Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäinen on vielä "nuori äiti"?

Vierailija
05.10.2013 |

En tarkoita siis teiniäitejä, vaan kenestä voi mielestänne sanoa että on nuori äiti? 20-25 vuotiaasta? 20-27 vuotiaasta? 20-29v? 20-35v?

Ihan mielenkiinnosta kysyn, kun vauvantekoon ryhdyttiin kun olin 20-vuotias (kuumeillut olin 18-vuotiaasta asti) mutta sitä hartaasti toivottua lasta ei sitten tullut... Nyt on 25-vuotiaana aika varattuna ivf-hoidon suunnitteluun. Ehtisin todennäköisesti täyttämään 26 vuotta, jos tulisin raskaaksi ja lapsi syntyisi.

En tunne itseäni yhtään nuoreksi. Minusta vaan on kylmä totuus, että ei voi enää ajatella olevansa nuori äiti, jos onnistaa. Tottakai nuori esimerkiksi 38-vuotiaaseen ensisynnyttäjään verrattuna, mutta niin..  Se menee ehkä jo ohi aiheen. :D

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30. 30-40 tavallinen. 40+ vanha.

Vierailija
2/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.10.2013 klo 12:42"]

Kakskymppinen on nuori äiti..ja vielä kolmekymppinen menee mutta nelikymppinen on melkein kuin mummoäiti..syystä että voisi ikänsä puolesta olla myös mummo!

[/quote]

12-vuotiaatkin jo synnyttää, että jos tuota pidetään mittarina, niin kaikki yli 24-vuotiaat on mummoäitejä, koska voisivat olla ikänsä puolesta olla jo mummoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 34v ja kun liikun mun 11v lapsen kanssa, niin mua pidetään nuorena äitinä. :D Sitten jos liikun 5v kanssa, niin en enää niin nuori äiti olekaan. Hassua. :)

Vierailija
4/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuori äiti ja nuorihan on eriasia, kun joku tossa kommentoi olevansa nuori. Itse sain esikoiseni 18 vuotiaana. Koin olevani nuori äiti mutten teiniäiti. Nyky-yhteiskunnassa vielä 27 vuotiaskin on nuori äiti. Vai mikäs se on se keskimääräinen ikä ensisynnyttäjille? Kai sen voisi ajatella että siitä nuoremmat on nuoria... itse kyllä ajattelisin että 20, ehkä 21 vuotias on nuori äiti ja siitä eteenpäin on ihan normaali-ikäinen. Näinhän se oli vielä parikyt vuotta sitten. Maailma on tosiaan kyllä siitä muuttunut niin paljon että jos ennen 30 vuotias oli vanha ensisynnyttäjä niin nt se on aika tavallinen ikä.

Vierailija
5/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nuori äiti ja nuorihan on eriasia, kun joku tossa kommentoi olevansa nuori. Itse sain esikoiseni 18 vuotiaana. Koin olevani nuori äiti mutten teiniäiti. Nyky-yhteiskunnassa vielä 27 vuotiaskin on nuori äiti. Vai mikäs se on se keskimääräinen ikä ensisynnyttäjille? Kai sen voisi ajatella että siitä nuoremmat on nuoria... itse kyllä ajattelisin että 20, ehkä 21 vuotias on nuori äiti ja siitä eteenpäin on ihan normaali-ikäinen. Näinhän se oli vielä parikyt vuotta sitten. Maailma on tosiaan kyllä siitä muuttunut niin paljon että jos ennen 30 vuotias oli vanha ensisynnyttäjä niin nt se on aika tavallinen ikä.

Vierailija
6/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
8/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan tehdään nuorena nyt ensi synnyttäjät 35-38 vuotiaita... Kaikki alle 40v on nuoria nykyisin...

Vierailija
10/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä nyt saisin lapsen, olisin sitä mieltä että olen nuori äiti, olen 26. ehkä se raja on siinä paikkeilla mulla:)

Vierailija
11/32 |
05.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 24-vuotiaana. Olin mielestäni suhteellisen nuori. Nyt olen siis 25-vuotias. Lapseni on kuitenkin "jo" 6-vuotias kun minä olen vasta 30-vuotias. :)

Vierailija
12/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

22v.

Vierailija
13/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 22v, mulla on 3 lasta (yhdet kaksoset) enkä tunne oloani ollenkaan nuoreksi äidiksi. Puheideni perusteella kukaan muukaan ei ikinä usko minun olevan vasta 22 :(

Vierailija
14/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain esikoiseni 23-vuotiaana ja pidän itseäni nuorena, olen nyt 24v. Toinen lapsi on suunnitteilla mahdollisesti parin vuoden päästä, jolloin olisin 26v. Onhan sekin ihan nuori, mutta en kuitenkaan kuvailisi sen ikäistä nuoreksi äidiksi. Ihan tavallinen ikä saada lapsia..

Vierailija
15/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

20v

Vierailija
16/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin neuvolassa ja synnärillä, että olen vielä nuori äiti/ensisynnyttäjä. Olen 30-vuotias ja omasta mielestä en enää niin nuori vaikka nuorelta näytänkin...

Vierailija
17/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotias ja sitä nuorempi on minusta nuori äiti. 26-39 on "keskiverto" äiti, ja 40+ on jo vanha äiti, mikäli siis on esikoisen saamisesta kyse.

Itse sain 19v ensimmäisen lapseni ja 24-vuotiaana viimeisen.

Vierailija
18/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kaikki 25v ja sitä nuoremmat ovat nuoria äitejä. 25-35 vuotiaat ovat sitten ihan tavallisia äitejä, jotka ovat tehneet lapsen ns. normaalissa lapsenteko iässä. Yli 35 ovat sitten jo vähän vanhempia äitejä, mutta vanhaksi äidiksi sanoisin vasta sitten, kun noin nelikymppisenä tekee lapsen. Jos äidit pitäisi jakaa vain vanhoihin ja nuoriin, niin 26 vuotias olisi vielä nuori äiti. En muutenkan 26 vuotiasta minään vanhana pitäisi. Ennemmin ajattelisin senkin vielä nuoreksi äidiksi.

Vierailija
19/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30-vuotias.

Vierailija
20/32 |
05.10.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 28 ja tunnen itseni todellakin nuoreksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kuusi