Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuukautiskierron vaikutus seksuaaliseen halukkuuteen

Vierailija
03.10.2013 |

Olen jättänyt hormonaalisen ehkäisyn pois koska en halua niitä enää kehooni vaikuttamaan. Ne tekivät minusta myös vähän haluttoman.

Nyt olen jo pidemmän aikaa merkannut ylös kuukautiskiertoani, mielen muutoksia yms hormoneihin liittyviä tuntemuksia.

Erittäin selvästi on nähtävillä että ovulaation aikana panetus on järkyttävää. En pysty töissäkään ajattelemaan kuin seksiä. Tätä kestää pari kolme päivää.

Muuten kierron aikana minua ei juurikaan haluta.

Onko muilla tällaista?

Olisi mukava haluta seksiä muulloinkin kuin kerran kuussa kolme päivää putkeen :)

Tähän tosin lienee tyytyminen, asiat voisivat toki huonomminkin olla

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu kuin ap:lla. Ovulaation tienoilla ja hieman sitä ennen, noin 3 päivän ajan on järkyttävä panetus ja muulloin ei kyllä oikein jaksa innostua petihommiin. Kertakaikkiaan sitä ei vaan kiihotu vaikka mitä tekisi. Ehkä osasyy on pitkä useamman vuoden kestänyt parisuhdekin, ja siihen liittyvä arkistuminen. Alussa enemmän seksiä oli meilläkin, myös muulloin kuin ovulaation aikaan. 3 päivää oviksen tienoilla voisi vain paneskella aamusta iltaan mikäli olisi vapaata ja mies olisi saatavilla tuolloin mihin aikaan vaan. Rintojen kivut alkaa joskus jo heti oviksen jälkeen ja ärsytys ja alakuloisuus viimeistään viikkoa ennen menkkoja.Tuntuu, että ikää tullessa enemmän oireet on vain koko ajan pahentuneet. Huooooh, on se vaikeaa tämä naisen elämä.

Vierailija
22/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuuh...ovispanetuspuutteinen nainen. Parasta mitä poikamies saattoi saada eteensä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko naisen hormonit toimia siten että seksiä olisi juuri ovulaation aikaan jotta tulisi sitten raskaaksi. Sitäkö yrittävät viestittää... Emme siis koeta saada lasta. Käytämme kumia ehkäisynä.

ap

Juuri näin. Evoluutio on tuottanut naisille taipumuksen haluta seksiä lisääntymisen kannalta optimaaliseen aikaan. Miehillä taas on tasainen panetus päällä jatkuvasti, koska siittiöitä syntyy koko ajan.

Muita muutoksia naisilla on, että ovulaation aikana komeat, maskuliiniset miehet vetävät tavallista enemmän puoleensa, ja pukeutumisella on taipumus muuttua seksikkäämmäksi.

Alla linkki TED-puheeseen, jossa kerrotaan aiheesta tehdyistä tutkimuksista.

Vierailija
24/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonaalinen ehkäisy vaikuttaa minuun niin että kaikki tuntuu vain tasapaksulta. Kun ei ole hormonaalista ehkäisyä ovulaation tuntee ja huomaa järkyttävästä panetuksesta. Voisin kelpuuttaa sänkyyn melkein kenet vain. Ja juuri tuo 3 päivää kuusta. Muuten kierron aikana suht neutraali olo.

Vierailija
25/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös sama homma ja onhan siitä mun mielestä tehty vaikka mitä tutkimuksia. Eläinnaarailla on kiima-aika (eläimestä riippuen milloin kullakin ja kuinka monta kertaa vuodessa) ja uroot ovat ns. aina valmiina ottamaan kiimaisen naaraan. Näinhän se on vähän meillä ihmisilläkin: naista panettaa muutama päivä kuussa, miehiä aina :) Hieman kärjistäen mutta kuitenkin. Ja, arvatkaa kuinka usein olen miettinyt, että eihän oikeasti ihmisen pitäisi edes olla ns. yksiavioinen. Harvat nisäkkäät ovat (linnut enempi) mutta jostain syystä evoluutio ja yhteiskunnan kehitys ovat ajaneet ihmisen elämän tähän muottiin. Olen myös aatellut, että miehen "luontoon" kuuluu enempi se siementen levittäminen mutta se on vaan nykyaikana moraalisesti väärin, jos on naimisissa jonkun kanssa. Ja veikkaanpa, että jos tehtäisiin tutkimus pettävistä naisista, niin 90% naisista pettää juuri oviksen aikaan, jolloin panetus on oikeasti sitä luokkaa, mitä miehillä se on koko ajan.

Kivaa yleistystä taas. Kyllä moniakin naisia panettaa päivittäin.

Vierailija
26/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas panettaa vain kuukautisten aikaan, muulloin ei huvita. Siitä tiedänkin että menkat alkavat kun tekee mieli. Ja mies ei innostu kuukautisseksistä, niin ei sitten harrasteta seksiä ollenkaan, koskaan.

Ovulaatio ei vaikuta mulla mitenkään, tunnen vaan sen kun munasolu irtoaa, se sattuu hetken.

Vierailija
27/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taas panettaa vain kuukautisten aikaan, muulloin ei huvita. Siitä tiedänkin että menkat alkavat kun tekee mieli. Ja mies ei innostu kuukautisseksistä, niin ei sitten harrasteta seksiä ollenkaan, koskaan.

Ovulaatio ei vaikuta mulla mitenkään, tunnen vaan sen kun munasolu irtoaa, se sattuu hetken.

No niin me naiset vaan ollaan erilaisia, joillain panettaa kuukautisten aikaan ja joillain ovulaation aikaan, toisilla aina ja joillain ei koskaan.

Harmi kun miehesi ei innostu seksistä kuukautisten aikaan. Ootko muuten kokeillut Beppy-tamponia jota voi pitää yhdynnän aikana? Ei pitäisi paikat sotkeentua vereen.

Löytyy varmaan jostain nettikaupoista. En ole itse kokeillut, mutta lueskelin jostain, että semmoinen ois saatavilla. Googleta :)

Vierailija
28/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin me naiset vaan ollaan erilaisia, joillain panettaa kuukautisten aikaan ja joillain ovulaation aikaan, toisilla aina ja joillain ei koskaan.

Harmi kun miehesi ei innostu seksistä kuukautisten aikaan. Ootko muuten kokeillut Beppy-tamponia jota voi pitää yhdynnän aikana? Ei pitäisi paikat sotkeentua vereen.

Löytyy varmaan jostain nettikaupoista. En ole itse kokeillut, mutta lueskelin jostain, että semmoinen ois saatavilla. Googleta :)

Joo, oon kokeillut tuota. Käytän kuukuppia ja ajattelin että tuo voisi olla yhtä lailla toimiva, mutta se meni niin syvälle etten ollut millään saada sitä pois. Lisäksi tosi kalliita, eli kokeiluksi jäi.

Kiitos kuitenkin. :)

Vierailija
29/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla halut ovat korkeimmillaan ovulaation aikaan. On myös joitakin, joilla se on joko tai myös hieman ennen menkkojen alkamista ja niiden alussa.

Vierailija
30/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs se johtuu että minulla ja monella muulla halut ovat kovimmat menkkojen aikaan?

Vierailija
31/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnostaisi tietää, että teillä joilla panettaa menkkojen aikaan, niin onko teillä jo lapsia ja lapsiluku täynnä? Vai onko teillä aina panettanut menkkojen aikaan jo ennen lasten saantia tai ennen kuin olette niistä haaveilleet?Mietin vaan, että voiko olla jotain asiaan liittyvää tässä kun menkkojen aikaan ei pitäisi tulla raskaaksi, että voiko jo ajatustasolla vaikuttaa vai onko kyse vain hormonitasoista?

Entä sitten te joilla panettaa ovulaation aikoihin, niin onko teillä lapsia tai haaveiletteko vielä lapsista?

Entä ikänne?

Itsellä halut on kovimmat ovulaation tienoilla, ikää reilu 30 ja ei vielä lapsia.Juuri nyt ei suunnitelmissakaan. Vaan silti ovulaation aikaan on niin mahtava touhuilla kaikinpuolin. Tuntuu, että kroppa kaipais sitä lasta. Erittäin harvoin just ennen menkkoja saattaa haluttaa, mutta se on tosi lyhyt aika, korkeintaan puoli vuorokautta tai muutama tunti ennen vuotoa. Sen jälkeen seksi ei kiinnosta koska on runsas vuoto. Henkisesti olo on kuitenkin lempeä.

Vierailija
32/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön pillereitä mutta laatan puolivälissä on aivan järkyttävä panetus.

Vierailija
33/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kiinnostaisi tietää, että teillä joilla panettaa menkkojen aikaan, niin onko teillä jo lapsia ja lapsiluku täynnä? Vai onko teillä aina panettanut menkkojen aikaan jo ennen lasten saantia tai ennen kuin olette niistä haaveilleet?Mietin vaan, että voiko olla jotain asiaan liittyvää tässä kun menkkojen aikaan ei pitäisi tulla raskaaksi, että voiko jo ajatustasolla vaikuttaa vai onko kyse vain hormonitasoista?

Entä sitten te joilla panettaa ovulaation aikoihin, niin onko teillä lapsia tai haaveiletteko vielä lapsista?

Entä ikänne?

Itsellä halut on kovimmat ovulaation tienoilla, ikää reilu 30 ja ei vielä lapsia.Juuri nyt ei suunnitelmissakaan. Vaan silti ovulaation aikaan on niin mahtava touhuilla kaikinpuolin. Tuntuu, että kroppa kaipais sitä lasta. Erittäin harvoin just ennen menkkoja saattaa haluttaa, mutta se on tosi lyhyt aika, korkeintaan puoli vuorokautta tai muutama tunti ennen vuotoa. Sen jälkeen seksi ei kiinnosta koska on runsas vuoto. Henkisesti olo on kuitenkin lempeä.

Olen vela ja halut ovat olleet samanlaiset 11-vuotiaasta viisikymppiseksi tähän päivään. Ei siis ole lapsia. En osaa yhdistää lisääntymistä haluihin, minulla ne ovat täysin erilliset asiat. Tunnistan myös ovishalut, tosin nuorempana mittelschmerzit olivat niin kivuliaat että ne veivät halut.

Vierailija
34/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua haluttaa vain menkkojen aikaan, ei lapsia enkä sellaisista haaveile, ikää 29v. En muista onko joskus ollut eri lailla, ehkä siihen aikaan kun käytin ehkäisypillereitä, niiden lopettamisesta on aikaa kuusi vuotta.

Vierailija
35/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä ehkäisyä, koska seurustelen naisen kanssa. Minulla on järjettömät halut kuukautiskierron puolivälissä ja outoa kyllä, ne kohdistuvat miehiin. Tämä saattaa johtua siitä, että oma kumppanini ei ole järin halukas, meillä on seksiä max. 2 krt viikossa. Ovulaation aikaan fantasioin miehistä ja hoitelen itseni pari kertaa päivässä 2-3 päivän ajan. Flirttailen töissä miehille ja etenkin yhtä miestä, johon tunnen aivan helvetillistä fyysistä vetoa, pyytelen milloin minnekin. Siis jos ollaan menossa työporukalla lounaalle tai lasilliselle töiden jälkeen. Kierron puolivälissä käyttäydyn kuin mielenvikainen. Varmaan munasolut vetävät viimeisiään, kun olen nelikymppinen. En tiedä, mitä asialle tekisin. Kroppa kai yrittää kertoa, että on viimeiset hetket tulla raskaaksi.

Vierailija
36/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltaisia kokemuksia.

Nuorena e-pillerit akneen. Olin tasapaksu luenteeltani ja en ollut kiinnostunut seksistä.

Pillerit pois niin alkoi löytymään luonnetta ja haluja :)

Haluan seksiä päivittäin ja olen pienenkin vihjaisun jälkeen kostea kymmenessä sekunnissa, miestä tämä naurattaa :)

Ja se ovulaatio... huh huh. Äärikiima alkaa, silloin seksi on rajuhkoa ja kunnon jyystöä. Mieli ja ruumis on loputtomassa seksin nälässä. Silloin parempi itse alistua haluille ja antaa himon viedä (ja miehen, jostain syystä itse alistun mielelläni silloin).

Olen lapseton ja kolmekymppinen pitkässä suhteessa. Ei hormooneja kiitos enään koskaan.

Vierailija
37/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereiden poisjättämisestä olen huomannut tuon järkyn panetuksen tulleen ja muutenkin elämä tuntuu väreissä. Kaikki oli harmaampaa pillereiden kanssa. Kropassa sinällään en ole huomannut muutoksia. Tällä pienellä otannalla tunnun olevani yksin ovulaatiopanetukseni kanssa, outoa.

ap

No et ole yksin. Mulla ihan sama juttu, heti menkkojen loppupuolella alkaa seksi kiinnostamaan enenmmän. Ovulaation aikaan on kova 24/7-panetus muutamien päivien ajan, nyt vanhemmiten otan siitä kaiken irti. Sitten pikkuhiljaa seksi lakkaa kiinnostamasta, ja välinpitämättömyys on suurimmillaan ehkä viikkoa ennen menkkoja. Menkkojen tulon tiedän ekana siitä että tulee taas seksi mieleen, siitä sitten parin päivän päästä alkaa vuoto.

Vierailija
38/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa panetus kuukautisten jälkeen ja loppuu ovikseen. Ennen kuukautisia on panetus hetken aikaa päällä. Ajatellut, että luonnon oma ehkäisykeino, olen helposti raskautuva neljän äiti.

Vierailija
39/56 |
26.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
40/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tajua miten paljon kierto vaikuttaa halukkuuteen, kun mulla alkaa panettamaan lähes heti kun menkat päättyy ja kestää ovikseen saakka. Sitten seksi ei nappaa yhtään kuin vasta vähän ennen menkkojen alkua jos silloinkaan. Mies luulee, että jos oviksen aikaan on kova meno, että se sitten jatkuu suurinpiirtein menkkoihin asti jolloin ei touhuilla lainkaan, kun kumpikaan ei halua. No tietty sitä voi olla vaikea ymmärtää, kun ei itsellä ole samanlaista kiertoa. Mutta ei tajua millään vaikka olen asian yrittänyt selittää moneen kertaan. Miehillä panetus on enempi kokoaikaista kun ei ole tuollaisia hormonivaihteluita. Lisääntymisen kannalta on hyvä, että mies olisi aina valmis parittelemaan. Onhan se tietysti miehen kannalta harmillista, ettei meno ole aina samanlaista kuin oviksen aikaan. Toivoisin, että voisi olla jatkuvat ovis-olot, sillä muuten libidoni on melko alhainen.  En tiedä olisiko seksiä juuri ollenkaan jos ei olisi ovista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän