Kokemuksia doxepin lääkkeestä?
Unettomuuden hoidossa? Hyvin vähän löytyy tietoa googlesta, tai oikeastaan ei juuri yhtään. Huvittavaa on se että lääkäri kirjoitti reseptin puhelimessa, kun edellinen lääke ei ottanut auttaakseen. Kävin hakemassa lääkkeen, farmaseutti ei kertonut lääkkeestä mitään, pakkaus selostettu ei ole, koska lääke on valmistettu apteekissa..en siis tiedä muuta kuin että 1tbl iltaisin, joka lukee liuskassa purkin kyljessä. Otan ilmeisesti tämänkin tuntia ennen nukkumaanmenoa niinkuin edellisenkin lääkkeen. Hiukan ihmettelen.
Kommentit (68)
Itselläni doksepiini on toiminut erittäin hyvin katkeilevaan uneen. 5 mg ennen nukkumaanmenoa.
Toimii hyvin 3 mg annoksella. Otan noin klo 22 aikaan tabletin. Aamuyön uni ei katkea. Mut mulla turvottaa jalkoja. Joten en käytä joka ilta, mut huonojen öiden jälkeen tasaamaan unta.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin eilisiltana ensimmäisen kerran Doxepin 3mg. Kirjoitettiin minulle unettomuuteen. Nukun vaihtelevasti, välillä paremmin, välillä tosi huonosti, mutta tuntuu, että tämä lääke auttoi kyllä jonkun verran nukkumisessa. Nukuin syvästi, en muista kuin ehkä kerran tai kaksi heränneeni yöllä ja silloinkin hädin tuskin tajusin olevani hereillä. Aamulla en meinannut jaksaa nousta, oli pöhnäinen olo, torkutin herätyskelloa tunnin siitä mitä piti. Heräämisen jälkeen hetken aikaa kesti pieni pöhnäisyys, mutta siitä toipui nopeasti, nopeammin kuin ketipinorista, jota olen myös käyttänyt unettomuuteen.
Mulla on myös 3 mg doksepiineja ohjeella 1..3 iltaisin. Auttavat kyllä aika laillakin ja tuolla annostuksella ei tule kerrassaan mitään sivuvaikutuksia. Vastikään lääkäri vielä vinkkasi että voi yhdistää melatoniiniin kun tehostavat toistensa vaikutuksia.
Toivotaan, että minulla käy samakuin sinulla.. yli 10vuotta ollut uniongelmia ja nyt minulle tänään määrättiin tätä ketipinorin kanssa unettomuuteen... heräilen yössä 4-5 kertaa niin ei tässä kauaa jaksa elää enään tällä tavalla
Vierailija kirjoitti:
Toivotaan, että minulla käy samakuin sinulla.. yli 10vuotta ollut uniongelmia ja nyt minulle tänään määrättiin tätä ketipinorin kanssa unettomuuteen... heräilen yössä 4-5 kertaa niin ei tässä kauaa jaksa elää enään tällä tavalla
Kauanko olet käyttänyt ketipinoria ja oletko joutunut nostamaan annostusta? Onko paino noussut?
Aamulla kuudelta. Tuo sinikorvaisuus kyllä vähenee puolen vuoden jälkeen mutta ei ole kokonaan hävinnyt vieläkään.
Itsellä todettiin reilu vuosi sitten uniapnea. En saa nukuttua sen värkin kanssa, sain doksepiini 5mg 1-2x iltaisin. Sitten kävi niin, että löydän itseni lattialta olkapää sijoiltaan. Näin painajaista ja unissani kompuroin.
Ketipinoorin kanssa on kanssa myös yösekoilua, saatan mennä seiniä pitkin ja muuta mukavaa, cpap laite tulee letkuineen perässä.
Sen kun olis saanu videolle, varma hitti.
Nyt melatoniinia, kun ei uskalla koskea noihin
Mirtazapinia otetaan unettomuuteen van 1/4 tbl....niin silloin vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Noin niin kuin yleensä ei google ole paras mahdollinen lääketiedon lähde.
Ei mulla muuta.
Häh, miksi ei, jos google vain ohjaa oikeaan pakkausselosteeseen? Tietenkin me viisaat luetaan vain oikeita lähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä enää määrätä, kun sitä 10 mg vahvuutta ei ole enää. Itselläni annostus oli 2,5 mg, eli piti neljään osaan pilkkoa se e-pillerimäinen, sokerilla kuorrutettu pikkutabletti.
Sitä myydään pieninä annoksina myös jos lääkäri on niin määrännyt. Se on sopimusvalmistustuote. Minulla on doxepin 1 mg, koska olen yliherkkä kaikille lääkkeille.
Vierailija kirjoitti:
Doxepin on tosi harmiton lääke, mutta ketipinor ei. Siihen en koskisi enää pitkällä tikullakaan. Kaduttaa, että kokeilin sitä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kokeillut monia. Doxepin 3 mg on ainut, joka on toiminut minulla. Ei mitään sivuvaikutuksia ja nukun syvää, hyvää unta ja herään virkeänä. Ensimmäisinä öinä ei ollut niin hyvä vaikutus, mutta kun jatkoin käyttöä, nyt 1 1/2 v niin olen nukkunut niin hyvin. Lääkäri sanoi, että jos nukkuu noin pienillä annoksilla hyvin, niin on turvallinen lääke.
Mulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni nopeammin kuin normaalisti. Ennen saatoin pyöriä sängyssä tunnin-pari ennen kuin nukahdin, mutta nykyään siihen menee 15-20min - https://tonzes.com/sleepfi.htm
Doxepinia aloin kokeilemaan viikko sitten. Tähän mennessä on ilmennyt päänsärkyä päivisin sekä nyt uutena sivuvaikutuksena pistelyä virtsarakossa, ikään kuin pissatulehdus olisi tulossa. Haittavaikutuksena mainitaan myös painonnousu. Kumma, ettei reseptiä kirjoittanut lääkäri huomannut tuota seikkaa, vaikka suositteli myös laihduttamista.
Minulla annostus on 1-3mg ja lääkkeen vahvuus on 1mg. En ole uskaltanut vielä kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Ei ollut mitään apua, tuli vain huippausta ja näkökyky meni. Lähinäkö palautui vasta puolen päivän aikaan. Luulen että jos olisin pystynyt nukkumaan tuolla lääkkeellä nuo aamuoireet olisi olleet lievemmät. Lopetettiin nopeasti em syistä
Nousijoita sinulla verensokeri lääkkeen vaikutuksesta? Minulla työkaveri oli pakko viedä lääkäriin liian korkeasta verensokerista johtuvan näön menetyksen vuoksi. Ei ollut hankkinut itselleen mitään verensokerikoetta aikaisemmin eikä ymmärtänyt diabeteksen aiheuttavan näön heikkenemistä ja vaihtelua.
Vierailija kirjoitti:
Mihin aikaan tää pitää ottaa?
Tunti ennen nukkumaanmenoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin tsemppiä. Se tuntuu jossain vaiheessa todella epätoivoiselta ja usko alkaa menemään, mutta on täysin mahdollista, että unen lahjat palaavat vielä. Itsellä apu tuli lopulta kannabiksesta.
Vierailija kirjoitti:
Joko oot kokeillu Ataraxia. Voi toimia tai sitten ei.
Mistä sitä saa? Mistä sitä ostetaan?
Olen syönyt pari vuotta Doxepinia ja minulla se on auttanut. Minulla on ADHD ja valvon siksi öisin. Ajatukset rallattavat tuhatta ja sataa. Doxepin on auttanut siihen, että yöllä herätessäni en jaksa enää miettiä asioita, eikä ajatukset lähde niin helposti laukalle, jolloin nukahdan uudestaan nopeammin. Huonoina puolina voi sanoa sen, että aluksi aamuisin on jonkin aikaa normaalia tokkuraisempi. Toinen huono puoli on toleranssin kehittyminen. Alkuun söin 1x3mg, sitten 2x3mg ja sitten 3x3mg. Nyt olen vähentänyt 1-2 nappiin illassa, jotta aamuisin en olisi niin tokkurainen.