Mitä tein väärin tässä keskustelussa??
Mies: Moi! Nätit silmät sulla :) Missä olet kuvassa?
Nainen (minä): Moi! Kiitti! Kuva on viime kesältä meidän mökiltä
M: Aijaa, mä olin just viikonloppuna kans mökillä blaa blaa
N: Okei, missä se mökki on?
M: varsinais-Suomessa Turun suunnalla. Mitä sä harrastat muuta kuin kahvakuulailua?
N: Sanopa nyt vaan missä se mökki on? Käyn uimassa ja pyöräilemässä.
M: Mikä kuulustelu tämä on? Morjens...
öhh??
Kommentit (49)
Siis en mä mitään osoitetta halunnut tietää vaan tarkemmin missäpäin se mökki on. Se voi olla v*tu vaikka Ruissalossa, Naantalissa tai Ahvenanmaalla. Meilläkin on mäkki Turun saaristossa, joten olisi ollut kiva tietää missäpäin tarkalleen -> voisi ehkä tutustua helpommin, jos on lähellä.
Isompi ongelma tässä on mielestäni se, että tarkentavasta kysymyksestä vedetään herneet heti nenään.
Ap
Oletko tosissasi? :O Onko sulla tapana käskyttää ventovieraita ihmisiä! :O
Olet aivan h-e-l-v—-t-i-n pihalla. Suosittelen terapiaan hakeutumista jos kommunikaatio ja tunnetaidot on tuolla tasolla. Pliis ota kerrankin neuvosta vaari ja mene oikeasti!! Taot muuten päätäsi seinään vielä vanhainkodissakin.
Vierailija kirjoitti:
Siis en mä mitään osoitetta halunnut tietää vaan tarkemmin missäpäin se mökki on. Se voi olla v*tu vaikka Ruissalossa, Naantalissa tai Ahvenanmaalla. Meilläkin on mäkki Turun saaristossa, joten olisi ollut kiva tietää missäpäin tarkalleen -> voisi ehkä tutustua helpommin, jos on lähellä.
Isompi ongelma tässä on mielestäni se, että tarkentavasta kysymyksestä vedetään herneet heti nenään.
Ap
Oikea tapa kysyä mökin tarkempaa sijaintia olisi ollut esimerkiksi seuraava:
N: Ai kun kiva. Missä siellä tarkemmin, kun meidän mökki on Turun saaristossa. Ollaanko mökkinaapureita? :-)
Sinun tapa: 'Sanopa nyt vaan missä se mökki on?' on aggresiivinen ja dissaava.
aapeellä ei nyt kommunikointitaidot ole ihan sieltä terävimmästä kärjestä.
Harjoitusta, kyllä se siitä, ehkä :)
Vierailija kirjoitti:
Ap
No olisiko asiaa kannattanut lähestyä noin? Ei alkaa käskyttämään toista. Suurin ongelma on tuo sinun viestintä tapa. Ihan puskista alat kyselemään tarkennuksia ja kuten niin moni on kommentoinut, niin tuo sanavalintasi on tosi huono.
Esimerkksi olisit voinut sanoa: "meidän mökki on Nauvossa. Jos sinun mökki on siellä suunnalla, niin voitaisiin helpommin tavata". Tai sitten ihan vain jättää tuollaiset kyselyt myöhemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei vaan isoin ongelma tässä on sinun kyvyttömyys asialliseen viestintään ja tapasi tivata asiaa toiselta. Varsinkin jos keskustelu on kestänyt kokonaista viiden viestin verran.
Tämähän oli ihan piristävä tarina pitkästä aikaa. Onkos AP:n muita hyviä variaatioita mielessä, mitä voitaisiin sitten pähkäillä.
Tuo kysymys kuulostaa enemmän sellaiselta, mitä vihainen vanhempi kysyy teiniltä :)
Teini: "oltiin tuolla Turun saariston suunnalla".
Vihainen äiti: "no kerroppa nyt, että mikä mökki, montako kaveria oli mukana, joitteko viinaa?" jne.
Vierailija kirjoitti:
molemmat teki väärin. Jo s on oikeesti pisteessä että haluaa sen kumppanin niin pienistä mokista/omituisuuksista mennään vaan kertakaikkiaan yli. Kukaan ei muuten olisi yhdessä kenenkään kanssa IKINÄ. Tämä juuri on nettitutustumisen ongelma. EI mitään pientäkään mokaa hyväksytä edes ekassa juttelussa. Tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksia enne edes näkemistä. Kun näkee, ja rakastuu, ei ole väliä jos joku ei kerro mökkinsä osoitetta, eikä, jos joku sitä utelee.
EN kyl tajua miksi tuo uteli osoitetta....outoa. Turkuhan on jo aika tarkka osoite. Ihme urkintaa.
Täällä on puhuttu ennenkin pienistä mokista tutustumisen alkupuolella. Sitten kun on kysytty tarkentavia kysymyksiä on selvinnyt ongelmia sosiaalisten tilanteiden hahmottamisessa sun muuta vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Oikea tapa kysyä mökin tarkempaa sijaintia olisi ollut esimerkiksi seuraava:
N: Ai kun kiva. Missä siellä tarkemmin, kun meidän mökki on Turun saaristossa. Ollaanko mökkinaapureita? :-)
Sinun tapa: 'Sanopa nyt vaan missä se mökki on?' on aggresiivinen ja dissaava.
Tämä.
Taitaa olla aikamoinen karusellikenraali kun on noin pienestä varaa hylätä
Hahaa , yleensä se on mies joka tivaa "no sanoppa missäpäin se sun asuntos on , oon käyny sielläpäin , onko tiilitiellä , käännytäänkö oikealle ja siitä eteenpäin". Huhhuh ei jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kuten havaitset, suurin osa ei joko lue annettua tekstiä tai sitten ei ymmärrä sitä. Varmaan tuo akka kuului samaan porukkaan eli ei lukenut vastaustasi tjsp. Toisaalta itsepä pistit heti poikki yhden ylimääräisen kysymyksen jälkeen joten siinä oli toinen virhe.
???
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla aikamoinen karusellikenraali kun on noin pienestä varaa hylätä
Viestien kirjoitustyyli kertoo jo paljon.
A) ei jaksa kiinnittää huomiota pisteisiin tai pilkkuihin -> tyhmä kuin saapas tai laiska
B) Töksäyttelevät sanat kuten "aijaa", "aha", "jaa", "teepä, sanopa, kuulepa jne"
C) Ristikuulustelu ilman hymiöitä
Kaikki roskakoriin.
Tuosta ap kommentista syntyi mielikuva, että haluaa tietää mökin sijainnin, jotta voi käydä siellä uimassa...
Vierailija kirjoitti:
molemmat teki väärin. Jo s on oikeesti pisteessä että haluaa sen kumppanin niin pienistä mokista/omituisuuksista mennään vaan kertakaikkiaan yli. Kukaan ei muuten olisi yhdessä kenenkään kanssa IKINÄ. Tämä juuri on nettitutustumisen ongelma. EI mitään pientäkään mokaa hyväksytä edes ekassa juttelussa. Tehdään liian pitkälle meneviä johtopäätöksia enne edes näkemistä. Kun näkee, ja rakastuu, ei ole väliä jos joku ei kerro mökkinsä osoitetta, eikä, jos joku sitä utelee.
EN kyl tajua miksi tuo uteli osoitetta....outoa. Turkuhan on jo aika tarkka osoite. Ihme urkintaa.
Jos ei pysty ensimmäisiä 10-20 viestiä käyttäytymään ystävällisesti ja kohteliaasti, niin on erittäin epätodennäköistä, että se onnistuisi jatkossakaan. Myös pelkkää panoa voi ehdottaa kohteliaasti ja hauskasti...
Minä lopetan nettikeskustelut heti, jos mies ei ole kiinnostunut mun jutuista, ei vastaa kysymyksiin [esim. mitä tekee työkseen], kyselee tarpeettomia [esim. tarkka asuinpaikka, pituus] alkaa haukkua tms. Yllättävän paljon tulee vastaan elämään tai naisiin turhautuneita miehiä, jotka sitten purkavat tätä paskaa tuntemattomalle netissä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
niin mut sun oisi pitänyt selittää samassa lauseessa että MIKSI se on tärkeä sulle tietää, juuri se syy, että sullakin on mökki siellä. Kun et selittänyt, siitä tuli outo viba, urkintaa että menet miehesi kanssa ryöstämään sen mökin tms. Voisit panna viestin sille jälkeenpäinkin että tämä oli syy miksi urkit sitä . Turku on jo kerrottu joten ei kukaan tarkempaa osoitetta tuntemattomille jakele.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kysyit sen aika töykeään sävyyn. Ilmaisit kysymykselläsi, että aiot "törmätä" mieheen, kun liikut usein sielläpäin. Se vaikuttaa jokseenkin röyhkeältä, jos ensi kertaa kirjoittelitte. Ehkä miehilläkin toimii se sama varovaisuus tuntemattomia kohtaan netissä, mistä naisia aina varoitetaan. Edellämainitut seikat huomioonottaen persoonasi ei yksinkertaisesti kiinnostanut miestä. Vieläkö pitäisi tarkentaa?
Mietityttää vain, että miksi porvoolainen on niin kovin kiinnostunut turkulaisen mökistä.