Mistä lähtien 175cm mies on ollut liian lyhyt?
Useasti ovat naiset sanoneet niin netissä kuin livenä että etsivät pidempää mies (eivät aina kohteliaasti), mutta jos katsotaan +50 pariskuntia saattavat olla saman pituisia eikä mies ole yleensä huomattavasti pidempi.
Ei mikään ihme kun syntyvyys laskee jos kaikki alle 40v naiset haaveilevat pitkästä, komeasta, varakkaasta avaruuskirurgista joka vie heidät bahaman reissuille joka viikonloppu.
Joo, monasti ovat todella pahasti rupsahtaneet alkoholia liikaa nauttivat yh naiset ottaneet yhteyttä treffisovelluisista mutta olen alkoholin kohtuukäyttäjä enkä halua kasvattaa muiden lapsia. Mieluummin olen yksin kuin alan elättäjäksi.
Terv, normaali 35v mies joka ei vaadi instabeibeä naisystäväksi.
Kommentit (148)
No ei ole liian lyhyt. Aika harva mies on yli 180 cm pitkä. Olen itse 172 cm nainen ja mieheni on sen 175 cm, eikä se ole ongelma. N 25
Olen itse 170 cm nainen ja naimisissa 183 cm miehen kanssa. Olen kyllä ollut suunnilleen itseni pituistenkin kanssa. Mielestäni sellainen nainen on epärealistinen, joka katsoo 175 cm pituisten miesten olevan erityisen lyhyitä. Nuorten miesten keskipituus on 179 cm. Jos 4 cm siitä poikkeava on erityisen lyhyt, on samalla logiikalla 183 cm pitkä mies erityisen pitkä. Tosiasia kuitenkin on, että 175 cm pitkiä miehiä on todella paljon, ihan kuten on 183 cm pitkiä miehiäkin. Jos joku haluaa parinvalinnassa rajata suuren osajoukon pois, niin eipä se minua liikuta, ja naisillakin on täysi oikeus preferoida niitä ominaisuuksia joita haluaa. Kannattaa kuitenkin tiedostaa myös tosiasiat ja miesten todellinen pituusjakauma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, ei se pelkästään näin ole. Itse olen 172cm mies ja hyvin on vientiä riittänyt. Yksiäkään pakkeja ei ole tullut pituuteni vuoksi.
Onneksi löytyy paljon naisia tuosta 160-172cm väliltä, joten kyllähän tämä on myös miehestä itsestään kiinni.
Lyhyenä miehenä homma toimii naisten kanssa, jos on jotain muuta mikä on poikkeuksellisen hienoa. Jos on poikkeuksellisen isot lihakset, tai poikkeuksellisen komea naama, tai poikkeuksellisen iso palkka, niin naiset kiinnostuu sinusta. Muuten ei niinkään, vaikkei edes olisi mitenkään pahannäköinen naama, ja vaikka lihaksia löytyisikin jonkun verran muttei kuitenkaan paljon, ja vaikka palkkakin olisi ihan hyvä muttei mikään 7000 e/kk.
t. 174cm
Tai poikkeuksellisen fiksu, hauska, empaattinen, taiteellinen, hyvä sängyssä tai karismaattinen, mutta miksi turhaan kehittää itseään, kun voi syyttää pituuttaan kaikesta.
Vain miehille annetaan kehotus kehittää itseään. Naisille ei. Naisen täytyy kelvata miehille sellaisena kun sattuu olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aidossa ja onnistuneessa parisuhteessa edes muistaa/tietää minkä pituinen mies on? Mulla ei ainakaan ole mitään käryä! Olen itse 167cm joten arvelisin hänen olevan 170-175cm ehkä? En ole edes miettinyt asiaa ennen kuin tällaiset keskustelut iski silmään!
Kuulut siihen vähemmistöön naisia, joissa on vielä jotain inhimmillistäkin ja aitoja tunteita.
t. 174cm
Kiitos, mutta oletko koskaan miettinyt että ajatusmaailmasi naisista voisi olla myös hieman mukavampi? Se, että yleistät että vähemmistö naisista on inhimillisiä ja aitoja ja muut eivät ei kuulosta kauhean mukavalta.
Ja ehkä toinen pointti, haittaako se naisten nirsous jos se tekee heistä epäinhimillisiä ja feikkejä? Miksi kukaan haluaisi seurustella heidän kanssaan? Eikö siinä tapauksessa ole hyvä että he näyttävät aidon minänsä jo kättelyssä nirsoillessaan pituudelle?
En minäkään harmistuisi jos joku mies kysyisi painoa. Nauraisin räkäsesti ja kävelisin pois. Pitäköön tunkkinsa. Toki raskasta pidemmän päälle, ymmärrän kyllä sen, mutta olisi ainakin omasta mielestäni silti sen arvoista, että löytäisi naisen jossa on jotain inhimillistä ja aitoja tunteita.
Naisten uskomaton nirsous ei haittaisi minua pätkääkään ( pun intented ) jos kyseessä olisi naisten vähemmistön harrastus. Tai naisten toisen puolikkaan harrastus. Mutta kun kyseessä on naisten suuren enemmistön harrastus, niin se tarkoittaa, että edes naisen löytäminen joka periaatteessa voisi minut hyväksyä, on aina valtavan vaikeaa. Se, että voisin edes yrittää deittailla jotain naista, vaatii aina sen, että käyn lukuisia naisia läpi, usein itse aika vaatimattoman näköisiä naisiakin, jotta sitten joskus löydän sen naisen, joka periaatteessa VOISI harkita minua. Ja vasta sitten pääsen siihen vaiheeseen, jossa katsellaan molemminpuolin, että olisiko tämä nyt ihminen jonka kanssa haluaisin elämäni viettää yhdessä.
t. 174cm
Mutta edelleen, tuolla logiikalla pituutta kyseleväthän pitäisi karsiutua heti alkuun joka säästää molempien aikaa, jos et siis halua sellaisia pinnallisia omien sanojesi mukaan "epäaitoja" naisia deittailla.
Ja vieläkin, kiltti älä yleistä. Ymmärrän että sinulla on ollut huonoja kokemuksia pinnallisista naisista, mutta toivon todella että voisit olla heitä parempi ja nähdä että oikeasti enemmistö naisista ei mieti pituutta millään tavalla. Toivon että löydät jonkun upean juuri sinulle täydellisen naisen, mutta toivon myös että osaisit ajatella mätiä omenoita juuri niinä - ei enemmistönä.
Tämä pituusvouhotus on niin pinnallisten naisten juttu, mutta he pilaavat meidän muiden naisten maineen ja miehet syövät lusikalla heidän selityksiään... Omassa kaveriporukassa en ole koskaan kuullut että yksikään nainen keskustelisi pituudesta kun on miehistä kyse! Keskustellaan tyylistä, itseluottamuksesta, lihaksista, hiuksista jne muusta pinnallisesta, mutta pituus ei ole koskaan ollut kenellekään ongelma. Nykyään suurin osa meistä on naimisissa ja miehiä in vaikka mitä sorttia! On pitkää ja hoikkaa, lyhyttä pullukkaa ja kaikkea siitä väliltä.
Musta vaan tuntuu että nää "kaikki naiset vaatii 180cm"-miehet oikeasti ettii niitä instabimboja vaikka aina sanoo ettei etsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole ainakaan minulle liian lyhyt.
N165cm
Mulle on.
N176cm
Noh jos näkisit minut niin kääntäisit heti mielesi. Sanon että alkaisit rönöttämään mielekseni. Yleensä naiset jotka ovat pidempia ja kiinnostuvat, alkavat rönöttämään selkä mutkalla, että näyttäisivät lyhyemmiltä.
Heille se on ongelma, mutta miehen vetovoima on niin kova, että pitää lyhentää itseään heikentämällä ryhtiään.
T: Mies 171cm
Mun mies on 177 cm ja mielestäni aika lyhyt. Kaikki exät ovat olleet paljon pidempiä. Mutta niin siinä kävi, että kun oikea osui kohdalle, ei pituudella enää ollut mitään väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä edelleenkin on naisia, joille kelpaa myös lyhyt mies. Enkä millään usko että kaikki ne naiset ovat sellaisia kuin kuvailit. Jos sinulla on, ongelma lienee aivan jokin muu kuin pituus.
Minun miesmakuni on vasta hiljattain muuttunut. Aiemmin yleensä kiinnostuin lyhyistä miehistä, mutta nykyisin pitkä (+180cm) on ihanne. Ehkä huonoilla kokemuksilla on osuutta asiaan.
Et ole ikinä ollut kiinnostunut alle 180cm miehistä.
Voi kyllä olen. Yhden perään itkin (kirjaimellisesti) melkein pari vuotta kun lyhyt suhde päättyi.
"Lyhyt suhde" lol
Vierailija kirjoitti:
Kyllä edelleenkin on naisia, joille kelpaa myös lyhyt mies. Enkä millään usko että kaikki ne naiset ovat sellaisia kuin kuvailit. Jos sinulla on, ongelma lienee aivan jokin muu kuin pituus.
Minun miesmakuni on vasta hiljattain muuttunut. Aiemmin yleensä kiinnostuin lyhyistä miehistä, mutta nykyisin pitkä (+180cm) on ihanne. Ehkä huonoilla kokemuksilla on osuutta asiaan.
Titenkään ei päde kaikkiin. Mikään asia ei päde kaikkiin. Aina on poikkeuksia enemmän tai vähemmänvähemmän eli ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ikinä ollut kiinnostunut alle 180cm miehistä.
Voi kyllä olen. Yhden perään itkin (kirjaimellisesti) melkein pari vuotta kun lyhyt suhde päättyi.
"Lyhyt suhde" lol
Lol lol, on niin hauskaa. Tapailimme pari kuukautta, luokittelisin lyhyeksi suhteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni aidossa ja onnistuneessa parisuhteessa edes muistaa/tietää minkä pituinen mies on? Mulla ei ainakaan ole mitään käryä! Olen itse 167cm joten arvelisin hänen olevan 170-175cm ehkä? En ole edes miettinyt asiaa ennen kuin tällaiset keskustelut iski silmään!
Kuulut siihen vähemmistöön naisia, joissa on vielä jotain inhimmillistäkin ja aitoja tunteita.
t. 174cm
Kiitos, mutta oletko koskaan miettinyt että ajatusmaailmasi naisista voisi olla myös hieman mukavampi? Se, että yleistät että vähemmistö naisista on inhimillisiä ja aitoja ja muut eivät ei kuulosta kauhean mukavalta.
Ja ehkä toinen pointti, haittaako se naisten nirsous jos se tekee heistä epäinhimillisiä ja feikkejä? Miksi kukaan haluaisi seurustella heidän kanssaan? Eikö siinä tapauksessa ole hyvä että he näyttävät aidon minänsä jo kättelyssä nirsoillessaan pituudelle?
En minäkään harmistuisi jos joku mies kysyisi painoa. Nauraisin räkäsesti ja kävelisin pois. Pitäköön tunkkinsa. Toki raskasta pidemmän päälle, ymmärrän kyllä sen, mutta olisi ainakin omasta mielestäni silti sen arvoista, että löytäisi naisen jossa on jotain inhimillistä ja aitoja tunteita.
Naisten uskomaton nirsous ei haittaisi minua pätkääkään ( pun intented ) jos kyseessä olisi naisten vähemmistön harrastus. Tai naisten toisen puolikkaan harrastus. Mutta kun kyseessä on naisten suuren enemmistön harrastus, niin se tarkoittaa, että edes naisen löytäminen joka periaatteessa voisi minut hyväksyä, on aina valtavan vaikeaa. Se, että voisin edes yrittää deittailla jotain naista, vaatii aina sen, että käyn lukuisia naisia läpi, usein itse aika vaatimattoman näköisiä naisiakin, jotta sitten joskus löydän sen naisen, joka periaatteessa VOISI harkita minua. Ja vasta sitten pääsen siihen vaiheeseen, jossa katsellaan molemminpuolin, että olisiko tämä nyt ihminen jonka kanssa haluaisin elämäni viettää yhdessä.
t. 174cm
Mutta edelleen, tuolla logiikalla pituutta kyseleväthän pitäisi karsiutua heti alkuun joka säästää molempien aikaa, jos et siis halua sellaisia pinnallisia omien sanojesi mukaan "epäaitoja" naisia deittailla.
Ja vieläkin, kiltti älä yleistä. Ymmärrän että sinulla on ollut huonoja kokemuksia pinnallisista naisista, mutta toivon todella että voisit olla heitä parempi ja nähdä että oikeasti enemmistö naisista ei mieti pituutta millään tavalla. Toivon että löydät jonkun upean juuri sinulle täydellisen naisen, mutta toivon myös että osaisit ajatella mätiä omenoita juuri niinä - ei enemmistönä.
Niin, no, toivotaan... kiitos rohkaisevista sanoista ainakin :)
Vierailija kirjoitti:
Minusta taas lyhyet miehet ovat useammin uhkaavan tuntuisia kuin pitkät. Just kuten kuvailit, sellaisia sähäköitä, eikä mitenkään positiivisella tavalla. Pitkät miehet ovat yleensä rauhallisempia ja myös kokonsa vuoksi tietyllä tapaa turvallisemman tuntuisia. Nämä havaintoni eivät tietenkään päde kaikkiin, poikkeuksia on aina.
Uskon, että nämä mieltymykset voi tulla jostain lapsuudestakin asti. Minusta isot miehet on tönkköjä setiä ja lyhyet miehet taas vertaisia, kivoja tyyppejä, mutta ymmärrän että nämä ei perustu kenelläkään faktaan vaan johonkin epämääräiseen tuntemukseen. En ole koskaan tainnut ihastua isokokoiseen, "hitaaseen" mieheen, tykkään juuri siitä sähäkkyydestä. Jos on vielä hoikka, vahva ja jäntevä kroppa ja kauniit kasvot niin olen sulaa vahaa.
Paljon mahdollista että nuo mieltymykset juontavat jostain menneisyydestä. Minä olen kerran ihastunut sellaiseen sähäkkään pienikokoiseen mieheen ja aika pian tuli todettua, ettemme sopineet yhteen ollenkaan. Siitä saakka jotenkin kummasti pitkät rauhalliset miehet ovat kiinnostaneet enemmän, pienet miehet eivät sen sijaan ollenkaan. Sama juttu tatuoitujen kanssa: yksi tatskattu mies koettu ja huonoksi todettu, nyttemmin tatuoidut eivät vedä puoleensa.
Tasoteoria, tasoteoria arvon miehet. Sen säännöillä pelataan ja sen tasoiseen kumppanin saatte tai ootte saamatta
No totta ihmeessä 175cm pitkä mies on lyhyt
Miehen pitää olla yli 190cm pitkä.
Olen alle 170cm nainen ja aina seurustellut 180-190cm miesten kanssa. Nyttenkin ihastunut mieheen joka on varmaan max. 175, luultavasti lyhyempi. Eikä ensimmäinen joka itseni pituinen tai vähän pidempi, johon olen ihastunut.
Mutta olen ujo ja vain ne pitkät miehet ovat tehneet aloitteen. En ole koskaan uskaltanut itse.
Vierailija kirjoitti:
Nämä aloitukset on ok sinä päivänä, kun emme koskaan enää näe kommentteja siitä, kuinka naisen täytyy olla nuori, kaunis ja hoikka kelvatakseen parisuhteeseen, ja kuinka niitä muita voi korkeintaan panna paremman puutteessa.
Näin. On niin kauan mekin naiset voimme olla sitä mieltä että miehen pitää olla pitkä, sillä pitää olla iso, sillä pitää olla jykevä leuka ja tuuheat hiukset
Olen 177cm pitkä nainen. Miehille on ongelma se, jos nainen on saman pituinen tai pidempi. Minut on jätetty kesken eka treffien, kun nousin seisomaan. Lyhyillä miehillä on huono itsetunto
Tästä syystä en tapaa tai taoaile lyhyitä, eli alle 185 cm pitkiä miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä aloitukset on ok sinä päivänä, kun emme koskaan enää näe kommentteja siitä, kuinka naisen täytyy olla nuori, kaunis ja hoikka kelvatakseen parisuhteeseen, ja kuinka niitä muita voi korkeintaan panna paremman puutteessa.
Näin. On niin kauan mekin naiset voimme olla sitä mieltä että miehen pitää olla pitkä, sillä pitää olla iso, sillä pitää olla jykevä leuka ja tuuheat hiukset
Miehet kirjoittavat tuollaisia listauksia naisista yli-laudal-le 16-vuotiaina pojankoltiaisina.
Naiset kirjoittavat noita listauksia 16-vuotiaina demi:iin, ja 26- ja 36-vuotiaina vauva.fi:hin ja lily.fi:hin.
Vierailija kirjoitti:
Olen 177cm pitkä nainen. Miehille on ongelma se, jos nainen on saman pituinen tai pidempi. Minut on jätetty kesken eka treffien, kun nousin seisomaan. Lyhyillä miehillä on huono itsetunto
Tästä syystä en tapaa tai taoaile lyhyitä, eli alle 185 cm pitkiä miehiä.
Suoraan sanottuna luulen, että pitkät naiset onnistuvat pikemminkin valitsemaan lyhyistä miehistä ne harvat miehet, joilla on liiallinen itsetunto - oli se sitten lihasten tai naaman tai bisnesten tai bändihommien tai jonkun muun ansiota. Ja kun pitkä nainen kalastaa paristakymmenestä lyhyestä miehestä sen ainoan, jolla on jatkuvasti flaksia, niin sitten käy näin, että nainen joutuukin itse jätetyksi.
En minä lyhyenä miehenä todellakaan jättäisi naista, kun huomaisin sen noustessa, että oho onpas pitkä nainen. Ehkä tulisin vähän varovaiseksi, ja yrittäisin kuunnella todella tarkalla korvalla ja katsella tarkalla silmällä että katsooko se minua pahalla kun olen lyhyt. Sen jättäisi, en missään nimessä, jos nainen yleensä olisi kiva. Tässä on vaan se, että minä en satu olemaan se yksi ainoa naistenmies siellä lyhyiden miesten joukossa, joten sitä, että edes flirttailu pitkän naisen kanssa pääsisi käyntiin, ei ole tähän mennessä tapahtunut. Pisin nainen kenen kanssa olen ollut oli 171 cm, ja se olikin kyllä paras suhteeni ( jossa varmaan osasyynä se, että naisella ei ehkä ollut ongelmaa pituuteni kanssa).
t. 174cm
Ihan rauhassa nyt vain, emme tapaa enkä muutenkaan olisi ollut tarjoamassa sinulle seksiä. Ja yksin saat olla mistä tahansa valitsemastasi syystä, valintahan ei muita kosketa.