Mitä tein väärin tässä keskustelussa??
Mies: Moi! Nätit silmät sulla :) Missä olet kuvassa?
Nainen (minä): Moi! Kiitti! Kuva on viime kesältä meidän mökiltä
M: Aijaa, mä olin just viikonloppuna kans mökillä blaa blaa
N: Okei, missä se mökki on?
M: varsinais-Suomessa Turun suunnalla. Mitä sä harrastat muuta kuin kahvakuulailua?
N: Sanopa nyt vaan missä se mökki on? Käyn uimassa ja pyöräilemässä.
M: Mikä kuulustelu tämä on? Morjens...
öhh??
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Tuosta ap kommentista syntyi mielikuva, että haluaa tietää mökin sijainnin, jotta voi käydä siellä uimassa...
...tai ryöstämässä mökin.
Jos todella on ensimmäinen keskustelu ja ne viestit mitä kirjoitit tänne niin ei missään nimessä jotain inttävää kuulustelua mökistä eikä mistään muustakaan asiasta.
Sen mökin tarkemman sijainnin olisi voinut kysyä joskus myöhemmin jos kirjoittelu olisi jatkunut. Tai johtanut tapaamiseen.
Ei kukaan halua aivan vieraalle ihmiselle sanoa mökkinsä tai asuntonsa tarkkaa sijaintia. Niin paljon häiriintyneitä netissä liikkuu. En sano, että aloittaja on, mutta ylipäätään.
Mies oli kertonut mökin sijainnin ihan riittävästi ja kohteliaasti.
Itselle tulisi huonot fibat jos mies alkaa heti alussa kovin tarkkaan kyselemään jankkaamaan jostain asiasta heti alkuunsa. Ei lupaa hyvää jatkossa. Joko on sosiaalisesti huono tai sitten muuten honaamaton tai utelias. Tai tarkistaa voiko hyötyä jostain asiasta.
Minulle olisi tästä myös tullut kuva, että aloittaja olisi halunnut tulla uimaan miehen mökille ja siksi kysyi tarkkaa sijaintia. 😁
Ohjeeksi, että ei liikaa liian aikaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tuosta itse näe, mitä teit väärin?
"Sanopa nyt vaan missä se mökki on?"
1. mökin sijainti kerrottiin jo. Miksi ihmeessä haluat heti kättelyssä tietää mökin tarkan sijainnin? Kuulostaa ihan hullulta.
2. kuulostat pomottavalta ja tylyltä, jopa aggressiiviselta
3. NYT VAAN --> et halua tietää mitään muuta kuin sen, missä tarkalleen miehellä on mökki. Mies ei kiinnosta, ainoastaan mökki.
Et sitten ymmärrä lukemaasi? Siinähän kerrottiin että kumpi osapuoli sanoi mitäkin, ja sinä näytät silti seonneen noissa. Samoin kaikki idiootit jotka yläpeukuttavat soopaasi.
Suosittelen sinulle hengitysharjoituksia ja ulkoilua. Käy tekemässä spurtteja. Syö ja nuku.
Aikamoiset aggressiot pukkaa pintaan, etkä edes ehdi sisäistää lukemaasi. Lepo nyt vaan.
Tätä ketjua lukeneena... aika monelle:
Suosittelen hengitysharjoituksia ja ulkoilua. Käy tekemässä spurtteja. Syö ja nuku.
Aikamoiset aggressiot pukkaa pintaan, etkä edes ehdi sisäistää lukemaasi. Lepo nyt vaan.
En sitten tiedä miksi pitää ruveta tivaamaan mökin sijaintia just kun se kerrottiin, vai oliko tuo lyhennelty? Sekosiko toinen osapuoli siksi että kävi samaan aikaan useampaa keskustelua eri chateissa? (ei niin harvinainen tilanne kuin luulisi). Kuulostaa kuitenkin hirveän töksähtelevältä tuollainen keskustelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tuosta itse näe, mitä teit väärin?
"Sanopa nyt vaan missä se mökki on?"
1. mökin sijainti kerrottiin jo. Miksi ihmeessä haluat heti kättelyssä tietää mökin tarkan sijainnin? Kuulostaa ihan hullulta.
2. kuulostat pomottavalta ja tylyltä, jopa aggressiiviselta
3. NYT VAAN --> et halua tietää mitään muuta kuin sen, missä tarkalleen miehellä on mökki. Mies ei kiinnosta, ainoastaan mökki.
Et sitten ymmärrä lukemaasi? Siinähän kerrottiin että kumpi osapuoli sanoi mitäkin, ja sinä näytät silti seonneen noissa. Samoin kaikki idiootit jotka yläpeukuttavat soopaasi.
Suosittelen sinulle hengitysharjoituksia ja ulkoilua. Käy tekemässä spurtteja. Syö ja nuku.
Hanki hyvä ihminen töitä sinäkin niin ei tarvitse yrittää päteä tuntemattomille netissä. Helpommin toki sanottu kuin tehty mutta idea on silti oikea.
Erilaisella äänenpainolla ap:n kysymys olisi voinut olla ihan kiva ja neutraali (ajatelkaa sävy ilahtuneeksi). Kirjoitettuna suurin osa tulkitsee sen tivaavaksi ja aggressiiviseksi.
Vierailija kirjoitti:
Erilaisella äänenpainolla ap:n kysymys olisi voinut olla ihan kiva ja neutraali (ajatelkaa sävy ilahtuneeksi). Kirjoitettuna suurin osa tulkitsee sen tivaavaksi ja aggressiiviseksi.
Juuri siitä syystä pitää olla tarkkana kuinka asiansa esittää kirjoitettaessa. Mutta aika leppoisasti tuon saisi kyllä kysyä naamatustenkin. Ja tosiaan kuudes viesti ja heti aletaan tivaamaan tarkennuksia mökin sijaintiin.
Ai kamala. Sinulle on täällä useampikin ihminen selittänyt missä meni metsään. Ota neuvot vastaan, jos haluat joskus parisuhteen