Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuukautiskierron vaikutus seksuaaliseen halukkuuteen

Vierailija
03.10.2013 |

Olen jättänyt hormonaalisen ehkäisyn pois koska en halua niitä enää kehooni vaikuttamaan. Ne tekivät minusta myös vähän haluttoman.

Nyt olen jo pidemmän aikaa merkannut ylös kuukautiskiertoani, mielen muutoksia yms hormoneihin liittyviä tuntemuksia.

Erittäin selvästi on nähtävillä että ovulaation aikana panetus on järkyttävää. En pysty töissäkään ajattelemaan kuin seksiä. Tätä kestää pari kolme päivää.

Muuten kierron aikana minua ei juurikaan haluta.

Onko muilla tällaista?

Olisi mukava haluta seksiä muulloinkin kuin kerran kuussa kolme päivää putkeen :)

Tähän tosin lienee tyytyminen, asiat voisivat toki huonomminkin olla

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä ehkäisyä, koska seurustelen naisen kanssa. Minulla on järjettömät halut kuukautiskierron puolivälissä ja outoa kyllä, ne kohdistuvat miehiin. Tämä saattaa johtua siitä, että oma kumppanini ei ole järin halukas, meillä on seksiä max. 2 krt viikossa. Ovulaation aikaan fantasioin miehistä ja hoitelen itseni pari kertaa päivässä 2-3 päivän ajan. Flirttailen töissä miehille ja etenkin yhtä miestä, johon tunnen aivan helvetillistä fyysistä vetoa, pyytelen milloin minnekin. Siis jos ollaan menossa työporukalla lounaalle tai lasilliselle töiden jälkeen. Kierron puolivälissä käyttäydyn kuin mielenvikainen. Varmaan munasolut vetävät viimeisiään, kun olen nelikymppinen. En tiedä, mitä asialle tekisin. Kroppa kai yrittää kertoa, että on viimeiset hetket tulla raskaaksi.

Kuulostaa mielenkiintoiselta, toisaalta ihan ymmärrettävää, luonto se vaan yrittää tosiaan saada sinut lisääntymään. On se juoni! ;)

Oletko sitten ajatellut, että lapsia haluaisit vielä, no jos tuntuu, että haluat niin anna mennä, perusta naisystäväsi kanssa perhe, jos hänkin niitä lapsia haluaa tai sitten vaihdat siihen lapsen isään jos et tunne oloasi täysin hyväksi naisesi kanssa. No tämä nyt oli vain tämmöinen ajatus. Voihan tuo olla pelkkää fyysistä himoakin joka tulee vain ovulaation aikaan eikä tarkoita sen suurempia. Ajattele näitä ajatuksia myös vakavammin ei-ovulaatio aikaan. Olet tietysti varmaan jo ajatellutkin kun nelikymppinen olet. 

Vierailija
42/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pillereiden poisjättämisestä olen huomannut tuon järkyn panetuksen tulleen ja muutenkin elämä tuntuu väreissä. Kaikki oli harmaampaa pillereiden kanssa. Kropassa sinällään en ole huomannut muutoksia. Tällä pienellä otannalla tunnun olevani yksin ovulaatiopanetukseni kanssa, outoa.

ap

Mulla just ovulaatio ja panettaa paljon. Joka kerta ja myös ennen menkkoja - aikana - jälkeen. Eli yhteensä 1,5vk panetukseni on korkeammalla kuukaudessa kuin muina aikoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

N.kierron puolessavälissä halut heräävät pienistäkin asioista ja katselen miehiä enemmän, jopa sellaisia mitkä muuten olisivat mielestäni epäviehättäviä. Vähän väliä tekisi mieli tunkea jotain sisään ja välillä tungenkin. Tätä jatkuu muutama päivä jonka jälkeen omat fantasioinnit ja ajatukset melkein kuvottavat ja hävettävät. En aiemmin ymmärtänyt tämän liittyvän kiertoon. Sinkkunainen olen, ei ole lapsia ja ihan hyvässä lisääntymisiässä.

