaspalveluammattia edes vähäksi aikaa, niin tulee perspektiiviä siihen omaan käyttäytymiseenkin. 

Vierailija
88/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
89/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 08:31"]

Mun mielestä on mukavaa, että halpoja vaatteita myyvässä kaupassa saa palvelua. Olen tottunut ja edellytän saavani palvelua, jos sitä haluan ja jotakin meinaan ostaa.

Olen itse puhelias ja sosiaalinen ihminen, tykkään käydä yksin varsinkin vaateostoksilla ja minua ei haittaa vaihtaa myyjän kanssa muutama sana tai enemmänkin.

Joskus jopa vero modassa pyydän, että suosittele mulle jotain uutta, kun aina meinaan valita samaa. Ihan kivoja ideoita siellä myyjiltä saa ja jos on liian "tosi magee" niin kiitän (mielipiteestä) ja totean ihan ystävällisesti, että ei ole ehkä ihan mun juttu.

Ja kyllä, vero modassa ja vilassa tuo palvelu on osa konseptia ja heidän kuuluu lisämyydä ja tarjota. Kaupankäynti on muuten helposti vähemmän kannattavaa.

Millä alalle te oikein olette töissä, jos ette ymmärrä, että te asiakkaat maksatte myyjien palkat eli mitä enemmän myyvät, sitä enemmän tienaavat? Jos kaupassa myyjän peruspalkka on ilman lisiä vajaa pari tonnia ja myyntiprovisiot voivat tuoda ketjuissa palkkaan 300-500e lisää, niin kyllä motivoitunut myyjä palvelee ja tarjoaa.

Itse ikäni palvelualalla työskennelleenä ihmettelen niitä myyjiä, jotka eivät palvele. Tai mietin, että onpa paska työnantaja, kun ei palkitse työntekijöitään. 

[/quote]Olen itse ollut eräässä ketjussa mainitussa liikkessä töissä eikä siellä ollut mitään provikoita, myit tai et. Silti kytättiin mitä myit ja kenelle ja mitä lisämyyntiä ja vielä kassamyyntiä päälle. Palkka oli 10 euroa tunti ja tunteja viikossa alle 30.

Vierailija
90/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin liikaa palvelua, kun ei palvelua ollenkaan. Sattuipa kerran seppälässä, kun olin löytänyt ihanan vaatteen ja etsin omaa kokoani. Seinässä roikkuvalla mallinukella oli päällänsä kaupan ainoa oma kokoni. Kävelin kassalle ja pyysin apua ystävällisesti. Kaupan myyjä-täti ei edes tervehtinyt, saatika hymyillyt. Ennen kuin sain lauseeni loppuun täti karjaisi. "Me emme myy niitä! Se on liian kova homma ottaa ne sieltä alas ja pukea nuket uudelleen" Olin täysin pöyristynyt.. myöhemmin sain kuulla ystävältäni, että tämä on joissakin yrityksissä ihan oikeasti käytäntö. Mutta tämä osaava asiakaspalvelija päätti selittää tämän asian minulle näin, mistä jäi oikeasti aika paska fiilis...

Vierailija
91/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 00:45"]

Ei nyt ole Vila tai Veromoda, mutta tuli yksi tapaus mieleen joten pakko avautua.

Olin poikaystävän mukana Dressmanissa ostamassa farkkuja ja myyjän tarjotessa apua kieltäydyttiin nätisti. Farkut valittiin ja minä muutaman kerran kävin hakemassa toista kokoa/väriä. Myyjä tuli siihen MINULTA kyselemään, että sopiiko farkut hyvin ja miten istuvat yms., mitä kokoa ja väriä sais olla jne. Mitä vittua se multa kyselee, en mä niitä farkkuja sovittanut!! Ärsyttävästi tunki itsensä siihen sovituskopille ja huuteli poikaystävälleni että näytähän nyt niitä housuja ja onko hyvät ja mitä mallia otitte.

Jestas mikä haahka, kun ei puhetta ymmärrä!!

[/quote]

Oliko Kouvolan Dressmanin nuori leikelty blondi?

[/quote] Ei ollut.

Vierailija
92/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin just yhdestä kaupasta takin, jota myyjä hehkutti kaupan suosituimmaksi malliksi, kun se on niiiiin ihana. Siinä kohtaa mietin että aijaa, kaikilla on siis samanlainen, ei kauheasti houkuta.. takki oli kuitenkin mulle hyvä, joten päätin ottaa sen. Sitten myyjä tuli tuputtamaan takkiin sopivaa huivia, joka on myös kaupan suosituin, ne ihan loppuu käsistä. Näin sieluni silmin kuinka vastaani kävelee sitten tusinan verran porukkaa täysin samanlaisessa asukokonaisuudessa, joten jäi kyllä huivi kauppaan, vaikka olishan se toki sopinut takkiin. 

Kannattaa siis hiukan miettiä että millä argumenteilla oikein myy :D

Vierailija
93/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö oikeasti osaa sanoa, että katselette vain?! Näin sanomalla en ole koskaan saanut myyjää kyttäämään tai muuten riesakseni.

Vierailija
94/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mua ärsyttää ne myyjät, jotka seisoo kahdestaan/kolmestaan myyntitiskin takana juoruilemassa. Sitten sitä miettii, että viitsiskö noita nyt häiritä omilla kysymyksillään vai lähtiskö suosiolla muualle shoppailemaan.. :-D

Vierailija
95/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä on suomalaiset junttia kansaa. Valitetaan joka asiasta..

Vierailija
96/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 20:24"]

Enemmän mua ärsyttää ne myyjät, jotka seisoo kahdestaan/kolmestaan myyntitiskin takana juoruilemassa. Sitten sitä miettii, että viitsiskö noita nyt häiritä omilla kysymyksillään vai lähtiskö suosiolla muualle shoppailemaan.. :-D

[/quote]

näitäkin näkee aina joskus, tosi idioottimaista touhua. ei niille juoruamisesta palkkaa makseta.

Vierailija
97/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 08:31"]

Ja kyllä, vero modassa ja vilassa tuo palvelu on osa konseptia ja heidän kuuluu lisämyydä ja tarjota. Kaupankäynti on muuten helposti vähemmän kannattavaa.

[/quote]

Kuten tästä ketjusta on huomattu, lisämyynti aiheuttaa kuitenkin monissa asiakkaissa vastareaktion ja jopa haluttomuuden asioida uudelleen. Onko yrityksillä varaa siihen, että heidän liikkeistään tulee osalle potentiaalisista asiakkaista vastenmielisiä ja vältettäviä? Ovatko lisämyyntiin myönteisesti suhtautuvat asiakkaat niin arvokkaita, että heidän kustannuksellaan on varaa menettää kokonaan lisämyyntiä kaihtavat asiakkaat? Eikö asiakas olekaan aina oikeassa?

Minä saatan käyttää paljonkin rahaa silmää räpäyttämättä, jos löydän jotain mieluisaa, mutten ole koskaan kiinnostunut mistään megamageista pimpuloista ja pampuloista. Hyvä tietysti, jos jollain on varaa kieltäytyä rahoistani. Minäkin löydän helposti mieluisampia paikkoja, joihin kantaa vaivalla ansaitut pennoseni.

Vierailija
98/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienenä vinkkinä: ei siitä ole montakaan vuotta kun Tiimarissa kokeiltiin tätä samaa tuputustaktiikkaa. Siihen vielä tuotevalikoiman huonontuminen, kalleus jne. niin lopputuloksena oli konkurssi.

Vierailija
99/99 |
11.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.10.2013 klo 08:08"]

Oon ollut Vilassa töissä ja siellä pitää myydä, myy, myy ja myy. Mielellään vähintään se 3 tuotetta/per asiakas. Vaikka pidän asiakaspalvelusta niin koin sen aika ahdistavana. En pidä tyrkyttämisestä, en myyjänä- enkä asiakkaana. Kopeilla piti käydä kyselemässä kokoja/apua, muuten ihan ok...mut jos jokainen myyjä käy kysymässä koko ajan niin onhan se vähän huvittavaa;): Asiakkaalle saattaa tulla ahdistunut olo, koska jotkut tykkää sovitella ihan rauhassa.

Itse otan asiakkaan yksilönä, enkä rahasampona. Jokaisella on erilaiset tarpeet. Ja niitä pitää kunnioittaa.

T. Myyjä

[/quote]

Minä olen myös ollut Vilassa töissä ja täytyy sanoa, että ahdisti kyllä tuo pakko jahdata ja tyrkyttää. Meillä seurattiin myyntejä ja joka viikko kerrottiin, kuka myi vähiten ja kuka eniten. Jos et tyrkyttänyt KOKO AJAN, siitä tuli sanomista. Onneksi en enää ole siellä töissä, thank god:)

mutta siis pointti: niiden on pakko jahdata siellä kopeilla ja myydä vähintään 3 tuotetta/asiakas. Jos ette pidä tästä, kirjoittakaa johtoportaaseen! Vinoilu myyjille ei auta asiaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kuusi