Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä kaikilla on kivoja työpaikkoja ja ylipäätän töitä?

Vierailija
04.09.2020 |

Tätä kyselen.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... Itse koen, että vähän tuurin voimalla. Kouluttauduin amk-tasolle, mutta en ollut mitenkään erityisen innokas enkä edes kiinnostunut alasta. Päättötyön läpäisin melko huonolla arvosanalla ja samoin kurssit. Valmistumisen jälkeen sain sijaisuuden, tyyliin tuttu ihminen soitti "apua meillä on hätä, työntekijä on onnettomuuden jäljiltä työkyvytön pari kk, pystytkö auttamaan?" Pystyin -ja lopulta parin kuukauden hätäapu venyi 3 vuoteen. Työpaikka oli oman alan vierestä, mulla ei ole just siihen virallista pätevyyttä, vaikka läheltä liippaakin. Joten kun toimi tuli auki vakituisen tehtyä omat ratkaisunsa, en sitä saanut. hain toki, mutta oikean pätevyyden haltija sai homman. Ja niinhän sen pitikin mennä.

Sit tapahtui kaikki se normaali, perheellistyminen, asuntovelkaantuminen, koira ja avioero lopulta. Näinä vuosina olen kyllä ollut töissä eri paikoissa ihan muutamia työttömyyskuukausia lukuunottamatta. Itsellä on sellainen olo, että olen saanut työni esittämällä haastatteluissa pätevämpää kuin olenkaan... Mutta lopulta toki oppinut työt tekemällä. Tuskallista tää välillä on kuitenkin ollut. Muutaman työn olen saanut sijaisuuden kautta. Nykyään on ihan vakivirka, työssä joka on ihan kivaa joo. Näinä vuosina olen vähän niinkuin antanut vaan virran viedä, on ollut asioita joihin en ole voinut vaikuttaa ja ainoa keino selvitä järjissään on ollut antaa mennä vaan ja ottaa vastaan mitä tulee.

Nyt oliso jo tilaa miettiä, mitä elämältä haluaa ja mikä musta voisi isona tulla... (heh, olen 42-v).  Mutta vaikka kuinka ajattelen, en keksi mitään muuta mitä tekisin ja mitä haluaisin. Ei mulla ole intohimoja mihinkään suuntaan. Nykyhomma on ihan jees, mutta ei harmittaisi jättäytyä pois joss lottovoitto tulisi.

Eli aina ei tarvii ahkeraa työtä eikä vakaita päämääriä pärjätäkseen työelämässä ja saadakseen töitä. Kyllä minä tiedän olevani aika onnekaskin kaikessa laiskuudessani. Oikeissa paikoissa oikeaan aikaan. Oikeita ihmisiä, jotka on vaikuttuneet jostain -vaikka mielestäni vaikuttumiseen ei ole aihetta noin niinkuin ammattitaidon kannalta. Olen kyllä luonteeltani hyvin resilienssiä omaava, joustava, ystävällinen ja reilu. Mutta ammatilliset vahvuudet -joopa joo. Nytkin tässä vastaan vauvapalstan viestiin vaikka olisi vielä muutama tunti aikaa ennen viikonloppua ja pari asiaa hoitamatta.

Vierailija
62/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kinnostaa! Ja kun niin monella vielä päivät pitkät aikaa ja voimia haukkua työttömiä täällä sen hyväpalkkaisen asiantuntijatyönsä ohessa, niinm iten onnistuu?:) Ei sit varmaan kovinkaan hektistä ainakaan työ ole ja silti hyvä palkka, kiinnostaisi kyllä tollainen kombo itseäkin kovasti!

Kaksi yliopistotutkintoa takana ja kiva, monipuolinen ja itsenäinen asiantuntijatyö. Mulle maksetaan siitä, että pyöritän asiakkaitteni asioita parempaan suuntaan ja en minä niitä koko ajan naamani edessä pidä. Kun se on just sitä osaamista, että saa sen homman pyörimään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan sivun luettuani olenkin oikeastaan vain tyytyväinen siitä, että olen ihan vaan arkivapaalla tyhmästä tavisduunista eikä ole unelmaduunipaikkaa. Se kun vaikuttaa tekevän ihmisestä harvinaisen omahyväisen ja itseriittoisen m*lkun vaikka luulisi asian olevan ihan toisinpäin.

Vierailija
64/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa-aikainen vain, pääsee silläkin työkkäristä eroon.

Vierailija
65/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ekan sivun luettuani olenkin oikeastaan vain tyytyväinen siitä, että olen ihan vaan arkivapaalla tyhmästä tavisduunista eikä ole unelmaduunipaikkaa. Se kun vaikuttaa tekevän ihmisestä harvinaisen omahyväisen ja itseriittoisen m*lkun vaikka luulisi asian olevan ihan toisinpäin.

No jos sulle tulee hyvä mieli noin niin sovitaan sitten vaikka. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän