Huoli pojan eristäytymisestä
Muutti tyttöystävänsä kanssa yhteen ja nyt ei halua tavata tai vastata puheluihin. Joudun soittamaan useamman kerran ja vastaa vasta, kun laitan viestin perään. Vastauksessa vetoaa siihen, että on salilla tai kavereiden kanssa ulkona, eikä voi vastata ja jos yritän sopia tapaamisen sanoo, että ei ole aikaa. Olen alkanut miettimään ylisuorittaako töissä, juoko liikaa alkoholia, onko tullut pakkomielle urheilusta tai kontrolloiko tyttöystävä. On 20-vuotiaana autokauppiaana, joka on sinänsä hyvä, mutta en tiedä onko työnarkomaani ja hänen tyttärelläni on syömishäiriö, joten siihenkin on varmasti taipumus.
Kommentit (15)
Eihän hän eristäytynyt ole, jos on tyttöystävä, työ ja kaverit. Pikemminkin kiireinen.
Sinuna en olisi huolissani :) Poikahan elää parasta elämäänsä ja kyllä sillä tulee äitiäkin jossain vaiheessa ikävä, älä huoli.
Näin se menee ja näin sen kuuluu mennä. Nuorelle tulee muita kiireitä, menoja ja ihmisiä, kuin äiti. Se on normaalia.
Ei omatkaan yli 20v lapset aina ehdi vastata viesteihin tai ainakaan soitella. Vastaavat sitten kun on sopiva aika. Se on ihan ok.
Anna itsenäistyä. Poika käy töissä, on tyttöystävä ja asunto. Lisäksi harrastaa urheilua. Kaikki hyvin.
Soita tai laita viestiä korkeintaan kerran viikossa. Kutsu silloin tällöin vaikka syömään tai kahville tyttöystävän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Huonoa käytöstä tuo on.
Niin, rajaton äiti ei ymmärrä poikansa aikuistumista ja poika joutuu itse laittamaan rajat. Se ei ole huonoa käytöstä.
Eihän tuo ole yhtään eristäytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein soittelet?
Useamman kerran ja viestiä perään, jos ei vastaa.... Eikö ole ahdistavaa?
-ohis
Tuossa iässä nuoret aikuiset ovat viettäneet vanhempiensa kanssa suurimman osan elämäänsä. Vieläkö sitä pitäisi jatkaa?
Minusta vuosiin 20-30 kuuluu juuri tuo lapsuuden perheestä irrottautuminen ja keskittyminen omaan elämään. Vanhempien pieni "unohtaminen" jopa.
Kolmissakymmenissä alkaa hallittu paluu vanhempien elämään, erityisesti jos lapsia alkaa aikuisille lapsille tulla.
Aloittaja kuulostaa takertuvalta varttihullulta äidiltä joka ei hyväksy lapsensa aikuistumista.
Olet aivan helvetin rasittava! Tuohon malliin kun jatkat, niin hän laittaa sinut estoon.
Ei sitten tullut mieleen ettei halua kuulla sinusta?
Kuulosta itse häiriintyneeltä. Anna nuoren olla, hän on itsenäinen aikuinen.