24Kitchen: Sara La Fountain
Kattooks kukaan tätä, kun tulee Foxilta? Esim just nyt on menossa, mut itteäni ihmetyttää, kun tää laittaa hiukset auki ruokaa ja viel sormukset sormessa. Tietty jos se ite ne syö ni ei kai siinä mitään. Tuntuu vaan, et monessakin ruoka-ohjelmassa on aina hiukset auki ja roikkuu naamallakin.. Mitä mieltä ootte? Onko siistiä löytää ruuasta hiuksia? Tai kun miettii niitä bakteereja, jotka on sormuksien alla.. Kun me ei saada ees päiväkodissa/eskarissa käyttää sormuksia, ni saati sit ruokaa kun laittaa.
Kommentit (129)
Mun mielestäni Sara on ihana. On kiva katsella sujuvaa ja iloista esiintymistä - miksi helkkarissa kaikkien tulisi jumahtaa Kokki Kolmonen-tasolle. Sikkekin on Sikke, mutta meitä kaikkia on vain yksi, ja hyvä niin.
Mikäli te teette itse ruokaa niin, että sormet ei koskaan missään vaiheessa ikinä milloinkaan osu kokeilemaan sitä kastiketta tms., niin voi hyvän tähden. Ruoanlaiton pitäisi olla hauskaa, eikä jäykistelyä. "MINÄ sanon, että näin se tehdään!" No eikä välttämättä tehdä.
Herranjestas, miten te sitten itse kokkaatte??:D ette koskaan maista ruokaa, teilläkin on aina hiukset jonkun Verkon alla, koskaan ei ole sipulin kuoria pöydällä yms???? Hei haloo järki käteen :D jos tuon ohjelman ois tarkoitus olla tip top siisti Nii kai Se siellä kokkailis vaan mekko päällä kunnon ravintolaillallis -ruokaa. :D
Aivan sama vaikka paljain käsin mäljää niitä ruokia ku ei niitä joudu ite syömään mutta se että sillä on laastari sormessa eikä laita siihen päälle kumihanskaa tai mitään sai suullisen oksennusta pulpahtamaan suuhun. Äitini on ammatiltaan kokki ja tykkää kattoa 24kitchen ohjelmia ja saada niistä lisä inspiksiä ja vinkkejä mutta siitä ollaan yhtä mieltä että tuo sara on vastenmielinen. Keikistelee kameralle niin että ihan v*tuttaa. Ihan niinku olis koko ohjelman suunnannut miehille ja ruoanlaitto jäi vähän toiselle sijalle. Itse en ole halunnut edes seurata tämän asian takia koko ohjelmaa ko mainoski jo ärsytti niin kovin, mutta äiti meinas että on rauhoittunu ensimmäisistä jaksoista jonkun verran. Oisko tullu enemmänki palautetta kyseisestä asiasta?
Ammattikokki ei nuoleskele työvälineitä tai sormiaan kesken ruoanlaiton. Todella vastenmielistä!!!
Nuolaaminen= Nuolemisen yhteydessä tapahtuva samanaikainen kuolaaminen.
Ja vain Saara osaa tämän taidon. Suosittua mm. Jenkeissä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 19:05"]
Onko se muka kokki koulutukseltaan??
[/quote]
Sara on itse käyttänyt titteliä "kotikeittiön hengetär": tykkää tehdä ruokaa, reseptejä, sisustaa, suunnitella kattauksia, asiastoja, tekstiilejä, kirjoittaa ruoka- ja lifestylejuttuja, monipuolisesti vähän kaikkea kotiin ja keittiöön ja ruoanlaittoon liittyvää.
Koulutuksesta en varmuudella tiedä, mutta aloittanut uransa aikoinaan Sokerileipuri Aleniuksella, opiskellut jossain vaiheessa arvostetussa ruoka-alan Culinary Institute of Americassa ja työskennellyt samalla ravintolassa. Sittemmin perusti oman yrityksen, jonka puitteissa jo mainittujen juttujen lisäksi tehnyt tuotekehittelyä, kokkikouluja, catering-palvelua yms.
Hyvä kokkihan hän on, ja saanut paljon tunnustusta ruokaohjelmissa ympäri maailmaa: "Market Kitchen" Englannissa, "New Scandinavian Cooking" Yhdysvalloissa, "Perfect Day" yli 60 maassa eri puolilla maailmaa, uusi "24Kitchen: Sara La Fountain" myyty myös jo 35 maahan. Ja esikoiskirjastaanhan Sara sai ruoka-alan arvostetuimman Gourman World Cookbook Awardsin parhaana esikoiskeittokirjana.
tylsää, tylsää. Kauheen tylsä tyyppi, en jaksa katsoa.
