syysloma alkaa,mihin ekaluokkalainen?
lastenvahdit aika vähissä tällä hetkellä...itse olen töissä... :/
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 19:50"]
no noi seurakunnan leirit oli ajalle 15 ja 16.10 siis kaksi päivää.ja kl 9-14.ei paljon auta ei...toi salon linkki ei toiminut mitä siellä mahtoikaan olla.oon kyllä googlettanut uskokaa tai älkää...mut mut ..onni onnessa sain ehkä järkättyä hoitajan :) btw paljonko noi mll hoitajat maksaa??onko joku käyttänyt??
ja 35 :.sairaalaan ei tietääkseni lapsia voi viedä hoidettavaksi???tyhmä perusvastaus aina toi"millasen miehen kanssa oot lapsia hommannut" ääliö...sitten kun sun elämässä tapahtuu jotain huonoa niin toivottavasti joku on ilkkumassa sulle....
[/quote]
No kuule. Kyllä voi elämä heitellä, mutta JOS on niin tanopää, että ajautuu tuollaiseen pattitilanteeseen, silloin ehkä olisi syytä jo hyvissä ajoin ottaa SELVÄÄ näistä asioista. Ei tule olemaan eka eikä vika kerta, kun tarvitset lapselle äkisti hoitajaa. Vai pitäisikö sulle luoda ihan ikioma hoitaja- ja varahoitajajärjestelmä, jossa yhteiskunnan maksama hoitaja tulee sulle kotiin yhdellä puhelinsoitolla, ja sen numeron tulee sulle joku ohjelmoimaan kännykkään, ettei sitäkään tarvitse sun ottaa mistään selvää...?
äh lainaukset meni äsken ihan päin peetä...
no kuule tähän mennessä lapsi on ollut päiväkodissa syysloman ajan kun olen ollut töissä.Ja nyt koulussa.Ja yhä edelleen kukaan ei ole hommannut lasta huonon miehen kanssa mut kun elämässä vaan voi käydä niin että sairastuuu vaikka kuinka olisikin etukäteen päättänyt ettei niin tapahdu kun on niin hyvä ja vastuullinen..ja mulle lähes 400 e kk ylimääräistä on kyllä aika iso summa???mut mä en olekaan 6000 €/kk tienaava keskiverto AV-mamma.. :P
no noi seurakunnan leirit oli ajalle 15 ja 16.10 siis kaksi päivää.ja kl 9-14.ei paljon auta ei...toi salon linkki ei toiminut mitä siellä mahtoikaan olla.oon kyllä googlettanut uskokaa tai älkää...mut mut ..onni onnessa sain ehkä järkättyä hoitajan :) btw paljonko noi mll hoitajat maksaa??onko joku käyttänyt??
ja 35 :.sairaalaan ei tietääkseni lapsia voi viedä hoidettavaksi???tyhmä perusvastaus aina toi"millasen miehen kanssa oot lapsia hommannut" ääliö...sitten kun sun elämässä tapahtuu jotain huonoa niin toivottavasti joku on ilkkumassa sulle....
[/quote]
Opettele nyt lukemaan, se leiri alkaa Perniössä tiistaina kello 9, päättyy keskiviikkona kello 14 eli siinä hoituu tiistai kokonaan ja keskiviikosta aamupäivä - itsehän suunnittelit tehdä aamupäivät duunia ja olla ip kotona. Hoituisi siis kaksi päivää. Lopuille kolmelle mll:n hoitaja, maksaa tunnilta 8,20 eli kolme aamupäivää vaikkapa 6 h ei ole kuin 147,60 e.
no mulla oli hoitaja kuule varattuna niin eipä tullut mieleen ottaa ja varata kahta,kolmea tai neljää eri paikkaa samalle viikolle???TANOPÄÄ...
ja mä kuvittelisin että tää palsta on ihan tarkoitettu sitä varten että voi kysyä???
tai voi olla että oon ymmärtäny väärin kun en tajunnut valita sitä oikeaa miestäkään kellä ei ikinä voi mitään sattua :O
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:04"]
äh lainaukset meni äsken ihan päin peetä...
no kuule tähän mennessä lapsi on ollut päiväkodissa syysloman ajan kun olen ollut töissä.Ja nyt koulussa.Ja yhä edelleen kukaan ei ole hommannut lasta huonon miehen kanssa mut kun elämässä vaan voi käydä niin että sairastuuu vaikka kuinka olisikin etukäteen päättänyt ettei niin tapahdu kun on niin hyvä ja vastuullinen..ja mulle lähes 400 e kk ylimääräistä on kyllä aika iso summa???mut mä en olekaan 6000 €/kk tienaava keskiverto AV-mamma.. :P
[/quote]
Eli isä on sairas, niinkö. Ok, no se on jo sitten aika selvä syy, olen pahoillani.
Koeta tehdä puolta päivää ja ottaa sitten osaksi aikaa hoitaja. Mll on hyvä vaihtoehto, mutta hoitaja pitää tilata nyt, ensi viikolla on kova tarve muillakin, joten ei ole sanottua, että saat sieltäkään.
no mulle se ei valitettavasti ole KUIN 147 egeä...aika iso raha ennemminkin..
mut sain ratkottua ongelman..Mun TUKIVERKKOJEN avulla :P
mut kiitos niille,ketkä edes yritti auttaa eikä vaan vittuilla :)
ja 43 : joo hyvä idea toi oma henkilökohtainen hoitajajärjestelmä.Sovitaanko,että soitan sulle sitten niin tuut ilmaiseksi hoitamaan mun lapsia jo mun tarvii vaikka äkkiä päästä baariiin???kiitos jo etukäteen :)
Ekaluokkalainen voi olla jo päivän yksinkin. Meidänkin lapsi oli yksin n. viikon päivät heinäkuun alkupuolella ekan luokan jälkeen kun leirejä ei enää ollut ja/tai ei niihin ollut rahaa.
Ei tarvitse enää koululaisen kanssa stressata päivästä tai parista. Kokonainen kuukausi yksin olisi eri asia. Ihmettelen näitä vanhempia jotka hermoilee jopa tokaluokkalaisen parin päivän syyslomasta.
Tämä oli muuten sitten provo, jos joku ei hokannut.
Kyllä ekaluokkalainen jo yksin kotona sen ajan pärjää kun olet itse töissä! Minä ainakin lapsuudessani (1970-luvulla) olin yksin kotona jo joskus 4-5 vuotiaana kello 6-20 kun vanhemmat olivat töissä.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:08"]
[/quote]
Opettele nyt lukemaan, se leiri alkaa Perniössä tiistaina kello 9, päättyy keskiviikkona kello 14 eli siinä hoituu tiistai kokonaan ja keskiviikosta aamupäivä - itsehän suunnittelit tehdä aamupäivät duunia ja olla ip kotona. Hoituisi siis kaksi päivää. Lopuille kolmelle mll:n hoitaja, maksaa tunnilta 8,20 eli kolme aamupäivää vaikkapa 6 h ei ole kuin 147,60 e.
[/quote]
En ole ap, mutta aika hankala toi on työssäkäyvälle, mielestäni. Oletko tuolta seudulta? En toki tiedä missäpäin Saloa ap asuu, mutta Salon keskustasta ajaa Perniön kirkonkylälle n. 25 min suuntaansa ja jos leiriaika on 9-14 niin samahan tuossa on sitten ap:n tehdä puolikasta päivää, kun ei kuitenkaan voisi olla töissä kuin suunnilleen 9.30-13.30. Toki se ekaluokkalainen voi kulkea bussilla jos yhteydet sattuu sopimaan (nehän toimivat legendaarisen hyvin haja-asutusalueilla) mutta onko se nyt parempi juttu kuin olla muutama tunti yksin jos ap pystyy joustamaan työajoissa vähän?
Myös MLL on av:n joku ihma apu kaikkeen. Ehkä hoitajavälitys on parantunut huikeasti, mutta itselläni siihen meni maku kun omat lapset olivat pieniä, tuntui etä koskaan sieltä ei saanut hoitajaa vaikka oli kuinka ajoissa liikkeellä ja varsinkin päiväsaikaan se oli melkein mahdotonta, koska hoitajat olivat pääsääntöisesti nuoria opiskelijoita. Pari kertaa tuli peruutuksia eikä hoitajaa sitten enää löytynyt tilalle. Sanoisinko että ehkä 6 kertaa sieltä kaikkiaan hoitajaa yritin saada ja ehkä 3 kertaa se onnistui. Ja asun paljon, paljon isommassa kaupungissa kuin Salo.
Kyllä minä ymmärrän ihan hyvin, että jos hoitaja oli jo buukattu, ei tullut mieleen tehdä plan beetä ja ceetä ja ehkä vielä deetä, varsinkin jos mies on sairaana. Ihan yhtälailla se MLL hoitaja saattaa peruuttaa viimehetkellä.
Tsemppiä ap, joidenkin elämäntehtävä vaan on ilkeillä. Tai sitten se on vaan tää yksi MLL-jankkaaja :)
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:08"]
[/quote]
[/quote]
En ole ap, mutta aika hankala toi on työssäkäyvälle, mielestäni. Oletko tuolta seudulta? En toki tiedä missäpäin Saloa ap asuu, mutta Salon keskustasta ajaa Perniön kirkonkylälle n. 25 min suuntaansa ja jos leiriaika on 9-14 niin samahan tuossa on sitten ap:n tehdä puolikasta päivää, kun ei kuitenkaan voisi olla töissä kuin suunnilleen 9.30-13.30. Toki se ekaluokkalainen voi kulkea bussilla jos yhteydet sattuu sopimaan (nehän toimivat legendaarisen hyvin haja-asutusalueilla) mutta onko se nyt parempi juttu kuin olla muutama tunti yksin jos ap pystyy joustamaan työajoissa vähän?
Myös MLL on av:n joku ihma apu kaikkeen. Ehkä hoitajavälitys on parantunut huikeasti, mutta itselläni siihen meni maku kun omat lapset olivat pieniä, tuntui etä koskaan sieltä ei saanut hoitajaa vaikka oli kuinka ajoissa liikkeellä ja varsinkin päiväsaikaan se oli melkein mahdotonta, koska hoitajat olivat pääsääntöisesti nuoria opiskelijoita. Pari kertaa tuli peruutuksia eikä hoitajaa sitten enää löytynyt tilalle. Sanoisinko että ehkä 6 kertaa sieltä kaikkiaan hoitajaa yritin saada ja ehkä 3 kertaa se onnistui. Ja asun paljon, paljon isommassa kaupungissa kuin Salo.
Kyllä minä ymmärrän ihan hyvin, että jos hoitaja oli jo buukattu, ei tullut mieleen tehdä plan beetä ja ceetä ja ehkä vielä deetä, varsinkin jos mies on sairaana. Ihan yhtälailla se MLL hoitaja saattaa peruuttaa viimehetkellä.
Tsemppiä ap, joidenkin elämäntehtävä vaan on ilkeillä. Tai sitten se on vaan tää yksi MLL-jankkaaja :)
[/quote]
Olen Salosta kotoisin, joten tiedän hyvin, että se Perniö on kaukana. Mutta etkö sinäkään nyt osaa lukea - lapsi on siellä yön yli, eli hän menee sinne tiistaina ja palaa keskiviikkona. Epäilemättä seurakunnan bussilla vieläpä - tai jos kuljetusta ei ole, niin hänet pitää siis viedä tiistaina ja hakea vasta keskiviikkona.
Mitä tulee ap:n varautumisasteeseen, niin totta, yllättävä tilanne on jo määritelmällisesti yllättävä.
Mutta jos on totaaliyhäri, niin kyllä esim. Mannerheimin lastensuojelun pitäisi olla tuttu juttu jo siinä vaiheessa. Ainakaan ei luulisi joutuvan kyselemään mistä, paljonko ja miten. Jopa minä tiesin nuo, vaikken ole koskaan joutunut ko. palvelua käyttämään.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 20:19"]
Kyllä ekaluokkalainen jo yksin kotona sen ajan pärjää kun olet itse töissä! Minä ainakin lapsuudessani (1970-luvulla) olin yksin kotona jo joskus 4-5 vuotiaana kello 6-20 kun vanhemmat olivat töissä.
[/quote]
Mitä - jo olet pullamössöipana ollut! Minä olen ollut yksin jo vuoden vanhasta, metsästinkin itse ruokani jo heti kävelemään opittuani. JA KUN MINÄ SIITÄ HENGISSÄ SELVISIN; SE ON IDEAALIRATKAISU KAIKILLE LAPSILLE. Nih!
Salon tilannetta en tiedä, mutta toi av:llä toistuva patenttiratkaisu mll ei tosiaankaan toimi joka puolella Suomea. Asun itse suurehkossa kaupungissa vaan eipä täällä mll tarjoa lastenhoitopalvelua...
kyllä mä tiedän että mll on olemassa,mutta siihen turvautuisin vasta ihan vihoviimeisenä vaihtoehtona.SÌKSI juuri kyselen täältä.Eri tapoja eri ihmisillä,vinkkejä yms?????Ei jotenkin innosta,että joku ventovieras tulee omaan kotiin kahdestaan mun lapsen kanssa...... :/
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 19:56"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 18:48"]
Miksi jätit huomiotta MLL hoitajan?
[/quote]
Täytyy olla helvetin hyvätuloinen, jotta olisi varaa palkata viideksi päiväksi 8-9 tunniksi hoitaja.
[/quote]
No mjaa-a. Hoitaja maksaa 8,20 tunnilta, eli "huikeat" 73,80 päivältä, 369 euroa viikolta. Ei ole mikään järkyttävä summa, jos hätätilanteessa joutuu maksamaan. Eikä edes sitä tarvitse kokonaan maksaa - ap itse arveli voivansa ehkä tehdä puolikasta työpäivää, joten summa jäisi todennäköisesti aika pieneksi.
Joka tapauksessa: jos hommaa lapsen sellaisen miehen kanssa, jonka hoteisiin ei voi muka lasta antaa päiväksikään, elää ilman mitään tuki- ja varaverkkoja, silloin ei kauheasti JÄÄ valinnanvaraa. Elämässä voi tapahtua yllättäviä asioita, ja silloin on valittamisen sijasta pakko tehdä uhrauksia ja hommata korvaavia selviytymiskeinoja. Miten olet tuohon asti pärjännytkin täysin yksin lapsen kanssa, jos jo yksi syysloma on sinulle vararikko ja kaaos?!
[/quote]