Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en kuluta rahaa?

Vierailija
20.12.2025 |

Kerron syyn.

Haluan positiivisen tulovirran suhteessa menoihin.

Mikäli tuloni ovat ansiosidonnaisen jälkeen 559 ekeä kuussa ja en onnistu saamaan työttömyyteni takia havitteleman työpaikkaa, niin tilanne tulee jatkumaan. Tulot ovat edelleen suhteutettu menoihin.

Ei ole mikään ongelma elää vähällä rahalla. Olen ysärin lapsi.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun orpopurra käskee!

Vierailija
2/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo sen ikäinen, että kaikki tarpeellinen on hankittu ja entiset vaatteet mahtuvat edelleen hyvin päälle. Laittautumallakaan en enää kaunistu. Olen jo nähnyt maailmaa sen verran kuin haluan. Auto ei kaipaa remonttia, 120-viptias talo taas kaipaisi niin ison remontin, että en viitsi teettää, 
Niinpä annan  koko ajan rahaa vapaaehtoistoimintaan ja hyväntekeväisyyteen, joista hallitus leikkaa kovalla kädellä. Paikkaan hallituksen virheitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käskeköön vaan, ottivat jo kahteen kertaan ja viimeksi 60 euroa, tulevista leikkauksista puhumattakaan. Ehkä voin olla ostamatta vaatteita? 

Vierailija
4/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei ole hoksattu, että työttömät ovatkin niitä paremmin koulutettuja, jotka laskee selviytymistään ja he myös muistavat lapsuutensa ysärin selviytymisniksit.

Vierailija
5/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

OrpoPurra voi ihan itse kuluttaa. Nyt on rahahanani kiinni Suomen suhteen ja avautuu kun hallitus vaihtuu piste

Vierailija
6/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kulutan. Ostin tällä viikolla itselleni mekon joka maksoi 20€. En olisi tarvinnut mutta ostin kun kohdalle osui. Oikeastaan en tarvitse mitään eikä rahaakaan ole paljoa. Mutta tuhlasin kun on pyydetty kuluttamaan. Kai tuo kaksikymppinen riittää......

Vierailija
7/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OrpoPurra voi ihan itse kuluttaa. Nyt on rahahanani kiinni Suomen suhteen ja avautuu kun hallitus vaihtuu piste

Sama. Odotamme hallituksen vaihtumista niin sitten vaidamme autot ja koneet. Samoin vasta sitten talon täys remontti.  Nyt säästetään  sukanvarteen.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
8/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt tämän vuoden hamstrannut käyttötavaraa (vaatetta, pesuaineita ym) varastoon enemmän, sillä ensi vuonna aion nipistää rahahanaa vielä pienemmälle. Etenkin ruokaa ostan paljon vähemmän ja halvempaa. Monia asioita aion jättää kokonaan pois käytöstä kuten talouspaperi, paristokäyttöiset valot ja härpäkkeet.

Vierailija
9/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttaisin, jos olisi jotain kiinnostavaa, mihin kuluttaa. 

Vierailija
10/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuluta. Osta pakolliset Temusa ja Ceinistä. Säästetään parempia päiviä varten. 

Vierailija
11/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI OLEEEEEEEEEE MINÄ SYÖN HEINÄÄ

Vierailija
12/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotimainen on kallista. Jatkuvasti tulee konkursseja ym. 

Vierailija
13/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä 

Vierailija
14/14 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama. En käytä mihinkään kuin ruokaan ja pakollisiin juttuihin rahaa nyt työttömänä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän