Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

-10kg JOULUUN MENNESSÄ!! VERTAISTUKEA!!

Vierailija
09.10.2013 |

Hei! Olen aina ollut ylipainoinen ja nyt aion otta itseäni niskasta kiinni ja päästä eroon jokapäiväisestä iltanapostelusta/ahmimisesta! Olen kyllästynyt olemaan aina se joukon suurin ja lihavin enkä mahdu enään vanhoihin vaatteisiini. 

Nyt kaikki mukaan me pystymme tähän yhdessä toisiamme tsemppaamalla! Aina pahan hetken tullen tänne keskusteluun voi tulla putkautumaan matkan vartella tulevista vaikeuksista. 

Lähtöpaino siis 87kg ja tavoite olisi 77kg jouluun mennessä! Pituutta löytyy 162cm, eli painoa aivan liikaa.

Ihan ensimmäisenä tahdon eroin iltasyömisestä joka on vaikeinta minulle! Vedän hirveitä jättiläis annoksia iltaisin ja se johtaa morkkikseen aina jälkeen päin. Syön hyvin enkä liian kevyesti päivisin, mutta kuitenkin illalla tulee vedettyä mielettömät satsit kaikkea epätetveellistä kunnes olo on todella todella huono. Maha turpoaa isommaksi kuin raskausmaha. 

Kertokaahan te muut mittanne ja tulkaa mukaan pudottamaan 10kg noin kolmessa kuukaudessa! Me pystymme tähän! Nyt ne elämäntavat remonttiin ja siinä remontissa pysykööt! 

T. Uutta elämäntapamuutosta alottamassa

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-10 kg jouluun mennessä onnistuu seuraavasti: selvitä päivittäinen energiantarpeesi jollakin netin energialaskurilla. Vähennä saadusta kcal-määrästä vielä 945 kcal. Jäljelle jäävä kalorimäärä on se, minkä saat syödä, jos käytetään lähtökohtana olettamaa, että et tee muita muutoksia (esim. liikunnan lisääminen) elämäntavoissasi eli laihdutat pelkästään dieetillä.

Vierailija
2/34 |
12.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä +5kg ELOPAINOA eli vaaka näytti n.70kg!! Olen järkyttynyt!! Huomenna aloitan tehokuurin ja pudotan 15kg kesti se kuinka kauan tahansa!! On aika ryhtyä ruokkimaan kehoa oikealla ruoalla eikä millään moska herkuilla ja mätöllä! Oikein kuvottaa tämä oma paino ja vartalo tällä hetkellä! 

-aina huomenna, aina maanantaina, aina joka aamu alkaa laihdutiskuuri- 

mutta tällä kertaa aloitan oikeasti huomenna(heti)!!! Tulen päivittämään tänne joka päivä miten on mennyt! Tsemppiä kaikille ja tsemppia itselleni! Minä pystyn tähän, uskon itseeni!:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs täällä oleville kuuluu? Tilanne on nyt -1 kg kuukaudessa. Kevään massiivisesta ylipainosta on lähtenyt n. 7 kg, mututuntumalla. En käynyt silloin vaa'assa.

Kuun alkuviikoilla ei tapahtunut mitään siis jumitti, mutta yhtäkkiä täksi aamuksi paino olikin humpsahtanut alemmas. Tulosta tulee kovin hitaasti, mutta pääasia, että tulee. Minun menetelmäni oli se passiivinen painonpudotus ilman vaa'an ja syömisen vahtimista ja sokerin sekä höttöhiilareiden, lähinnä vaalean leivän, poisjättäminen. Perunaa syön kyllä, samoin ruisleipää.

Sitten kun paino ei enää näillä syömisillä ja vähäisellä liikunnalla tipu, niin se tarkoittaa sitä, että paino saa jäädä siihen. Vähäinen liikunta tarkoittaa n. kolme lenkkiä viikossa, puolesta tunnista puoleentoista tuntiin. Voisinkohan realistisesti päästä n. 75 kiloon ensi kesäksi... Saa nähdä. Laihduttamisen ongelma on minulla maanisuuden lisäksi se tavalliseen ruokavalioon siirtyminen urakan jälkeen, mikä ei ota onnistuakseen = muka lupa herkutella. Ikään kuin skippasin sen laihdutusruokajakson kokonaan välistä ja siirryin syömään, kuten voisin kuvitella syöväni normaalistikin miinus pullakahvittelu ja muu turha mättö. Yleisestä ruokavalion terveellisyydestä on vaikea sanoa: tavallista kotiruokaa, salaattia ja hedelmiä, mutta luulen, ettei se puolen kilon suositus toteudu ainakaan joka päivä.

Sokerikoukku näyttäisi olevan selätetty. Pystyn ohittamaan nälkäisenäkin kaupassa vanukkaat (kermavaahto-kinuskivanukas pahin houkutus!), muut sokeriset jugurtit ja leivonnaiset. Viikonloput eivät tuota enää ongelmaa eli ei tule ostettua "elokuvahyvää" ja muuta naposteltavaa. Pysyköön niin! Myöskään ahmimista ei ole esiintynyt. Minun ruokaholismiini on kuulunut säännöllisen epäsäännöllisesti muutaman päivän ahmimisjaksoja, jolloin en pysty ajattelemaan mitään muuta kuin ruokaa ja sitä, että jälkiruuallakin on oltava jälkiruoka ja viineri päiväkahvin kanssa.

t. 15

Vierailija
4/34 |
05.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista pitelee?

Vierailija
5/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aloitin syyskuun alusta ja viidessä viikossa on lähtenyt 6 kiloa ja 4 senttiä vyötäröltä. Viilasin ruokavaliota terveellisemmäksi: aamupalalla tuorepuuro ja iltapalalla rahkaa ja mehukeittoa. Muuten olen syönyt peruskotiruokaa (tosin oppilaitoksen ruokalassa), lisännyt vaan salaatin määrää. Aloitin samalla uimisen, käyn uimassa 1-2 krt/vko.

Mulla auttoi kun jätin kokonaan mm. sokeripitoiset jugurtit (mun suuri herkku) ja viikonlopun herkuttelut (limu, sipsi, karkki). Upeeta huomata, ettei edes tee mieli noita ruokia. En ole liian ankara itselleni, bileissä ja erityistapaukisssa sallin herkuttelun, mutta sekin on pudonnut määrällisesti: kourakaupalla > pari.

Mulla on vielä paljon matkaa, ylipainoa vielä parikymmentä kiloa.

Tsemppiä!

Vierailija
6/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ruokaremontti ja pienennä annokset. Ota ruokalautaseks leipälautanen. Kirjaa kaikki syömäsi (rehellisesti) jotta näet oikeasti mitä syöt. Pois kaikki makea ja rasvainen/suolainen naposteltava.. Syö paljon kasvisruokaa. Itse laittamaasi. Napostele omenoita 3-5 per päivä. Alkoholia älä juo yhtään. Juo vettä 1,5-2 litraa. Liiku joka päivä vähintään 30 min, jotta hiki nousee pintaan. Ja lisäksi kolme kertaa viikossa vähintään tunti. Aerobista liikuntaa reippaalla tahdilla. Osta kahvakuula ja hae netistä ohjattuja ohjeita. Aloita rauhallisesti ja lisää määriä, heti kun pystyt. Esim 2-3 x viikko aluksi.

T: Personal Trainer.. Joka itse lihoaa heti jos ote oikenlaiseen elämään lipsuu.

Vierailija
7/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huuda

Vierailija
8/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa lähti 20 kg puolessa vuodessa, kun puolitin annoskoon. Ei tarvinnut kieltäytyä mistään muusta kuin ylensyönnistä.

Vierailija
9/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla ap nälkä aamuisin? Olen kans näitä iltasyöpöttelijöitä ja aamuisin ei yleensä ole nälkä... pakko kuitenkin sitten väkisin syödä kun muuten alkaa heikottaa (verensokeriongelmia on tosiaan). Olen nyt alkanut vähentää iltasyöntiä ja opetella siihen, että on ihan normaalia että aamulla on nälkä. Tämä on alkanut helpottaa oikean ruokailurytmin löytämistä ja sitä että syön nälkääni, en hupina.

Vierailija
10/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätä, että tietyn kellonajan jälkeen et syö, ainoastaan juot kamomillateetä tai vastaavaa.

Vierailija
11/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla oli alkupaino 77 kg, nyt 69kg. Tavoite on 65 kg. Pituutta 169, joten nyt olen jo saavuttanut normaalipainon (BMI alle 25). Minulla söin aiemmin saman kokoisia annoksia kuin mieheni --> vaihdoin lautas koon leipälautaseen.

Herkuttelin aiemmin melkein päivittäin (sipsi, suklaa karkit, jäätelö) --> Nyt olen kerran viikossa herkutellut kohtuudella. Mutta pystyisin kyllä olemaan kokonaankin herkuttelematta, mutta on osunut kohdalle juhlia yms.

Olen aloittanut liikunnan, siihenkin on toki tullut taukoja kun ajallisesti en ole ehtinyt. Mutta pyrkimys on 2-3-krt vkossa 30min -1 h kerralla.

Älä masennu jos tulee takapakkia, seuraavana pivänä sitten taas uuteen nousuun. Mahtava tunne kun vaatteet eivät kiristä! Ja pian pääsee ostamaan uutta vaatekokoa!

Vierailija
12/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on täpärällä, että ratkeanko taas ostamaan jotakin makeaa.. Mielenteoy ovat suuret enkä voi ajatella muuta kuin karamellejä ja pullia.. Mikä tähän auttaa?? Söin päivällisen juuri tunti sitten ja tuntuu vain että nälkä kasvaa syödessä. Mikään ei tunnu auttavan tähän makeanhimoon. 

T. Kohta kaupassa haalimassa sokerituotteita

Vierailija
13/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee jotain! Ihan mitä vaan, mutta älä lähde kauppaan!

t. tänään ekaa 5/2-päivää viettävä. Mieliteot mullakin illan myötä päällä, yks ateria vielä jäljellä.

Vierailija
14/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niiiiin lämpimästi suosittelen kalorilaskuria www.kalorilaskuri.fi . Ja pitämään siellä blogia, siellä saa paljon vertaistukea ja tsempitystä.

Vierailija
15/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä koitokseen :)

Pidä mieli vahvana kaupassa äläkä edes vilkuile nameihin päin! Toki välillä saa herkutellakin, kohtuudella.

Syö 2-3 tunnin välein, juo paljon vettä, käy lenkillä (netissä on juoksuohjelmiakin jos sellainen innostaa). Kokeile eri liikuntalajeja ja käy kavereiden kanssa esim. keilaamassa, siinäkin tulee liikuttua kuin itsestään. :) Jos et tykkää käydä salilla niin kotijumppana hulailu ja Cassey Ho:n treenit on hyviä vaihtoehtoja! Hanki vaikka kahvakuula ja pienet käsipainot.

Vierailija
16/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana. Mulla alkulukemat 76kg/165cm. Tavoitteena ennen Joulua 70kg.

Mun kilot saisi lähteä liikunnalla ja sen lisäksi pienimuotoisella karppauksella (lisäämättä rasvoja, mutta vähentämällä hiilareita).

Huomisen aamupalaksi munakasta, sillä muuta karppiravintoa ei vielä kaapista löydy. Lounaaksi salaattia. Välipalaksi omenaa (ei karppia). Päivälliseksi kotona vaikka kasvispaistos ja iltapalaksi sokeriton marjarahka.

En ehdi liikuntaa huomiselle järjestää, mutta perjantaina voisin sitte tehdä tunnin kävelylenkin. Lähtisköhän näillä jotain liikkeelle? Yritetää ainakin.

Vierailija
17/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin tänään terveydenhoitajan juttusilla. Yritän tehdä ihan pysyvän muutoksen elintapoihin syömällä max. 1800 kcal päivässä. Iltasyöpöttely ja herkut ne on munkin koetinkivet. Lähtö tilanne 115 kg/ 172 cm.

Vierailija
18/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mukana. Tällä hetkellä 83 kg ja 163 cm. Käytän passiivista menetelmää. Ts. kokeilen, mitä tapahtuu, jos ei syö herkkuja, mutta muuten syö samoin kuin ennenkin. jätin pois kaiken makean ja vehnän suurimmaksi osaksi. Alkoholiakaan en ole nauttinut muutamaan kuukauteen. En osaa sanoa alkupainoa viime keväältä. Luulen, että 90 kg ois mennyt rikki.

ongelmani on sokeririippuvuus, joka on samoissa mittasuhteissa kuin alkoholismi. Passiivinen painonpudotustapa taas säästää omaa päätäni. Olen normaalisti maaninen, jos rupean laihduttamaan. Vahdin kaloreita ja vaakaa. Sitä ei jaksa pitemmän päälle. Loppukesästä kävin vaa'assa ja siitä on pudonnut kolme kiloa. En uskalla luvata, että tästä eteenpäin tulos on jouluksi -10 kg. Katsotaan sitten.

Vierailija
19/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun huominen päiväsi sisältää ihan liian vähän kaloreita, se yhdistettynä pitkiin ateriaväleihin ei lupaa hyvää painonpudotukselle pidemmällä tähtäimellä. Pari  viikkoa varmasti menee tuolla lailla kitkutellessa, mutta kovin pitkään ei noin voi jatkaa. Tai jos jouluun asti sinnitteletkin, voi joulunpyhien houkutukset käydä liian suuriksi vastustaa... nimim. kokemusta on

Vierailija
20/34 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pystyt! Itse painoin helmikuussa 110 kg ja olen 164 cm pitkä, vyötärönympärysmitta oli noin 115 cm, siis tosi iso olin. Jätin herkut ja aloin syödä terveellisesti, nyt painan 73 kg ja vyötärönympärys on 69 cm. Verensokeriarvot normaalisoituivat ja on tosi hyvä olo, energia piisaa. Minua ei enää tunnista.:) Vielä olisi pudottavaa, mutta en stressaa kun suurin taakka jo ohi.

Syö enemmän hedelmiä, puuroa, rahkaa, kasviksia ja kalaa, jätä herkut pois ja leivät yms ihan minimiin, niin kyllä paino lähtee. Ja muista syödä! Varaa kotiin terveellisiä välipaloja ja tuo ne mukanaan kun lähdet töihin, juo paljon vettä ja yritä olla syömättä iltakuuden jälkeen.

Tsemppiä!!! Jos minä pystyin siihen, pysyt sinäkin:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän