syysloma alkaa,mihin ekaluokkalainen?
lastenvahdit aika vähissä tällä hetkellä...itse olen töissä... :/
Kommentit (56)
Ei sitten yhtään aikaisemmin tullut mieleen selvittää...
joo ei tullut mieleen,kun oli hoitaja,mutta hän joutui perumaan ja ei kristallipallokaan ollut ihan vireessä...
AP
miten muilla on hoidettu?Voiko olla yksin kotona 8 tuntia???vai onko se jo heitteillejättö?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:06"]
miten muilla on hoidettu?Voiko olla yksin kotona 8 tuntia???vai onko se jo heitteillejättö?
[/quote]Mä oon aina ollut kotona syyslomaviikon, onneks on pekkaspäivät.
Pystyisikö olemaan kaverillaan ainakin jonkun päivän?
Me menemme tänä vuonna matkalle, mutta ottaisin ihan mielelläni kivan kaverin mukaan, jos olisimme kotona ja kävisimme kylpylässä/ uimassa tms., mitä tulee lomilla tehtyä.
en oikein tunne kavereiden vanhempia niin hyvin,että kehtaisin edes kysyä ja tupata lasta sinne...
yksi vaihtoehto on ottaa palkatonta vapaata,mut aika paljon riipasee 5 päivän palkan menetys..toisaalta enemmän riipasee ajatella toista yksin kotona..ja luultavasti tietokoneen tai telkkarin edessä koko 8 h tulisi olemaan....huoh...en oo löytänyt mitään kerhoja yms toimintaa syyslomaviikon ajaksi..
Mll hoitaja vaikka ainakin osaksi päivää?
Meillä lapset menee seurakunnan leirille.
Nää taitaa olla näitä vanhemmuuden ikuisuus kysymyksiä.Itse jo raavin päätä asian suhteen,vaikka esikoinen on vasta kohta 4.Mutta äkkiä se aika menee ja koulu alkaa.Ehkäpä yritän tehdä vähän ylitöitä,että saa sitten kerryytettyä vapaata.Muutenkin syysloma,piiitkä joululoma,hiihtoloma ja piiitkä kesäloma lapsilla.Unohdinko jonkun loman välistä?
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:25"]
Nää taitaa olla näitä vanhemmuuden ikuisuus kysymyksiä.Itse jo raavin päätä asian suhteen,vaikka esikoinen on vasta kohta 4.Mutta äkkiä se aika menee ja koulu alkaa.Ehkäpä yritän tehdä vähän ylitöitä,että saa sitten kerryytettyä vapaata.Muutenkin syysloma,piiitkä joululoma,hiihtoloma ja piiitkä kesäloma lapsilla.Unohdinko jonkun loman välistä?
[/quote]
tais siinä kaikki tulla, plus sitten muutama viikko sairastamis"lomaa" päälle.
joo mä en edes halua ajatella tulevaa kesää...:/ mullakin saattaa kesäloma olla vaikka toukokuussa tai syyskuussa,kun kesä on töissä sesonkia..no silloin on onneksi puoli vuotta vanhempi ja ehkä myös viisaampi :P
joo mä en edes halua ajatella tulevaa kesää...:/ mullakin saattaa kesäloma olla vaikka toukokuussa tai syyskuussa,kun kesä on töissä sesonkia..no silloin on onneksi puoli vuotta vanhempi ja ehkä myös viisaampi :P
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:17"]
en oikein tunne kavereiden vanhempia niin hyvin,että kehtaisin edes kysyä ja tupata lasta sinne...
yksi vaihtoehto on ottaa palkatonta vapaata,mut aika paljon riipasee 5 päivän palkan menetys..toisaalta enemmän riipasee ajatella toista yksin kotona..ja luultavasti tietokoneen tai telkkarin edessä koko 8 h tulisi olemaan....huoh...en oo löytänyt mitään kerhoja yms toimintaa syyslomaviikon ajaksi..
[/quote]Pystytkö tekemään lyhyempää työpäivää?
isälle ei onnistu..isovanhemmat töissä..kummeja ei ole..naapurintäti ei ole paikalla..kaverit töissä...mut toi työpäivän lyhentäminen onnistuisi kyllä..miks en aikasemmin aatellut...jos olisin töissä 8-12 vaikka niin olisko se kohtuullinen aika olla yksin kotona???(siis 5 h työmatkoineen)
Ole vaan puolipäivää duunissa, se kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta. Lapselle laitat aamupalan valmiiksi pöytään ja luvan katsoa televisiota tai pelata aamupäivällä. Puolilta päivin tulet töistä, annat lounasta ja puuhailet jotain mukavaa lapsen kanssa iltapäivällä.
Ensi kesään kannattaa varautua ajoissa. Leirit, päiväkurssit, isovanhemmat ja palkatut sukululaislikat peliin vaan, samalla tavalla ne on lomat hoidettu muissakin perheissä. Ja isälle tietysti muutama viikko...
ekaluokkalaisille on meidän kaupungissa "sallittu" 2,5 päivää leireilyä kesällä.Siis kaupungin järjestämää.
Ja samat ongelmat tulee olemaan myös kesällä..riippuu taas miten isovanhemmilla menee lomat niin se tietysti auttaa ainakin 4 viikoksi.Eli siis tällä hetkellä 4 viikkoa ja 2,5 pv on hoidossa jo :P :P ja isälle meno ei onnistu edes yhdeksi päiväksi...minkälaisia leirejä sitten yleensä on tarjolla ??seurakunnan?kauoungin?onko kellään antaa mitään linkkejä??
Tutkipa millaisia päiväleirejä paikkakunnallasi järjestetään.