Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paskaisin kämppä ikinä

Vierailija
08.10.2013 |

Taannoin päädyin erääseen asuntoon, jonka karmeutta voi tuskin edes kuvailla ilman kuvaa..

Asunto oli likaisin, sotkuisin ja saastaisin paikka missä ikinä olen käynyt. Ensinnäkin ovesta astuessa sisään asunnon eteinen, kylpyhuone ja olohuoneen rajaa peitti 30cm korkuinen mainoslehti peite. En tiedä kauanko kestää että sellainen kasa mainoksia ehtii lattialle kasaantua mutta kuukausiahan siihen menee, jopa vuosia. Muu asunto näytti täysin joltain himohamstraajan asunnolta, tavarat vain olivat kaikki roskia kuten ruokapaketteja, roskapusseja, pizzalaatikoita yms jätettä. Koko asunnon irtaimisto oli lattialla, asunnossa kulki 'polku' kaiken tämän sotkun keskellä mistä pääsi liikkumaan. Muuten tavaraa, roskaa, jätettä oli paikoitellen 30-100cm korkuisena vuoristona. Pölyä oli luonnollisesti kertynyt jokapaikkaan tavaroiden päälle muutamia senttejä.Keittiö oli järkyttävän lian peitossa, hellan päällä liesituulettimeen asti kasa roskia, ruokapaketteja yms, tiskivuori luonnollisesti peitti koko muun keittiötilan, seassa tietenkin lisää kotitalousroskia sun muuta. Asunnossa oli yksi vielä ostoteipeissä ja kääreissä oleva irtopeili, josta ei tosin nähnyt pölyn alta yhtikäs mitään. Lakanoita tuskin oli vaihdettu vuosikausiin, niin likaisessa kunnossa ne olivat. Seinätkin niin mustana että en tiedä miten on mahdollista edes että ne sellaiseen kuntoon voi saada vaikka ei pesisi niitä vuosikymmeniin. Asunnossa aivan järkyttävä lemu. Kylppäriin en uskaltanut tarkemmin edes katsoa mutta nopeasti sivusilmällä jäi verkkokalvoilleni kuva wc pöntöstä, joka täysin paskainen..

On toinen tarina miksi tälläiseen asuntoon pääsin, mutta ulkoapäin sitä tästä tyypistä ei olisi osannut arvata. Henkilö on vakituisessa töissä, ei huume- ja alkoholiongelmaa yms. mutta selvästi joku muu ongelma. En vain voi käsittää miten kukaan ihminen voi sellaisessa asunnossa asua. Näky aivan järkyttävä ja sen jälkeen mikään asunto ei enää tunnu itsestäni likaiselta tai epäsiistiltä, vaikka kuinka sotkuista olisi. Aivan järkyttävää miten joku voinut päästää asuntonsa siihen kuntoon. Siis nyt voi aivan kirjaimellisesti sanoa ja tarkoittaa että asunto oli täysin verrattavissa kaatopaikkaan. Asunnolta tai erittäin sotkuiselta huoneelta se ei todelakaan näyttänyt, ulkoisesti eroa kaatopaikkaan ei ollut. Ei todelakaan normaalia tuollainen asuminen ja eläminen..

Yritin googlettaa vertailukelpoisia kuvia niin löysin vain yhden, tämän tässä

http://i2.asntown.net/h4/lifestyle/11/home-house-apartment/dirty-and-messy-room-01.jpg

Samantyylinen asunto kyseessä, ruokaa, roskia, vaatteita, tavaraa, lisää roskia, likaa, enemmän likaa lojui jokapaikassa..

Teillä kokemusta vastaavanlaisista tapauksista?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 23:20"]

Skitsofreniaa sairastavien asunnot ovat usein tuollaisia. Kammottavaa kyllä mutta sairauden takjia eivät kykene siivoamaan tai eivät edes tajua miten hirveältä kämppä näyttää.

[/quote]

Tää on totta. Tai siis yleensäkin vaikeista mt-ongelmista kärsivien, samoin pahoista päihdeongelmista kärsivien asunnot. Kammottavia luolia on tullut vastaan.

T: Kotihoidossa työskentelevä

Vierailija
22/26 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailit juuri ex-mieheni kämpän ja vaikeita mt-ongelmia löytyy..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kämppäni menee aina tuollaiseksi muutamassa kuukaudessa masennuksen iskiessä. Sen jälkeen menee ainakin puoli vuotta saada kämppä siivottua.

Vierailija
24/26 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt vastaavia. Työskentelen myös sosiaalipuolella ja asiakkaina on ihmisiä laidasta laitaan. Siis myös työssäkäyviä, jotka ovat sairaita. Outoa, jos ap ei tunnista tuota sairaudeksi. Isännöitsijälle tulee ilmoittaa, koska asunto on valtava riski, mm.tulipalo, puhumattakaan naapureihin leviävistä loisista ja bakteerilaasuista Ym.

Vierailija
25/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 00:54"]

Mua alkoi kiinnostaa se epäolennainen seikka, että miten päädyit tuohon asuntoon? :D

[/quote]

No siis.. Oltiin juhlimassa, yhtäkkiä löysin itseni yksinäni kadulta, kaverit ja kaikki hävinneet illan aikana.. Viinapullo laukussa, tuntemattomasta syystä sinne päätynyt mutta yhden reissun jälkeen kuitenkin. Oli todella paska elämäntilanne silloin, stressasin melkein itseni hengiltä, koska kaikki oli huonosti, työ-raha yms. asiat. Perheelläni meni huonosti (siis vanhemmilla, joka vaikutti myös minuun). Ja sitten kun huomasin etten pääsisi kotiin vielä moneen tuntiin siihen aikaan, bussit yms ei kulkeneet vedin sitä viinaa aika paljon vitutukseen. Ja kun otan viinaa niin ilta ei koskaan suju hyvin. (nyt olen oppinut, ei enää viinaa) Tulee ylilyöntejä, muisti menee, sekoilee ja itsestäni löytänyt pienen itsetuhoisan puolen, mutta olen monesti miettinyt että ehkä se on tuo stressi joka on sen pariin kertaan laukaissut kun oikeasti mennyt huonosti niin viina ei ainakaan ole auttanut asiaa..

En tiedä miten tähän tyyppiin törmäsin, mutta olin kuulemma ollut erittäin itsetuhoinen ja aikeissa tehdä jotain itselleni (joo..) niin muistan sen verran ettei hän päästänyt minua lähtemään vaan katsoisi perääni sen illan koska hän asui aivan vieressä. Oli kyllä itsekin nautiskellut paljon illan aikana. Varoitteli kyllä kämppänsä kunnosta etukäteen, mutta vähän se oli yllätys silti..:D

ps joo oon sitten perheetön jos joku ihmettelee..

Vierailija
26/26 |
10.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kämppä meni järkyttävään kuntoon masennuksen ja ahdistuneisuuden takia. Juontaa kait osittain lapsuudesta, jolloin vanhemmat ryyppäsi ja me lapset hoidettiin siivoaminen, ruokapuoli ja vanhempien "selkeyttäminen". Aina kun tehtiin jotain väärää tai lelu oli väärässä paikassa vanhemmat suuttuivat ja alkoivat juomaan vitutukseen. Jollain tapaa siivoaminen yhdistyy mielessä näihin asioihin ja koen sen vastenmieliseksi, toki nyt pidän kämpän hyvässä kunnossa. Jos on kausia kun ei ehdi niin siivota ja kotona alkaa olla vähän sotkua iskee kauhea ahdistus päälle. Ei oikein tiedä mistä aloittaisi ja vaan ahdistaa. 

Varmaan jonkinlainen mielenterveysongelma taustalla. Puhtaaksi laiskuudeksikaan en viitsisi väittää, tiedä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi