Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta oikeaa taideteosta teillä on?

Artista
03.09.2020 |

Eli ihan oikeat maalaukset, grafiikanlehdet, piirustukset, veistokset lasketaan. EI canvas-tauluja eikä tusinatavarajulisteita, ei myöskään Villen 5 tarhatöherryksiä vaikka ne hienoja onkin.
Mitä olet maksanut kalleimmasta/mitä arvokkain maksaisi jos nyt myisit sen?

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalauksia (Suomen sekä Ruotsin taiteilijaluetteloissa olevilta) 5 kpl, ei luettelossa olevilta 9 kpl. Uniikkeja seinälaattoja 3 kpl (näistä arvokkain arvioitu n. 4 000 e), ei-uniikkeja liian paljon.. ;) Kolme grafiikanlehteä kehystämättä ja lipaston laatikossa. Ja vähän muutakin. Itse en näistä ole paljoakaan maksanut, koska vaihdettu erilaisiin toisiin keräilyjuttuihin. Ainakin voi vaihdella, jos alkaa joku kyllästyttää. Arvo ei ole pääasia vaan se, miten sopii ja on omannäköinen.

Vierailija
42/50 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en taidetta arvosta. Ei ole seinillä kuin Mestarin kuvia ja Suomen lippu olkkarin sohvan päällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita ehkä noin 50. Kallein maksettu hinta 3.800 euroa. Halvin lienee 150 euron paikkeilla ja kallein nykyarvo Bukowskin arvioimana noin 35.000 euroa.

Vierailija
44/50 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yksi maalaus seinällä. Kaksi etsii paikkaansa, toinen on haasteellisen kokoinen ja toinen pitäisi kehystää uudelleen.

Hintoja en osaa arvioida, ovat saatuja/perittyjä suvussa pidempään olleita töitä.

Vierailija
45/50 |
26.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Foliovaippasetä kirjoitti:

Ostakaa lahjoiksi sukunne nuorille kimppalahjana taidetta.

Älkää ikinä ostako taidetta lahjaksi, jos ette ole täysin varma vastaanottajan mausta. Ja mielellään ei sittenkään, jos vastaanottaja ei ole itse ilmaissut haluavansa ko. teoksen. Muuten voi mennä pieleen.

Vierailija
46/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Foliovaippasetä kirjoitti:

Ostakaa lahjoiksi sukunne nuorille kimppalahjana taidetta.

Älkää ikinä ostako taidetta lahjaksi, jos ette ole täysin varma vastaanottajan mausta. Ja mielellään ei sittenkään, jos vastaanottaja ei ole itse ilmaissut haluavansa ko. teoksen. Muuten voi mennä pieleen.

Teoksen valitsee tietysti saaja ITSE. Unohdin mainita!

Vierailija
47/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikymmentä. Osa varastossa pakattuna koska seinille ei mahdu kaikki yhtäaikaa, osaa vaihtelen vuodenaikojen mukaan. Tänä kesänä ostettu yksi uusi.

Vierailija
48/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus käynyt kodissa, jossa ei ollut taidetta lainkaan.

Se oli aika kummallinen kokemus.

Mutta kaikesta kyllä näkyi, ettei esteettistä silmää lainkaan ollutkaan. Ajattelin, että myös asukkaiden sielunmaisema oli yhtä tyhjä, apaattinen ja ankea.

Olen taidehistoriasta väitellyt tutkija. Taideteoksia seinälläni on tasan yksi - pitkään ei ollut yhtään.

Vierailija
49/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi maalaus. Ostin suoraan taiteilijalta tonnilla.

Vierailija
50/50 |
09.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kymmenisen teosta (grafiikkaa, veistoksia, piirustuksia, maalauksia, syanotypiaa) on esillä, kun on pieni asunto. Loput on varastossa tai kaapissa. Olen itse taideopiskelija ja teokset on omia sekä ystävien tekemiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan