Mitä yllättävää tapahtuikaan ihmissuhteissa kun en juo enää alkoholia
Oli pakko kohdata tosiasia, että iso osa kavereistani on todella tylsiä selvin päin. Meillä on yllättävän vähän yhteistä eikä paljoakaan kiinnostavaa puhuttavaa.
Aina ennen alkoholi silotti tietä ja toi puitteet yhdessäololle. Nyt kun se on poissa, jäljellä ei ole oikeastaan yhtään mitään.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Huomasin saman kun lopetin tupakanpolton enkä enää poistunut pihalle kesken illanvieton.
Voi taivas, kuinka tyhmät jutut eikä niitä saa luontevasti katkaistuakaan kun ei tule enää tupakkataukoa väliin.
Vessaan onneksi pääsee. Itse käyn pihalla välillä vaikken polta. Varsinkin isommissa juhlissa meteli, kuumuus ja ihmismassa huonolla ilmanlaadulla ajaa mut ulos happiphyppelylle.
Eipä ole järjenjättiläinen ap:kään. Ystävät on ohjelmatoimisto, joka saa hänet viihtymään, kun itse ei siihen kykene.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole järjenjättiläinen ap:kään. Ystävät on ohjelmatoimisto, joka saa hänet viihtymään, kun itse ei siihen kykene.
Itse olet kenen tahansa kaveri joka siihen suostuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en odota ainakaan mitää erikoisesityksiä ystäviltäni. Samat kiinnostuksenkohteet riittää. Vanha juoppo ap. vain silotteelee tekemisiään tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en odota ainakaan mitää erikoisesityksiä ystäviltäni. Samat kiinnostuksenkohteet riittää. Vanha juoppo ap. vain silotteelee tekemisiään tässä.
Aijai nyt on paha mieli jollain
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ap kertoi, ettei hänellä ja ystävillään ole enää samoja kiinnostuksenkohteita tai mitään puhuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä se paha mieli on, kun ei saa ottaa kuppia. Taidan olla ainut, joka on hänen kanssaan eri mieltä, siitä johtuu että olen "syyllinen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ap kertoi, ettei hänellä ja ystävillään ole enää samoja kiinnostuksenkohteita tai mitään puhuttavaa.
Niin ja se on KAVEREIDEN vika?
Olitko ennen kavereidesi kanssa aina humalassa? Ovatko he ainoat kaverisi? Itselläni on baarikavereita joita tapaan vain alkoholin merkeissä mutta ei edes kiinnosta tavata heitä selvänä. Todelliset kaverit ovat niitä joiden kanssa voi viettää aikaa sekä selvänä että kännissä ja ovat aina kiinnostavaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:llä se paha mieli on, kun ei saa ottaa kuppia. Taidan olla ainut, joka on hänen kanssaan eri mieltä, siitä johtuu että olen "syyllinen".
Miten niin ei "saa" ottaa kuppia? Hänhän on ilmeisesti itse lopettanut alkoholinkäytön omasta halustaan ja voi aloittaa sen uudelleen koska vain.
Kun lopetin joka viikonloppuisen bilettämisen seurustelun myötä, ihmeellisesti iso "kaveriporukka" kaikkosi. Olin kuulemma tylsä kun en samalla tavalla enää lähde baanalle, eräällä oli pelko että mitä sitten tapahtuu, kun valmistun ja siirrytään poikaystävän kanssa työelämään ja perustetaan perhe - minustahan tulee super tylsä, eikä ole ketään ystävää!
Nykyisin tuo poikaystävä on aviomieheni, on vakituiset työt ja arki rullaa. Saman henkisiä ystäviä löytyy, on illanviettoja, harrastetaan yms. Ei todellakaan ole tarve tai edes halu lähteä bilettämään.
