Danske Bankin asiakaspalvelu
Onko täällä Danske Bankin asiakkaita ja mitä mieltä olette kyseisen pankin asiakaspalvelusta? Olen ollut pankin asiakkaana kymmenisen vuotta ja nyt alkaa tuntua siltä, että haluaisin vaihtaa pankkia. Ilta-lehdessäkin taisi olla juttua siitä, että asiakkaat äänestävät jaloillaan ja vaihtavat pois Danske Bankista. Mielestäni heidän asiakaspalvelunsa on ihan ala-arvoista, tässä muutamia esimerkkejä:
- Minun konttorikseni on valittu sellainen paikkakunta, jossa en ole edes koskaan asunut. Viime kerralla pankissa käydessäni pyysin, että se vaihdettaisiin mutta vieläkin tiedoissani näkyy tämä toisella paikkakunnalla sijaitseva konttori.
- Lompakkoni varastettiin jo vuosia sitten ja jouduin tilaamaan uuden visa electronin. Maksoin muistaakseni 10€ siitä, että saan mieleiseni kuvan tulevaan korttiini. Muutaman viikon päästä uusi kortti tuli postissa, eikä siinä ollut tilaamaani kuvaa vaan sama kuva kuin siinä varastetussakin.
- Normaalisti uusi verkkopankkia varten tarvittava tunnuskortti tulee postissa, mutta näin ei käynytkään muutama kuukausi sitten kun edellisen kortin tunnukset tuli käytettyä. Jouduin hakemaan pankin konttorista uuden ja siitä piti vielä maksaa 10€.
- Tuntuu ettö kunnollista asiakaspalvelua on tosi vaikea saada, jos haluaisin puhua esimerkiksi omista laina-asioistaan. Kävelin suoraan konttoriin varaamaan aikaa ja sieltä ilmoitettiin, että voin varata ajan netissä. Varasin siis tapaasimen verkkopankin kautta ja siitä ei koskaan tullut minulle vahvistusta. Sen jälkeen varasin soittoajan verkkopankissa, eikä kukaan koskaan soittanut. Minuun otettiin yhteyttä vasta sen jälkeen, kun olin jättänyt hieman vihaisen asiakaspalautteen verkkopankin kautta.
- Katselen joskus tiliotteita verkkopankissa ja yhden kuukauden kohdalla näkyi kahtena peräkkäisenä päivänä, että olisin muka katsonut tilini saldon automaatilla ja siitä hyvästä tililtä oli mennyt -0,50€ / kerta. En KOSKAAN katso erikseen tilin saldoa automaatilla, joten mistä tämäkin on voinut tulla?
- Visa electron-korttini vanhentui, enkä saanut ajoissa uutta tilalle. Tiedän, että asiasta täytyy pitää myös itse huolta.. mutta aiemmin olen saanut uuden kortin aina ajoissa, joten en ollut yhtään tajunnut kortin vanhentumista. Otin yhteyttä pankkiin ja sain uuden kortin vasta yli viikon päästä.
- Minulla on pieni laina pankista, jota maksan noin 200€/kk takaisin. Jouduin sairaslomalle ja tuloni tippuivat, joten kyselin mahdollisuutta pitää yksi kuukausi sellaisena, että en joudu maksamaan tuota summaa. Siitä olisi veloitettu 100€, joten tietenkin maksoin mielummin tuon lainan lyhennyksen kuin tuollaisen summan pelkkää palvelumaksua.
Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Oletteko olleet tyytyväisiä Danske Bankin palveluihin? Kertokaa millaista palvelua olette saaneet muissa pankeissa ja suositelkaa muitakin pankkeja. Aikomuksena on käydä juttelemassa ainakin Nordeassa, josko siirtyisin heidän asiakkaaksi. Asunto-laina alkaa olla ajankohtainen lähiaikoina, enkä halua silloin olla missään tekemisissä Dansken kanssa.
Kiitos :)
Kommentit (81)
Meille riitti jo siiä vaiheessa kun muuttui Danskeksi. Kaikki piti toimia (kortit jne), mutta olia kiva olla reissussa ja ravintolassa kun kortit ei toimi, eikä saanut automaatistakaan rahaa. Onneksi varmaan puolen tunnin yrityksen jälkeen saatiin veloitettua Masterin puolelta. Korvauksena Danskelta vaivaiset muutaman sentin.
Verkkopankkikaan ei toiminut ikinä. Useamman kerran yritin maksaa laskuja kaksi viikkoa, kun aina vaan junasi ja junnasi tai heivas kesken maksun pihalle.
Meille riitti ja saimme hyvän lainatarjouksen OP:stä, joten sinne meni meidän rahat. Huvittavinta oli tässä se, että kun hain pankista jotain lainapapereita, niin kysyttiin syystä vaihtoon. Kerroin todellisen syyn ja johan olivat tekemässä uutta lainatarjousta. No, suostuin lainaneuvotteluihin ja aika varattiin. Kun pankkiin piti mennä, olinkin sairaana enkä päässyt, joten peruin ja sanoin, että soitan kun paranen. Soitin viikon päästä, mutta asioitamme hoitanut henkilö ei vastannut eikä soittopyyntöihin ikinä vastattu (ei tänä päivänäkään). Siirsimme siis kaikki siltä istumalta Op:iin ja siellä ovat edelleen ja homma toimii.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 17:53"]
Meille riitti jo siiä vaiheessa kun muuttui Danskeksi. Kaikki piti toimia (kortit jne), mutta olia kiva olla reissussa ja ravintolassa kun kortit ei toimi, eikä saanut automaatistakaan rahaa. Onneksi varmaan puolen tunnin yrityksen jälkeen saatiin veloitettua Masterin puolelta. Korvauksena Danskelta vaivaiset muutaman sentin.
Verkkopankkikaan ei toiminut ikinä. Useamman kerran yritin maksaa laskuja kaksi viikkoa, kun aina vaan junasi ja junnasi tai heivas kesken maksun pihalle.
Meille riitti ja saimme hyvän lainatarjouksen OP:stä, joten sinne meni meidän rahat. Huvittavinta oli tässä se, että kun hain pankista jotain lainapapereita, niin kysyttiin syystä vaihtoon. Kerroin todellisen syyn ja johan olivat tekemässä uutta lainatarjousta. No, suostuin lainaneuvotteluihin ja aika varattiin. Kun pankkiin piti mennä, olinkin sairaana enkä päässyt, joten peruin ja sanoin, että soitan kun paranen. Soitin viikon päästä, mutta asioitamme hoitanut henkilö ei vastannut eikä soittopyyntöihin ikinä vastattu (ei tänä päivänäkään). Siirsimme siis kaikki siltä istumalta Op:iin ja siellä ovat edelleen ja homma toimii.
[/quote]
Saako udella jouduitteko maksamaan jonkun tietyn summan, että saitte lainapaperit Danskesta ulos?
Olen todella pettynyt. Palvelumaksut on ihan karannut käsistä. Viimeksi siirtäessä omalta tililtä toiselle omalle tilille rahaa Danske oli korottanut "palvelumaksua" ja napsaisivat multa mukavat 6 Euroa siirrosta rahaa. Eli siitä, että verkkopankissa itse tein siirron. Eikä kyse ole mistään määräaikaistilistä tai muusta vaan normaalista varatilistä/säästötilistä.