Kyllähän Saran opinahjo Culinary Institute of America on ihan arvostettu koulu, mutta ilmeisesti Sara ei ole kuitenkaan tehnyt siellä tutkintoa tai muutenkaan opiskellut kovin kauan. Kun missään ei koskaan mainita sen tarkemmin...
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:28"]
Kyllähän Saran opinahjo Culinary Institute of America on ihan arvostettu koulu, mutta ilmeisesti Sara ei ole kuitenkaan tehnyt siellä tutkintoa tai muutenkaan opiskellut kovin kauan. Kun missään ei koskaan mainita sen tarkemmin...
[/quote]
Olisi kiva, jos joku toimittaja selvittäisi asian jossain jutussaan Sarasta...
Maku-lehdessähän oli ehkä jotain vuosi sitten iso juttu Sarasta. Olin luullut, että hän on malli, josta on keksitty tehdä kokki ilman koulutusta, mutta hän on käynyt tuon amerikkalaisen kokkikoulun ja on siis ihan ammattilainen. Minulla on hänen kirjansa Passion for Food ja tykkään kovasti, myös sen visuaalisen ilmeen takia. Siinä on joka kuukaudelle omat teemat, ruuat ja kattaus. Minusta hän on myönteinen persoona.
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 21:28"]
[/quote]
Olisi kiva, jos joku toimittaja selvittäisi asian jossain jutussaan Sarasta...
[/quote]
Ei ole valmistunut Culinary Institutesta, jostain luin että jätti kesken koska läheinen sairastui ja palasi Suomeen. Tarkoitus oli ilmeisesti tehdä tutkinto loppuun etänä (miten ihmeessä se tuollaisessa koulussa onnistuu, en tiedä), mutta eipä ole tainnut koskaan tehdä.
Ihmeellisesti puuttuu jokin sosiaalinen palikka päästä näillä julkkistyrkyillä. Ei niinku YHTÄÄN käy mielessä, että tavallinen kansalainen tunistaa nuo itsekehut jopa keskustelupalstoilla. Siinä tulee CV:tä ja luonteen ja ulkonäön kehua sellaisella tahdoilla, että jo myötähävettää.
Sara, koita nyt hiilitä sitä itseihailuasi.
Oh no. Tekeeks se taas letin latvat kulhossa niitä ihkuja suklaapänkeiksejä siis niinx, kuten joskus aiemmin??!
Ketä edes kiinnostaa enää joku Sara/Saara ilman huippuohjaaja-Anttia?
[quote author="Vierailija" time="09.10.2013 klo 22:10"]
Ihmeellisesti puuttuu jokin sosiaalinen palikka päästä näillä julkkistyrkyillä. Ei niinku YHTÄÄN käy mielessä, että tavallinen kansalainen tunistaa nuo itsekehut jopa keskustelupalstoilla. Siinä tulee CV:tä ja luonteen ja ulkonäön kehua sellaisella tahdoilla, että jo myötähävettää.
Sara, koita nyt hiilitä sitä itseihailuasi.
[/quote]
Niinpä :D NOLOA.
Hänellä on siis hattu päässä aina muulloin paitsi kokatessa?
Mun makuun Sara vaan makeilee liikaa. Se yletön flirtti ja aika vaatimattomat reseptit ei vaan saa innostumaan hänen kokkausohjelmistaan. Liika on vaan liikaa.
Ja samoilla linjoilla olen muiden kanssa noista "resepteistä": aivan liian peruskauraa kantamaan kokonaista tv-ohjelmaa. Hieman innovatiivisempia reseptejä kaipaisin.
Ja ne sormukset! Eikö nyt voi sen vertaa ruokaa ja syöjiä kunnioittaa, että poistaisi sormukset ennen ruoanlaittoa..
Sara on niin kaunis nainen, ettei mitään kouluja tarvitse käydäkään. Tuon tason kaunottarelle maailma on avoin jo ihan itsestään. Ei me tavalliset harmaavarpuset voida sellaista edes ymmärtää.
Kateelliset...Saralla on tuttavana oscar-voittaja. Ohjelmassa tuskin tarkoitus tehdä perinteisiä kotiruokia vaan hieman eksoottisempia ja nopeita trenditarjoiluja. Toi pekoninpaisto tietysti ihmetyttää...mutta sattuuhan sitä. Ehkä lopputulos on sama paistoi pekonin millä tavalla tahansa: oletko testanut?