Kuinka monta oikeaa taideteosta teillä on?
Eli ihan oikeat maalaukset, grafiikanlehdet, piirustukset, veistokset lasketaan. EI canvas-tauluja eikä tusinatavarajulisteita, ei myöskään Villen 5 tarhatöherryksiä vaikka ne hienoja onkin.
Mitä olet maksanut kalleimmasta/mitä arvokkain maksaisi jos nyt myisit sen?
Kommentit (50)
Viisi teosta taitaa olla seinällä. Varastoituna vajaa 10 kpl.
Enimmillään olen maksanut noin 150 euroa. Kalleimman teoksen vakuutusarvo on ehkä 3000-5000 euroa, mutta ei siitä tietenkään myymällä samaa summaa saisi :)
Vierailija kirjoitti:
Viisi teosta taitaa olla seinällä. Varastoituna vajaa 10 kpl.
Enimmillään olen maksanut noin 150 euroa. Kalleimman teoksen vakuutusarvo on ehkä 3000-5000 euroa, mutta ei siitä tietenkään myymällä samaa summaa saisi :)
Miten ihmeessä olet saanut vakuutusarvon noin suureksi jos teokset, jotka omistat, ovat lähes arvottomia?
Olen joskus käynyt kodissa, jossa ei ollut taidetta lainkaan.
Se oli aika kummallinen kokemus.
Mutta kaikesta kyllä näkyi, ettei esteettistä silmää lainkaan ollutkaan. Ajattelin, että myös asukkaiden sielunmaisema oli yhtä tyhjä, apaattinen ja ankea.
Vierailija kirjoitti:
Muutama Tuulikki Pietilän grafiikanlehti on kehyksissä.
Tuulikin työt on hemmetin huonoja ja synkkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko katanat (miekat) ja samuraipanssarit taidetta sinun silmissäsi? Japanilaistaustainen tyttöystäväni toi ne minulle Japanista. Katanoita on neljä kappaletta ja niiden arvo on yhteensä yli 20'000 euroa ja panssari on noin 6'000 euron arvoinen.
Eli, viisi, mutta tuossa panssarissa on monta osaa, joista muodostuu kokonaisuus.
Ennen kuin te, jotka vihaatte sitä, kun seurustelen japanilaistaustaisen naisen kanssa, niin kaikki nuo tavarat on tarkistettu, niistä on aitoustodistukset niin japaniksi kuin myös suomeksi, ja ne on vakuutettu. M23
Jos Duchampin pisuaari oli taidetta, niin kaipa nuokin ovat, jos jokin taidemuseo ottaa ne seiniensä sisään. Enemmänkin kyllä rinnastaisin ne taideteollisuuteen, vaikkapa hienoihin mattoihin tai astioihin.
Ja vastaus aloittajan kysymykseen: en ole käyttänyt taiteeseen juuri lainkaan rahaa (max. 200 e), mutta silti omistan jotain kivaa. Rakkain on erään kotimaisen taiteilijan perheenjäsenelleni tekemä ja lahjoittama teos.
Niin, mikä tulkitaan taiteeksi? Se on niin yksilöllinen asia. Minusta abstraktit maalaukset eivät ole taidetta, mutta esim. oikeat, ei massatuotetut, miekat ja panssarit ovat taidetta. Odotan innolla OP:n vastausta kysymykseeni. M23
OP-n kaikki asiakaspalvelijat ovat juuri nyt varattuja..
Minulla on valtavia valokuvia itsestäni seinät täynnä. On hienoa katsella itseäni joka huoneessa. Lisäksi on jättipeilejä.
Ei ainoatakaan. Ehkä joskus.. maalaukset voisi olla kivoja, nyt on vain "julistetaidetta" ja valokuvia kehyksissä. Ja mieheni mummon maalaamia ihastuttavia pikkutauluja, mutta ne eivät ole sellaista "arvotaidetta" mitä aloituksessa varmaan haetaan.
omassa kodissa saa olla just sitä taidetta josta itse pitää ja arvostaa.museoihin sopiva taide erikseen (koko ja aihe usein pieniin asuntoihin sopimaton),
myös tuntemattomien taiteilijoiden ja harrastelijoiden hyvillä töillä on kauneusarvoa.
itellä muutamia taiteilija opiskelijoilta ostettuja grafiikan lehtiä.
Asunnon kuin asunnon kruunaa kunnon taide. Niin se vain menee.
Parikymmentä joista seinillä 10. Vaihtelen niitä välillä .
Kun muutimme pari vuotta sitten pienempään taloon myin osan pois.
Kaksi isoa grafiikanlehteä joista arvokkaampi lienee muutaman tonnin, alle 5 kuitenkin varmaan. Pieniä grafiikanlehtiä taitaa olla kolme. Lisäksi yksi varsinainen veistos (pöytäkokoinen kuitenkin, franiittia ja pronssia) ja yksi taidelasiesine jonka suhteen en ole ihan varma pitäisikö sitä varsinaisena veistoksena.
Arvostan taidetta mutta olen huono ostamaan sitä itse, ja vaikka meillä on suurehko talo niin ehjiä seiniä tauluille ei ole paljoakaan, nykyisten lisäksi ei siis ihan hirveästi mahtuisi ilman että tulisi levottoman näköistä.
Ostakaa lahjoiksi sukunne nuorille kimppalahjana taidetta.
Kolmisenkymmentä joista seinällä parikymmentä. Hinnat 50-1500euroa. Frendeiltä ostettu frendihintaan. Kyllä niistä nykyään enemmän sais, muutama ystävä hyvässä nosteessa taideskenessä.
4 kpl. Arvoa en tiedä, ovat perintöä isovanhemmilta. Tunnearvo tosin on valtava.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se tarhatöherrys ei ole taidetta?
On se taidetta! Taide on katsojan silmässä ja katsojan mielessä. Siksi niitä päiväkoti maalauksia tulee arvostaa,ties mimmonen taiteilija on tulossa. Jostain on aloitettava!
Onhan niitä, tyttäreni on taiteilija. Plus joitakin muita. Kallein on 15.000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovatko katanat (miekat) ja samuraipanssarit taidetta sinun silmissäsi? Japanilaistaustainen tyttöystäväni toi ne minulle Japanista. Katanoita on neljä kappaletta ja niiden arvo on yhteensä yli 20'000 euroa ja panssari on noin 6'000 euron arvoinen.
Eli, viisi, mutta tuossa panssarissa on monta osaa, joista muodostuu kokonaisuus.
Ennen kuin te, jotka vihaatte sitä, kun seurustelen japanilaistaustaisen naisen kanssa, niin kaikki nuo tavarat on tarkistettu, niistä on aitoustodistukset niin japaniksi kuin myös suomeksi, ja ne on vakuutettu. M23
Jos Duchampin pisuaari oli taidetta, niin kaipa nuokin ovat, jos jokin taidemuseo ottaa ne seiniensä sisään. Enemmänkin kyllä rinnastaisin ne taideteollisuuteen, vaikkapa hienoihin mattoihin tai astioihin.
Ja vastaus aloittajan kysymykseen: en ole käyttänyt taiteeseen juuri lainkaan rahaa (max. 200 e), mutta silti omistan jotain kivaa. Rakkain on erään kotimaisen taiteilijan perheenjäsenelleni tekemä ja lahjoittama teos.
Niin, mikä tulkitaan taiteeksi? Se on niin yksilöllinen asia. Minusta abstraktit maalaukset eivät ole taidetta, mutta esim. oikeat, ei massatuotetut, miekat ja panssarit ovat taidetta. Odotan innolla OP:n vastausta kysymykseeni. M23
OP-n kaikki asiakaspalvelijat ovat juuri nyt varattuja..
Odottakaa linjalla sulkematta puhelinta! Jonotus on maksuton.
Onkos alabasteri-pienoispatsaat taidetta.
Entä kuinka kallis maalaus lasketaan taiteeksi,
mulla on yks kaukaisen sukulaisen Helenen maalaama taulu, onko se taidetta, on saatu kauan sitten lahjaksi.
Arvoa en tiedä.
3 öljyvärimaalausta.
Maisemia.
1. Ostin kirpputorilta 250:lla markalla.
Toinen on appivanhempien jäämistöä.
Kolmannen sain kaverilta.
Ihastuin siihen aluksi, mutta nyt on alkanut silmä sairastamaan tökeröä sommittelua.
Muutama sota-aikainen puuveistos.
Minulla on yksi oikea öljyvärimaalaus. En maksanut siitä mitään, vaan sain sen sukulaiselta, joka maalasi sen 80-luvulla. Kaikki ovat kehuneet sitä ja pysähtyneet tutkimaan tarkemmin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/