Viimeinen pisara oli, kun pyysin lyhennysvapaata ja hyökkäsivät heti koron kimppuun. Tottakai laina on mulle todella edullinen nyt, mutta pankin pitäisi businesslaitoksena aikanaan myydessä miettiä hinnoittelunsa ja kun akuuttia kassakriisiä pankissa ei ole, niin sellaista se se on, että ahneuksissaan tulivat myyneeksi liian halpoja lainoja. Ei kai se nyt mun ongelma ole. Kehtasi akka vielä puhelimessa myöntää, että "varmaan niistä lyhennysvapaista on ollut puhetta, mutta lukeeko se sopimuksessa...?". Eli myönsi, että lyhennysvapaata oli aiemmin tapana luvata kaksi vuotta laina-ajasta, mutta eihän siitä tarvi pitää kiinni, ellei sitä ole kirjattu mihinkään. Mikään järkiselitys asiasta ei auttanut. Ei edes se, että lainaa on lyhennetty paljon rivakammin kuin alkuperäinen suunnitelma ja se päättyy 10 vuotta ennen kuin alunperin piti. Sen lisäksi riski on tosi pieni pankille, kun lainaa on jäljellä noin 20% asunnon arvosta. Lainaerää ei myöskään voi pienentää, koska sama korko-ongelma tulisi silloin vastaan. Tällä pelillä yrittävät saada meiltä melkein 6000 Euroa nyhdettyä rahaa lopusta laina-ajasta. En tosiaan suostunut. Me yritetään maksaa vaan lainaa normaalisti nyt tämänkin tilanteen yli ja odotan sitä päivää, kun voin näyttää sinne keskaria ja siirtää kaikki rahani ja sijoitukseni sieltä pois.
Minä myös olen päättänyt lopettaa asiakkuuden danskebankissa. Yritykselläni on kyseisessä pankissa myös tili, mutta ei enää kovin pitkään. Todella ala-arvoista asiakaspalvelua.
Meillä tilanne että mies työtön, minä vanhempainvapaalla ja miehen opintolaina on nyt menossa ulosottoon vaikka mies on siitä maksellut korkoja säännöllisesti. Yhtäkkiä vaan tuli ilmoitus että ulosotto uhkaa...wtf! Mies tietenkin soitti sinne, käskivät hoitaa asian netissä. Laittoi sitten pyynnön että saisi maksuvapaita kuukausia tai maksujärjestelyn tms. mutta tuosta on kaksi viikkoa eikä mitään kuulu...:/
Joo, kyllä minäkin noilla kokemuksilla vaihtaisin jo pankkia. Mulla vasn on aina Danske Bankin kanssa mennyt kaikki tosi hyvin. Ainoa ärsytys on se Java verkkopankissa, siksi käytänkin lähes aina tablettipankkia. Toimii hyvin. Ihme maksuja jengillä menee, ei mulla mene mitään veloitusta, jos siirrän rahaa tililtä toiselle. sen olen huomannut, että lasten Visa Electroneilla saldon katsominen automaatilla maksaa 0,20€. Pitäisi kyllä olla ilmaista.
Kaikki sijoitukset ja sijoitusasunnon laina on Danskessa. Tyytyväinen olen. Miehellä on OP ja tosi tyytyväinen on hänkin ollut.
Minusta tulee ensi kuussa entinen asiakas. Olemme mieheni kanssa ostamassa yhteistä asuntoa (nykyinen on minun omistuksessani ja laina otettu Sampo Pankin aikana) ja kävimme lainaneuvottelussa Danskessa, koska olin aiemmin saanut sieltä todella hyvän lainatarjouksen. Tuloni ovat nousseet sitten edellisen lainan nostamisen, ja olen hoitanut asiani mallikelpoisesti, ja mitä he tarjoavat? 2/3 nykyisen lainan alkuperäisestä määrästä! Meidän kokonaislainatarjous oli yli 30t vähemmän kuin kahdessa muussa pankissa, joissa kävimme neuvotteluissa. Valitsimme sitten pienemmän pankin, jossa asiakaspalvelu toimii.
Asuntokauppoja tehdessä pankki ei todellakaan ole ollut turhan avulias. Soittopyyntöihin vastaaminen on ollut vähän niin ja näin; kun sitten vihdoin yrittivät soittaa, olin töissä enkä voinut vastata puhelimeen. Sain samantien vihaista sähköpostia kuinka minua oltiin tavoiteltu jne. Soittivat siis kerran. Osakekirjan säilytyssitoumuksesta jouduin maksamaan satasen, ja sitten se toimitettiin väärään konttoriin; jos ei ostajan pankissa oltaisi oltu hieman aktiivisempia ja ostaja luottanut minuun, olisi saattanut koko kaupat peruuntua.
Jne jne. Olin tyytyväinen Sampo Pankkiin, Danskesta minulla ei ole hyvää sanaa sanottavana.
Sama homma. Sampo pankki toimii hyvin, mutta Danskea olen ajatellut vaihtaa JOKA kerta kun olen niitten kanssa yhteydessä. Siellä ei toimii mikään, ei asiakaspalvelu ei verkkopankki. Mullakin mennyt hirveästi kaikenlaisia ylimääräisiä kuluja siitä asti kun Dansken omistajuus vaihtui.
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 10:16"]
Mä olen myös ihan kypsä Danskeen. Otin sieltä asuntolainan vuosi sitten syksyllä ja silloin palvelu oli vielä ihan hyvää, mutta nyt otin kesällä lisälainaa remonttia varten ja meni hermot kymmeniä kertoja.
-ensinnäkin pankkineuvoja, jonka kanssa olin aiemmin asioinut, oli kai saanut kenkää mutta kun yritin soittaa hänelle tai laittaa sählöpostia, ei tullut mitään vastausviestiä että henkilö ei olisi pankin palveluksessa. Meili meni normaalisti läpi ja puhelu ohjautui normaalisti vastaajaan. Yritin useita päiviä saada kiinni, sitten soitin vaihteeseen ja selvisi, ettei henkilö enää ole Danskella töissä.
-uusi henkilö alkoi hoitaa laina-asiaani, mutten koskaan ole saanut hänelle suoraa puhelinnumeroa, ja voin ainoastaan jättää hänelle soittopyyntöjä.
-palvelu on hidasta, soittopyyntöihin ei kukaan vastaa, ei tule tietoa onko henkilö esim. kesälomalla
-lopulta joku pankkineuvoja vastaa, ei se, jota olet tavoitellut, ja valittelee järkyttävää kiirettään. Asia ehkä etenee tai sitten ei, et voi olla varma.
-tilanteet muuttuvat, eli jokin asia on jo selvä, sitten pyydetäänkin seuraavana päivänä lisäselvityksiä.
-kaikesta muistetaan kyllä ottaa maksu, mutta mitään ei ehditä hoitaa.
Ihan hanurista. Vaihdan pankkia heti kun pystyn.
[/quote]
Kas kummaa minulle kävi aivan samoin. Et kai ole mieheni :D
Mulla on kanssa todella huonoja kokemuksia Danske Bankista. Vaihdoin sitten Handelsbankeniin, ja ihan tyytyväinen olen, vaikka pari pankkivirkailijan tunarointia on tuollakin tullut todistettua. Pientä se on kuitenkin Dansken rinnalla.
S-Pankkissa meikä maksaa tasan 0€/v näistä palveluista:
-Visa debit
-nettipankki
-pankkiasiointi
-säästötili
-2 käyttötiliä
Haha Danske ihan perseestä.
Ajatelkaapa kuinka huonosti Danske Bankin työntekijöillä menee: pankinjohtajakin joutuu sivutöikseen pitämään muotiblogia, jotta saa voita leivän päälle.
Viestijä no. 50 - sori en vastannut sinulle edellisessä viestissäni vaan numerolle 26, joka puhui opintolainan lyhentämisen maksavan 6 e/kk.
No. 51, Nuoristotili. Luulisin että ikärajoitus tulee siitä että johonkin on se raja vedettävä. 26-vee tulee varmaan siitä että ajatellaan siinä vaiheessa monen valmistuvan ja siirtyvän työelämään.
Parhaat neuvot saat kun varaat ajan pankkiin, menet rauhassa juttelemaan virkailijan kanssa ja pyydät eri vaihtoehdot, kirjoitat kerrotut asiat paperille siinä virkailijan kanssa ja varmistat tärkeimmät kohdat tyyliin: "Ai, tämä tili siis vie 6 euroa kuukaudessa?"
Sitten voit mennä useaan pankkiin kyselemään samalla lailla. Niin saat selville mikä olisi sinulle edullisin. Sun pitää vaan etukäteen ottaa ylös tiedot paljonko rahaliikennettä sulla on, montako laskua ja miten maksat per kuukausi ja miettiä mitä tarvitset nyt esim. minkäliasen kortti käytössä ja mitä tarvitset lähitulevaisuudessa (lainaa tms.)
Menet vaan pokkana alueesi pankkeihin. Sinähän olet asiakas ja päätät minne asiakkuutesi viet.
.
Ymmärrän, että joku ikäraja on varmaan pankeilla oltava tolle tilin palvelumaksulle. Mutta on outoa, että 26-vuotta täyttävät joutuvat maksamaan palvelumaksua sen 6,40e. Mutta jos anoo erikseen itsellee Nuorisotilin, niin se onkin ilmainen 27-vuotiaaksi asti. Miksi kaikille ei ole automaattisesti sitten vaan nuorisotiliä ja ilmainen siihen asti että täyttää sen 27vuotta.!
Opintolaina-asiasta.. pidän suurena ongelmana just tota, ettei kenenkään kanssa voi keskustella kasvotusten koko lainasta, sen maksuista ja muista. Lainasta voi jutella verkkopankin jossain ihme chatissa, lähettää viestejä lomakkeen kautta tai puhua puhelimessa. Jos pankissa käy kyselemässä, kukaan ei tiedä opintolainoista mitään ja sanovat vaan että ota netin kautta yhteyttä. Mä haluan ainakin henkilökohtaista palvelua, enkä odottaa kahta viikkoa vastuasta johonkin kysymykseen.
Sit varmaan jos ottaisin ison asuntolainan, niin pääsisin ehkä tsäkällä juttelemaan ihan sinne konttoriin jonkun kanssa.
Onko täällä joku danskeen liittyvä henkilö painamassa alapeukkua joka kommenttiin?
Kun hain viime joulukuussa sijoitusasuntooni lainaa kyselin eri pankeista tarjoukset ja olin oikein hyvilläni että Dansken tarjous ei pärjännyt kilpailussa. Nettipankki javan kanssa oli pelkkään takkuamista ja muutenkin kyrsiinnyin koko puljuun. Vaidoin säästöpankkii ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
Hei, oletteko harkinneet Ålandsbankenia? Siellä upea palvelu, mutta laina tosin korkeammalla korolla. Mielummin maksan siitä palvelusta kuin olisin ilman palvelua!
Danskessa ei tosiaan henkilöasiakkaista niin välitetä. Ihan hyvilläkin tuloilla ja keskittämällä pankkipalvelujaan heille saa huonoa palvelua (saat keskustella 3 hlön kanssa ennen kuin tavoitat tulet vihdoin ohjatuksi jollekulle, joka ehkä voi tehdä päätöksiä. Sitä ennen on varmuuden vuoksi useampi henkilö korostanut negatiivisen päätöksen todennäköisyyttä. Ylimielisyys ohjaa!
[quote author="Vierailija" time="08.10.2013 klo 15:18"]
Danske on huono.
Mikään ei juuri toimi. Kaikesta pyydetään maksua.
Alkoivat mm yhtä-äkkiä periä 10€ lainan maksamisesta kuukaudessa.
VAihtaisin heti jos jostain saisi kilpailukykyisen asuntolainan. Marginaali meillä on 0.35% ja tuohonhan ei nykyään mikään pankki taivu.
[/quote]
Miten tuo onnistui, jos maksatte ennalta sovitun lainasuunnitelman mukaan? Vai muutitteko maksusuunnitelmaa?