Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi liikennevaloissa auto vapaalle? Miksei vaan kytkin pohjassa?

Vierailija
05.10.2013 |

Potuttaa nämä vapailijat, jotka sitten vihreällä survovat vaihdetta silmään kuluttaen kallista valoaikaa. Kruununa ne jotka vielä käsijarrunkin kanssa pelaavat. Miksei vaan olla kytkinpohjassa. Pelätään sen kuluvan?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka väsyy kytkimellä, jos on pitkät liikennevalot.

Vierailija
2/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka väsyy kytkimellä, jos on pitkät liikennevalot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka väsyy kytkimellä, jos on pitkät liikennevalot.

Vierailija
4/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka väsyy kytkimellä, jos on pitkät liikennevalot.

Vierailija
5/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalka väsyy kytkimellä, jos on pitkät liikennevalot.

Vierailija
6/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi sen jo kerrasta voinut uskoa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polvii tulee kipeäksi jos paljon istuskelee autossa ja pitelee kytkintä pohjassa. Vaihdan vapaalle jos alkaa polvessa tuntumaan, en käytä käsijarrua kylläkään enkä jää ähräilemään tai survomaan mitään..

Vierailija
8/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä pidän jalkaa jarrulla. Meidän autossa ei ole kytkintä :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä painan vain jarrua.

Vierailija
10/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

painelaakeri kuluu turhaan pitkissä stopeissa, eikä siinä sen pidempään kestä jos ei ole aivan tumppu kuski. ja väsyyhän se jalkakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, lähetin viestin vain kerran, mutta se monistui jostain syystä...

Vierailija
12/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensaa kuluu kun ollaan kytkimellä, vapaalle vaihdettaessa ei kuluta. Eihän sitä kerralla paljoa mene, mutta jos on joka liikennevaloissa tapana ja aina auton seistessä käynnissä tapana pitää kytkintä pohjassa, niin äkkiä ne pientkin purot kasvaa joeksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei mulla ainakaan kestä kauaa vaihteen päälle laitto. Seuraan risteävien valoja ja tuikkaan vaihteen silmään siinä vaiheessa, kun heille tulee punaiset. Tosin siinä on se "riski" että minulle ei-tutussa risteyksesä pääseekin jotkin vasemmalle kääntyjät vielä ennen minua, niinpä se vaihde on tullut tuikattua ihan turhan aikaisin silmään.

Vierailija
14/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:14"]

Bensaa kuluu kun ollaan kytkimellä, vapaalle vaihdettaessa ei kuluta. Eihän sitä kerralla paljoa mene, mutta jos on joka liikennevaloissa tapana ja aina auton seistessä käynnissä tapana pitää kytkintä pohjassa, niin äkkiä ne pientkin purot kasvaa joeksi. 

 

[/quote]

Kyllä sitä bensaa kuluu vapaallakin. Ainoastaan moottorijarrutuksessa ei mene. Tai ehkä mulla on liian vanha auto. Juuri tänään katsoin paikoillani (ruuhka) kulutusta.. 0.6L/h näytti sekä kytkin pohjassa että vapaalla.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:17"]

 

Kyllä sitä bensaa kuluu vapaallakin. Ainoastaan moottorijarrutuksessa ei mene. Tai ehkä mulla on liian vanha auto. Juuri tänään katsoin paikoillani (ruuhka) kulutusta.. 0.6L/h näytti sekä kytkin pohjassa että vapaalla.

 

[/quote]

 

No minkä vuoden auto on ja millä tekniikalla? Toki sitä vapaallakin kuluu jonkun verran, mutta silloin on jouotkäyntimoottori päällä, joka syö huomattamasti vähemmän. Kytkimellä oltaessa auto on koko ajan ns. valmiustilassa lähtemään liikenteeseen, jolloin bensansyöttö varsinaiseen moottoriin on koko ajan käynnissä.

 

Vierailija
16/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut siinä käsityksessä että kytkin tosiaan kuluu, tiedä sitten.

Vierailija
17/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:17"]

 

Kyllä sitä bensaa kuluu vapaallakin. Ainoastaan moottorijarrutuksessa ei mene. Tai ehkä mulla on liian vanha auto. Juuri tänään katsoin paikoillani (ruuhka) kulutusta.. 0.6L/h näytti sekä kytkin pohjassa että vapaalla.

 

[/quote]

 

No minkä vuoden auto on ja millä tekniikalla? Toki sitä vapaallakin kuluu jonkun verran, mutta silloin on jouotkäyntimoottori päällä, joka syö huomattamasti vähemmän. Kytkimellä oltaessa auto on koko ajan ns. valmiustilassa lähtemään liikenteeseen, jolloin bensansyöttö varsinaiseen moottoriin on koko ajan käynnissä.

 

[/quote]

-02. En ole uudempien autojen systeemeihin tutustunut enempää (joissakinhan auto sammuu automaattisesti) Mutta omassa autossa sama kulutus kytkin tai vapaa. Moottorijarrutuksessa toki kulutus 0.0

 

Vierailija
18/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ongelmia. Autossani on stop&start. Ja seuraan liikennettä ja liikkennevaloja. Ennakointia.

Vierailija
19/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kytkin kuluu paljon nopeammin rikki, jos sitä pitää aina valoissa pohjassa.

Vierailija
20/143 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat AV maammat säästele kytkintä ja bensaa....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan