Mies jätti kuin nallin kalliolle, yhteinen ystävä on kuten ennenkin
Olenko kohtuuton, kun minua ällistyttää kuinka yhteinen naispuolinen ystävä on ”täysin jees” sen asian kanssa, että tapailemani mies jätti minut vailla selityksiä (toinen nainen kuviossa, selvisi sittemmin), ei vastannut enää viesteihin vaan ghostasi.
Yhteinen ystävämme on tälle miehelle kuin mitään ei olisi tapahtunut. Minulle sanoo, ettei voi ymmärtää miestä tai tekemisiään, että on kyllä törkeä jne.
Mutta miehen mm.kutsuu kylään ja viestiä laittele kuten ennenkin - ”kunnioittaa hänen valintojaan” kuten minulle sanoo.
Olen hämmentynyt.
Kommentit (37)
Minkä tämä ystävä asialle voi? Ihmiset saa valita parisuhteensa. Olisiko miehen pitänyt olla väkisin kanssasi, vaikka haluaisi toisen. Eihän mies tälle yhteiselle ystävälle ole mitään tehnyt. Ystävät on ikuisia, parisuhteet välttämättä ei.
Jotkut eivät halua sotkeutua muiden suhteisiin ja yrittävät pysyä puolueettomina tuolla tavalla. Eihän tuo toki järin luotettavaa kuvaa anna ystävästäsi. Pidä välit, mutta älä kerro suuria salaisuuksia hänelle.
Mitä helvettiä? Pitäisikö sen ystävän olla sinun mieliksesi eikä muodostaa omaa mielipidettään vapaasti? En ihmettele, että narsissi jätettiin ruukkuun.
Erosin aikoinaan miehestäni ja ystäväni, joka siis ei ollut mieheni ystävä ja tunsi tämän vain pintapuolisesti, ilmoitti minulle kun soitin avioerostani, että " Vai niin, aion edelleen pitää yhteyttä exääsi" . Oli tämän puhelun jälkeen entinen ystävä. Muutaman vuoden jaksoi ihmetellä entisille tutuille, että miksi en pidä yhteyttä. Miksiköhän.
Jos tyyppi on ollut miehen kaveri jo ennen teidän suhdetta, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi laittaa välit poikki teidän takianne? Eli tavallaan siis sekaantua suhteeseenne? Jos mun kaksi kaveria löytäisi toisensa ja päätyisivät kimppaan, niin pyrkisin olemaan mahdollisimman puolueeton. Eli riitatilanteissa pyrkisin olemaan ottamatta kantaa. Ja aika p*skamaisesti pitäisi toisen tehdä, jotta antaisin sen vaikuttaa ystävyssuhteeseemme. Joku ghostaus tai edes sivusuhde ei vielä täyttäisi vaatimuksia, etenkin jos olette olleet vasta tapailuasteella. Toki saattaisin kritisoida tapaa jolla tapailun lopettamisen hoiti, mutta jos mä hylkäisin kaikki kaverini heti kun tekevät jotain kritisoitavaa, niin aika vähän olisi kavereita. Enkä niin virheetön ole itsekään että kehtaisin kovin pienestä tuomita.
Olisipa ollut kamalaa, jos ystäväni olisivat hylänneet kun teen virheitä ihmissuhteissa :(
On minunkin ystävät joskus tehneet vähän rumia temppuja tapailu- ja seurustelukumppaneilleen. Jotkut jopa aviopuolisoilleen. Olen saattanut kahden kesken sanoa, että mielestäni et toiminut oikein, mutta en ole sen takia ystävyyksiä lopettanut. Itsekin olen joskus lopettanut jonkun suhteen tökerösti, mutta ystävyydet ovat silti pysyneet.
Tossa on hankala tilanne, kun molemmat osapuolet ovat hänen tuttujaan. Luultavasti yrittää taiteilla välissä ja olla neutraali. Mitäpä muutakaan hän voisi tehdä, jos haluaa pitää molemmat ystävät?
Jos haluat ehdotonta tukea ja tuntea, että joku on sinun puolellasi, kannattaa olkapäätä hakea ehkä joltain toiselta, omalta ystävältäsi tässä tilanteessa.
No kyllä minusta tuossa tilanteessa olosi ystävältä ollut suoraselkäistä ilmoittaa miehelle, että ”Mieleståni toimit väärin, Anneen/Pirreen/Irmaan sattuu tämä, mieti miltä sinusta tuntuisi?”
Ei siinä sen enempää tarvitsisi sekaantua, mutta voi olla molemmille solidaarinen ja tuoda esiin mitä mieltä on.
Vierailija kirjoitti:
No kyllä minusta tuossa tilanteessa olosi ystävältä ollut suoraselkäistä ilmoittaa miehelle, että ”Mieleståni toimit väärin, Anneen/Pirreen/Irmaan sattuu tämä, mieti miltä sinusta tuntuisi?”
Ei siinä sen enempää tarvitsisi sekaantua, mutta voi olla molemmille solidaarinen ja tuoda esiin mitä mieltä on.
No mistäpäs tuota tietää vaikka ystävä olisi toiminut juuri noin?
Jos se tämä ystäväsi on se toinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ei kyllä ole. Ollaan juteltu asiasta ja monesti meinaa että sanoo jotain, mutta ei ”uskalla”.
Otan etäisyyttä ystävään, en halua pilata välejä enkä loukata häntä, vaikka itse toimisin toisin (esim.juuri en.tavalla ottamalla kantaa, mutta antamalla asianosaisten itse selvittää varsinaiset välit. Lähinnä hämmentää, kun heillä kaikki jatkuu kuten ennenkin).
Ap
Voi sua Ap : ( Saa harmittaa ja sattua
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä? Pitäisikö sen ystävän olla sinun mieliksesi eikä muodostaa omaa mielipidettään vapaasti? En ihmettele, että narsissi jätettiin ruukkuun.
Älä käytä aloittajasta noin isoja sanoja kun itse oot tavallinen öyhöttäjä. On kuule ihan normaalia ihmetellä tuossa tilanteesa ystävän toimintaa, vaikka hän onkin ikävässä välikädessä, kun ei varmaan halua katkoa omia välejään aloittajaan tai tähän mieheen.
Ap jatkaa:
Vaikeaa on myös se, että kun yritän ”ajatella muuta” ja ottaa hieman nyt tätä etäisyyttä yhteiseen ystävään, hän lähes joka päivä kyselee esim. Whatsappilla että ”mitä tähän päivään kuuluu?”, ym.
Jos kerron / alan puhua miehestä, hän sanoo ettei halua sotkeentua, ei jaksa kuunnella tätä samaa. Ja siis nyt kesän ajan ollaan puhuttu kun nyt tämä kävi.
En nyt sitten oikein tiedä, miten näihin viesteihin tulisi reagoida?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ei kyllä ole. Ollaan juteltu asiasta ja monesti meinaa että sanoo jotain, mutta ei ”uskalla”.
Otan etäisyyttä ystävään, en halua pilata välejä enkä loukata häntä, vaikka itse toimisin toisin (esim.juuri en.tavalla ottamalla kantaa, mutta antamalla asianosaisten itse selvittää varsinaiset välit. Lähinnä hämmentää, kun heillä kaikki jatkuu kuten ennenkin).
Ap
Tämä ehkä antaa asiaan hieman lisävalaistusta ja muuttaa asetelmaa. Kuulostaa siltä, että tämä ystävä haluaa miellyttää tätä toista sinun kustannuksellasi. Hän viestii, että tuon toisen hyvissä kirjoissa oleminen on hänelle tärkeämpää, kuin olla solidaarinen sinulle. Eli ei välttämättä halua sinulle mitään pahaa, mutta hänen tukeensa ei voi luottaa. Luultavasti tekisi esimerkiksi sinulle oharit jos tulisikin jotain kiinnostavampaa menoa tämän toisen kaverin kanssa. Tai ehkä he eivät ole tämän toisen kanssa ollenkaan niin läheisiä kun on antanut sinun ymmärtää, eikä koe, että voi kommentoida toisen yksityiselämää. Tai ehkä hän on hieman kiinnostunut miehestä itse...?
Eli pikkuhiljainen etäisyyden otto on varmasti hyvä idea, oli syy kaverin käytökselle mikä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Vaikeaa on myös se, että kun yritän ”ajatella muuta” ja ottaa hieman nyt tätä etäisyyttä yhteiseen ystävään, hän lähes joka päivä kyselee esim. Whatsappilla että ”mitä tähän päivään kuuluu?”, ym.
Jos kerron / alan puhua miehestä, hän sanoo ettei halua sotkeentua, ei jaksa kuunnella tätä samaa. Ja siis nyt kesän ajan ollaan puhuttu kun nyt tämä kävi.
Ap
Jos haluat ottaa välimatkaa, voit vastata kuulumiskysymyksiin viipeellä tai joskus jättää vastaamattakin. Kokonaan ei tarvitse viestittelyä lopettaa. Ja jos hän ei oikeasti tahdo kuulla rehellisiä kuulumisiasi ("ei nyt tätä samaa") niin mieti, onko teillä muita, kepeämpiä puheenaiheita. Jos ei, voi kaveruus rauhassa hieman hiipua.
Vierailija kirjoitti:
Ap jatkaa:
Ap
Ehkä sun olisi hyvä ymmärtää myös tätä sun ystävääsi. Hän on itse joutunut ikävään välikäteen ja haluu varmasti säilyä väleissä teidän molempien kanssa. Eri asia tietenkin on, jos hän puhuisi miehen kanssa sinusta pahaa, mutta ei ole kuitenkaan hänen velvollisuutensa puuttua teidän väleihinne.
Itselläni on kaksi ystävää, joiden välit on nyt viilentyneet ja tiedän miten inhottavaa tollanen välikätenä olo voi olla :(
Voithan aina vaihtaa keskustelun aihetta ja viestitellä jostain kivemmasta aiheesta. :) Kysyä miten hänellä itsellään menee jne.
Ota etäisyyttä asiaan, harrasta kivoja asioita ja mene treffeille jonkun miehen kanssa.