Kokemuksia doxepin lääkkeestä?
Unettomuuden hoidossa? Hyvin vähän löytyy tietoa googlesta, tai oikeastaan ei juuri yhtään. Huvittavaa on se että lääkäri kirjoitti reseptin puhelimessa, kun edellinen lääke ei ottanut auttaakseen. Kävin hakemassa lääkkeen, farmaseutti ei kertonut lääkkeestä mitään, pakkaus selostettu ei ole, koska lääke on valmistettu apteekissa..en siis tiedä muuta kuin että 1tbl iltaisin, joka lukee liuskassa purkin kyljessä. Otan ilmeisesti tämänkin tuntia ennen nukkumaanmenoa niinkuin edellisenkin lääkkeen. Hiukan ihmettelen.
Kommentit (68)
Miksieinukuta kirjoitti:
Täällä kokeiltu unettomuuteen Imovane 7,5mg, ei mitään vaikutusta.
Mirtazapirin Orion 7,5mg ja 15mg, ei mitään vaikutusta.
Ketipinor 25mg ei vaikutusta, 50mg ei vaikutusta ja 75mg, niin vaihtelevasti nukahtaa nopeasti, mutta herään 2-3h päästä tai nukahdan vasta aamuyöllä ja nukun 2-3h ja tänään ensi kokeilut Doxepin 3mg, 2h ennen nukkumaan menoa.
Mirtatsapiini 7,5 Mg liian iso k9keile puolittaa, pienempi annos toimii paremmin unettomuuteen.
Lääkäri sanoi, että ota Doxepinn 12 tuntia ennen kuin ajattelet aamulla nousevasi. Niin ei tule aamutokkuraa, ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti kuten Silenor-unilääke, jota ei Suomessa myydä. Silenor on 3 ja 6 mg vahvuisena. Suomessa myydään Doxalia jossa pienin vahvuus on 10 mg. Väsyttävä antihistamiini kai.
Minulla ei nukuta Doxal, mutta Ketipinor ja Remeron (mirtatsapiini) kyllä.
Doksepiini on masennuslääke vasta huomattavasti isommilla annoksilla (yleensä 75-150 mg, mutta joskus jopa 300 mg), ja käsittääkseni on aivan turha masennuslääke, jota ei käytetä juuri.
https://www.rxlist.com/silenor-side-effects-drug-center.htm
https://doczz.net/doc/7052974/pakkausseloste--tietoa-k%C3%A4ytt%C3%A4j%…-...
Töysän apteekin valmistamana doksepiinia saa 3 mg vahvuudessa. Doksepiini ei ole antihistamiini vaan trisyklinen masennuslääke, jota pikkuannoksilla käytetään unettomuuden hoitoon.
Tämä tarkoittaa sitä, että masennuslääkkeellä on masennuslääkkeen haitat. Kannattaa aina muistaa että aine ratkaisee myös, ei pelkkä annos jos haittoja/hyötyjä mietitään.
Minulla Ketipinor 25mg x 2. 50mg x 1 ei tehoa. Imeytyy kai eritavalla. Olen ymmärtänyt, että syvä uni ei tule, olen kuitenkin onnellinen, että toimintakyky säilyy, kun näin nukkuu.
Kokeilin parina iltana, mutta seuraavana päivänä olo oli jotenkin ahdistunut, kiukkuinen. Ehkä olisi pitänyt jatkaa kokeilua, mutta ei tuollaisen jälkeen tee mieli.
Mirtatsapiini n. 4mg, toimii, mutta seuraavanakin päivänä kauhea väsy. Vaihdoin sen doksepiiniin pitkästä puoliutumisajasta johtuen, mutta doksella ei mitään vaikutusta. Mitäs sitä sitten kokeiltas, antihistamiinia?
Paras unilääke ilman reseptiä - https://nplink.net/bjahj033 Olen ollut uniongelmainen ja ajoittain masentunut jo esiteinistä asti. Ystäväni suosituksesta päätin kokeilla Restilen-valmistetta ja olen ollut todella tyytyväinen. Unenlaatu on parantunut enkä ahdistu enää yhtä herkästi.
Mistä löytyy pakkausseloste? En kans löydä mistään. Onko jotenkin bentsoista kehitelty, kun "bentsoksepiini-ryhmään" kuuluva? Ei ainakaan vaikuta lainkaan kuin bentsot. Nukun ehkä sikeämmin, aamuisin säpsähdän herätyskelloon, mitä ei muuten tapahdu. Mut ei aiheuta aamuväsymystä. Ainut vaan et nyt kun kolmena iltana ottanut, niin eilen hirveet mässyt lääkkeen ottamisen jälkeen ja tänäänkin vielä tekee mieli syödä yli tarpeen. Voiko vaikuttaa vielä tänään ruokahalua lisäävästi? En voi jatkaa, jos tällaiseksi menee syömiset... Voxra myös käytössä, mikä päinvastoin vie ruokahalun.
Onko muita jotka olisi käyttäneet tukemaan unta 1-6mg annoksilla?
Vierailija kirjoitti:
Käytän säännöllisesti 10 mg annosta ja hyvin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän säännöllisesti 10 mg annosta ja hyvin toimii.
Siis katkeilevaan uneen. Nukahtamisessa ei ole koskaan ollut vaikeuksia, mutta ilman doksepiinia heräisin yöllä varmaan 10 kertaa, lääkkeen kanssa en usein kertaakaan. Eikä aamuisin ole koskaan ollut mitään pöhnäistä oloa. Otan tabletit yleensä noin tunti ennen nukkumaanmenoa.
Doxepin toimii minulla parhaiten verrattuna mirtazapiiniin tai ketipinoriin. Ei aamutokkuraa siinä määrin kuin noilla kahdella muulla. 3 mg doxepiinia on käytössä oleva määrä. Olen uupunut (työuupumus) ja lääkärin sanoin joudun opettelemaan uudelleen nukkumaan. Sen verran on unettomuus vaivannut, heh. Mutta doxepinin kanssa on valoa tunnelin päässä. Tenoxilla nukun myös, mutta siihen en halua koukuttua. Ja näyttää toleranssi kasvavan melko nopeasti.
Trisyklinen eli ikivanha masennuslääke, käytetään unilääkkeenä. Olen syönyt noita purkillisen (en kerralla), vaikutus oli mielestäni vähäinen. Masennukseen ei tepsinyt yhtään.
Yhtä tyhjän kanssa. Kaikkia tehottomia pillereitä ja melatoniinia nykyisin syötetään. Ei tule muuta kuin jälki väsymystä päivällä. Ei auta mitään. Olen lukenut että Amerikoissa ei mitään psykoosilääkkeitä saa edes määrätä enää unettomuuteen. Riippuvuudesta hirveä hössötys vaikka vieroitusoireet ovat olleet ihan olemattomia, lähinnä vaikeutta nukahtaa iltaisin yhtenä kahtena päivänä lopetuksen jälkeen, jos siis syö pienen paketin kerralla. Yleensä pientä taukoa tulee jo aiemmin.
Itse en käytämutta äitini käyttää. Auttaa hyvin nukkumiseen johon hän niitä käyttää.
Olen saanut hyvää apua Doxepinista todella vaikeaan unettomuuteen.Otan 1,5 tablettia (3mg)ja sillä nukun ihan hyvin.Ainut haittapuoli on hieman unelias olo pitkälle päivään,mutta parempi sekin kuin kuluttava unettomuus.Olen käyttänyt vasta vähän aikaa.Kaikkia konsteja tuli kokeiltua,mutta sitten oli pakko taipua kokeilemaan lääkettä.
Mulle tuli vaan tokkurainen olo. Oli aika vaarallista könytä yöllä vessaan jos pissitti, kun meinasin kaatuilla enkä edes itse tajunnut sitä.
En pystynyt käyttämään, tuli aivan järkyttävää sydämentykytystä. Nuku siinä sitten, kun sydän paukuttaa kuin pajavasara. Pelottavaa.
Ota 12 h ennen kuin pitää herätä.