Nuori mies puhuu pappamaisesti
Haittaisiko teitä? Tavallaan olen tyytyväinen, että mies on lukenut kirjoja ja hänellä on hyvä sanavarasto. Toisaalta tulee pappamainen fiilis, kun toinen ehdottaa, että voisi "pistouvata tiketin eläviin kuviin".
Kommentit (30)
Et ole sitten kuullut alueellisista murre-eroista puhumisen suhteen aiemmin
Vierailija kirjoitti:
Mitä on pappamainen puhe? Rikas sanavarasto?
Käyttää sanastoa, jota oma ikäluokka ei käytä. Tai en ainakaan ole kenenkään muun reilun parikymppisen kuullut puhuvan automobiilista tai diskoteekista.
pistouvata tiketin eläviin kuviin tulee lähinnä mieleen Iisalmen murre :) puppa puhuu puppamaisesti koska on oikeasti puppa
Hyvä vain jos on sanavarastoa ja kielen rikkautta. Itse en jaksa kuunnella sellaista köyhää ja laiskaa lyhennettyjen sanojen puhetta tai kiroilua.
No ainakin Aku Ankkoja se on lukenut. Mutta rikas kielenkäyttö on kyllä hyvä.
Nuorilla voi olla muodikasta läpällä puhua vanhan tyylisesti?
Esim. Länsi-Suomessa ei kukaan pappa puhu noin. Taidat keksiä omiasi.
Käveleekö hän kädet selän takana?
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti nuorille normaali sanavarasto ja normaalisti puhuminen on nykyään täysin outoa.
Teinien fingishiäkö sitä pitäisi puhua? Bro wallah rizz up man sheesh
Vierailija kirjoitti:
Esim. Länsi-Suomessa ei kukaan pappa puhu noin. Taidat keksiä omiasi.
Omat isovanhempani ovat Pohjanmaalta ja he puhuivat aina elävistä kuvista ja limonaatista. Tuo on se mielleyhtymä, joka minulle tuli, mutta ehkä kyseessä sitten on murreasiat kuten joku ehdotti.
Vierailija kirjoitti:
Tuli ok senn us juuri suuhun. Ja sitten se hätäinen kam al an kuuloinen rytmi ja puhetapa, mikä noilla m a m u i lla on. Hyi kam ala.
Siis mitä vattua? Onko sana "kamala" oikeasti sensuroitu?
Taas persumokka ällistelee ihan paskaa .💩💩💩💩💩
Pistouvata? Mita helevattua tuo tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa äöninäyte