Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pakko osallistua koulun myyjäisiin?

Vierailija
05.10.2013 |

Onko minun pakko leipoa sinne jotakin? Aina painostetaan tähän. Jos en osallistu, katsovat nuo superäidit pitkin nenäänsä. En minä kerakaikkiaan jaksa enää enkä ehtisikään Mulla on muutenkin raskasta ja sitten pitäisi ostaa vähistä rahoista leipomustarvikkeita ja vielä yökaudet leipoa tuonne. En vaan jaksa enää, mulla meni nyt kuppi nurin :(((

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
07.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei oo pakko.

Vierailija
2/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:20"]

Meidän luokan vanhemmat piti myyntipöytää myyjäisissä, myös arpoja myytiin tilaisuudessa. Leivottiin, kerättiin ympäri kyliä niitä jaettavia arpajaisvoittoja, pakattiin tavaroita, kovasti soiteltiin ja viestiteltiin. Itse tekin parit kuivakakut, pikkupullia. Myyntipöydän tuotto oli 180 euroa. Luokalla on 22 oppilasta. Laskekaa siitä paljonko kukin oppilas sai tuota myyntivoittoa.

Summa summarum: Ei todellakaan maksanut vaivaa! Itsekin olisin mieluummin antanut vaan kyseisen summan rahana.

[/quote]

Tässä on oikeen hyvä konkreettinen esimerkkitapaus siitä, ettei myyjäiset välttämättä ole paras keino rahankeruuseen. Lisäksi: tässä oli vanhemmat valjastettu hommiin, mutta mitä tekivät lapset itse? eivät mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset voisi laittaa askartelemaan vaikka kortteja. Tai ehkä sulta löytyy jotain ilmaiskrääsää arpajaispalkinnoiksi.

Meidän koululla leipomuksista saa raaka-aineiden hinnan halutessaan takaisin.

Vierailija
4/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 15:20"]

Meidän luokan vanhemmat piti myyntipöytää myyjäisissä, myös arpoja myytiin tilaisuudessa. Leivottiin, kerättiin ympäri kyliä niitä jaettavia arpajaisvoittoja, pakattiin tavaroita, kovasti soiteltiin ja viestiteltiin. Itse tekin parit kuivakakut, pikkupullia. Myyntipöydän tuotto oli 180 euroa. Luokalla on 22 oppilasta. Laskekaa siitä paljonko kukin oppilas sai tuota myyntivoittoa.

Summa summarum: Ei todellakaan maksanut vaivaa! Itsekin olisin mieluummin antanut vaan kyseisen summan rahana.

[/quote]

Tässä on oikeen hyvä konkreettinen esimerkkitapaus siitä, ettei myyjäiset välttämättä ole paras keino rahankeruuseen. Lisäksi: tässä oli vanhemmat valjastettu hommiin, mutta mitä tekivät lapset itse? eivät mitään?

[/quote]

Lapset myivät itse niitä arpoja sekä toimivat myyntipöydän myyjinä. Tosi on, etteivät he tehneet mitään "konkreettista". Mutta myöhemmin rahaa kerättiin lisää siten, että lapset kiersivät ovelta ovelle myymässä karkkeja ja jotain mausteita.

Mutta koko myyjäisepisodi siis meni vähän "persnettoa", koska muillakin luokilla oli myyntipöydät ja paremmat arpajaispalkinnot. Meillä oli jotain krääsää, siis tyyliin vilkkuvia avaimenperiä, kun taas eräällä luokalla voittona kylpylä-lahjakortti. Voitte arvat kuka niitä arpoja sai eniten kaupaksi.

Vierailija
5/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeisin jos itselläni olisi noin laiska äiti. En jaksa,en osaa, miks pitää? On ne isätkin olemassa. Huoh. Oikeesti!! 

Vierailija
6/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:19"]

Häpeisin jos itselläni olisi noin laiska äiti. En jaksa,en osaa, miks pitää? On ne isätkin olemassa. Huoh. Oikeesti!! 

[/quote]

Et sitten lukenut koko ketjua..?

Vierailija
7/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:25"]

[/quote]

[/quote]

Siis ai sitä että ap mies o  kuollut. Senkö takia ei voi leipoa. Itse penskana tykkäsin kun pääsi myyjäisiin myyjäksi. Se on lapsille kivaa hommaa. Mutta eihän me aikuiset sitä ymmäretä kun ollaan niin tumpioita. Ei ole vaikea tehdä vaikka joku kuivakakku. Ei mene hirveästi rahaa ja kaikilla on hyvä mieli.

Vierailija
8/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

Siis ai sitä että ap mies o  kuollut. Senkö takia ei voi leipoa. Itse penskana tykkäsin kun pääsi myyjäisiin myyjäksi. Se on lapsille kivaa hommaa. Mutta eihän me aikuiset sitä ymmäretä kun ollaan niin tumpioita. Ei ole vaikea tehdä vaikka joku kuivakakku. Ei mene hirveästi rahaa ja kaikilla on hyvä mieli.

[/quote]

"En jaksa,en osaa, miks pitää? On ne isätkin olemassa." Vaan tässä tapauksessa ei ole.

Vierailija
9/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:29"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No sinulla arvon jeesustelija nyt varmasti on hyvä mieli kun pääsit leskiäitiä herjaamaan. toivottavasti ei ole ap enää linjoilla lukemassa sun alentavaa kommenttiasi,

Vierailija
10/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Häpeäisin jos itselläni olisi noin typerä ja epäempaattinen äiti kuin sinä. Huoh. OIkeesti!!

Vierailija
11/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni koulun myyjäisiin ei kenenkään ole pakko osallistua. Se kai oli otsikon kysymys? Jätä menemättä sinne. Itse näinä vuosina olen huomannut, että luokan vanhemmista noin 20 % tekee hiki hatussa ja loput relaa (siivestää). Aina ne samat ihmiset touhuaa, aina ne samat ihmiset on poissa näistä tilaisuuksista. Sitten ne touhuajat on aina niin marttyyria, niin marttyyria.

Vierailija
12/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siitä ole joku lakikin olemassa, että kun luokkaretkiä tehdään, niin tasapuolisesti pitää kaikkien saada sama rahamääräinen etu. Riippumatta siitä, kuinka paljon kukin yksittäinen oppilas on pottiin kerännyt rahaa. Jotenkin noin se muistaakseni menee.

Vierailija
13/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:49"]

Eikö siitä ole joku lakikin olemassa, että kun luokkaretkiä tehdään, niin tasapuolisesti pitää kaikkien saada sama rahamääräinen etu. Riippumatta siitä, kuinka paljon kukin yksittäinen oppilas on pottiin kerännyt rahaa. Jotenkin noin se muistaakseni menee.

[/quote]

"Laki luokkaretkein rahanjaosta" vuodelta -95

Vierailija
14/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Laiskuudestahan tässä olikin kysymys? Niinkö? Ap vaikutti aika masentuneelta, joten melkoisen ala-arvoinen vyön alle lyönti sinulta. 

Vierailija
15/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo, en kerjää palkintoja, en myy ovelta ovelle. Tässä on mun henk.koht. rajat. Musta on täysin älytöntä ensin nähdä hirveä vaiva leipomalla (kyllä, vaatimatonkin leivonta on mulle iso vaiva), raahata ne leivonnaiset myyntiin ja sitten ostaa ne takaisin (joko omat tai naapurin) isolla rahalla. Vähemmällä pääsisi, jos saisi vaan kylmästi maksaa sen tuoton luokan tilille.

Vierailija
16/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja taas yksi superihminen ylentämässä itseään ja alentamassa muita, Mistä helvetistä teitä idiootteja oikeen sikiää? Mene ja tukehdu sinne pullataikinaas.

Vierailija
17/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:56"]

En leivo, en kerjää palkintoja, en myy ovelta ovelle. Tässä on mun henk.koht. rajat. Musta on täysin älytöntä ensin nähdä hirveä vaiva leipomalla (kyllä, vaatimatonkin leivonta on mulle iso vaiva), raahata ne leivonnaiset myyntiin ja sitten ostaa ne takaisin (joko omat tai naapurin) isolla rahalla. Vähemmällä pääsisi, jos saisi vaan kylmästi maksaa sen tuoton luokan tilille.

[/quote]

Samaa mieltä. Lisäksi meillä kävi aina myjäisissä niin, että osa leivonnaisista jäi aina myymättä, ja me viimeseksi paikalla olleet vietiin ne sitten kotiimme syötäväksi eli periaatteessa joku oli tehnyt ihan turhaan leipomukset.

Vierailija
18/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:51"]

Onko minun pakko leipoa sinne jotakin? Aina painostetaan tähän. Jos en osallistu, katsovat nuo superäidit pitkin nenäänsä. En minä kerakaikkiaan jaksa enää enkä ehtisikään Mulla on muutenkin raskasta ja sitten pitäisi ostaa vähistä rahoista leipomustarvikkeita ja vielä yökaudet leipoa tuonne. En vaan jaksa enää, mulla meni nyt kuppi nurin :(((

[/quote]En voi kuin ihmetellä aikuisia ihmisiä, jotka jaksavat miettiä sitä, mitä muut heistä ajattelevat. Teineiltä vielä tämän ymmärrän, mutta aikuiset... Tee tai ole tekemättä, äläkä mieti mitä muut ajattelee.

Vierailija
19/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 17:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 14:51"]

[/quote]En voi kuin ihmetellä aikuisia ihmisiä, jotka jaksavat miettiä sitä, mitä muut heistä ajattelevat. Teineiltä vielä tämän ymmärrän, mutta aikuiset... Tee tai ole tekemättä, äläkä mieti mitä muut ajattelee.

[/quote]

Tavallaan tuo on kyllä oikein hyvä neuvo. Tee tai ole tekemättä, äläkä mieti mitä muut ajattelee. Taidanpa ottaa tämän omaksi henkilökohtaiseksi voimalauseekseni.

Vierailija
20/50 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 16:59"]

[/quote]

Ja taas yksi superihminen ylentämässä itseään ja alentamassa muita, Mistä helvetistä teitä idiootteja oikeen sikiää? Mene ja tukehdu sinne pullataikinaas.

[/quote]

Itsekö et ole sitten idiootti. ? Törkeetä kirjoitella tuommoista jos et minun elämästä tiedä mitään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi