-10kg JOULUUN MENNESSÄ!! VERTAISTUKEA!!
Hei! Olen aina ollut ylipainoinen ja nyt aion otta itseäni niskasta kiinni ja päästä eroon jokapäiväisestä iltanapostelusta/ahmimisesta! Olen kyllästynyt olemaan aina se joukon suurin ja lihavin enkä mahdu enään vanhoihin vaatteisiini.
Nyt kaikki mukaan me pystymme tähän yhdessä toisiamme tsemppaamalla! Aina pahan hetken tullen tänne keskusteluun voi tulla putkautumaan matkan vartella tulevista vaikeuksista.
Lähtöpaino siis 87kg ja tavoite olisi 77kg jouluun mennessä! Pituutta löytyy 162cm, eli painoa aivan liikaa.
Ihan ensimmäisenä tahdon eroin iltasyömisestä joka on vaikeinta minulle! Vedän hirveitä jättiläis annoksia iltaisin ja se johtaa morkkikseen aina jälkeen päin. Syön hyvin enkä liian kevyesti päivisin, mutta kuitenkin illalla tulee vedettyä mielettömät satsit kaikkea epätetveellistä kunnes olo on todella todella huono. Maha turpoaa isommaksi kuin raskausmaha.
Kertokaahan te muut mittanne ja tulkaa mukaan pudottamaan 10kg noin kolmessa kuukaudessa! Me pystymme tähän! Nyt ne elämäntavat remonttiin ja siinä remontissa pysykööt!
T. Uutta elämäntapamuutosta alottamassa
Kommentit (34)
Paketti keksiä, litra jäätelöä ja yrttipatonki tuli syötyä..
Aamupala: kananmuna ja hedelmä tai muutama
lounas: peruna/ vähän riisiä/ vähän pastaa + 1/4 liha/kana/kala 1/2 salaattia
välipala: hedelmä ja pähkinöitä
päivällinen: Sama ku lounas mutta ei perunaa/pastaa/riisiä
iltapala: 2 hedelmää
(makeaa ahmimista yleensä tämän jälkeen...)
syön mielestäni hyvin mutta joka ilta on tullut osteltua sokerista herkkua ja esim leipää jotai sitten syön koko paketin kertasta. tästä tahdon eroon! Olen testannut rahkaa ja raejuustoa mutta ihoni reagoi heti maitotuotteisiin joten olen jättänyt ne pois ruokavaliostani. Myöskään hiilareita pyrin välttämään lounasta lukuunottamatta. Olisiko teillä vinkkejä mikä ruokavaliossani on vikana? Pähkinöistä pyrin saamaan hyviä rasvoja sekä lihaosuuden paistan hyvässä öljyssä aina.
Täällä myös ollaan mukana! 65->55kg/159cm. Elän pääsääntöisesti syömällä ihan mitä sattuu, nuudeleitä aika usein (sopii opiskelija budjettiin) ja leipää. Olen kuitenkin tosi väsynyt kokoajan ja ajattelin koittaa paleotyyppistä ruokavaliota. Tarvitsisin apua, että minkälaisia aterioita paleolla voisi syödä päivän aikana?
HJ
voin periaatteessa liittyäkin tähän , vaikka en nyt ihan kauheasti voi mitään painoni eteen tällä htkellä tehdä, mutta aina voi terveellisemmin ainakin syödä. Minulla synnytyksestä aika vähän aikaa ja kiloja jäänyt vielä 10 jäljelle ylimääräisiä. Niitä pitäisi jossain vaiheessa tiputella. Mutta toisaalta nyt kun vielä imetän, niin en ihan laihduttamalla voi lähteä laihduttamaan. Haluan, että maitoa tulee kuitenkin.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:16"]
Aamupala: kananmuna ja hedelmä tai muutama
lounas: peruna/ vähän riisiä/ vähän pastaa + 1/4 liha/kana/kala 1/2 salaattia
välipala: hedelmä ja pähkinöitä
päivällinen: Sama ku lounas mutta ei perunaa/pastaa/riisiä
iltapala: 2 hedelmää
(makeaa ahmimista yleensä tämän jälkeen...)
syön mielestäni hyvin mutta joka ilta on tullut osteltua sokerista herkkua ja esim leipää jotai sitten syön koko paketin kertasta. tästä tahdon eroon! Olen testannut rahkaa ja raejuustoa mutta ihoni reagoi heti maitotuotteisiin joten olen jättänyt ne pois ruokavaliostani. Myöskään hiilareita pyrin välttämään lounasta lukuunottamatta. Olisiko teillä vinkkejä mikä ruokavaliossani on vikana? Pähkinöistä pyrin saamaan hyviä rasvoja sekä lihaosuuden paistan hyvässä öljyssä aina.
[/quote]
Äkkiseltään sanoisin, että liikaa hiilaria ja liian vähän rasvaa. Hedelmiä ja viljatuotteita ehkä liikaa? Syöt myös liian usein, et tule kylläiseksi ja sitten jonkin ajan päästä iskee himo. Jos iltapalaksi ottaa vain hedelmää, ei ihme, että pää huutaa muutakin. Hedelmähän on hiilaria täynnä, mutta ei mitään mistä tulisi kylläisyyden tunne. Olisi myös hyvä koostaa ateriat niin, että joka aterialla olisi tasaisesti hh/prot/rasva, eikä niin, että välipala (miksi muuten ihmeessä tämä turhake?) tai iltapala on vain hiilaria.
Esimerkkiä omasta tämän päivän syömisestäni. Huonosti syödyn päivän jälkeen minullakin iskee aivan tajuttomat himot ja sitten olen pakastimella imeskelemässä kakaroiden mehujäitä tai jotain muuta yhtä älytöntä.
Tänään söin näin, eikä ole himoja, vaikka jääkaapissa on 12 purkkia suklaavanukasta:
Omena
Kasvislasagne, vettä
Broileri-linssikeittoa, siemennäkkäriä, marjasmoothie jossa oli rahkaa, kermaa, jugurttia ja marjoja. vettä.
Salaatti kukkakaalista, porkkanasta, kurkusta ja suolakurkusta, raejuustoa puolikas purkki ja töräys majoneesia. vettä.
Kahvia tankkimaidolla olen ryystänyt neljä kuppia töissä.
Uskokaa tai älkää, mutta tässä on noin puoli kiloa kasvista ja 120g rasvaa. Sen tarkempia makroja en ole tälle päivälle laskenut, enkä liioin energian määrää.
Mitä kevyttä olisin sitten hyvö syödä aamu-/väli-/iltapalalla?
Kun ei maitotuotteet oikein sovi ja pyrin välttämään höttöhiilareita(leipää jne)
13:lle?
Ajattelin aluksi viikon verran ottaa suunnilleen tällaisella ravinnolla ja sitten lisätä vähän kaloreita. Mä tarviin alkusysäyksen, muuten ei lähde kilot kiertoon. Tosin jouduin heti muokkaamaan ruokaohjelmaa - munat olikin 3vk vanhoja.
Aamiainen: 2 porkkanaa, porsaan sisäfilettä n 100g, mukillinen macakaakaota (ilman lisättyä sokeria).
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 19:48"]
Sinun huominen päiväsi sisältää ihan liian vähän kaloreita, se yhdistettynä pitkiin ateriaväleihin ei lupaa hyvää painonpudotukselle pidemmällä tähtäimellä. Pari viikkoa varmasti menee tuolla lailla kitkutellessa, mutta kovin pitkään ei noin voi jatkaa. Tai jos jouluun asti sinnitteletkin, voi joulunpyhien houkutukset käydä liian suuriksi vastustaa... nimim. kokemusta on
[/quote]
Liityn seuraan. Ammupaino (10.10) oli 80.9 kg, olen 163cm pitkä. Olen jojoillut koko aikuiselämäni, pari vuotta sitten laihduin n. 68 kiloon asti, mutta lihoin parissa kuukaudessa 15kg. Osaan syödä ihan oikein, mutta ongelmanani on herkkujen ahmiminen. Mulla on varmaan jonkinlainen sokeririippuvuus ja ahmimishäiriä, koska ahmin salaa kaikilta. Saatan ostaa kotimatkalla bussiin suklaalevyn, jonka tuhoan bussimatkalla. Syön joka päivä sokerisia herkkuja, lähinnä suklata, irtokarkkeja ja jäätelöä. Tiedän, että tästä kierteestä pääsee eroon sillä, ettei syö herkkuja muutamaan päivään, mutta itsehillintäni ei pysty siihen. Mutta tänään alkaa herkuton elämä, tosin viinirypäleet sallin itselleni :)
-Saara
Saara,
olen samassa tilanteessa kuin sinä! Ahmin salaa muilta hirveästu herkkuja kotona yksikseni aina. Saatan joskus joka pari kolmekin kertaa käydä kaupassa yhden illan aikana hakemassa jäätelöä sekä leipää ahmimiseen. Tänään minullakin lähtee herkuton aloitus käyntiin! Itsehillintäni on huono, joten tämä tulee olemaan todella vaikeaa, mutta yritän parhaani.
Lihoin reilu 10kg tämän kamalan herkutteluahmimiseni takia ja tahdon eroon noista liikakiloista.
Kia
Olen nyt 6 vko ollut herkkulakossa ja olo on paljon kevyempi. Vaatii pinnistelyä , mutta kyllä se onnistuu. Olen muutaman kerran ottanut jotain herkkua, ei saa kuitenkaan totaalisen rankka olla itselle, voi sortua helpommin takaisin vanhoihin tapoihin.
Syön kuitenkin normaalia ruokaa ja silti painoa on tippunut yli 5 kg! Annoskoko pienemmäksi ja herkut pois.
Minä olen selvinnyt "luomuna" herkuttelusta, mutta jos jollekkin on todella vaikeaa niin on olenmassa jotain valmisteita mikä vähentää makeanhimoa.
Omat vinkit:
1. Syö päivässä oikeasti 500 g kasviksia. Punnitse kurkut, tomaatit, kaalit yms. niin oikeasti syöt sen määrän. Aloita kasvisten syöminen jo aamusta.
2. ÄLÄ OSTA HERKKUJA. Ei voi ahmia keksejä tai muuta jos ei niitä ole tarjolla.
3. Liikuntaa (ihan vaikka vain kävelylenkki, mielellään joka tapauksessa muualla kuin kotona)
Neljänneksi voisin vielä lisätä, että itse en muuttanut ruokavaliota omituiseksi vaan söin itselle sopivia ruokia. En siis alkanut millekään rahka+mehukeitto-linjalle kun ei sellainen minulle vain maistu. Ei siis dieettejä vaan normaali ruokavalio.
Moi ap! Mulla on tismalleen samat mitat kuin sulla! Mulla kans ois nyt tarkotus laihduttaa! Pari pvää olin jo keitolla ja puurolla, mutta sitte jostain syystä repsahdin roskaruokaan... Joo, jouluna ois kiva olla sen verran kevyempi että vois pari pvää nauttia ruokaa hyvillä mielin...
[quote author="Vierailija" time="10.10.2013 klo 15:16"]
Pari pvää olin jo keitolla ja puurolla, mutta sitte jostain syystä repsahdin roskaruokaan...
[/quote]
Syy oli tuossa alkuosassa virkettä :/
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 18:26"]
Nyt on täpärällä, että ratkeanko taas ostamaan jotakin makeaa.. Mielenteoy ovat suuret enkä voi ajatella muuta kuin karamellejä ja pullia.. Mikä tähän auttaa?? Söin päivällisen juuri tunti sitten ja tuntuu vain että nälkä kasvaa syödessä. Mikään ei tunnu auttavan tähän makeanhimoon.
T. Kohta kaupassa haalimassa sokerituotteita
[/quote]
Mitä söit päivälliseksi ja kuinka paljon?