Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisiko joku kertoa miten täällä Suomessa kaltaiseni 1800e/kk bruttona tienaava mies voi saada naisen, ostaa kodin tai perustaa perheen?

Vierailija
04.09.2020 |

Ikää jo 31 vuotta, mutta palkkakuopassa ollaan. Eipä tuolla palkalla mitään omakotitaloa osteta, tai edes puolisoa saada.

Haaveeni on ollut jo ainakin 20-vuotiaasta asti ollut perustaa perhe jonka kanssa asua omakotitalossa rauhallisella alueella. Tällä hetkellä näyttää siltä että jää seuraavan elämän haaveeksi tuo...

Olen pettynyt tähän yhteiskuntaan, ja rehellisesti sanottuna täysin väsynyt ja turhautunut siihen miten tulonjako täällä toimii.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitoin opintolainat aspiin. Kaikki työharjoittelut tein ilmaiseksi töitä, jotta sain työkokemusta.

Kun sain vakipaikan, ostin kalleimman asunnon, mitä rahalla sai, 15 v lainalla. Kaikki paukut opintolainan lyhennykseen.

Sitten löysin miehen jne jne ja nyt, 20 v myöhemmin asutaan tosi kivassa kodissa.

Helsingissä on mm soluasuntoja. Pari v asut kimppakämpässä, myyt auton pois jne ja aspin säästötavoite on koossa.

Ei niitä rahoja taivaasta tipu.

Meillä on laina plus vastike nyt 1800 e kk, mutta maksajia 2.

Vierailija
22/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatuneidon elätykseen ei riitä 1800, vaikka kaikki menisi. Luxustuotteet, ulkomaanmatkoja, hienot ravintolat, autot, shampanjabileet. Toi on lähempänä viikko kuluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää sitten ainakaan ostako homepommia. Mieluummin terve rivitaloasunto tai vaikka kerrostaloasunto, kuin homeinen ok-talo.

Ja jos teitä huijataan tai myyjä mokaa, ja talossa on hometta, niin vaaditte viivyttelemättä myyjää korjaamaan vian tai perumaan kaupan.

Vierailija
24/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sinkkunainen ostin kerrostalokolmion Helsingistä yhtä pienellä palkalla, joten miksei mieskin pystyisi samaan. Yhden tai kahden lapsen kanssa mahtuu vielä tämän kokoiseen asuntoon, ja jos perheen kanssa pitäisi löytää isompi, niin onhan siinä kohtaa sitten jo kahden aikuisen tulot käytettävissä.

Puolison löytäminen on sitten asia erikseen, mutta ei tuon tulotason pitäisi olla sille mikään este.

Vierailija
25/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus toivon, että elettäisiin 70-lukua jolloin oli vielä sosiaalisesti hyväksyttyä asua lasten kanssa muuallakin kuin omakotitalossa.

Vierailija
26/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alenna ulkonäkövaatimuksia ja etsi hyvätuloinen vaimo? Hurmaat hänet komeudella ja ihanalla luonteella.

Vierailija
27/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta kouluttautua parempipalkkaiseen ammattiin.

Vierailija
28/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison löytäminen on varmaan noista se tärkein asia. Lapsia voi yrittää vasta kun puoliso on ensin löytynyt. Se omakotitalo ei minusta ole niin tärkeä? Pienemmässäkin luukussa voi olla tyytyväinen. Ei meilläkään ole varaa ok-taloon, vaikka palkat on vähän isommat. Ellei sitten muutettaisi syrjemmälle, mutta työpaikat on täällä.

Vierailija
29/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun mieheni sai ja pärjättiin vaikka olin välillä tulotonkin. Yksi lapsikin on. Tosin pikku talo syrjäkunnassa maksoi vain 60 000€ ja oli 15v maksuaika.

Vierailija
30/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi saada omakotitalo? Asuntoon kyllä on ihan realistiset mahdollisuudet, kunhan katselet pk-seudun ulkopuolelta. Yhdessä sitä lainaa tavataan maksella.

Vierailija
31/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollolloo ja sössönsöö, taas trolli.

Mikä trölli? Taidat olla aika nuori, jos et ymmärrä, ettei noilla minimipalkoilla omakotitaloja ostella.

Eläminenon Suomessa niin kallista.

Zinc

Vierailija
32/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuttaa Pieksämäelle. Omakotitalon saa keskustan kupeesta halvimmillaan 20 tuhannella eurolla. Kilometrin säteeltä löytyy Citymarket, Prisma ym. muut kaupungin palvelut.

Vierailija
33/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun mieheni sai ja pärjättiin vaikka olin välillä tulotonkin. Yksi lapsikin on. Tosin pikku talo syrjäkunnassa maksoi vain 60 000€ ja oli 15v maksuaika.

Niin, sinä ja sun miehesi, ja liirum laarum halpa asunto. 

Minkälainen ihminen vastaa asialliseen aloitukseen tuommoista soopaa ?

Zinc

Vierailija
34/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa tilanteeseesi. Yritä kuitenkin saada turhautumisesi käännettyä voimaksi, joka saa sinut tekemään elämääsi tarvittavat muutokset. Pari vinkkiä:

* Unohda perheen perustaminen ainakin muutamaksi vuodeksi, ja luo ensin itsellesi elämä johon olet edes itse tyytyväinen. Olet vielä niin nuori, että ehdit tekemään monelaisia elämänvalintoja, mitä ne sitten ikinä ovat. Kun olet itse tyytyväinen, sopiva kumppani löytyy helpommin.

* Syntyvyys vähenee Suomessa, kuten tälläkin palstalla on monesti keskusteltu. Kuitekin koko maailman mittakaavassa väestö kasvaa edelleen. Tästä voisi päätellä että ympäröivä kulttuuri tukee perheenperustamista paremmin jossain muualla kuin Suomessa.

Vierailija
35/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatuneidon elätykseen ei riitä 1800, vaikka kaikki menisi. Luxustuotteet, ulkomaanmatkoja, hienot ravintolat, autot, shampanjabileet. Toi on lähempänä viikko kuluja.

Onneksi laatuneitoja ei ole riesaksi asti. Ja kaikki halukkaat taitavat päästä instaan ihailemaan heitä? Se on loppujen lopuksi varmaan aika hyvä niin päin, koska luultavasti et pystyisi loputtomiin skoolailemaan shampanjalla ja keskustelemaan luksustuotteista.

Helpomminkin voisit saada kaverit kateellisiksi. Hurmaa joku sellainen, joka ei ole vielä ruvennut laatuneidoksi, osta hänelle hyvät meikit (se ei maksa liikaa) ja itsellesi kamera. Parit hiuslisäkkeet ehkä vielä? Sitten opettelet blurraamaan vähän ja photosoppaamaan paljon. Tadaa! Sinulla on halvempi laatuneito, joka sopii lompakollesi ja saattaa vielä olla kiitollinenkin kun saa avullasi paljon seuraajia. Täällä oli joku ketju, missä neuvotaan kuinka feikataan luksuselämää.

Vierailija
36/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kyllä kelpaisi mies 1800 euron tuloillakin. Ei niillä tuloilla ole väliä, kun en itsekään mitenkään hyvin aina tienaa. Tärkeämpää olisi löytää ihana, perhekeskeinen ja seurallinen mies esim. luontoon yms.

En jaksanut etsiä miehiä, mutta lapsia halusin, joten kaksi on nyt hedelmöityshoidoilla yksin hankittu. Jos joskus tapaan ihanan miehen (joka hyväksyy myös lapseni), niin hyvin voisin parisuhteeseenkin ryhtyä.

Jos ei omakotitaloon ole varaa, niin minulle kävisi myös rivi- tai paritalo. Ainoastaan kerrostaloasuntoa en haluaisi ostaa, vaikka vuokralla sellaisessa tällä hetkelläkin asutaan.

Olen tosiaan vielä alle 30 ja opiskelemaan olisi ensi vuonna tarkoitus lähteä. Tänä vuonna jäi yhden pisteen päähän opiskelupaikka.

Vierailija
37/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy iltahommina peppua! Minä tienasin 5 vuodessa omakotitalon ahkeralla myynnillä.

Vierailija
38/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuttaa Pieksämäelle. Omakotitalon saa keskustan kupeesta halvimmillaan 20 tuhannella eurolla. Kilometrin säteeltä löytyy Citymarket, Prisma ym. muut kaupungin palvelut.

Eräs eläkeläispariskunta osti juuri sieltä kivan talon n. 50 000€:lla

Vierailija
39/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä, että millä alalla tienaat 1800kk/ bruttona?

Tuohan tarkoittaa n. 12€ tuntipalkkaa, aika tavallinen ansio duunarille, jos ei ole paperitehtaassa, satamassa tai terästehtaassa.

Tosiaan ap, luo itsellesi elämä, johon olet tyytyväinen ja katsele naisia, joita ei hurmata ulkoisilla puitteilla.

Moni duunarimies on kuin teinipoika, joka yrittää vedota naisiin autoilla ja syytämällä rahaa ympärilleen.

Vierailija
40/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy iltahommina peppua! Minä tienasin 5 vuodessa omakotitalon ahkeralla myynnillä.

Onkin kiva okt:ssa tepastella vaipoissa.