Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokrasopimus päättyy kuun lopussa eikä minulla ole tiedossa asuinpaikkaa

Vierailija
02.09.2020 |

Missäköhän asustelen kuukauden päästä? :'( ei ole varaa mihinkään vuokravakuuksiin tms.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoittaudu kunnan asuntojonoon ja sossuun.

Kunnan asuntojonot ovat vähänkään isommissa asuinkeskittymissä tyyliä "monta kilometriä". Asunnon saa - jos saa - vuosien päästä, jos siis jonottamiseen uskoo.

Asiasta voi kiittää porvareita. Entisessä kotikunnassa melkein kalaasilaseja kilisteltiin, kun saatiin kunnan "markkinahäirikkö" myytyä yksityisille pilaamasta asuntojen myyntiä.

Monissa kunnissa ei ole edes mitään "kunnan asuntoja". Entisessä sossussa lyötiin käteen summa rahaa, jos lyötiin. Hanki sillä se, mihin on varaa. Usein ei riittänyt mihinkään.

Vierailija
22/25 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solu kämppiä on kyllä yleensä aina tarjolla... sellaiseen varmaan sitten aluksi. Laita oma ilmoitus vaikka tori.fi ”halutaan vuokrata”, ole rehellinen, tarjoudu vaikka tekemään jotain työtä alkuun osana vuokraa kunnes saat asiasi kuntoon. Ehkä joku uskaltautuu ottamaan sinut vuokralle jos hyvin käy. On esimerkiksi pieniä koululaisia jotka tarvitsisivat seuraa iltapäivisin, ja vanhuksia jotka vain rimaa hipoen pärjäävät kotonaan. Jos tällasilla perheillä sattuu olemaan asunto tyhjillään, he voisivat hyvinkin kiinnostua tällaisesta työtä vastaan vuokraamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook ”Yhteisöasuminen - kommuunit koolle”. Siellä on kivoja huoneita kivoissa asunnoissa joissa asuu kivoja ihmisiä.

Vierailija
24/25 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No Meet kaverille ja sossuun itkemään

Mun kavereiden yksiöihin ei mahdu mun tavarat. Enkä halua olla taakaksi. En oikeasti tiedä mitä teen. Sossusta en varmaan mitään tukea saa.

Lumolle muutto. Ei vuokravakuutta. Ekaan vuokraan saatat saada jopa tukea jos olet ennestään sossun asiakas. Myös diakonia saattaa voida auttaa, heillä on muutama kerrostalo tilapäiseen tarpeeseen joista saattaisi löytyä sinulle huoneisto pariksi kuukaudeksi.

Vierailija
25/25 |
02.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öööö miten tuollainen tilanne voi edes olla mahdollinen??

Ai että joku irtisanoo asunnon ilman tietoa seuraavasta? Minäkin olen tehnyt niin, kun kyllästyin erään asunnon huonoihin puoliin. Kun mitta täyttyy niin se täyttyy.

Olin tosin siinä hyvässä tilanteessa, että oli varaa ylipäätään maksaa vuokraa ja tiesin, että saan kyllä asunnon kuukauden aikana.

Aloittajallahan ei käsittääkseni ollut varaa maksaa enää asunnon vuokraa, kun rästejäkin oli kertynyt.