Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta oikeaa taideteosta teillä on?

Artista
03.09.2020 |

Eli ihan oikeat maalaukset, grafiikanlehdet, piirustukset, veistokset lasketaan. EI canvas-tauluja eikä tusinatavarajulisteita, ei myöskään Villen 5 tarhatöherryksiä vaikka ne hienoja onkin.
Mitä olet maksanut kalleimmasta/mitä arvokkain maksaisi jos nyt myisit sen?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 kpl, 1 veistos, loput maalauksia. 

Vierailija
62/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö jos riittää että piirustuksia niin varmaan 100 jotka säilyttänyt

t.taiteilija

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ööö jos riittää että piirustuksia niin varmaan 100 jotka säilyttänyt

t.taiteilija

Arvo heittelee muutamasta eurosta muutamaan kymppiin. Riippuen sopimuksesta ja ostajasta. :)

Vierailija
64/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidetta on seinillä kaksi taulua. Itse maalattuja, mutta sekin on taidetta tuon määrittelyn mukaan.

Vierailija
65/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaan itse tauluja öljyväreillä. Eli ei tarvitse ostaa itse itselleni. Toki tarvikkeet maksaa. 

Vierailija
66/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mitä olen itse tehnyt tai joku on antanut oma tekemänsä.

Vierailija
67/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ihan maalattua taulua.Arvokkain joku vain  200-300e ehkä.

Vierailija
68/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelevat metsot

Perintönä 1970-luvulta 

Apu-lehdestä tai Seurasta kuponki ja jostain virmasta tilattiin

Taidetta koteihin

Vierailija
69/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grafiikka nyt on jotain kopioita

Vierailija
70/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko isäni kankaalle maalaama maisema taulu? Isäni teki sen joskus 80- luvulla, samalla kun sukulaiset pyysi häneltä tauluja 

Vierailija
71/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys, johon kirjoitin äsken pitkän vastauksen, joka katosi bittiavaruuteen 😀

Joka tapauksessa itse ostettua on parikymmentä isoa grafiikanlehteä, joista tuskin saa yli 300 kappaleelta, vaikka joistakin olen maksanut yli sen. Kalleimmasta olisko ollut 850 euroa (muistin, että 1850, mutta ei kai grafiikka voi olla niin kallista?). Tykkään siitä kyllä, eikä ole menossa myyntiin, että siinä mielessä ei väliä. Sitten on pari nuoren valokuvaajan valokuvaa ja yksi lahjaksi saamani akvarelli. Kaikki muut matrikkelitaiteilijoita, paitsi valokuvista en tiedä. 
Sitten meillä on puolison kotoa saatu taidetta, joista kaksi maalausta ja yksi veistos saattavat olla arvokkaampia. Tämän sanon näin täydellisen tietämättömyyden suomalla varmuudella 😀 Ne on jo edesmennyt isovanhempi saanut itse aikanaan perintönä, eikä niille ole koskaan hankittu hinta-arviota. Lisäksi sieltä on peräisin kymmenkunta muuta teosta, joiden uskoisin olevan vähempiarvoisia. 

Vierailija
72/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin parikymmentä taideteosta löytyy. Olisi enemmänkin, jos olisi suurempi kämppä. Joitakin maalauksia, pari grafiikkaa ja keramiikkaa. Arvokkain taitaa olla Rut Brykin keramiikkateos.

Vierailija
73/76 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi isoa grafiikanlehteä joista arvokkaampi lienee muutaman tonnin, alle 5 kuitenkin varmaan. Pieniä grafiikanlehtiä taitaa olla kolme. Lisäksi yksi varsinainen veistos (pöytäkokoinen kuitenkin, franiittia ja pronssia) ja yksi taidelasiesine jonka suhteen en ole ihan varma pitäisikö sitä varsinaisena veistoksena.

Arvostan taidetta mutta olen huono ostamaan sitä itse, ja vaikka meillä on suurehko talo niin ehjiä seiniä tauluille ei ole paljoakaan, nykyisten lisäksi ei siis ihan hirveästi mahtuisi ilman että tulisi levottoman näköistä.

Saanko kysyä, kenen grafiikanlehti tuo kalliimpi on? 

Vierailija
74/76 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi isoa grafiikanlehteä joista arvokkaampi lienee muutaman tonnin, alle 5 kuitenkin varmaan. Pieniä grafiikanlehtiä taitaa olla kolme. Lisäksi yksi varsinainen veistos (pöytäkokoinen kuitenkin, franiittia ja pronssia) ja yksi taidelasiesine jonka suhteen en ole ihan varma pitäisikö sitä varsinaisena veistoksena.

Arvostan taidetta mutta olen huono ostamaan sitä itse, ja vaikka meillä on suurehko talo niin ehjiä seiniä tauluille ei ole paljoakaan, nykyisten lisäksi ei siis ihan hirveästi mahtuisi ilman että tulisi levottoman näköistä.

Saanko kysyä, kenen grafiikanlehti tuo kalliimpi on? 

Ainakaan yhdenkään kotimaisen taiteilijan grafiikka ei lähentele mitään viittä tonnia.

Vierailija
75/76 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksan

Vierailija
76/76 |
15.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on grafiikkaa ja maalauksia, joita olen itse tehnyt. Lisäksi seinillä on siskoni hiili- ja lyijykynäpiirroksia. Suvussani on useita taiteilijoita. En ole koskaan ostanut taidetta, muutamaa halpaa grafiikanlehteä lukuunottamatta. Itseäni taideteokset kyllä kiinnostavat, mutta pystyn tekemään näyttäviä taideteoksia itsekin. Toki jos ylimääräistä rahaa olisi paljon, saattaisin ostaakin maalauksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi