Valehteleeko mies??
mieheni ilmoitti yht´äkkiä lähtevänsä viikonlopuksi jatkokoulutukseen. No sitten se muuttuikin perjantaista tiistaihin..Oli ihan paniikissa kun sanoin tulevani lasten kanssa mukaan. Lentokoneella kuulema menee mutta en nähnyt missään lentolippuja tms. Sanoi tarvitsevansa omaa aikaa, sillä meillä oli tällä viikolla riitoja. Kuitenkin sanoi rakastavansa minua ja menevänsä todellakin jatkokoulutukseen. Soitin ko. kaupunkiin paikkoihin, joissa hänen alansa jatkokoulutus voisi olla mutta missään ei tiedetty mitään mistään jatkokoulutuksesta. Tuli kumma olo. Mitä sinä tekisit?
Kommentit (70)
Mikä sitten on vaihtoehto? tai onko sellaista jos ei mies suostu muuttamaan...
sen matkan jälkeen kun pari vuotta sitten häneen tutustui. Ovat kirjoitelleet toisilleen ja tuolloin näkemäni viestit olivat kyllä hyvin romanttisia. Minulle tuli tunne, että nainen oli ehkä vielä aktiivimpi osapuoli. Lupasi tässä välillä, ettei mitään kontaktia ole. Eikä kai ollutkaan (?), sanoi myöskin, ettei fyysistä pettämistä ole tapahtunut eikä kuulema olisi tapahtunut nytkään. Joopa.
En tiedä mitkä ovat vaihtoehdot, jos haluan hänet ulos eikä hän suostu. Eikä hän kyllä todellakaan suostu. Mutta toisaalta ei halua terapeutillekaan.
Kiitos muuten teille välittämisestä! ap
Täällä vieläkin ainakin yksi huolestunut
Tulethan taas kertomaan kuulumisia?
täällä siis ap. Mies tuli tänään töistä takaisin kotiin ja sanoi lähtevänsä hetimiten. Pakkasi kuumeisesti (rantapyyhkeitä, silkkiboxereita ym...). Tiesin jo 99 % hänän valehtelevan jatkokoulutuksesta. Sitten halusi lähteä ja sanoin, että haluan hänen takaisin tultuaan asuvan muualla jonkin aikaa. Oli järkyttynyt ja vannotti, että kaikki olisi hyvin kun tulee takaisin. Pysyin jyrkkänä ja sanoin, että haluan asua jonkin aikaa erillään: minulle on järkytys, että hän lähtee tällä tavoin. Mies ei saanut rauhaa ja halusinkin itse lähteä lasten kanssa ulos näkemästä häntä enää. Mutta sitten näin erään paperin, josta kaikki epäilyni vain saivat varmuuden. Mies tajusi tilanteen, myönsi kaiken ja itki rakastavansa vain minua. Että oli ollut niin vihainen riitojemme takia, että oli ajatellut, että saa tehdä mitä vain. Itki olkapäätäni vasten...ja jäi kotiin. Lento on jo mennyt.
Nyt hän kulkee perässäni ja suunnittelee meille mukavaa viikonloppureissua. Olen sanaton, jalat eivät liikut, huulet ovat kuivat, väsyttää. En tiedä, haluanko elää hänen kanssaan enää.
..siis oli juuri se, mitä epäilinkin.
siis kuinka kukaan voi olla haluamatta tietää. En minä ainakaan, olipa päätökseni sitten loppujen lopuksi mitä vain. Tämän viikon riita johtui siitä, että oli valehdellut minulle oman kännykkänumeronsa (haluaa pitää tuon kakkoskännykän poissa minun tiedosta). En ole koskaan halunnut kontrolloida häntä mutta kun muutama vuosi sitten huomasin, että hän on täysin käyttänyt hyväksi hyväuskoisuuttani, olen useimmiten ottanut epäilyttävistä asioista itse selvää. Hän on valehdellut tosi paljon mutta voinko sanoa, että todella olisi jäänyt kiinni pettämisestä; väittää aina, että erinäiset tuttavuudet ovat vain tavallisia ystäviä tms., joita myös minun mielestä aviosuhteessakin elävällä täytyy olla.
No, kysyin lentolippuja; sellaisia hänellä ei ole, saa kuulema lentokentältä. Eikä kuulema tiedä, missä hotellissa yöpyy mutta hänellähän on kännykkä mukana, voisin soittaa siihen, jos jotain tulee.
Sanoin tänä aamuna ystävällisesti, että minulla on tunne, että tässä on kyse jostain muusta kuin jatkokoulutuksesta. Sanoi, että tämän viikon käyttäytymisen perusteella minulla ei ole mitään sanomista siihen, mitä hän tekee. Voi ei, miten saan varmuuden. Palkkaanko yksityisetsivän seuraamaan kännykän liikkeitä vain onko sellainen edes mahdollista..?
oma mieheni teki samoin. Oli ihan hermona ennen reissuaan, kyselin ja sain erilaisia vastauksia. Unohti raasu kännykän kotiin, johon alkoi tulla jonkin ajan päästä kyselyjä, joko tulet rakkaani jne.
Jos miehesi on hyvässä asemassa, saat kyllä kunnon elatusmaksut tai sitten alat itsekin irtosuhteisiin ja jatkatte kulissia.
Miehesi on nyt niin huumassa, että hän ei välitä järkipuheesta, mutta kyllä se arki jysähtää takaisin siinä vaiheessa kun alat puhumaan elatusmaksuista, suvunhäpeästä yms.
kärsii lähisuku. Meillä miehen suku häpesi paljon miehen mokaa ja perheesä laiminlyömistä toisen naisen takia.
Kun huuma on parhaimmillaan ei ajattele järjellä, jälkipuinnissa sitten käydään läpi asioita.
Lasten puolesta suree isovanhemmat. kummit jne. Ystävät murehtii eli kyllä se häpeällistä on tuo pettäminen jos suvussa muutoin moraali kohdallaan.
pääasia, että kulissit on pystyssä ja sulla hieno talo!!
miehesi maksaa satoja euroja kuussa elatusmaksua lapsistasi.
Voit ositusrahoilla ja elatusmaksuilla maksaa ihan hyvää asuntoa tai omaa taloa.
Yhteisiä rahojahan ne siinä kauniissa talossa ovat. Ja yhteisiä lapsia, joiden elatukseen miehesi täytyy eron jälkeen osallistua.
kyllähän se on selvä mitä mies puuhaa. Tiedät sen itsekkin. Nyt on vain kyse siittä haluatko antaa miehen tuhota sinut?
Mun mies matkustaa paljon ja tiedän että nykyään lippuja ei ole, kun on e-ticket eli on varausnumero ja sillä saa liput kentältä.
Mutta siis etkö mene lastesi kanssa sattamaan? Ja jos mies lentää niin minä suuttusin jos ei ilmoittaisi lentotietoja minulle. Ei sillä että epäilisin mutta olis tosi noloa jos sattuis jotain enkä pystyisi kertomaan millä lennolla mieheni on pitänyt olla. Eli minä ainakin vaadin lentojen tiedot ihan oman rauhan takia, eli tiedän heti onko se mieheni kone joka putosi tai viivästyy. Eli voin katsoa netistä onko lento ajallaan ennen kuin lähden kentälle vastaan.
Ja jos ei tiedä hotellia niin jossain on mätää. Ei kukaan lähde matkalle jos ei tiedä missä yöpyy. Ja mielestäni miehesi tulee kertoa hotellin nimi juuri samasta syystä että jos jotain sattuu.
Jos taas suhteenne on siinä mallilla ettei hänen asiat kuulu sinulle (ymmärsin näin siitä yhdestä kommentista), niin minä laittaisin eropaperit vetämään. Se hieno ja kaunis koti lähtee siltä mieheltäkin ja elatusmaksut joutuu maksamaan. Voi olla että kun tajuaa sinun olevan tosissaan niin loppuu pelleily. Ja menkää nyt ihmeessä jollekin perheneuvojalle, jos ei miehesi tule niin mene yksin. Luottamus on saatava takaisin ja se vaatii molemmilta töitä, mutta ilman sitä mikään ei toimi.
..mutta halusin vain sanoa sitä, että lapset olivat ihan onnessaan kun rakennutettiin tämä. Ja on ollut ihana laittaa tätä ja kiva asua, kun on ollut vihdoinkin tarpeeksi tilaa. Alue on heille ihanaa, jos muutetaan, joutuu esikoinen vaihtamaan koulua ja muut päiväkotia. Tällä alueella tuskin tuskin löytäisin jatkossa jotain pienempää, jota pystyisin maksamaan. Mutta totta kai tuokin, että en jäisi aivan puille paljaille (tai en tiedä, talosta on vielä hyvin paljon velkaa). Olen henkisesti nyt valmis eroon, jos tämä juttu paljastuu taas valheeksi. Mutta pohdin noita käytännön juttuja; entäs jos mies saakin lapset jne. Miehellä paljon enemmän omaisuutta kuin minulla, voisiko hän sen varjolla saada lapset (voisivat jäädä asumaan tähän taloon, voi hitsi..). Päätökset ovat niin vaikeita, vaikka tietäisinkin olevani tyhmä alistuessani jatkuville valheille. Kiitos niille, jotka kirjoittivat rohkaisevasti.
Mieheni lähtee jatkokoulutukseen kahdeksi viikoksi. Eilen alkoi kyselemään passiaan ja koulutuksen pitäisi olla kyllä Suomessa. Tämä ei ole ensimmäinen kerta, mutta en ole saanut häntä kiinni mistään, pitäisikö epäillä jotain?
jotta lapset menisivät isälle. Kyllä käräjäoikeudessakin tiedetään se tosiasia, että äiti on yleensä se joka käytännössä hoitaa lapset ja heidän asiansa. Poikkeuksia toki on, mutta vaikka meilläkin isä osallistuu lasten hoitamiseen aktiivisesti, voisin vaikka panna pääni pantiksi että lapset jäisivät minulle mikäli ero tulisi. Ja tämä ihan siksi, että minulla on pitkäjänteisyyttä hoitaa lasten arkisetkin asiat. Isi on se leikittäjä ja hauskuuttaja tässä talossa.
Eli tuosta syystä ei kannata jäädä tallottavaksi huonoon suhteeseen. Ja kuten edellinen vastaaja sanoi, haluaisin yös tiedot lennoista ja hotellista siltä varalta mikäli jotakin sattuisi. Meillä mies kyllä antaa ne ihan omaehtoisestikin.
taidanpa soittaa perheneuvojalle. Ongelmana on se, että mies on hyvin rakastava: tuttavat, naapurit ja sukulaiset usein sanovat, että teillä tuntuu menevän niin hyvin..
Mutta hänen mielestään jokaisella täytyy olla oma elämä. Niin minäkin aina ajattelin, enkä koskaan kysynyt tai epäillyt hänen menojaan. Sitten kuitenkin tuli monia asioita ilmi, joita hän on pyytänyt anteeksi. Mutta hänen toimintamallinsa ei kai ole muuttuneet, en ainakaan voi luottaa siihen. Kerran avioliiton aikana raivostui itse minulle, koska minulle oli kirjoittanut entinen kollegani, joka taisi olla vähän ihastunut minuun. Joten ei hän mitään avointa suhdettakaan halua.
Aion saattaa häntä lentokentälle, hän ei vielä tiedä sitä. Mutta tulee varmasti kommentoimaan sitä sillä, että kontolloin häntä viimeiseen asti.
Ei kai se nyt voinyt lähteä kun jäi rysänpäältä kiinni kun näit todisteet.
Muutoinhan tuo olisi lähtenyt painamaan tuota toista naista.
Älä ihmeessä enää jää tuon tyrannin kanssa saman katon alle.
en tiedä mitä teen. En todellakaan tiedä. Sen vain, että huomenna menen haluan jutella jonkun kanssa (terapeutti tms.?)
Mies seuraa minua kuin hai laivaa ja haluaa keskustella siitä kuinka parantaa avioliittoa. En kuulema koskaan ennen todella kuunnellut häntä. Enkö?
Väsyttää vain..mutta muuten olen ok. Luulen, että haluan miehen muuttavan ainakin joksikin aikaa pois. Hän ei kuulema suostu.