Miten teillä kaikilla on kivoja työpaikkoja ja ylipäätän töitä?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ihmetyttää se miten ne unelmahommissa olevat kirjoittelevat täällä palstalla aina parhaimpaan työaikaan ja ovat sitten juuri tauolla tai vapaapäivällä.
Jos on unelmaduunissa luulisi vapaallakin olevan unelmatekemistä eikä tällaisen höpöhöpöpalstan lueskelu. Mutta ehkä tää on jollekin unelmatekiminen.
Mulla on menossa tylsä Teams palaveri...
Se on yhdyssana. Mutta ehkä unelmahommissa ei tarvitse niitäkään osata.
Pakko sanoa, että kun kirjoittelee meilejä ja raportteja ja dokkareita tässä hommassa, niin yhdyssanat ei ole ne, millä hommia viedään eteenpäin. Toki jos leikkii äikänopea niin ei kannata esim. It-alalle suunnatakaan.
Vastasit juuri sen, mitä odotinkin sun vastaavan :D oon selvästi liikaa lukenut tätä palstaa, kun osaan jo kanssakeskustelijoiden vastauksetkin etukäteen. Ehkä olisi aika kehittää minunkin jotain muuta .
No mutta tottahan se on. Ei täällä jouda nillittämään yhdyssanoista, eihän se ole mun hommaani, keskitytään ihan erilaisiin asioihin. Ei kollegat ulkomaillakaan kirjoita täydellistä enkkua, silti hommat hoituu. Suomalaisilla (av-palstan naisilla) on kummallinen käsitys, että jokaisen pilkun pitää olla kohdallaan, jotta on pätevä, vaikka tehdään ihan muita hommia kuin tarkastetaan jonkun äidinkielen esseetä :D
Vierailija kirjoitti:
Ja mua ihmetyttää se miten ne unelmahommissa olevat kirjoittelevat täällä palstalla aina parhaimpaan työaikaan ja ovat sitten juuri tauolla tai vapaapäivällä.
Jos on unelmaduunissa luulisi vapaallakin olevan unelmatekemistä eikä tällaisen höpöhöpöpalstan lueskelu. Mutta ehkä tää on jollekin unelmatekiminen.
Mulla on aina netti auki töissä. Jos ei ole mitään tekemistä, surffaan netissä.
Kaikkialle pääsee paitsi seksisivut on blokattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on menossa tylsä Teams palaveri...
Se on yhdyssana. Mutta ehkä unelmahommissa ei tarvitse niitäkään osata.
Pakko sanoa, että kun kirjoittelee meilejä ja raportteja ja dokkareita tässä hommassa, niin yhdyssanat ei ole ne, millä hommia viedään eteenpäin. Toki jos leikkii äikänopea niin ei kannata esim. It-alalle suunnatakaan.
Vastasit juuri sen, mitä odotinkin sun vastaavan :D oon selvästi liikaa lukenut tätä palstaa, kun osaan jo kanssakeskustelijoiden vastauksetkin etukäteen. Ehkä olisi aika kehittää minunkin jotain muuta .
No mutta tottahan se on. Ei täällä jouda nillittämään yhdyssanoista, eihän se ole mun hommaani, keskitytään ihan erilaisiin asioihin. Ei kollegat ulkomaillakaan kirjoita täydellistä enkkua, silti hommat hoituu. Suomalaisilla (av-palstan naisilla) on kummallinen käsitys, että jokaisen pilkun pitää olla kohdallaan, jotta on pätevä, vaikka tehdään ihan muita hommia kuin tarkastetaan jonkun äidinkielen esseetä :D
Olet kyllä varsin oikeassa ja pyydänkin anteeksi typerää kommenttiani . Ei minulla edes ole tuollainen käsitys. J
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on aina netti auki töissä. Jos ei ole mitään tekemistä, surffaan netissä.
Kaikkialle pääsee paitsi seksisivut on blokattu.
Mitä sun työpäivät yleensä pitävät sisällään ? vissiin siis paljon työskentelyä päätteellä ?
Yliopistotutkinto ja hyvä asenne työn tekemiseen. En noudata sitä neuvoa mikä täällä annetaan aina ettei saa tehdä töitä omalla ajalla. Vastaan aina puhelimeen jos töistä soitetaan. Eihän se kivaa ole, mutta olen varma että olen viimeinen joka irtisanottaisiin meidän tiimistä. Nyt saa miinustaa, mutta kannattaa silti miettiä asiaa omalta kannalta mikä loppuviimein kannattaa. Ylityökorvaus ei korvaa sitä jos joudut työttömyyskorvaukselle.
Olen unelmatyössäni oman firman kautta. Tulotaso hyvä. Ikää on nyt 41-vuotta. Olin tavoitteellinen ja työskentelin tätä unelmaa kohti lukiosta lähtien. Töitä on saanut tehdä eikä mikään ole tullut ilmaiseksi.
Jos on oikeasti korkea koulutus (maisteri, tohtori yms) eikä meinaa päästä Suomessa muuta kuin siivoamaan ja puhelinmyyjäksi niin muuttakaa hyvät ihmiset ulkomaille, jonnekin missä koulutusta oikeasti arvostetaan ja sille on kysyntää!
Kun nukkuu työaikana, sitä ei hevillä uutta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä koulutus, oma osaaminen ja sopiva sosiaalisuus auttavat pitkälle. Yläasteen kingi on tämän päivän työtön.
Meidän koulusta omilta kouluvuosiltani näkyy olevan tällä hetkellä tohtorikoulutettava.
Mutta olen kyllä kuullut, että siellä ei aina koulutus ja käytöstavat muutenkaan osu yhteen.
Ei meillä kaikilla olekaan. Töitä on, mutta paska työpaikka ja vielä paskempi palkka. Vaihtoehtoja vaan ei ole.
Anonyymina palstalla voi olla aivan mitä tahansa. Minäkin voisin sanoa olevana akateeminen, asiantuntijatöissä. Mutta todellisuudessa olen 56v nainen, työtön. En usko suurinta osaa, mitä täällä kerrotaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos on oikeasti korkea koulutus (maisteri, tohtori yms) eikä meinaa päästä Suomessa muuta kuin siivoamaan ja puhelinmyyjäksi niin muuttakaa hyvät ihmiset ulkomaille, jonnekin missä koulutusta oikeasti arvostetaan ja sille on kysyntää!
Jos on vaikka perhettä, lapsia niin eihän sitä niin vaan oteta ja lähdetä. Suomessa hyvät edut muutenkin, mitä ei kaikkialla ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikka perhettä, lapsia niin eihän sitä niin vaan oteta ja lähdetä. Suomessa hyvät edut muutenkin, mitä ei kaikkialla ole.
Elämä on valintoja. Jos on menny ja porsinu niin sit pitää elää sen kanssa että se voi tuhota uran. Tai jos on niin jonkun rupisen ukon vietävissä, ettei sen takia voi lähteä.
Tein opiskelun ohella palkatonta harjoittelua oman alan firmassa. Sitä kautta aukesi työpaikka valmistumisen jälkeen. Tällä alalla (kustannus) on aika vaikea saada töitä joten olen tyytyväinen.
Ei ole tullut ilmaiseksi tämä työ. Uskoisin että nämä toimet ainakin on avittaneet:
Peruskoulusta asti olen tehnyt tehtäväni hyvin, siksi on ollut vähän enemmän valinnanvaraa myöhemmin.
Teinistä asti olen tehnyt erilaisia kesätöitä. Olen siis saanut vahvaa työelämäosaamista.
Olen harrastanut erilaisia harrastuksia, mikä myös on auttanut löytämään niitä omia vahvuuksia ja kiinnostuksenkohteita.
Olen ihan rohkeasti kysellyt kiinnostavien työpaikkojen perään, vaikkei mitään olisikaan ilmoitettu olevan auki.
Olen sivutoimisesti yrittäjä, joten sitä kautta on kertynyt myös hyödyllisiä taitoja, joita tarjota.
ei mulla ainakaan ole kiva työpaikka, vaan hemmetin stressaava, kun joutuu jännittämään jatkuvasti asiakastilanteita ja ammattitaito on monen vuodeen jälkeenkin aivan surkea. Rahan takia tässä roikun.
Vierailija kirjoitti:
Tuurilla.
Ei ole kyse tuurista. Tai on siinä mielessä että hyvällä tuurilla olisin vielä parammassa työpaikassa ja saisin kovempaa liksaa. Mutta nykyisessä työpaikassani olen omien valintojeni kautta. Olen harkinnut mihin työpaikkoihin pyrin ja panostanut hakemukseen. Sisään päästyäni olen osoittanut osaamiseni ja panostanut työntekoon sekä toisaalta jos kävikin niin että työpaikka ei ollut sitä mitä hain, niin lähdin pois. Olen urani aikana lähtenyt kahdesti koeajan puitteissa, siis omasta aloitteestani.
Nuorena jouduin jo 16 vuotiaana alkamaan etsiä töitä lukiolaisena kun tuli 90-luvun lama ja perheeni ei pystynyt isäni työttömyyden takia ja omaisuuden hävittyä pörssissä enää maksamaan lukio kirjoja ja muita pakollisia menoja.
Onnekseni sain töitä kaupan kassalta. Olin siellä parivuotta ja siirryin toiseen kauppaan töihin, joka maksoi selkeästi parempaa palkkaa.
Sitten aloin opiskella ja työharjoittelussa sain oman alan paikan, jossa olin hyvin pienipalkkaisena puoli vuotta. Tämän jälkeen kesken opintojen sain oman alani töitä pankista asiakaspalvelusta.
Tein pankin asiakaspalvelua parivuotta ja pääsin parempiin, vaativampaan back off työhön jossa olin muutaman vuoden. Vaihdoin taas vähän spesialimpaan paikkkaan joka vaatii erityisosaamista ja olin siellä vuosia jonka jälkeen minut ylennettiin erityisasiantuntijaksi.
Työ on kovasti muuttunut vuosien mittaan, mutta aina olen yrittänyt tehdä parhaimpani, olla ahkerampi ja aikaansaavampi kuin muut, aloitteellinen, aktiivinen,
Ja opiskella koko ajan lisää. Ja olla samalla auttavainen ja mukava työkaveri. Kilpailen vain itseäni vastaan, en dissaa tai mustamaalaa muita.
Käytän mielummin diplomatiaa kuin taistelen siitä että olen oikeassa... en lähde mukaan riitoihin.
Kannattaa töissä olla kaukaa viisas, pikku asioista ei kannata alkaa vääntää. Mutta ei saa antaa kenenkään myös kohdella huonosti tai epäreilusti, on tärkeää olla reilu ja kiva muille. Ja hoitaa työnsä hyvin.
Siten olen päässyt eteenpäin, ja ollut aina työelämässä 16-vuotiaasta lähtien. Siitä olen ylpeä että lama-aikana sain puhuttua itselleni kokemattomana työpaikan!
Kun hain oman alani harjoittelupaikkaa lähetin 200 hakemusta eri firmoihin ja soittelin perään. Joskus pitää olla sinnikäs että tärppää. Töitä olen sina ollut kova tekemään ja sitä on arvostettu.
Vierailija kirjoitti:
No, mun kivassa työssä on se kiva puoli, että päivällä on muutaman tunnin kiva tauko. Tänään olen kotona päivällä 10-15.15. Töissä olin aamulla 5.30- 9.45 ja illalla olen 15.30-19.00. Huomenna vaihtuu kohde ja työajat 5.00-8.30 ja 16.00-19.00. Työssä on myös arkivapaita.
Turun yliopiston