Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ollut valmis isäksi

Vierailija
10.10.2013 |

Haluan kertoa oman tarinani, joka ehkä saa joskus ajattelemaan myös isän ja miehen kantaa. Olin parikymppinen opiskelija. Tapasin naisen, johon ihastuin. Seurustelimme ja olin toki vakavissani, mutta kerroin naiselle, etten halua vielä ainakaan lapsia. Haluan valmistua ja saada kunnon työpaikan. Nainen, nykyinen ex-vaimoni, tuntui käsittävän asian. Hän sanoi, että asia ok. Halusin käsitellä menneisyyden asioita, enkä ollut muutenkaan vielä valmis missään nimessä isäksi. Olin lapsellinen, halusin viettää opiskelijaelämää. Tyttöystäväni oli kuitenkin päättänyt toisin. Hän lopetti pillerien syömisen kertomatta minulle ja tuli raskaaksi. Olen kasvatettu siihen, että omista lapsista pitää ottaa vastuu, joten yhtäkkiä olin perheenisä, saimme vielä toisen lapsen. Omalletunnolleni ei sopinut lähteminen, mutta koko avioliittomme ajan koin passiivista vihaa vaimoani kohtaan. Olisin vielä ymmärtänyt, jos kyse olisi ollut vahingosta, mutta kyse oli systemaattisesta halusta tulla raskaaksi kanssani. Vaimoni oli vielä nuori, 22-vuotias, hän olisi löytänyt jonkun toisen, jonka kanssa saada lapsia.  Ei ollut kyse nelikymppisestä naisesta.

Erosimme 15 avioliittovuoden jälkeen. Jälkikäteen olen pohtinut omaa isyyttäni. En ollut hyvä isä lapsilleni. Yritin olla, mutta en ollut. Olin kunnianhimoinen, mutta lapsien myötä oli pakko tehdä erilaisia ratkaisuja elämässä. Valita työ, jonka jatko on suhteellisen varmaa. Työ, joka ei koskaan ollut se, mitä tavoittelin. Rakastan lapsiani, mutta he olisivat ansainneet toisenlaisen elämän. Niin makaa kuin petaa, on totta, mutta silti osa vastuuta on myös naisella. Jos mies sanoo, ettei hän ole valmis, hän yleensä tarkoittaa sitä. 

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä teitä vaivaa? Mua suorastaan hävettää idioottikommentoijien puolesta.

Jos on sovittu että nainen syö pillereitä, miehen pitää voida luottaa siihen. Entä jos mies olisi vaatinut lisäksi kondomin käyttöä? Silloin hänet olisi lynkattu täällä kelvottomana miehenä kun ei vaimoonsa luota.

Vierailija
42/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:34"]

Jos on sovittu että nainen syö pillereitä, miehen pitää voida luottaa siihen. Entä jos mies olisi vaatinut lisäksi kondomin käyttöä? Silloin hänet olisi lynkattu täällä kelvottomana miehenä kun ei vaimoonsa luota.

[/quote]

kommentti nro 9 täysin sama, joten ei ainakaan kaikkia vaivaa mikään. Rajusti nimittelet idiootiksi toisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:38"]

[/quote]

kommentti nro 9 täysin sama, joten ei ainakaan kaikkia vaivaa mikään. Rajusti nimittelet idiootiksi toisia.

[/quote]

Samoi 10 on sitä mieltä, että sovitusta pitää pitää kiinni. En tiedä miksi kommenttiani alapeukutettiin. Feministinä olen suoraselkäisen ja rehellisen toiminnan kannattaja.

Vierailija
44/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki on väärin ja kamalaa jos nainen huijaa että käyttää pillereitä mutta pitää muistaa että ehkäisystä huolimatta voi tulla raskaaksi jos harrastaa seksiä.

Selibaatti on ainut keino varmistaa ettei tule vahingossa tai huijaten isäksi.

Ja siitä toisesta lapsesta ei voi enää exää syyttää...se nyt oli jo tyhmyyttä jos ei ole valmis isäksi alunperinkään niin hankitaan toinenkin lapsi!

Ja lastenhan vika tämä paska ei tietenkään ole eli kyllä se nyt vaan on kasattava itsensä miehenä ja ihmisenä ja oltava kunnollinen isä.

Molemmat toimivat siis väärin eli nainen huijasi 1. lapsen isäksi, sitten tehtiin toinen lapsi ja mies oli/on huono isä :(

Vierailija
45/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:19"]

Piti sitte paljaalla ruikkia? Ja toinenkin vielä. Jos mies ei halua lapsia niin huolehtikoon ehkäisystä, vaikka panemalla piuhat poikki. E-pilleritkään ei ole 100 % varmoja. Et voi syyttää yksin vaimoasi kaikesta.

[/quote]

Niin ja milläs se vasektomia olisi ap:lla, parikymppisellä opiskelijalla onnistunut?

Ihan vaan mun mielipide on etten keksi mitään kuvottavampaa ja alhaisempaa oliota kuin nainen joka hankkiutuu raskaaksi salaa mieheltään - ja kehtaa vielä odottaa jotain sympatiaa ja elatusta.

Vierailija
46/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni ap ei vaikuta ollenkaan huonolta isältä, on kantanut vastuunsa, hommannut varman työn eli elannon perheelleen, rakastaa lapsiaan jne. Lisäksi pystyy erittelemään tunteitaan ja myöntää epätäydellisyytensä. Oman puutteellisuuden miettiminen ja siitä syyllisyyden kantaminen on ainakin mulla melkein päivittäistä, vaikka ydinperheessämme kaikki on ihan hyvin.

Tiedän yhden miehen, joka on pystynyt hylkäämään lapsensa totaalisesti. Ei ole ollut missään tekemisissä 7 vuoteen. Se on huonoa isyyttä.

Vierailija
47/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, että toisen lapsen päätit hankkia, vaikka et ollut valmis isäksi?

Vierailija
48/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli miehet: vaikka nainen sanoo käyttävänsä pillereitä, on kierukka tai maho niin käytä kolminkertaista kondomia. Kannattaa huolehtia ehkäisystä, kuten naiset naiset tuntien sanoivat.

Vierailija
49/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ap ei ole pohjimmiltaan pettynyt isyyteen tai lapsiinsa vaan siihen, että suhde ei ollut sellainen kun hän halusi. Nuorena tekee erilaisia valintoja ja myöhemmin katsoo elämää eri suunnasta. Hyvä isä voi olla vanhempanakin, ei isyys lopu siihen kun lapset ovat 18 v. Monella suhde vanhempiin jopa paranee kun tulee ikää ja itsekin tulee vanhemmaksi.

Vierailija
50/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä niin totta. Miehet järjestäen aina sysää vastuun naiselle, vaikka voisivat ihan yhtä lailla itsekin huolehtia asiasta. Hormonien syöminen ei ole herkkua, samoin ei kierukka, eikä mikään muukaan ehkäisykeino mitä olen kokeillut. Olen nainen. Siinä että sysää ehkäisyn ilman huonoa omaatuntoa naisen kärsittäväksi on olemassa tällaisia riskejä. Toki en kiellä sitä etteikö vaimosi olisi toiminut tyhmästi ennen kaikkea lapsiaan kohtaa, jotka olisivat hyvin voineet syntyä vain ja ainoastaan toivottuina.

Joten jos et ehdottomasti halua lapsia, niin huolehdi itse ehkäisystä.

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:12"]

Se joka ei lapsia halua huolehtii ehkäisystä.

[/quote]

Vierailija
51/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta miksi naisen pitäisi syödä pillereitä? E-pillerit vaikuttavat naisen hormonitoimintaan ja saavat aikaan mm. veritulppia - niin kuin nyt syksyn aikanakin on kuultu. Miksi naisen pitäisi kantaa huolta ehkäisystä ja riskeerata samalla oma terveytensä? Minäkin söin pillereitä suhteemme ensimmäiset vuodet, mutta sitten älysin, kuinka tyhmä olen. Kondomia on käytetty nyt melkein kaksikymmentä vuotta, lapsia ei ole tullut - ja minä olen yhä hengissä.

Vierailija
52/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 13:38"]

[/quote]

[/quote]

No pahoittelen että en kirjoittanut tarpeeksi selvästi että kaikki eivät ole idioottikommentoijia. Mutta osa on.

Ja vastasin lukematta kaikkia kommentteja tarkkaan, ne tyhmimmät jotenkin pomppasi esille.

Vierailija
53/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nainenhan ei pelkästään tullut hedelmälliseksi vaan petti miehensä luottamuksen. Tämä kai hankalampi asia suhteelle.

Vierailija
54/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on riski tulla raskaaksi jos on seksiä ja yhdyntää, vaikka olisi mitkä mömmöy ja kumit käytössä. Jopa sterilisaation jälkeen on (älyttömän pieni riski mutta silti mahdollinen) olla lisääntymiskykyinen.

Jos tämän käsittää niin elämänhallinta voisi olla parempaa. Ikävä että koet epäonnistuneesi jossain. Toisottavasti voit jotenkin korjata asiaa. Toisaalta se että käsität nyt miten homma meni on jo iso juttu.

Vierailija
55/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen olisin sympannut ap:ta. Perustin perheen miehen kanssa jonka ex oli häntä "huijannut" .  Ymmärsin siis mieheni tuskaa. Kunnes meillä meni sukset ristiin ja minä muutin syntipukiksi mitä ihmellisemmille asioille. Eihän se ap ole kivaa jos elämässä kaikki ei ene kuten sinä haluat. ja menneisyyttään voi jokainen meistä syyttää ja siitä katkeroitua. MuttaMUTTA syy siihen että menneisyytesi ei ollut sellainen kuin halusit johtuu siitä että sinä itse et ottanut vastuuta elämästäsi ja tehnyt niitä haluamisasi ratkaisuja, vaan velloit syyllisyyksissä ja huonommuuksissa ja ties missä tunnemössössä. Se on 100% oma valintasi. Ekan raskauden kohdalla varmasti huomasit mistä oli kyse suhteessa unelmiisi. Etkä tehnyt ratkaisua. Oman kokemukseni perusteella voin kertoa että "lasten paras" on sukein mahdollinen tekosyy sille ettei itse kyikene ottamaan vastuuta elämästään.  Että mun silmiini tuo tarinasi on itsesäälissä rypevän nössön selittelyä. Lapsellista syyttää ex-vaimoasi asioista joihin et itse kyennyt. Omatuntosi vaati sitä ja kasvatus kertoi tätä. Lässynlässyn. Elämässä on lukuisia asioita joihin ei ole valmis. Sitten otetaan vastuu ja aletaan kasvaa tehtävän mittaiseksi. Että lakkaa nyt viimeistään säälimästä itseäsi ja syyttämästä menneisyyttäsi siitä mihin et kykene. Niin voit joskus kyetäkin "kunnianhimoihisi".

Vierailija
56/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno kirjoitus vaikka pahalta tuntuu sun puolesta!!!
Ymmärrän täysin. Ei ole sinun vika vaan tuon entisen vaimon, väärin oli huijata, parisuhteessa pitää olla luottamus ja jos tekee noin sitä ei ole..
Ei se asia parane (ei halua lapsia) sillä että pakolla tehdään... Sinähän et sitä päätöstä abortista voinut tehdä kun oli tuon toisen vartalo :(
Ihan perseestä!!!
Älä turhaan tunne huonoa omaatuntoa, ainoa kellä se pitäs olla on tolla exällä mikä pilasi suhteenne lapsilla :(

Selvennettäköön kaikille jotka luulee mun olevan kuitenkin mies ja puolustavan siksi! Asia on juuri päinvastoin, olen nainen, hyvin toimeentuleva, omaan ihanan parisuhteen ja meille ei ikinä tule lapsia. En ole koskaan niitä halunnut pilaamaan elämäämme, joten ymmärrän tätä täysin!!!!

Jos joku ihmettelee miten sitten päädyin tänne niin luin tuota Olivia Franseska Koivusen juttua ja tämä näkyi siinä alla!
Ja totta hemmetissä pitää puolustaa häntä!!!

Vierailija
57/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ollut ihan hyvä isä ja kantanut vastuusi. Mielestäni kuitenkin tilanteessa on kaksi syyllistä - miksi teitte ihan tarkoituksella toisen, jos et halunnut ensimmäistäkään, tätä en ymmärrä! Miksi teit toisen lapsen vaikka vihasit vaimoasi?

Lisäksi nuo ura-asiat, ei siitä oikein voi syyttää vain lastentekoa. Ymmärrän että perheen elätys oli sinulle kunnia-asia, mutta silti. Opiskelin itsekin perheellisenä, ei se opiskelua estä. Kuitenkin siellä kotona on, tai ainakin tulee olla toinenkin elättävä osapuoli. Ja jos ei ole ollut, niin teidän perheessä on paljon muutakin vikaa kuin se, että lapsia tuli vaikka sinä et halunnut.

Typerä temppu exältäsi, mutta olet itsekin ajautunut mukana pyrkimättä sen enempään.

Vierailija
58/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teit toisen lapsen? Vähän kun paskat housuissa vielä kusisi päälle, kun on jo paskatkin siellä housuissa. Turha syyttä lapsia, jos urasi on mennyt mönkään. Veikkaan, että nainen on kuitenkin ollut päävastuussa lasten hoidosta.

Miksi erositte? Ovatko lapset tyttöjä?

Vierailija
59/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, millaisia ihmisiä täällä on.

Miksi naisen pitää syödä hormoneita? Jos nainen olisi kertonut miehelle, että jätän pillerit pois, koska haluan lapsen, niin mies olisi tod.näk. käyttänyt sitä kumia. Ja tuo, että vahinkoja sattuu, vaikka olisi ehkäisy käytössä...mutta tässä ap:n tapauksessa oli ihan tahallisesta vahingosta kyse.

Minä olen sitä mieltä, ettei KUKAAN terve nainen jätä ehkäisyä toiselta salaa pois. En tiedä, millaiset arvot tämmöinen nainen voi lapsilleen opettaa? Ovatko ne ne, että koska MINÄ tahdon, niin saan tehdä ihan mitä MINÄ ITSE haluan, ottamatta huomioon lainkaan TOISTA ihmistä.

Minua oksettaa.

Vierailija
60/107 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

28- sinä et ole terve. Taidat olla juuri oharivauvan äiti. Säälin lapsiasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi