Voisiko joku kertoa miten täällä Suomessa kaltaiseni 1800e/kk bruttona tienaava mies voi saada naisen, ostaa kodin tai perustaa perheen?
Ikää jo 31 vuotta, mutta palkkakuopassa ollaan. Eipä tuolla palkalla mitään omakotitaloa osteta, tai edes puolisoa saada.
Haaveeni on ollut jo ainakin 20-vuotiaasta asti ollut perustaa perhe jonka kanssa asua omakotitalossa rauhallisella alueella. Tällä hetkellä näyttää siltä että jää seuraavan elämän haaveeksi tuo...
Olen pettynyt tähän yhteiskuntaan, ja rehellisesti sanottuna täysin väsynyt ja turhautunut siihen miten tulonjako täällä toimii.
Kommentit (108)
Pari asiaa.
A) Muuta halvempaa asuntoon
B) Ala elämään niin, että saat 800 kuukaudessa säästöön, itellä on 2000 nettopalkka ja saan tonnin säästöön, joten kyllä sinäkin onnistut
C) Sijoitat 780 euroa kuukaudessa osakemarkkinoille ja 20e puskuritilille
D) Odota 20 vuotta
E) Herää 50 vuotiaana rikkaana miehenä, jolla on reilun 400 000 euron osakeomaisuus (oletus, että alotat 0:sta) ja hanki varallisuutesi avulla itsellesi nuorivaimo. Sinä saat naiselta lapset ja nainen hyvän elintason. Jos pelkkäät, että 400 000 euroa ei riitä, niin hommaa nainen vasta 25 vuoden päästä. Silloin sulla on päälle 600 000 euroa.
Voitte kyllä perustelet perheen ja sijoitat sama aikana. Miksi pitää perustella perheen kun olette ukki ikä.
Thaimaasta voi löytyä joku susiruma neljän lapsen yh, jolle tulotasosi ei ole este.
Rakenna semmonen leikkimökin kaltanen asuttava tosi edullinen pieni mökki, si laita siihen kamiina, osta ihan pikkumaapläntti, laita siihen vaikka kaivo. Siinä on edullinen asustella, tulee säästöä paljon.
Katkeruus ja itsetunto-ongelmat karkottaa varmasti naisia tehokkaammin kuin pieni palkka.
Olen itse akateeminen, n. 3 300 €/kk tienaava nainen, ja menen pian naimisiin miehen kanssa joka tekee osa-aikaisia hanttihommia ja tienaa n. 1 000 - 1 400 €/kk. Mieheni on opiskellut pidemmälle kuin minä, mutta ei vaan ole löytänyt omalta alaltaan töitä vaikka on kovasti yrittänyt. Arvostan kovasti sitä, kuinka mieheni on selviytynyt vastoinkäymisistä voittajana ja haluaa kovasti elättää itsensä melkein työllä kuin työllä. Ensi vuonna mies aloittaa lähihoitajan opinnot, ellei sitä ennen saa parempaa työpaikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä sinkkunainen ostin kerrostalokolmion Helsingistä yhtä pienellä palkalla, joten miksei mieskin pystyisi samaan. Yhden tai kahden lapsen kanssa mahtuu vielä tämän kokoiseen asuntoon, ja jos perheen kanssa pitäisi löytää isompi, niin onhan siinä kohtaa sitten jo kahden aikuisen tulot käytettävissä.
Puolison löytäminen on sitten asia erikseen, mutta ei tuon tulotason pitäisi olla sille mikään este.
Helsingistä? Rikkaat vanhemmat takaajina tai perintö apuna?
Kyllä, Helsingistä. Ei perintöä eikä takaajia, vaan ihan omat elinikäiset säästöt itse ansaituista palkkarahoista pankkilainan lisäksi. Avain on edelleenkin pienet elinkustannukset, asuin esimerkiksi koko opiskeluajan tyyliin halvimmassa mahdollisessa soluasunnossa, joten tulin toimeen opintotuella ja kaikki opiskelujen ohella ansaitsemani kesätyö- ja muut palkkarahat menivät säästöön. Ja kuten aikaisemmissa viesteissäni olen selittänyt, asunto oli Helsingin hintatasossa erittäin halpa nuhjuisten pintojen ja lähestyvän putkiremontin vuoksi.
Onko moneltakin palstalaiselta kysytty palkkaa ekoilla treffeillä ja sit ei oo tullu seuraavia vai mistä tää käsittämätön ajatus siitä että vain rikkaat saa naisia kumpuaa?