Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ketipinorin lopetus

Vierailija
29.07.2024 |

Olen syönyt pari vuotta uneen. Ihanasti juu tipahtaa mutta olisi se ihanaa luonnollisestikin tipahtaa.

Ja luulen että se on ketipinor joka on tuonut yli kymmenen kiloa painoa lisää.

Tänään en ole ottanut ketipinor.

Yleensä otan 100mg

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tulla vieroitusoireet. Saatat valvoa ensi yön. Pitäisikö sinun kysyä neuvoa lääkkeen lopettamiseen.

Vierailija
2/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monesta myrkystä olen vierottautunut mutta ketipinor oli pahin. Uskomattoman vaikeat vieroitusoireet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin yli 10 vuotta noin 100mg. Lihoin 50kg. On todella vaikea lopettaa. Olen saanut hirveällä taistelulla vähennettyä 75mg:aan annostuksen, mutta olen tarvinnut tuohon tueksi kolmea eri lääkettä.

Olen erittäin katkera.

Lääke on tuhonnut elimistöni ja kehoni. Lisäksi päivä aikainen väsymys on todella lamauttavaa.

Lääkäreitä ei kiinnosta. Ei ole koskaan kiinnostanut kenenkään unettomuudet tai itsetuhoisuudet pskan vertaa.

Vierailija
4/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan vain puolikkaan ja nukun hyvin. Kiloja on kyllä tullut mutta johtuuko unilääkkeestä?

Vierailija
5/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä vain ottamatta tai puolita koko. Sanot lääkärille, että otat normaalisti.

Vierailija
6/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin niin että otin vain pakon edessä 1/4. Lopulta tarve harveni. Liikunta päivällä, esim kuntosalilla hikoilu auttaa.

Vierailija
7/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika monesta myrkystä olen vierottautunut mutta ketipinor oli pahin. Uskomattoman vaikeat vieroitusoireet.

Minkälaisia viekkareita sulla oli ja mikä oli annostus? Itellä menee keti 300mg ja olantsapiini 5mg. Olis tarkoitus lopettaa molemmat vähitellen. 4 vuotta noita syönyt.

Vierailija
8/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lopetin niin että otin vain pakon edessä 1/4. Lopulta tarve harveni. Liikunta päivällä, esim kuntosalilla hikoilu auttaa.

Liikunta ei käy aina. 

Vierailija
9/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Debottabletteja ei voi puolittaa.

Vierailija
10/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Debottabletteja ei voi puolittaa.

Kyllä se toimii edelleen kun sen puolittaa. Vaikutus ei ole yhtä tehokas. Aamulla ei nuku niin pitkään kun on ottanut pienemmän annoksen. Sitä tässä haettiin, että pyritään kokonaan eroon.

Vierailija
11/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor ei tuo painoa, vain se mitä syöt.

Vierailija
12/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälaisia viekkareita sulla oli ja mikä oli annostus? Itellä menee keti 300mg ja olantsapiini 5mg. Olis tarkoitus lopettaa molemmat vähitellen. 4 vuotta noita syönyt.

Söin unettomuuteen pientä annosta 2,5 vuotta, maksimissaan 100mg illassa. Ja lopetin hyvin hitaasti, lopussa meni enää 0,5 25mg tablettia. "Hauskuus" alkoi vasta kun vedin lääkkeen nollille. Vieroitus meni osittain semmoisissa parin viikon oudoissa jaksoissa eli esim. tuskaista kuumuuden tunnetta, palelua ja vaikeaa ihon kutinaa oli 2 viikkoa, sitten helpotti ja tuli aina jotain muuta paskaa tilalle. Hurjinta oli 3-4 vrk:n valvomisputket jotka kestivät melkein vuoden. Kaikista pisimpään kesti hermokivut raajoissa, niitä on vähän vieläkin 5 vuoden jälkeen. Kaikille ei tule tuollaista mutta mulle oli varmaan pahin mahdollinen myrkky. Tosin olen löytänyt (englanniksi) paljon muitakin joilla on ihan yhtä vaikea kokemus, en todellakaan ole ainoa. 

Vierailija
13/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin sen takia kun pää menee niin sekasin alkoholista ja ketipinorista. Menee sekasin vasta seuraavana päivänä kun herää. Juon joka viikonloppu niin tulee taukoa lääkkeestä. Sitten kun ottaa kokonaisen annoksen niin nukkuu 12-15h ensimmäisenä päivänä.

Vierailija
14/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Minulle kokeiltiin unettomuuteen useampaakin lääkettä ennen Ketipinoria. Se on toiminut 25-50mg annoksella jo 20 vuotta. Annos ei ole muuttunut ja toimii edelleen aivan yhtä hyvin. En ole saanut mitään sivuoireita, en lihonut tai mitään muutakaan. Jos juon enemmän alkoholia, en ota sitä sinä yönä laisinkaan, koska alkoholi nukuttaa.

Tiedä sitten, jos yrittäisin kerralla lopettaa. Ei ainakaan nukuttaisi, siitä olen varma.

Vierailija
15/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tipahdan jo seiskan aikaan kun ketipinorin otettu, nyt en ole ottanut eikä väsytä. Vähän ehkä haukotuttaa mutta tuntuu että tulee valvottua tämä yö....

Ap

Vierailija
16/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketipinor ei tuo painoa, vain se mitä syöt.

Osittain totta mutta osittain paskea. Tietenkin syöty ruoka lihottaa, mutta jotkut lääkkeet myös keräävät painoa, jota on hirveän vaikea estää tulemasta omaa syömistä rajoittamalla puhumattakaan siitä, että sitä pystyisi laihduttamaan pois. Itse laihduin erään lääkkeen lopetettuani 20 kiloa muuttamatta yhtään mitään muuta elintavoissa kuin sen lääkkeen. Ennen lääkkeen lopettamista paino ei tippunut millään.

Vierailija
17/19 |
29.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut nyt muutaman kesäloman ilman sitä 100 mg illassa. Viime kesänä tuli parissa päivässä masennusta joka kesti enemmän tai vähemmän koko sen viisi viikkoa kun olin ilman. Nyt olen taas lomalla ollut 1,5 viikkoa ilman ja ei ole juuri ollut oireita. Unet on vähän kevyemmät mutta kestän sen kesälomalla kun tarvitse olla niin skarppina. 

Vierailija
18/19 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
19/19 |
08.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla Ketipinor ei auttanut yhtään unettomuuteen.