Nämä ratakanat, jotka hätäili puolestani, sen sijaan ovat täysin alkoholisoituneita ja kaveripiiri vaihtuu sen mukaan, kenellä sattuu olemaan rahaa tarjota juomia. Elämä on valintoja täynnä, enkä edes tajunnut kuin myöhemmin ettei nuo ihmiset olleet oikeita ystäviä. Pelkästään ryyppykavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se on KAVEREIDEN vika?
Periaatteessa se on sekä heidän että ap:n vika. Heillä ei käytännössä ole enää ystävyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Olitko ennen kavereidesi kanssa aina humalassa? Ovatko he ainoat kaverisi? Itselläni on baarikavereita joita tapaan vain alkoholin merkeissä mutta ei edes kiinnosta tavata heitä selvänä. Todelliset kaverit ovat niitä joiden kanssa voi viettää aikaa sekä selvänä että kännissä ja ovat aina kiinnostavaa seuraa.
Pääosin kyllä, tosin yritin ehkä vuoden tai pari roikkua mukana niin etten juonut läheskään joka kerta. Nämä olivat olevinaan todellisia kavereita joiden tajusin sittenkin olevan pelkkä juomakavereita. Lopetin alkoholin ensin terveyssyistä (sairaus), mutta myös siksi että kyllästyin siihen muutenkin.
Onneksi mulla on nykyään kavereita joita on mukava nähdä ja joiden kanssa juttu luistaa ilman alkoholia. Ehkä vuoden verran olin aika yksinäinen ennen kuin sosiaalinen elämäni muodostui uudelleen. Ap
Minulla taas kävi niin, että monet kaverit ottivat etäisyyttä kun lopetin juomisen, tai ensin vähensin niin että saatoin ottaa yhden illan aikana. Ilmeisesti olin ollut se hauska ohjelmatoimisto minkä kännäämistä oli hauska katsella, kun selvänä en enää kelvannutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas kävi niin, että monet kaverit ottivat etäisyyttä kun lopetin juomisen, tai ensin vähensin niin että saatoin ottaa yhden illan aikana. Ilmeisesti olin ollut se hauska ohjelmatoimisto minkä kännäämistä oli hauska katsella, kun selvänä en enää kelvannutkaan.
Jotkut tarvii ryyppykaverin joka juo aina vähän enemmän kuin itse. Näin ei vaikuta itse niin juopolta.
Vierailija kirjoitti:
Kun lopetin joka viikonloppuisen bilettämisen seurustelun myötä, ihmeellisesti iso "kaveriporukka" kaikkosi. Olin kuulemma tylsä kun en samalla tavalla enää lähde baanalle, eräällä oli pelko että mitä sitten tapahtuu, kun valmistun ja siirrytään poikaystävän kanssa työelämään ja perustetaan perhe - minustahan tulee super tylsä, eikä ole ketään ystävää!
Nykyisin tuo poikaystävä on aviomieheni, on vakituiset työt ja arki rullaa. Saman henkisiä ystäviä löytyy, on illanviettoja, harrastetaan yms. Ei todellakaan ole tarve tai edes halu lähteä bilettämään.
Nämä ratakanat, jotka hätäili puolestani, sen sijaan ovat täysin alkoholisoituneita ja kaveripiiri vaihtuu sen mukaan, kenellä sattuu olemaan rahaa tarjota juomia. Elämä on valintoja täynnä, enkä edes tajunnut kuin myöhemmin ettei nuo ihmiset olleet oikeita ystäviä. Pelkästään ryyppykavereita.
Ratakana on hauska sana kuten on myös miesmaskotti. Täällä oppii välillä uusia sanoja joilla loukata ihmisiä. Ette petä ikinä :)
Vierailija kirjoitti:
Jollain ottaa ihan huolella hermoon tää aihe.
Aina pikkasen ärsyttää, kun etsitään vikaa muualta kuin peilistä.
Huomasin saman kun lopetin tupakanpolton enkä enää poistunut pihalle kesken illanvieton.
Voi taivas, kuinka tyhmät jutut eikä niitä saa luontevasti katkaistuakaan kun ei tule enää tupakkataukoa väliin.