Vierailija

Olen jättänyt hormonaalisen ehkäisyn pois koska en halua niitä enää kehooni vaikuttamaan. Ne tekivät minusta myös vähän haluttoman.

Nyt olen jo pidemmän aikaa merkannut ylös kuukautiskiertoani, mielen muutoksia yms hormoneihin liittyviä tuntemuksia.

Erittäin selvästi on nähtävillä että ovulaation aikana panetus on järkyttävää. En pysty töissäkään ajattelemaan kuin seksiä. Tätä kestää pari kolme päivää.

Muuten kierron aikana minua ei juurikaan haluta.

Onko muilla tällaista?

Olisi mukava haluta seksiä muulloinkin kuin kerran kuussa kolme päivää putkeen :)

Tähän tosin lienee tyytyminen, asiat voisivat toki huonomminkin olla

Sivut

Kommentit (50)

Mites sulla noin? Mulla on niin hirvittävät oviskivut, ettei käy seksi mielessä kuin vähän niinä päivinä. Muuten tekee mieli kokoajan. Onko imettävällä kuukautiskierto? Minä imetän ja kokoajan tekee mieli.

Mä otin just pari päivää sitten viimesen e-pillerin ja ajattelin katsoa tekeekö niiden pois jättäminen musta paremman ihmisen. Nykyään olen koko ajan kiukkunen.

Mä olen huomannut pillereiden kanssan kierron vaikutuksen haluihin. Pillereiden alussa-keskivälissä mä en edes saa kunnollista orgasmia. En koskaan. Eikä seksi edes tunnu missään. Kuukautisten lähestyessä musta tulee seksihirmu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä taas syön pillereitä ja halut on kovat aina tauon jälkeen ekalla viikolla. Sen jälkeen voin olla vaikka ilman seksiä taas kuukauden :)

Voisiko naisen hormonit toimia siten että seksiä olisi juuri ovulaation aikaan jotta tulisi sitten raskaaksi. Sitäkö yrittävät viestittää... Emme siis koeta saada lasta. Käytämme kumia ehkäisynä.

ap

3. lisää. Hmm, ja mulla joka ei halua enää lapsia ei tee mieli oviksen aikaan. Eikö se kuitenkin ole aina suurin piirtein keskellä kiertoa? Nuorempana mulla ei meinaa ollut tälläistä ongelmaa. On tullut vasta nyt, kun lähestyn neljääkymppiä tuo haluttomuus kierron keskivaiheilla.

Vierailija

Voisiko naisen hormonit toimia siten että seksiä olisi juuri ovulaation aikaan jotta tulisi sitten raskaaksi. Sitäkö yrittävät viestittää... Emme siis koeta saada lasta. Käytämme kumia ehkäisynä.

ap

Eikä! Sä voit olla oikeassa! Pitäisiköhän tästä tehdä joku tutkimus. Tosi kummalta kyllä kuulostaa, että meidän keholla olisi tollainen salaliitto!

Mua niin ällöttää, että aikanaan melkein kaks vuotta tungin itteeni sitä hormonimoskaa. Niiden lopettamisen jälkeen musta on tullu paljon tasapainoisempi, iloisempi ja vieläpä hoikempikin (jatkuva turvotus katosi, sanoinkuvailemattoman ihanaa!). Ja niin, aloin taas haluta seksiä. Oviksen aikaan ihan haluamalla haluta, muulloinkin mut on helppo innostaa puuhiin. Jos nyt ei haittaa olla ilmankaan, jollei tilannetta tuu vastaan. Pillereiden aikana ei ois voinu vähempää kiinnostaa. Koskaan.

Ainoa negatiivinen puoli on häiritsevän voimakas vuoto ovulaation aikaan. Raivostuttavaa. Aina pikkarit todella sotkussa. Niin ja akne. Mutta pillereihin en enää kuunaan koske, vaikka kuinka naama kukkis. Söin siis pillereitä aknen hoitoon, ehkäisynä aina ollut kondomi. Kamala ajatuskin silkan seksin vuoksi sekoittaa oma hormonituotantonsa. (no on se jälkeenpäin ajatellen pelkän aknenkin takia, mutta nuorena sitä oli herkempi ulkonäköjutuille)

Pillereiden poisjättämisestä olen huomannut tuon järkyn panetuksen tulleen ja muutenkin elämä tuntuu väreissä. Kaikki oli harmaampaa pillereiden kanssa. Kropassa sinällään en ole huomannut muutoksia. Tällä pienellä otannalla tunnun olevani yksin ovulaatiopanetukseni kanssa, outoa.

ap

On ihan luonnollista ja mulla on sama juttu. Kuukautisten jälkeen olen halukas, etenkin ovulaation aikoihin haluan seksiä koko ajan. Lopoukierrosta ei kiinnosta ja juuri ennen menkkoja voisin tirvaista miestä kuonoon kun se yrittää lähestyä.

Juuri noinhan se menee, että luonto yrittää huijata naisen raskaaksi, halusi tai ei :)

Suurin osa kavereista, joiden kanssa on ollut puhetta asiasta on sanonut samaa, ovulaation aikana panetus on pirullisen kova. Monen mies tietää tämän ja kummasti kuukautiskierto on alkanut kiinnostamaan.

Lopetin keväällä pillerit yli 20 vuoden jälkeen ja kyllä sitä vaan tuntee olevansa enemmän elossa kun panettaa vaikka ei panemaan nyt pääsekään. Varsinkin ovulaation aikaan, mutta muutenkin.

Tiesin pillereiden vaikuttavan halukkuuteeni latistavasti (no okei, kemiallinen kastraatio lähinnä totuutta), mutta kun nuorena kuukautiskipuihin niitä alkanut syömään en oikein ollut edes tiennyt mitä halu on ennen kun nyt.

Naisen ovulaatiohan vaikuttaa tutkimusten mukaan myös miehen seksuaaliseen halukkuuteen. Esimerkiksi yhdessä tutkimuksessa stripparit saivat enemmän tippiä ovulaation aikaan.

Itselläni e-pilleriaikana oli seksihaluja vain ja ainoastaan taukoviikolla, eikä silloinkaan ollut halut katossa. Nykyään pillerittömänä aikana halut alkavat kasvaa menkkojen loputtua, ovat korkeimmillaan ovulaation aikoihin ja siitä sitten lähtevät laskuun.

Minulla aivan sama juttu. Ja ilman hormonaalista ehkäisyä menty jo 9 vuotta (kuopuksen syntymästä asti).

Vierailija

On ihan luonnollista ja mulla on sama juttu. Kuukautisten jälkeen olen halukas, etenkin ovulaation aikoihin haluan seksiä koko ajan. Lopoukierrosta ei kiinnosta ja juuri ennen menkkoja voisin tirvaista miestä kuonoon kun se yrittää lähestyä.

Toi stripparijuttu kaivoi esiin aivolohkojen välistä jostakin napatun tiedon, että miehet haistavat naisen ovulaation. Eivät tietenkään tiedosta sitä itse, mutta silloin nainen on erityisen haluttava miesten mielestä. Taas tätä luonnon järkkäämää hommaa jälkikasvun aikaansaamiseksi.

Siitä vaan tarkkailemaan onko enemmän vientiä ovulaation aikaan :)

Tuo panetus on ihan luonnollinen juttu ja tapahtuu monilla naisilla. Minuakin panettaa n. 3 päivänä kuukaudessa ja sitten voi taas olla ilman seuraavaan ovikseen. Kyllähän keho valmistautuu muutenkin munasolun irtoamiseen, mm- hedelmällistä limaa erittyy kohdunkaulaan joka mahdollistaa siittiöiden läpipääsyn. Kyllä seksuaalisen halukkuuden nousu on ihan luonnon oma keino varmistaa geenien eteenpäinsiirtyminen.

Täällä myös sama homma ja onhan siitä mun mielestä tehty vaikka mitä tutkimuksia. Eläinnaarailla on kiima-aika (eläimestä riippuen milloin kullakin ja kuinka monta kertaa vuodessa) ja uroot ovat ns. aina valmiina ottamaan kiimaisen naaraan. Näinhän se on vähän meillä ihmisilläkin: naista panettaa muutama päivä kuussa, miehiä aina :) Hieman kärjistäen mutta kuitenkin. Ja, arvatkaa kuinka usein olen miettinyt, että eihän oikeasti ihmisen pitäisi edes olla ns. yksiavioinen. Harvat nisäkkäät ovat (linnut enempi) mutta jostain syystä evoluutio ja yhteiskunnan kehitys ovat ajaneet ihmisen elämän tähän muottiin. Olen myös aatellut, että miehen "luontoon" kuuluu enempi se siementen levittäminen mutta se on vaan nykyaikana moraalisesti väärin, jos on naimisissa jonkun kanssa. Ja veikkaanpa, että jos tehtäisiin tutkimus pettävistä naisista, niin 90% naisista pettää juuri oviksen aikaan, jolloin panetus on oikeasti sitä luokkaa, mitä miehillä se on koko ajan.

Vierailija

ap

Näinhän se just on. Mullakin seksiä tekee eniten mieli silloin kun on suurin mahdollisuus raskautua. En käytä hormonaalista ehkisyä.

t. biologi

Hormonien takia ovulaation aikaan monia panettaa enemmän kuin yleensä. Toisilla se vaihe on juuri ennen kuukautisia. Luultavasti sinua haluttaa muutenkin keskimäärin enemmän, mutta siinä ero ei ole niin selvästi huomattavissa.

Vierailija

Toi stripparijuttu kaivoi esiin aivolohkojen välistä jostakin napatun tiedon, että miehet haistavat naisen ovulaation. Eivät tietenkään tiedosta sitä itse, mutta silloin nainen on erityisen haluttava miesten mielestä. Taas tätä luonnon järkkäämää hommaa jälkikasvun aikaansaamiseksi.

Siitä vaan tarkkailemaan onko enemmän vientiä ovulaation aikaan :)

Mies vastaa, että kyllä sen tosiaan ihan tietoisesti pystyy kirjaimellisesti haistamaan. Ihan suoraan suihkusta puhtaassa paidassa ei niinkään, mutta esim. aamulla ei oikeastaan erehtymisen mahdollisuutta ole.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat