Danske Bankin asiakaspalvelu
Onko täällä Danske Bankin asiakkaita ja mitä mieltä olette kyseisen pankin asiakaspalvelusta? Olen ollut pankin asiakkaana kymmenisen vuotta ja nyt alkaa tuntua siltä, että haluaisin vaihtaa pankkia. Ilta-lehdessäkin taisi olla juttua siitä, että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja vaihtavat pois Danske Bankista. Mielestäni heidän asiakaspalvelunsa on ihan ala-arvoista, tässä muutamia esimerkkejä:
- Minun konttorikseni on valittu sellainen paikkakunta, jossa en ole edes koskaan asunut. Viime kerralla pankissa käydessäni pyysin, että se vaihdettaisiin mutta vieläkin tiedoissani näkyy tämä toisella paikkakunnalla sijaitseva konttori.
- Lompakkoni varastettiin jo vuosia sitten ja jouduin tilaamaan uuden visa electronin. Maksoin muistaakseni 10€ siitä, että saan mieleiseni kuvan tulevaan korttiini. Muutaman viikon päästä uusi kortti tuli postissa, eikä siinä ollut tilaamaani kuvaa vaan sama kuva kuin siinä varastetussakin.
- Normaalisti uusi verkkopankkia varten tarvittava tunnuskortti tulee postissa, mutta näin ei käynytkään muutama kuukausi sitten kun edellisen kortin tunnukset tuli käytettyä. Jouduin hakemaan pankin konttorista uuden ja siitä piti vielä maksaa 10€.
- Tuntuu ettö kunnollista asiakaspalvelua on tosi vaikea saada, jos haluaisin puhua esimerkiksi omista laina-asioistaan. Kävelin suoraan konttoriin varaamaan aikaa ja sieltä ilmoitettiin, että voin varata ajan netissä. Varasin siis tapaasimen verkkopankin kautta ja siitä ei koskaan tullut minulle vahvistusta. Sen jälkeen varasin soittoajan verkkopankissa, eikä kukaan koskaan soittanut. Minuun otettiin yhteyttä vasta sen jälkeen, kun olin jättänyt hieman vihaisen asiakaspalautteen verkkopankin kautta.
- Katselen joskus tiliotteita verkkopankissa ja yhden kuukauden kohdalla näkyi kahtena peräkkäisenä päivänä, että olisin muka katsonut tilini saldon automaatilla ja siitä hyvästä tililtä oli mennyt -0,50€ / kerta. En KOSKAAN katso erikseen tilin saldoa automaatilla, joten mistä tämäkin on voinut tulla?
- Visa electron-korttini vanhentui, enkä saanut ajoissa uutta tilalle. Tiedän, että asiasta täytyy pitää myös itse huolta.. mutta aiemmin olen saanut uuden kortin aina ajoissa, joten en ollut yhtään tajunnut kortin vanhentumista. Otin yhteyttä pankkiin ja sain uuden kortin vasta yli viikon päästä.
- Minulla on pieni laina pankista, jota maksan noin 200€/kk takaisin. Jouduin sairaslomalle ja tuloni tippuivat, joten kyselin mahdollisuutta pitää yksi kuukausi sellaisena, että en joudu maksamaan tuota summaa. Siitä olisi veloitettu 100€, joten tietenkin maksoin mielummin tuon lainan lyhennyksen kuin tuollaisen summan pelkkää palvelumaksua.
Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Oletteko olleet tyytyväisiä Danske Bankin palveluihin? Kertokaa millaista palvelua olette saaneet muissa pankeissa ja suositelkaa muitakin pankkeja. Aikomuksena on käydä juttelemassa ainakin Nordeassa, josko siirtyisin heidän asiakkaaksi. Asunto-laina alkaa olla ajankohtainen lähiaikoina, enkä halua silloin olla missään tekemisissä Dansken kanssa.
Kiitos :)
Kyllä, hoida koko juttu uuden pankin kanssa.