Testaa suomen kielen sanavarastosi laajuus!
Huom. olkaa tarkkana siinä, kysytäänkö SYNOnyymiä vai ANTOnyymiä. Itse mokasin pari kohtaa kun en ollut lukenut huolellisesti kysymystä.
Kommentit (12)
Ylin 0,54%
Jee!!
"Olet kuin Aleksis Kivi! Osaat jopa luoda uusia sanoja laajentamaan suomen sanakirjaa."
Mulla ylin 0,17 % mutta työskentelenkin jossain määrin juuri kielen parissa.
Ylin 7%. Kerran kai ainakin mokasin tuon antonyymi/synonyymi, että ajattelin väärinpäin, kun vähän herpaantui siinä jossain puolessa välissä testiä (klikattuani huomasin, että ai vitsi olikin antonyymi, vastasin synonyymin). Mutta oli kyllä joitakin sanoja, joiden merkitystä en tiennyt. Googletin näitä jälkeenpäin (merkkasin ylös ne, mitä en tiennyt) ja olivat lähinnä vanhentunutta kieltä.
Siinä ei mielestäni ollut saostaa-sanalle oikeaa vaihtoehtoa vastakohdaksi. Yksikään ei täsmännyt.
Aika paljon oli vaikeita sanoja ja piti arvata. Sanavarastosi on 8 vuotiaan tasolla oli lopputulos 😃
Eihän niitä tiedä jos ei koskaan tarvitse eikä tule vastaan lehdissä, kirjoissa ym
Ylin 4,99%
Sanavarastosi koko on noin 30-vuotiaan menestyvän suomalaisen liikemiehen tasoa!
Huomasin, että tuollaisissa luontoon (siis luonnosta löytyviin paikkoihin) liittyvissä sanoissa on vähän puutetta mulla.
Ylin 6,28%. Kauhea testi. Luen kyllä, mutta sivistyssanat ovat heikko kohtani. Harvemmin niihin missään romaaneissa törmää. Ainakaan kaikkein monimutkaisempiin.
Tää on taas näitä testejä, joita tekee vaan ne, ketkä saa tällaisista hyviä tuloksia. Kukaan, joka ei saisi, ei jaksa tehdä testiä loppuun.
Ei tuollaisia luontoon liittyviä sanoja ole ikinä tarvinnut. Eihän niistä voi tietää.
Olipa loistava testi. Joku ulkomaalainen tehnyt Google kääntäjällä.
Kokeilin. Tuli vastaus että ylin 0,29%.