Vierailija
44/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tuollaista.

Kovin kiima taitaa olla kuukautisten aikaan ja alkukierrosta.

Ovulaation aikaan olen kuin persuksiin ammuttu karhu. Silloin on turha lähestyä.

Raskautta yrittäessä sai todella purra hammasta.

Vierailija
45/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole tuollaista.

Kovin kiima taitaa olla kuukautisten aikaan ja alkukierrosta.

Ovulaation aikaan olen kuin persuksiin ammuttu karhu. Silloin on turha lähestyä.

Raskautta yrittäessä sai todella purra hammasta.

Oho, no oli varmaan vaikea yrittää raskautta kun on ovulaation aikaan tuollainen olo. Hui. Niin ne hormonit vaikuttaa eri lailla eri ihmisillä. En ollut aikaisemmin moisesta kuullutkaan, mutta aina sitä näköjään uutta oppii.

Vierailija
46/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee mieli oikeastaan aina, mutta ovulaation aikaan täälläkin vielä entistä kovempi panetus.

Kuukautisten kahtena ensimmäisinä päivinä ei juuri tee mieli kovan kivun takia, mutta kun ne helpottuu, niin seksiäkin tekee taas mieli.

Vierailija
47/56 |
27.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni myös TODELLA voimakkaat nuo ovulaation oireet. Ei meinaa tulla töistä eikä mistään mitään. Kaikki miehet on tuoksuvinaan hyviltä...aläpää märkänä ihan kokoajan. Ja muutama päivä tästä eteenpäin en voi ymmärtää miten vaikuttivat edes siedettäviltä....

Ja nimenomaan lastensaannin jälkeen olen muuttunut tällaiseksi. Sellainen kultainen keskitie mikä oli ennen lapsia olisi parempi...

Vierailija
48/56 |
02.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni myös TODELLA voimakkaat nuo ovulaation oireet. Ei meinaa tulla töistä eikä mistään mitään. Kaikki miehet on tuoksuvinaan hyviltä...aläpää märkänä ihan kokoajan. Ja muutama päivä tästä eteenpäin en voi ymmärtää miten vaikuttivat edes siedettäviltä....

Ja nimenomaan lastensaannin jälkeen olen muuttunut tällaiseksi. Sellainen kultainen keskitie mikä oli ennen lapsia olisi parempi...

Mä oon tuollainen ilman lapsiakin. :(

T.sinkku

Vierailija
49/56 |
28.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upitan tätä vanhaa keskustelua, koska olin jo itse aikeissa aloittaa uuden samasta aiheesta.

Uskomatonta, miten paljon kuukautiskierto vaikuttaa seksihaluihin! Söin pillereitä 15-vuotiaasta asti (9 vuotta) ja nyt olen ollut parisen vuotta ilman ja huomaan että hormoonitoiminta on palautunut normaalitilaan ja olen yllättynyt, millaista vuoristorataa tämä on :D. Pillereiden kanssa oli koko ajan sitä samaa, jotenkin tasaisen harmaata.

Kuukautisten ensimmäinen päivä on kivulias ja kamala, mutta sen jälkeen alkaa panetus. En itse halua harrastaa seksiä kuukautisten aikaan, mutta heti niiden jälkeen voisin panna kuin kani ja kiihtyvällä tahdilla ovulaatioon asti, jolloin ajattelen seksiä 24/7.

Sitten tulee romahdus, jolloin olo alkaa olla turvonnut, rinnat kipeät, alavireinen olo, tuntuu, että olen jotenkin hikinen ja ällöttävä koko ajan ja ajatus seksistä tuntuu inhottavalta.

Tämä aiheuttaa vähän skismaa mieheni kanssa, jolla halut jakaantuu tasaisemmin pitkin kuukautta. No ei nyt iso ongelma ole, koska kyllä seksiä kuitenkin on, mutta miehen on vaikea ymmärtää miten paljon noilla hormoneilla on vaikutusta. Niin moni nainen nykyään turruttaa itsensä pillereillä, että tästä vaihtelusta puhutaan tosi vähän!

Vierailija
50/56 |
14.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan tätä vanhaa keskustelua myös. Halukkuus alkaa heti päivä vuodon loppumisen jälkeen, joskus tulee vielä seuraavana päivävä pieni vuoto.

Aivan kamala panetus päällä viikon, ja ei riitä yksi tai kaksi orgasmia seksin aikana. Vaikka olisi miten voipinut olo panemisen jälkeen, olo ei helpota. Persettä tekee mieli tarjota jatkuvasti tai pitää jotakin vibraa koko ajan sisällä. Turhauttavaa! Onhan tämä kivempaa, kuin e-pillerien ja masennuksen aikaan, kun mikään ei sytyttänyt, mutta miten te ratkaisette asian???? Ei voi koko ajan olla runkkaamassakaan.

Vierailija
51/56 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
52/56 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hirveä panetus ovulaation aikaan ja silloin irtoaa aina myös voimakkaimmat orgasmit. Parhaimmillaan niitä on tullut kolme aivan yhteen putkeen, kun yleensä sarjaorkuissa on vähintäänkin 30sek väliä. Ovulaatiopanetus kestää muutaman päivän ja toinen selkeä panetuspiikki on päivää ennen menkkojen alkua ja muutama ensimmäinen vuotopäivä. Onneksi mulla on tosi niukat menkat, joten hyvin voi sekstailla silloinkin.

Vierailija
53/56 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaisia kokemuksia.

Nuorena e-pillerit akneen. Olin tasapaksu luenteeltani ja en ollut kiinnostunut seksistä.

Pillerit pois niin alkoi löytymään luonnetta ja haluja :)

Haluan seksiä päivittäin ja olen pienenkin vihjaisun jälkeen kostea kymmenessä sekunnissa, miestä tämä naurattaa :)

Ja se ovulaatio... huh huh. Äärikiima alkaa, silloin seksi on rajuhkoa ja kunnon jyystöä. Mieli ja ruumis on loputtomassa seksin nälässä. Silloin parempi itse alistua haluille ja antaa himon viedä (ja miehen, jostain syystä itse alistun mielelläni silloin).

Olen lapseton ja kolmekymppinen pitkässä suhteessa. Ei hormooneja kiitos enään koskaan.

Ihan sama stoori paitsi olen viisikymppinen ja 10 v ilman hormonaalista ehkäisyä - ahhh! Jostain olen lukenut, että ovulaation ansiosta ihmiskunta ei kuole sukupuuttoon, kun naisen tekee mieli seksiä edes silloin :-D

Mun ystävä oli aikoinaan Stockalla miestenosastolla myyjänä ja sanoi, että myi ovulaatiopäivinä ihan älyttömän hyvin vaatteita miehille. Oli ihan varma siitä, että hänen ympärillään leijui silloin joitain feromoneja joille miehet oli heikkoina :-)

Vierailija
54/56 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samankaltaisia kokemuksia.

Nuorena e-pillerit akneen. Olin tasapaksu luenteeltani ja en ollut kiinnostunut seksistä.

Pillerit pois niin alkoi löytymään luonnetta ja haluja :)

Haluan seksiä päivittäin ja olen pienenkin vihjaisun jälkeen kostea kymmenessä sekunnissa, miestä tämä naurattaa :)

Ja se ovulaatio... huh huh. Äärikiima alkaa, silloin seksi on rajuhkoa ja kunnon jyystöä. Mieli ja ruumis on loputtomassa seksin nälässä. Silloin parempi itse alistua haluille ja antaa himon viedä (ja miehen, jostain syystä itse alistun mielelläni silloin).

Olen lapseton ja kolmekymppinen pitkässä suhteessa. Ei hormooneja kiitos enään koskaan.

Ihan sama stoori paitsi olen viisikymppinen ja 10 v ilman hormonaalista ehkäisyä - ahhh! Jostain olen lukenut, että ovulaation ansiosta ihmiskunta ei kuole sukupuuttoon, kun naisen tekee mieli seksiä edes silloin :-D

Mun ystävä oli aikoinaan Stockalla miestenosastolla myyjänä ja sanoi, että myi ovulaatiopäivinä ihan älyttömän hyvin vaatteita miehille. Oli ihan varma siitä, että hänen ympärillään leijui silloin joitain feromoneja joille miehet oli heikkoina :-)

Nyt on tainnut ferriinien eritys loppua. Stockalta myivät ensin Herkun, nyt potkivat melkein 100 henkeä asiakkaiden vähyyden vuoksi pellolle

Vierailija
55/56 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin pillereitä yli 20-vuotta ja nyt kun en syön niin halukkuus on ihan eri luokkaa. Ihan katossa koko ajan...olismpa tiennyt tän nuorempana, tosin ei sillonkaan sinänsä ongelmaa ollut. Ongelma olis saattanut olla liiallinen halukkuus koko ajan- kuten nyt. 

Vierailija
56/56 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän liittyen, kun on joissakin viesteissä mainittu feromoneista ynnä muista...Ihminen lähettää tiedostamattaan tuoksu-ja visuaalisia viestejä joita lähettäjä ei tajua lähettävänsä eikä vastaanottaja vastaanottavansa, mutta silti tehoavat. Monella ketjuun kirjoittaneista kertovat kuinka olo on erilainen ovulaation aikaan, panetus on päällä yms...Tällöin lähetetään näitä "näkymättömiä,hajuttomia,kuulumattomia" viestejä , käyttäytyminen voi olla hieman erilaista,reaktiot asioihin erilaisia...Tästä esimerkki: Tekivät kokeen jossa ihmisille näytettiin täysin identtiset kuvat ihmiskasvoista. Ihmisiä pyydettiin valitsemaan neljästä (identtisestä) kasvokuvasta se joka miellyttää eniten, ja perustelemaan miksi valitsivat juuri sen kuvan. Äkkiä luulisi että äänet menevät kuvien kesken jotakuinkin tasan, ja ihmiset eivät osaisi perustella miksi valitsivat sen kuvan minkä valitsivat. Tulos oli se,että yksi kuvista sai noin 85% äänistä ja hyvin harva osasi antaa perustelua, tai oli tyyliin "se kuva nyt vain miellytti eniten". Jutun juju oli se, että juuri tässä nimenomaisessa kuvassa oli kuvankäsittelyllä aivan pikkiriikkisen suurennettu tämän kuvan henkilön silmän pupilleja. niin vähän,että sitä oli silmällä mahdoton huomata. Kun ihminen näkee jotakin mikä häntä miellyttää, hänen pupillinsa suurenevat hiukan, tämä on täysin tiedostamaton reaktio,jonka kuitenkin toinen ihminen-niin ikään tiedostamattaan-huomaa. Kun esim. nainen tapaa itseään miellyttävän miehen, hän antaa tiedostamattaan miehelle myönteisen signaalin silmillään,samoin tämä mies naiselle. Tämä on yksi,ja vain yksi esimerkki vaikeasti selitettävästä asiasta nimeltään "ensivaikutelma".  Näitä on paljon muitakin, juuri näitä feromonituoksuja, ilmeitä, eleitä...Niinpä tämä yksi valikuva neljästä antoi toisiin kuviin verrattuna katsojalleen viestin "minä pidän sinusta", ja juuri siksi se miellytti katsojia eniten. Tätä samaa kikka-kakkosta käytetään esimerkiksi mainoksissa,joissa ihmisten pupillit on kuvankäsittelyllä suurennettu kaupallisten tarkoitusten edistämiseksi. Tämä on mielenkiintoinen aihealue kaikkineen, siis tämä "salatut viestit" osasto...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän