Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teillä kaikilla on kivoja työpaikkoja ja ylipäätän töitä?

Vierailija
04.09.2020 |

Tätä kyselen.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ihmetyttää se miten ne unelmahommissa olevat kirjoittelevat täällä palstalla aina parhaimpaan työaikaan ja ovat sitten juuri tauolla tai vapaapäivällä.

Jos on unelmaduunissa luulisi vapaallakin olevan unelmatekemistä eikä tällaisen höpöhöpöpalstan lueskelu. Mutta ehkä tää on jollekin unelmatekiminen.

Mulla on menossa tylsä Teams palaveri...

Se on yhdyssana. Mutta ehkä unelmahommissa ei tarvitse niitäkään osata. 

Pakko sanoa, että kun kirjoittelee meilejä ja raportteja ja dokkareita tässä hommassa, niin yhdyssanat ei ole ne, millä hommia viedään eteenpäin. Toki jos leikkii äikänopea niin ei kannata esim. It-alalle suunnatakaan.

Pitäähän koodissakin olla joka välimerkki oikein. 

Vierailija
42/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mua ihmetyttää se miten ne unelmahommissa olevat kirjoittelevat täällä palstalla aina parhaimpaan työaikaan ja ovat sitten juuri tauolla tai vapaapäivällä.

Jos on unelmaduunissa luulisi vapaallakin olevan unelmatekemistä eikä tällaisen höpöhöpöpalstan lueskelu. Mutta ehkä tää on jollekin unelmatekiminen.

Pakko sanoa, että kun kirjoittelee meilejä ja raportteja ja dokkareita tässä hommassa, niin yhdyssanat ei ole ne, millä hommia viedään eteenpäin. Toki jos leikkii äikänopea niin ei kannata esim. It-alalle suunnatakaan.

Joo, mutta kääntäjä & staattiset/dynaamiset analyysityökalut kärvää hyvin nopeasti nuo. Pääasia että logiikka on kunnossa ja jos ei ole, sitä varten on testaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole unelmaduunissa, vaikka homma saattaakin kuulostaa hohdokkaalta. Ei mitään toimitusjohtajatasoa, mutta haluttu työ isossa kansainvälisessä firmassa. Palkka on hyvä, siksi pysyn työpaikalle, jos en potkuja saa. Kaipaisin ehkä jotain muuta, mutta hoidan hommat kunnialla. En todellakaan tee yötä myöten töitä, mulla on aika palkitseva ja vauhdikas elämä harrastuksineen (perhe-elämä, en ole supersinkku) töiden ulkopuolella, joka on minulle ykkösprioriteetti. 

Koulutus on ihan perus AMK ja näihin hommiin olen vaan jotenkin velloutunut tuurilla, toimesta toimeen ja eteneminen on tapahtunut aina niin, ett on pyydetty (ohjattu). Ei siis mitään opiskelin ahkerasti, näytin kynteni jne. kunnianhimoisen uraihmisen rakettipolkua.  Asun ulkomailla, täällä tuntuu olevan hieman joustavampi tie työelämään ja mahdollisuudet laajemmat. 

Vierailija
44/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on alan koulutus, olen hyvä työssäni,osaan spesiaalia työtä jota kovin moni muu ei osaa ja se osaaminen on tullut 20v työkokemuksella.

Joo, noista on hyötyä, olen itse huomannut saman.

Vierailija
45/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkeraa opiskelua ensin peruskoulussa, sitten lukiossa ja yliopistossa, kesäisin töissä 14v alkaen. Reipas, ennakkoluuloton ja aloitteellinen ote työntekoon, enkä ole pelännyt lähteä pidemmänkään matkan päähän töihin ja käyttänyt ne tilaisuudet joita on ollut tarjolla. Nyt on kiva asiantuntijatyö, joka on tällä alalla harvinaisempaa, suurin osa tekee asiakaspalvelutöitä. Tässä pidän ruokataukoa kotona keittiön pöydän ääressä, aamupäivän perehdyin uusiin ohjeisiin jotka minun pitää ohjeistaa muulle työyhteisölle, tauon jälkeen lähettelen sähköpostia ja alan kirjoittaa yhtä muistiota. Eihän tämä mitään kauhean jännittävää työtä ole, mutta välillä tosi palkitsevaa kun pystyn omilla hommillani helpottamaan muiden kuormaa ja saan siitä hyvää palautetta.

Vierailija
46/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tehdä jotain fantsua pitää olla hyvä ja todella panostaa siihen. Oikea koulutus, oikeat verkostot ja hyvät näytöt. Pitää olla oikeasti kiinnostunut ettei käy rasittavaksi.

Jos haluaa kivan työpaikan ja töitä, pitää etsiä siitä sellainen alue, jota kaikki eivät osaa, halua tai viitsi tehdä. Monet tekniset ja talouteen liittyvät aiheet on näitä.

Vierailija
47/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti korkea koulutus (maisteri, tohtori yms) eikä meinaa päästä Suomessa muuta kuin siivoamaan ja puhelinmyyjäksi niin muuttakaa hyvät ihmiset ulkomaille, jonnekin missä koulutusta oikeasti arvostetaan ja sille on kysyntää!

Jos on vaikka perhettä, lapsia niin eihän sitä niin vaan oteta ja lähdetä. Suomessa hyvät edut muutenkin, mitä ei kaikkialla ole.

Elämä on valintoja. Jos on menny ja porsinu niin sit pitää elää sen kanssa että se voi tuhota uran. Tai jos on niin jonkun rupisen ukon vietävissä, ettei sen takia voi lähteä.

Sitten kun lukee tällaisia toisten valintoja halveksivia kommentteja, on kyllä todella onnellinen, ettei tunne moisia ihmisiä ns. oikeassa elämässä. Säälittää ihmiset, joiden on pakko purkaa pahaa oloaan nettipalstoilla, vaikka niin on mukamas korkea koulutus ja sosiaalisia taitoja (selkeä vale!) hyvän työpaikan saamiseen. 

Vierailija
48/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kinnostaa! Ja kun niin monella vielä päivät pitkät aikaa ja voimia haukkua työttömiä täällä sen hyväpalkkaisen asiantuntijatyönsä ohessa, niinm iten onnistuu?:) Ei sit varmaan kovinkaan hektistä ainakaan työ ole ja silti hyvä palkka, kiinnostaisi kyllä tollainen kombo itseäkin kovasti!

Vierailija
49/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta kääntäjä & staattiset/dynaamiset analyysityökalut kärvää hyvin nopeasti nuo. Pääasia että logiikka on kunnossa ja jos ei ole, sitä varten on testaus.

Juu, kyllähän me kaikki tiedämme miten "hyvin" tekniset laitteet on testattu ennen markkinoille tuloa, kun on kiire päästä rahastamaan. Yleensä menee niin, että asiakkaat joutuvat testaamaan ne itse eikä palautteellakaan ole usein mitään väliä. 

Ja entäs käyttöohjeet? Kirjoitettu hutiloiden, jos ei suorastaan käännetty koneen avulla jostain hindistä suomeksi. Ei paljon pilkuista väliä. 

Vierailija
50/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin rakennusmaalariksi 2008. Pääsin suoraan töihin firmaan missä olin tehnyt kaikki työharjoittelut ja sitä kautta myös kesätyöt. Olin vuoden verran töissä määräaikaisena ja kai ne totes minut sen verran päteväksi, että vakinaistivat. Nyt samassa puljussa menossa kaiken kaikkiaan 12.vuosi. Mikäs tässä ollessa.

Vierailija
51/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kinnostaa! Ja kun niin monella vielä päivät pitkät aikaa ja voimia haukkua työttömiä täällä sen hyväpalkkaisen asiantuntijatyönsä ohessa, niinm iten onnistuu?:) Ei sit varmaan kovinkaan hektistä ainakaan työ ole ja silti hyvä palkka, kiinnostaisi kyllä tollainen kombo itseäkin kovasti!

Aloitin työt seitsemältä aamulla ja lopettelen joskus viiden jälkeen joten voin ihan hyvin pitää taukoja välissä. 

Vierailija
52/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on oikeasti korkea koulutus (maisteri, tohtori yms) eikä meinaa päästä Suomessa muuta kuin siivoamaan ja puhelinmyyjäksi niin muuttakaa hyvät ihmiset ulkomaille, jonnekin missä koulutusta oikeasti arvostetaan ja sille on kysyntää!

Toimiiko viisikymppisilläkin yt-potkujen jälkeen?

Vierailija
53/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yliopistotutkinto ja hyvä asenne työn tekemiseen. En noudata sitä neuvoa mikä täällä annetaan aina ettei saa tehdä töitä omalla ajalla. Vastaan aina puhelimeen jos töistä soitetaan. Eihän se kivaa ole, mutta olen varma että olen viimeinen joka irtisanottaisiin meidän tiimistä. Nyt saa miinustaa, mutta kannattaa silti miettiä asiaa omalta kannalta mikä loppuviimein kannattaa. Ylityökorvaus ei korvaa sitä jos joudut työttömyyskorvaukselle. 

Otsikossa kysyttiin kivoista työpaikoista. Sinulla ei sellaista ole. Teet vain rahan vuoksi. 

Vierailija
54/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin miettimään, kun puhutaan siitä miten vaikeaa nykyisin on saada työpaikka, saati sitten vakituinen sellainen. Meillä on iso kaveriporukka, joka on sen puolesta hyväosaista, että kaikki ollaan päästy vakituisiin töihin kouluista valmistuttuamme ja edelleen samoissa työpaikoissa. Työhistoriaa keskimäärin 5-10 vuotta, vakituinen pesti kaikilla.

N32

Vierailija
55/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on alan koulutus, olen hyvä työssäni,osaan spesiaalia työtä jota kovin moni muu ei osaa ja se osaaminen on tullut 20v työkokemuksella.

Mulla OLI just näin. Maisterin paperit parhaimmasta mahdollisesta koulusta. Työkin oli vielä sellaista, ettei robotit pysty koskaan korvaamaan. Mutta kun tuli 25 v työkokemus täyteen, firma saneerasi työntekijöitä vanhemmasta päästä pois.

Nyt semikiva työ, johon tyydyin paremman puutteessa. 

Vierailija
56/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitin työt seitsemältä aamulla ja lopettelen joskus viiden jälkeen joten voin ihan hyvin pitää taukoja välissä. 

Työttömät alapeukuttavat kun ei millään jaksaisi herätä seiskaan töihin :D Kyllä sille on syynsä miksi toisilla pysyy työpaikka ja toisilla ei. 

Vierailija
57/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa kaipolankin lakko miehet haikailla lokoisiin perintönä saatuihin 2500-5000e kk "raskaisiin" töihin ja kerran vuodessa järjestettyihin lakkoihin. joissa sai kokea korvaamattomuutensa

Vierailija
58/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteelta lähtien tykkäsin käydä koulua ja opiskella, pärjäsin myös koulussa hyvin ilman mitään suurempaa stressiä (oli siis myös harrastuksia ja kavereita ihan normaalisti). Lukiosta L:n papereilla ulos, siitä yliopistoon jossa tein alanvalinnan sekä kiinnostuksen että alan työllistävyyden ja palkkatason perusteella. En siis lähtenyt opiskelemaan unelma-alaani, tein kompromissin.

Olen ollut vakituisessa ja hyvin palkatussa työssä viimeiset parikymmentä vuotta, en kuitenkaan samalla työnantajalla. Myös pidän työstäni, vaikka se ei olekaan minulle mikään intohimo.  Sanoisin siis sekä tehneeni järkiperäisiä valintoja että panostaneeni opiskeluun ja sen jälkeen työtehtävistä kunnialla suoriutumiseen. 

Vierailija
59/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain tuuria, osittain ihan omaakin ansiota. Olin pyörinyt erilaisissa finanssialan myynti/asiakaspalvelutöissä yli kymmenen vuotta. Hain nykyiseen työpaikkaan, vaikka tehtävä ei vaikuttanut erityisen dynaamiselta ja kiinnostavalta. Yksi ystävä oli jo kys. yrityksessä, joten osasin häneltä kuulemani perusteella muotoilla viestini hakemuksessa ja haastatteluissa sopivaksi: tarpeeksi innostuneeksi, mutta kuitenkin realistiseksi. Meitä palkattiin useampia, ja sovin profiililtani täydentämään joukkoa. 

Työ oli kohtuu helppoa, palkka ok ja edut hyvät. Parin vuoden päästä tapahtui pientä organisaatiomuutosta ja sain vaativamman ja paremmin palkatun duunin. Nyt vaan toivon, että saan pysyä tässä yli edessä olevan laman. 

60/65 |
04.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen alan koulutus. Valmistumisen jälkeen on aina pyydetty töihin. En ole kertaakaan joutunut hakemaan töitä. Kun hoitaa hyvin hommansa, sana kulkee ja seuraavaan paikkaan pyydetään.

Olen huvin vuoksi tehnyt väliaikoina myös muita kuin oman alan töitä, vaikka taloudellista pakkoa ei ole ollut. Niitä olen hakenut ja ovat olleet suppeassa haussa, eivät avoinna työkkärin sivuilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme neljä