Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömyystuen vastikkeellisuuden kannattajat: toivon että jäätte työttömäksi.

Vierailija
08.10.2013 |

Olette ansainneet kaikki nämä kurat niskaanne mitä muille täällä kaadatte. Toivon kaikesta sydämestäni, että työtön tulee pakkotöinä tekemään teidän työnne, ja te jäätte ilman työpaikkaa. Ja turha uhota että ei työttömät osaa teidän töitä tehdä, varmasti löytyy puolesta miljoonasta ihmisestä joku joka osaa, kukaan ei ole korvaamaton.

Oletteko te työssäkäyvät oikeasti sellaisia ihmisiä, että jos työttömäksi jäisitte, ette tekisi kotona tai kodin ulkopuolella yhtään mitään? Makaisitteko vaan kotona sohvalla koko päivän? 

Ja, miettikää myös sitä, että onko todellakin niin, että sinun veroeuroillasi katetaan kaikki yhteiskunnan tarjoamat palvelut joita käytät? Kaikki kunnallistekniikasta uimahalleihin ja lenkkipolkuihin?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työssä. Jos jäisin työttömäksi, niin haluaisin mennä vastiketyöhön, jos se olisi ihan oikeaa työtä josta saisi todistuksen ja tuntimäärä suhteutettaisiin työttömyys päivärahaan. Ts jos päiväraha olisi noin 60% nykytuloistani niin työaikakin olisin 60% nyk tuntimäärästä.

Oikealla työllä tarkoitan "oikeaa" työtä,en roskien keruuta, vaan jotain joka on ammattia vastaavaa tai läheltä. Minulla on kaksi tutkintoa takana, niin jompaa kumpaa vastaavaa.

Roskia en lähtisi keräämään.

Vierailija
22/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olit töissä ennen yrityksen perustamista? Mutta se ei kelvannut sinulle. No sinällään hyvä että työllistit sitten itse itsesi.

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 07:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 23:26"]

Kukaan töissä oleva ei ole tullut selittämään, mitä tekisi työttömyyden tullen, heh :D

[/quote]

Kun en keksinyt sopivaa haettavaa työpaikkaa, perustin yrityksen. Toki sekin voi loppua jossain vaiheessa ja sitten edessä taas työnhaku. En ole ollut vielä päivääkään työttömänä kahdenkymmenen vuoden täysikäisyyteni aikana.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi edes jotenkin ymmärrettävää tehdä työttömyysturvasta vastikkellista, jos jokaiselle oikeasti töihin haluavalle olisi tarjolla se oikea työpaikka. Mutta mitä ihmeen hyötyä ihmisten (muka)aktivoinnista olisi tilanteessa, jossa niitä töitä ei kuitenkaan löydy? Lisäksi tähän järjestelmämuutokseen menisi todella paljon ylimääräistä rahaa ja työttömyysturva pitäisi silti maksaa. Lisämenoja valtiolle ja ongelmaa on pahennettu, mutta ainakin voitte mennä rauhallisin mielin nukkumaan tietäen ettei naapurin työtön lusmu voi enää vain olla kotona?

Vierailija
24/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään työttömäksi, keskityn uuden työpaikan etsimiseen ja kehitän ammattitaitoani. En halua koulutusta vastaamattomaan pakkotyöhön, koska se laskee cv: ni arvoa työmarkkinoilla. Eikä minulla olisi aikaa aktiiviseen työnhakuun, jos keräisin kaiket päivät roskia. Tekisin kuitenkinmitse valitsemaani vapaaehtoistyötä pysyäkseni paremmin kiinni yhteiskunnassa. 

Olin 2 vuotta sitten työttömänä ja toimin noin. 

Vierailija
25/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pääsisin huomattavasti helpommalla, jos olisin työttömänä ja keräisin vaikka roskia pari tuntia päivässä. Olen ollut työttömänä pari kertaa ja kummallakin kerralla menin teidän lusmujen kauhistelemaan "orjatyöhön" eli harjoitteluun. Nyt olen tehnyt vuosia rahallisesti kannattamatonta osa-aikatyötä. Jos jäisin työttömäksi ainoa miinus olisi se, että en jaksa olla kotona tai keksiä tekemistä vaan pidän myös työnteosta ja ennen kaikkea mukavasta työstä. 

Vierailija
26/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mikä siinä olisi niin kamalaa, jos ne jotka suostuisivat tekemään yleishyödyllisiä töitä 7-14h/vko saisivat korkeampaa työttömyyspäivärahaa ja ne jotka eivät sitä halua tehdä saisivat pienempää?

Vierailija
27/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 10:41"]

Niin, mikä siinä olisi niin kamalaa, jos ne jotka suostuisivat tekemään yleishyödyllisiä töitä 7-14h/vko saisivat korkeampaa työttömyyspäivärahaa ja ne jotka eivät sitä halua tehdä saisivat pienempää?

[/quote]

Eihän tässä ajatuksessa olisikaan mitään kamalaa. Päinvastoin. Siinähän ei kuitenkaan olisi enää kyse siitä missä tässä on keskusteltu eli pakkotyöllistämisestä. Sinun esittämässä ideassahan ihmisillä olisi vaihtoehtoja ja työ olisi vapaaehtoista ja silloin sinne työhön saataisiin ne jotka ovat halukkaita niitä tekemään.

Vierailija
28/28 |
09.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 10:54"]

[

Eihän tässä ajatuksessa olisikaan mitään kamalaa. Päinvastoin. Siinähän ei kuitenkaan olisi enää kyse siitä missä tässä on keskusteltu eli pakkotyöllistämisestä. Sinun esittämässä ideassahan ihmisillä olisi vaihtoehtoja ja työ olisi vapaaehtoista ja silloin sinne työhön saataisiin ne jotka ovat halukkaita niitä tekemään.

[/quote]

Ihmettelin vain sitä, koska se malli, jota julkisuuteen oli tuotu, on nimenomaan tämä. Siltikin keskustelupalstoilla on hirveät valitukset orjatyötstä ja siitä, miten kaikkien on kohta pakko tehdä ilmaiseksi töitä tai joutuu kadulle ja kuolee nälkään.