Bloggaaja Eeva Kolun kirja, siis apua
Kolu on kirjoittanut kirjan Korkeintaan vähän väsynyt, jonka pitäisi kuvata nykyajan burnout kulttuuria.
Oletteko lukeneet tuota kirjaa? Aloin itse eilen lukea, kohtuullisen kovilla odotuksilla. Pidän monista Kolun blogiteksteistä ja innolla tilasin kirjan. Olen nähnyt somessa paljon hehkutusta siitä. Mutta! Aivan kamalalta kuralta vaikuttaa..! Eihän tämä osaa kirjatekstiä ollenkaan kirjoittaa, ihan kuin blogitekstejä olisi vaan läntätty peräjälkeen. Mukasyvällistä sanojen pyörittelyä, eikä ollenkaan oivaltavaa, kuten jotkut blogitekstinsä. Kyllä harmittaa, että vajaat 23 euroa tästä maksoin. Mitä mieltä te muut olette? Vaikuttaa siltä, että Kolu on saanut kirjansa julkaistua ei sen kirjallisilla ansioilla, vaan siksi, että oletettu lukijakunta on jo valmiina.
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut yhtäkään Eeva Kolun blogitekstiä aiemmin, joten "tutustuin" Koluun ensimmäistä kertaa kirjan välityksellä. Minä kyllä tykkäsin kirjasta ja Eevan tyylistä kirjoittaa.
Mene pois Eeva. Niin läpinäkyvää että nolottaa.
En todellakaan ole Eeva, vaan kiukkuinen keski-ikäinen akka! Yritä nyt vaan kestää, ettei olla samassa kuplassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kirjan lukeminen kesken. Teksti on sujuvaa ja paikoin oivaltavaa, mutta ei mitään ihmeellistä. Kolun blogitekstejä lukeneet varmaan tunnistavat tyylin. Olen ehkä jotenkin tyhmä, mutta kirja on minusta ihan hyvä ja sillä tavalla esseetyylinen, etten edes osannut ajatella, että siinä pitäisi olla lähdeluettelo. Hyvä että meille tyhmemmille ilmestyy muutakin luettavaa vauvapalstan lisäksi.
Olen tykännyt Eevan blogin tyylistä, ja aion lukea tämän kirjan sen vuoksi. En odota mitään elämää suurempia elämyksiä, vaan sitä tuttua, kepeää ajatusvirtaa. Se sallittakoon mulle. En vaan jaksa käsittää tässäkin ketjussa ryöppyävää vihaa, kateutta ja katkeruutta.
Unohdat nyt että iso osa meistä kirjaa kritisoivista on seurannut Eevaa pitkään. On käynyt selväksi, että Eeva on itse ollut rakentamassa tätä täydellistä elämää ihannoivaa ja esittävää somekulttuuria, josta uupumustaan syyttää. On myös käynyt hyvin selväksi, että Eeva itse on katkera ja yhteistyökyvytön, jatkuvasti sukset ristissä entisten kavereiden kanssa (Stella, Jenna) jne.
Eli te_ämmät_olette lukeneet hänen bimboblogiaan, koska siellä on ollut draamaa ja tappeluja.
Huoh!
Vierailija kirjoitti:
Kun tekstissä kerrotaan mihin kirjaan viitataan EI TODELLAKAAN tarvita lähdeluetteloa. Kyseessä ei ole tieteellinen julkaisu.
Eipä ole Eevan viitteet edes selkeitä. Puhutaan esim. Berkeleyn yliopiston tutkijasta :D mitään Berkeleyn yliopistoa ei ole olemassakaan ja tämä on ihan yleistietoa jos on yliopistossa opiskellut. Ilmeisesti hän tarkoitti University of California - Berkeleytä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole lukenut yhtäkään Eeva Kolun blogitekstiä aiemmin, joten "tutustuin" Koluun ensimmäistä kertaa kirjan välityksellä. Minä kyllä tykkäsin kirjasta ja Eevan tyylistä kirjoittaa.
En todellakaan ole Eeva, vaan kiukkuinen keski-ikäinen akka! Yritä nyt vaan kestää, ettei olla samassa kuplassa.
Usko ken haluaa. Olet Eeva tai vapamedialla töissä.
Eikö Gummeruksella kukaan ole lukenut Eevan kirjaa läpi, vai onko ollut niin itsepäinen ettei ota palautetta vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekstissä kerrotaan mihin kirjaan viitataan EI TODELLAKAAN tarvita lähdeluetteloa. Kyseessä ei ole tieteellinen julkaisu.
Eipä ole Eevan viitteet edes selkeitä. Puhutaan esim. Berkeleyn yliopiston tutkijasta :D mitään Berkeleyn yliopistoa ei ole olemassakaan ja tämä on ihan yleistietoa jos on yliopistossa opiskellut. Ilmeisesti hän tarkoitti University of California - Berkeleytä
Saman tason pilkunnussintaa kuin sanoisit että kaloreista puhuminen on ehdottoman väärin, ne ovat kilokaloreita 😂🤣😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö Gummeruksella kukaan ole lukenut Eevan kirjaa läpi, vai onko ollut niin itsepäinen ettei ota palautetta vastaan?
Olen kerran ollut Gummeruksen erään kustannustoimittajan kanssa tekemisissä ja täytyy sanoa että moista törkeyttä ei nykypäivänä enää uskoisi missään työpaikassa kohtaavan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman tason pilkunnussintaa kuin sanoisit että kaloreista puhuminen on ehdottoman väärin, ne ovat kilokaloreita 😂🤣😂
Mene nyt Eeva jo pois täältä
Paskakirja paskasta kiinnostuneille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että esim. Storytel ei ottaisi kyllä valikoimaansa jos Eeva olisi ainut kirjansa lukija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kirjan lukeminen kesken. Teksti on sujuvaa ja paikoin oivaltavaa, mutta ei mitään ihmeellistä. Kolun blogitekstejä lukeneet varmaan tunnistavat tyylin. Olen ehkä jotenkin tyhmä, mutta kirja on minusta ihan hyvä ja sillä tavalla esseetyylinen, etten edes osannut ajatella, että siinä pitäisi olla lähdeluettelo. Hyvä että meille tyhmemmille ilmestyy muutakin luettavaa vauvapalstan lisäksi.
Olen tykännyt Eevan blogin tyylistä, ja aion lukea tämän kirjan sen vuoksi. En odota mitään elämää suurempia elämyksiä, vaan sitä tuttua, kepeää ajatusvirtaa. Se sallittakoon mulle. En vaan jaksa käsittää tässäkin ketjussa ryöppyävää vihaa, kateutta ja katkeruutta.
Unohdat nyt että iso osa meistä kirjaa kritisoivista on seurannut Eevaa pitkään. On käynyt selväksi, että Eeva on itse ollut rakentamassa tätä täydellistä elämää ihannoivaa ja esittävää somekulttuuria, josta uupumustaan syyttää. On myös käynyt hyvin selväksi, että Eeva itse on katkera ja yhteistyökyvytön, jatkuvasti sukset ristissä entisten kavereiden kanssa (Stella, Jenna) jne.
Aika moni paljon työtä tekevä uupuu. On hyvä, että siitä puhutaan.
Burn out on trendi alle keski-ikäisten naisten keskuudessa. Todellisuudessa Se on merkki lumihiutalemaisuudesta ja kyvyttömyydestä hyvin tärkeään asiaan, omien töiden aikatauluttamiseen ja palautteen antamiseen.
Mutta kun on niin kuva uhriutua. Se on myös trendi.
Täällä on taas kunnon koulukiusaamislynkkaus menossa. Joukolla haukutaan yhtä, joka ei ede ole puolustamassa itseään. Raukkamaista. Jos ei jostain pidä niin miksi siitä pitää tehdä kauhea numero ? Jättää lukematta.
( ja paljonko veikkatte tämän kommentin miinuspeukkujen määrän olevan ? no se on suoraan verrannollinen kiusaajien määrään)
Ai nyt on Eeva saanut masinoitua tänne porukkaa alapeukuttamaan häntä arvostelevia kommentteja. Noloa
Vierailija kirjoitti:
Täällä on taas kunnon koulukiusaamislynkkaus menossa. Joukolla haukutaan yhtä, joka ei ede ole puolustamassa itseään. Raukkamaista. Jos ei jostain pidä niin miksi siitä pitää tehdä kauhea numero ? Jättää lukematta.
( ja paljonko veikkatte tämän kommentin miinuspeukkujen määrän olevan ? no se on suoraan verrannollinen kiusaajien määrään)
Et näemmä ole ymmärtänyt ketjun ideaa. Täällä kirjoittaa moni Kolun blogista pitänyt, joka on nyt pettynyt siihen, että hänen kirjansa onkin huono. Tätä ihmettelemme.
Vierailija kirjoitti:
Olisin vaan Eevan kirjalta odottanut enemmän. Sitä kun mainostetaan tarkkanäköisenä katsauksena nykyajan burnoutkulttuuriin, onkin Eevan tekotaiteellista jorinaa.
Burnoutkulttuuri? minä kun olen kuvitellut, että burnout, eli loppuunpalaminen, eli työuupumus on jonkunlainen terveyden häiriötila, enkä kyllä osaa siihen mitään "kulttuuria" liittää. Kulttuurihan antaa ymmärtää, että kyseessä olisi jossain määrin tavoiteltu olotila ja sitähän se ei tietenkään ole, ei ainakaan pitäisi olla.
En ole lukenut kirjaa, vielä, mutta minusta blogissa julkaistu kirjan sisällysluettelo oli odotuksia herättävä. Todella kekseliäitä ja eevamaisia otsikoita, joiden perusteella uskoisin pitäväni myös muusta sisällöstä. Elämä ei ole aina niin suoraviivaista kuin moni kuvittelee, ja saattaapa olla, että moni ei myöskään yllä tavoittamaan kaikkia metatason kytköksiä ja vivahteita, minkä vuoksi teksti voi tuntua lattealta. Teksti kannattaa myös tuntea kehotasolla, eikä vain mekaanisesti sana sanalta lukien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näemmä ole ymmärtänyt ketjun ideaa. Täällä kirjoittaa moni Kolun blogista pitänyt, joka on nyt pettynyt siihen, että hänen kirjansa onkin huono. Tätä ihmettelemme.
Mitä hän on vastannut kysymyksiinne ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on vastannut kysymyksiinne ?
Koska siis mitä itse olen keskustellut muiden "vaikuttajien " kanssa, olen aina saanut vastauksen. Myös silloin kun olen esittänyt kritiikkiä. Esim. Metti ja Hanna antoivat minulle hyvin järkevän vastauksen kritiikkiin kliseiden toistelusta ja niitä olikin jatkossa paljon vähemmän. Samoin Valeäiti esim. vastasi kysymykseeni lasten näkyvyydestä somessa hyvin fiksusti ja loukkaantumatta. Ja ihan omalla nimelläni olen nuo laitellut.