Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisiko joku kertoa miten täällä Suomessa kaltaiseni 1800e/kk bruttona tienaava mies voi saada naisen, ostaa kodin tai perustaa perheen?

Vierailija
04.09.2020 |

Ikää jo 31 vuotta, mutta palkkakuopassa ollaan. Eipä tuolla palkalla mitään omakotitaloa osteta, tai edes puolisoa saada.

Haaveeni on ollut jo ainakin 20-vuotiaasta asti ollut perustaa perhe jonka kanssa asua omakotitalossa rauhallisella alueella. Tällä hetkellä näyttää siltä että jää seuraavan elämän haaveeksi tuo...

Olen pettynyt tähän yhteiskuntaan, ja rehellisesti sanottuna täysin väsynyt ja turhautunut siihen miten tulonjako täällä toimii.

Kommentit (108)

Vierailija
81/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy nyt kyllä sanoa ettei noin köydällä miehellä tee mitään

N28 2900e/kk

Vierailija
82/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa, alat vain tienaamaan ainakin tuplaten! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap hiljeni. Taisi olla rölli.

Ihmettelen kyllä millaisen kolmion saa jollain 160000eurolla kun yksiötkin maksaa sen verran. Ilmeisesti Kontulasta löytyi tämä helmi...

Vierailija
84/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse voisin tapailla pienituloista miestä mikäli tämä olisi ok tilanteensa kanssa. Katkeruus ja huono itsetunto sen sijaan ei kiinnosta. Kouluttautukoon rahakkaampiin töihin, jos ei ole tyytyväinen palkkaansa. Voi myös perustaa yrityksen.

Vierailija
85/108 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeata on. Itse tienaan 3800€/kk ja yksin saan olla.

m48

Vierailija
86/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena sanon, että rahalla EI ole merkitystä - jos olet muuten mukava ihminen. Itse en arvosta omaisuutta eikä asuntoa pidä omistaa. Autoa ei ole pakko olla. Ansaitsen AP:ta vähemmän, mutta olen suhteessa miehen kanssa (joka, btw, tienaa saman verran kuin minä) jo useamman vuoden. Kyse on hei ihmissuhteesta, ei rahasta! ;) Ja me tapasimme netissä... emme kuitenkaan Tinderissä.

Vierailija
87/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin: lakkaa itse arvioimasta itseäsi tulojen perusteella. Nehän on vaan sun tulot, ja sinä olet sinä! Kaksi eri asiaa! Toiseksi: on paljon kuntia joissa omakotitalon saa halvalla. Mikä pidättelee sinua nykyisellä paikkakunnalla, joka ilmeisen kallis? Se työ, josta maksetaan 1800€? Eiköhän vastaavaa löydy pienellä sinnikkyydellä muualtakin jos etsit avoimin mielin.

Se oliskin mukava jos esimerkiksi asunnon osto olisi vain asenteesta kiinni...Ei olisi mitään väliä onko tulot 500 vai 5 000 kuussa.

Painu vit tuun siitä haihattelija "tsemppari"

Häh? Tossahan puhuttiin halvoista paikkakunnista! Usko pois, on paikkoja joista ok-talon saa jo muutamalla kymppitonnilla! Sellaisen lainan saa ap:n tulotasolla ihan heittämällä! Pienillä paikkakunnilla tosin työnpaikan löytäminen voi olla vaikeaa, mutta jos etsii ahkerasti ja avoimin mielin, usealta paikkakunnalta vaikka, niin jossain vaiheessa onnistuu kyllä! Sitten muuttaa alkuun kyseiselle paikkakunnalle vuokralle, ja kun on sinne asettunut voi alkaa rauhassa etsiä sitä taloa. Täysin realistinen suunnitelma!

Vierailija
88/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen kyllä millaisen kolmion saa jollain 160000eurolla kun yksiötkin maksaa sen verran. Ilmeisesti Kontulasta löytyi tämä helmi...

Helsinki ei ole koko Suomi. Katso kolmioiden hintoja muualla, voi yllättyä....

Vierailija
89/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sinkkunainen ostin kerrostalokolmion Helsingistä yhtä pienellä palkalla, joten miksei mieskin pystyisi samaan. Yhden tai kahden lapsen kanssa mahtuu vielä tämän kokoiseen asuntoon, ja jos perheen kanssa pitäisi löytää isompi, niin onhan siinä kohtaa sitten jo kahden aikuisen tulot käytettävissä.

Puolison löytäminen on sitten asia erikseen, mutta ei tuon tulotason pitäisi olla sille mikään este.

Minä vuonna? Minulle pankki lupasi 1900€kk brutto tuloilla maksimissaan 60 000€ lainaa.

Meillä päin tuohon hintaan saa hyvinkin kolmion. Jos on kumppani niin lainaa saa jo neliöön, ne maksaa 70-80 000, tai rintamamiestaloon, ne on 90-120 000. Töitä on ihan hyvin, on esim tehtaita johon liukuhihnalle pääsee helposti, tai sairaala ja vanhusten hoitolaitoksia, jos on hoitaja. Kaikki lapset pääsee esim kunnan musiikkiopistoon tai kuvataidekouluun tai teatterikouluun, jos pystyy muutaman satasen vuosimaksuun. On urheiluseurat ja uimahallit. Kaikkialle pääsee pyörällä, ettei autoakaan tarvitse kustantaa jos ei halua. Ihan hyvää elämää pystyy viettään perheenä.

Vierailija
90/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kun nyt trollia huudellaan, ja että asuntoon on saatava 200 000 lainaa, niin jos ostaa asunnon muualta suomesta kun sieltä pääkaupunki seudulta, riittää omakotitaloon ihan nuo ap:n tulotkin. Ostin 70-luvun omakotitalon aikanaan  50 000 kauppahinnalla,johon hain vielä päälle remonttilainaa 40 000 euroa. Ihan perheen ainoana aikuisena ja kahden alaikäisen huoltajana, nettotuloina juurikin tuo 1800 /kk. Isäni oli takaajana osalle summasta.Ostamani talo sijatsee pienessä kylässä 15 km lähimmästä keskisuuresta kaupungista jossa käyn töissä. asunto on pienehkö, 4h, sauna ja keittiö. Mutta omaa pihaa reilusti. Miinuksena huonot julkiset liikenneyhteydet kyllä.

Vierailija
91/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keskittyä siihen, miten voisit elää hyvää elämää vaikka asut vuokrakämpässä kerrostalossa. Suomalainen vuokraluukku on luksusta verrattuna siihen, millaisissa oloissa suuri osa maailman köyhistä elää.

Vierailija
92/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan 60 000 vuodessa, eiköhän siitä riitä kahdelle. Jos mies on vaikka luovalla alalla, jossa tulot on satunnaiset ja aika pienet, se ei haittaisi. Kun hän taas voisi helpommin esim olla kotona kun lapset tulee koulusta. Jos hän olisi esim. yksinyrittäjä, ja työtilat olisi kotipihassa. Helpottaisi minun työssä käyntiä huomattavasti. Samoin voisin edetä uralla nopeammin, kun iltakokoukset ei olisi ongelma kun hänellä olisi mahdollisuus hakea hoidosta ja olla lasten kanssa. Tuo olisi ihan win-win.

Vierailija
93/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuolla hyvin pärjää verrattuna siihen miten vastaavalla palkalla eläisi täällä Yhdysvalloissa.

Vierailija
94/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei Kontulasta, vaan Tapaninvainiosta. Pintaremppaa kaipasi ja putkiremppa oli tiedossa lähivuosina, mikä laski hintaa. Tää on mukavaa seutua ja olen ollut erittäin tyytyväinen asuntooni.

Vierailija
95/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli mies tai nainen, niin tuo palkka on kyllä hanurista ja hankaloittaa sosiaalista elämää. Seurustellessa on kiva tehdä yhdessä asioita kuten käydä ulkona syömässä, matkustella edes kotimaassa jne. Tuolla palkalla et tee muuta kuin käyt Lidlissä ja kirjastossa. Tiedän mistä puhun, sillä itse olin kunnallisella puolella yli kolmekymppiseksi vastaavalla palkalla. No oli se sentään vikoina vuosina 2200€. Suosittelen kylmästi alan vaihtoa. Itse opiskelin lisää ja nyt kolme vuotta sitten palkkakuopasta poistuneena palkkani on 4000 € bruttona.

Vierailija
96/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli mies tai nainen, niin tuo palkka on kyllä hanurista ja hankaloittaa sosiaalista elämää. Seurustellessa on kiva tehdä yhdessä asioita kuten käydä ulkona syömässä, matkustella edes kotimaassa jne. Tuolla palkalla et tee muuta kuin käyt Lidlissä ja kirjastossa. Tiedän mistä puhun, sillä itse olin kunnallisella puolella yli kolmekymppiseksi vastaavalla palkalla. No oli se sentään vikoina vuosina 2200€. Suosittelen kylmästi alan vaihtoa. Itse opiskelin lisää ja nyt kolme vuotta sitten palkkakuopasta poistuneena palkkani on 4000 € bruttona.

Älä viitsi. Minä tienaan nettona n. 1 450 €/kk ja maksan asumisesta (asuntolaina + yhtiöastike + vesimaksu) 730 €/kk. Elämiseen jää yli 700 €/kk. Ruoka 150 €/kk, bussikortti 70 €/kk, puhelinlasku 22 €/kk ja muut enemmän tai vähemmän pakolliset menot arviolta 60 €/kk. Tuhlattavaksi jää edelleen yli 400 €/kk. Sillä rahalla käy hyvin ulkona syömässä, viihteellä ja matkustelukin onnistuu.

Vierailija
97/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienasin ekat vuodet töissä tuon saman. Sain joka kuu 100-200 euroa säästöön, kun kuljin pyörällä, asuin halvassa kämpässä, en harrastanut mitään kallista ja tein itse kerralla paljon ruokaa pakastimeen asti. Palkankorotuksen myötä sain asp-tilin täyteen 2 vuodessa. Sinun tapauksessasi puoliso varmasti kuitenkin maksaisi puolet. 

Vierailija
98/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaisit hyvin, kun itse tienaan bruttona noin 1700. En voisi ottaa kovin paljon paremmin tienaavaa miestä, koska silloin en pystyisi maksamaan puolta kuluistaja iskisi kauhea alemmuudentunne.

Vierailija
99/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sinkkunainen ostin kerrostalokolmion Helsingistä yhtä pienellä palkalla, joten miksei mieskin pystyisi samaan. Yhden tai kahden lapsen kanssa mahtuu vielä tämän kokoiseen asuntoon, ja jos perheen kanssa pitäisi löytää isompi, niin onhan siinä kohtaa sitten jo kahden aikuisen tulot käytettävissä.

Puolison löytäminen on sitten asia erikseen, mutta ei tuon tulotason pitäisi olla sille mikään este.

Helsingistä? Rikkaat vanhemmat takaajina tai perintö apuna?

Vierailija
100/108 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP:lla on muutakin elämää kuin tämä palsta

AP